Vapaa kuvaus

Aina käy niinkuin käy

Aloituksia

63

Kommenttia

2433

1. Joitakin+havaintoja:1)+jokainen+näkee+OMAN+luomansa+maailman.+Jokaisella+on+oma+käsityksensä+aivan+kaikesta+vaikka+tietenkin+on+liikennesäännöt+ja+kirjoitustaito+jne.+melko+yhteisesti+ymmärretty+ja+hyväksytty.+Jos+tämä+sisäistettäisiin+voisin+kuvitella+monen+sodan+ja+riidan+jäävän+pois.+Sota+on+kuitenkin+välttämätön+kunnes+myönnetään+että+keskustelu+ja+diplomatia+on+ainoa+keino+mielipiteen+vapaudelle.+-+sodan+lopettamiseksi.Kun+Jeesuksen+kerrotaan+sanoneen:+Menkää+ja+tehkää+kaikki+kansakunnat+minun+opetuslapsikseni.Silloin+jokainen+"tietää"+mitä+Jeesus+opetti+ja+poistaa+mielestään+että+myös+tämän+ajatuksen+jokainen+käsittää+OMALLA+tavallaan.2)+Kun+pääministeri+Katainen+sanoi+lempiajatuksensa:+pitää+katsoa+eteenpäin,+varmaan+jokainen+ymmärsi+että+puhutaan+ajatuksesta+ei+fyysisestä+silmien+suunnasta,+kun+puhtaan+raamatusta+ja+Lootin+vaimosta+sielläkin+tuli+ohje:+Joka+katso+taakseen+jähmettyy+suolapatsaaksi.Onko+mahdollista+nähdä+näiden+asioiden+samankaltaisuus.Kun+ainoastaan+mies+voi+olla+vihitty+eli+Pappi+on+täysin+selviö+ettei+hän+pysty+jo+pyhyytensäkään+vuoksi+siivoamaan+ei+laittamaan+ruokaa+eikä+tekemään+muutakaan+"likaista"+työtä.+Vihitty+pappi+tarkoittaa+selibaatissa+elävää+miestä.+Heille+valittiin+nuoria+naisia+"likaisentyön"+tekijöiksi.+Näitä+ihmisiä+sanottiin+neitsyiksi.+Kun+siten+neitsyt+synnytti+lapsen,+naisilla+vain+on+taipumusta+silloin+tällöin+synnyttää.+Se+on+minusta+itsestään+selvä+selitys+kuinka+neitsyt+synnyttää+isättömän+lapsen.Neitsyt+oli+arvostettu+ammatti+kuin+mikä+tahansa.Silti+hyväksyn+myös+ajatuksen+että+Jeesus+Nasaretilainen+sai+alkunsa+aivan+normaalilla+tavalla.On+taipumusta+käsittää+asioita+tietyllä+tavalla+riippuen+siitä+missä+yhteydessä+niistä+puhutaan+tai+kirjoitetaan.ps+Tälläkin+hetkellä+on+vahva+usko+että+yhdyntä+naimattomaan+naisen+kanssa+parantaa+aidsin,+mitä+kaikkea+se+paransikaan+parituhattavuotta+sitten?
  2. Mistä+se+mielestäsi+kertoo?+Se+kertoo+"vainoojan"+mielentilasta.+Tosiasiassa+ei+ole+mitään+vainoojaa,+on+eri+tapoja+ajatella.+Ja+monenlaisia+tapoja+pukea+ajatukset+sanoiksi,+eikä+kukaan+VOI+tietää+mitä+kukin+kirjoittaja+mielessään+pohtii+kirjoittaessaan+mitä+milloinkin?Ja+näillä+visioilla+sitten+meistä+jokainen+pitää+oman+päänsä+ja+hakkaa+omaa+päätään+seinää+eli+omaan+MIELIKUVAANSA+tapahtuneesta+l.+kirjoitetusta+tekstistä!kuka+vielä+väittää+että+tällainen+toiminta+on+viisasta+ja+"hedelmällistä"+Kyllä+se+on+hedelmälistä+siinä+vaiheessa+kun+arvioi+omaa+ajatteluaan,+vainoaako+jotain+"ulkopuolista"+vai+huomako+että+se+onkin+ikioma+kuvitelma+jostakin+oman+pään+sisällä+olevasta....Tietenkin+jokainen+pystyy+jälkeenpäin+sanomaan+että+olisin+voinut+toisinkin+sano+tai+tehdä.+On+vain+iso+mutta..+Mutta+eipä+vain+sillä+hetkellä+tehnyt+muuta+kuin+sen++minkä+teki.+On+sitten+makuasia+tai+ilmaisun+vapaus+jos+sanoo+ettei+pystynyt+muuhun+kuin+siihen+minkä+teki.On+hakattava+omaa+päätä+seinään+kunnes+huomaa+että+aivan+itsehän+tässä+touhuaa.Kyllä+minä+aivan+itse+vainoan+omaa+ajatteluani,+omia+mielikuviani+tässä+joka+hetki...Kun+Itse+Jumala+ei+ottanut+Aatamilta+sitä+mielikuvaa+pois+että+omenan+syönti+on+anteeksiantamatonta?+Miten+silloin+kukaan+ihminenkään+voisi+ottaa+keltään+pois+sitä+mielikuvaa+että+kaveri+on+syyllinen+siihen+että+itse+hermostuu.+Se+vain+kertoo+siitä+ensimmäisestä+käskystä,+rakasta+itseäsi,+lopeta+ensimmäiseksi+kaverin+syyllistäminen
  3. Ehkä+Oppikursi+jakaa+asioita+eri+tavoin.Ylinnä+on+kaikenkattava+yhteinen+mieli++Ykseys+-++Jumala.Ohjaudumme+kokemustemme+mukaan.+Ajan+myötä+vastoinkäymiset+ja+onnistumiset+ohjaavat+lähemmäs+totuutta+joka+on+Rakkaus,+Luottamus,+Ykseys.Tässä+kaiki+tunteet,+ajatukset+ja+teot+ovat+PyhänHengen+käyttövälineitä+yksilön+auttamiseksi.+Mellä+on+muistikuva+Rakkaudesta,+ilosta+ja+luottmuksesta.+Parinmuodostusvietti+on+hyvä+apuneuvo+tässäkin.Tämä+opastaa+alkuun+jokaista+joka+hetki.+Monille+on+tärkeä+kokemus+lemmikkieläimen+kanssa.+Jos+ihmissuhde+ei+jostain+syystä+pelitä+lemmikkieläimen+hoivaaminen+opettaa+luottamusta.Päätöksen+tekijä+on+sinussa+Sen+avulla+valitset+kumpaa+kuuntelet.PyhäHenki+voi+käyttää+sinun+pelastamiseksi+kaikkea+mitä+annat+hänelle.+Mutta+hän+ei+voi+käyttää+sitä+mitä+kieltäydyt+antamasta.+Hän+ei+voi+ottaa+sitä+ilman+halukkuutasi.+Sillä+jos+hän+ottaisi+uskoisit+että+hän+riisti+sinulta+vastoin+tahtoasi.+Niinpä+et+oppisi+että+oli+sinun+tahtosi+olla+ilman+sitä.+Siksi+vain+sinulla+on+avaimet+sinun+päätöksiisi.Tunteet+tai+järki+ovat+eräs+tapa+määritellä+ajattelua.+Kurssin+mukaan+ainut+tehtävä+on+muistaa+kumpaa+ääntä+kuuntelen,+egoa+eli+itsekyytä,+pelkoa,+mittaaamista++ja+epäilyä+vai+PyhänHengen+ääntä+eli+rakkautta+iloa+ja+luottamusta.Renardista+lainaamaasi+ajatusta+en+hahmota.Oppikurssin+mukaan+ei+ole+muuta+jakolinjaa+kuin+Pelko+sen+kaikissa+mahdollisissa+muodoissa,+tai+rakkaus,++jopa+kyseleminen+jää+pois+kun+rakkaus+on+paikalla.Jos+sinun+tulee+mieleen+kysyä+rakkaaltasi+rakastatko+minua+hänen+ainut+kokemuksensa+on+"ilmeisesti+olen+osittanut+rakkauttani+liian+vähän"Todellisuutemme+ikuisuudessa+on+Rakkauden+ilon+ja+rauhan+jakaminen+ja+vastaanottaminenJoku+toinen+lausukoon+jotain+lisää,+jakaakseen+iloa+ja+rakkautta