Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
enkelipallo
profiilit
enkelipallo
enkelipallo
Vapaa kuvaus
Aloituksia
63
Kommenttia
2419
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Luota...Luota...+Luota.+Vain+sinä+teet+sinun+roolisi.+Juuri+sinua+rakastetaan+sellaisena+kuin+sinä+olet.+Et+ole+koskaan+väärässä+paikassa+väärään+aikaan.+Ilman+sinua+Jumalan+pelastussuunnitelma+olisi+epätäydellinen.
Älä+yritä+vaan+ota+asioihin+osaa+sillä+hetkellä+kun+ne+tapahtuvat,+siis+suunnittele+mitä+tahansa+mutta+ole+valmis+joka+hetki+hyväksymän+se+mitä+on,++-+suunnitelmista+ja+odotuksista+piittaamatta.
Siinä+on+anteeksiannon+ydin+myös+itseäsi+kohtaan
10.06.2016 09:07
Sinun+ei+tarvitse+tehdä+mitään.++Ei+tarvitse+odottaa+tuloksia.+Riittää+aivan+tavallinen+elämä+ja+koti+ja+työ.+Omat+odotuksesi+saattavat+aiheuttaa+toteutumattomia+toiveita+eli+toivottomuutta
09.06.2016 22:14
Totus+on+aina+tiedetty:
”Länsimaiden+historiassa+luetuimpia+stoalaisia+tekstejä+eivät+ole+Senecan+tutkielmat+ja+kirjeet,+vaan+Epiktetoksen+(n.+50-135+jKr.)+suppea,+mutta+kuitenkin+riittävän+kattava+yleisesitys+stoalaisesta+moraalifilosofiasta.+Tekstit+ovat+oppilas+Arrianoksen+julkaisemia+“muistiinpanoja”+Epiktetoksen+luennoista.
Epiktetos+oli+alun+perin+orja.+Hän+syntyi+Lähi-idässä,+Hierapoliksen+kaupungissa+nykyisen+Kaakkois-Turkin+alueella.+Jossakin+vaiheessa+Epiktetoksen+isännäksi+tuli+keisari+Neron+vapautettu+orja+ja+sihteeri+Epafroditos.+Hänen+mukanaan+Epiktetos+siirtyi+Roomaan.+Mahdollisesti+hän+oli+alkanut+opiskella+filosofiaa+jo+kotiseudullaan,+mutta+hänen+tärkeimmäksi+opettajakseen+tuli+Roomassa+luennoinut+stoalainen+Musonius+Rufus.
Epafroditos+vapautti+Epiktetoksen,+joka+mahdollisesti+aloitti+opettamisen+jo+Rooman-aikoinaan.+v.+95+keisari+Domitianus+karkotti+filosofit+kaikkialta+Italiasta,+jolloin+Epiktetos+siirtyi+Länsi-Kreikan+suureen+keskukseen+Nikopolikseen,+jonne+hän+perusti+filosofikoulun.”
”Ihmisiä+eivät+järkytä+asiat,+vaan+heidän+uskomuksensa+niistä.+Ei+esimerkiksi+kuolema+ole+mitään+kauheaa,+vaan+kauhea+on+se+uskomus+kuolemasta,+että+se+on+kauhea.+Kun+siis+jokin+estää+tai+järkyttää+meitä+tai+kun+tunnemme+tuskaa,+älkäämme+syyttäkö+ketään+toista+vaan+itseämme,+siis+omia+uskomuksiamme.+Sivistymätön+syyttää+toisia+omasta+epäonnestaan,+sivistyksen+makuun+päässyt+syyttää+itseään+ja+sivistynyt+ei+syytä+toista+eikä+itseään.”
”Eivät+ne+asiat,+vaan+suhtautumisemme+niihin”:+Epiktetoksen+ajattelun+ehdoton+helmi!
”Älä+koskaan+sano+mistään:+“Olen+menettänyt+sen”,+vaan+sano:”Olen+antanut+sen+takaisin”.+Kuoliko+lapsesi?+Hänet+annettiin+takaisin.+Kuoliko+vaimosi?+Hänet+annettiin+takaisin.+“Minun+maatilkkuni+on+riistetty”.+Sekin+on+annettu+takaisin.+“Mutta+se+oli+kelvoton+mies,+joka+sen+riisti.”+Mitä+sinuun+kuuluu,+kenen+kautta+antaja+pyysi+sen+takaisin?+Niin+kauan+kuin+Hän+antaa,+pidä+siitä+huolta+kuin+vieraasta+omaisuudesta,+niin+kuin+matkustavaiset+majatalosta.”
”Muista,+ettei+sinua+loukkaa+se,+joka+herjaa+tai+lyö+sinua,+vaan+se+uskomus,+että+he+loukkaavat+sinua.+Kun+siis+joku+ärsyttää+sinua,+tiedä,+että+sinua+ärsyttää+oma+käsityksesi.+Tähtää+ensimmäiseksi+siihen,+ettei+vaikutelma+tempaa+sinua+mukaansa.+Kun+kerran+saat+aikaa+ja+rauhaa+miettiä,+hillitset+itsesi+helpommin.”
”Jos+joku+luovuttaisi+sinun+ruumiisi+vastaantulijan+käsiin,+olisit+närkästynyt.+Etkö+sitten+häpeä+sitä,+että+uskot+oman+mielesi+kenen+tahansa+käsiin,+niin+että+se+järkkyy+ja+luhistuu,+jos+hän+herjaa+sinua?”
”On+heikkolahjaisuuden+merkki+kiinnittää+paljon+huomiota+ruumiiseen:+urheilla+paljon,+syödä+paljon,+juoda+paljon,+ulostaa+paljon+ja+paritella+paljon.+Nämä+asiat+tulee+tehdä+ohimennen,+ja+kaikki+huomio+tulee+kiinnittää+mieleen.”
”Jokaisella+asialla+on+kaksi+kahvaa,+toinen,+josta+sitä+kannetaan,+ja+toinen,+josta+sitä+ei+voi+kantaa.+Jos+veljesi+tekee+väärin,+älä+tartu+asiaan+siltä+kannalta,+että+hän+tekee+väärin,+sillä+se+kahva+ei+ole+se,+josta+tätä+asiaa+kannetaan.+Tartu+siihen+sen+sijaan+siltä+kannalta,+että+hän+on+veljesi+ja+kasvinkumppanisi,+niin+saat+kiinni+siitä,+mistä+tätä+asiaa+kannetaan.”
”Olipa+jokin+miellyttävää+tai+epämiellyttävää,+totea+sen+laatu.+Älä+kiinny+siihen+väärällä+tavalla,+jotta+sen+menettäminen+voisi+viedä+sinulta+mielenrauhan.”
”Älä+vaadi,+että+asiat+tapahtuvat+niin+kuin+sinä+toivot,+vaan+toivo+niiden+tapahtuvan+niin+kuin+ne+tapahtuvat.+Silloin+elämässäsi+vallitsee+rauha
02.06.2016 10:20
jatkan vielä tuota äskeistä....
nollakin keksittiin vasta melko hiljakkoin ihmisen ajatteluun verrattuna. Varmaan ennen nollan keksimistä, käyttöön ottoa, ihmiset uskoivat laskevansa oikein?
Matematiikka perustuu sovittuihin sääntöihin. Matematiikassa ei korosteta, kuten ei juuri missään, että on joku voima joka mahdollistaa tämän kaiken.
Jopa näinkin; on sopijat eli vähintään kaksi ja lisäksi se joka vie, kuljettaa, välittää sopimuksen, siis kolme
Lopputulos on yhtä varma kuin Jumala.
20.05.2016 13:36
mihin unohdit sen joka laskee, joka katsoo lopputulosta.
On sopimus että 1+1= 2
kuitenkaan tuota tapahtumaa ei olisi ellei olisi joku joka sen mahdollistaa joten voin aivan vakavissani sanoa että 1+1=3
20.05.2016 09:57
Maailma on väärä havainto. arjuuna2 sano saman, luopumalla väärästä havainnosta päästän irti mielikuvasta että joku olisi luonut jotakin virheellistä.
Havainto on virheellinen jokaisen omassa mielessä. Totuus, Lähde, Jumaluus on täydellistä. Vertaa omia ja muiden havaintoja eikö vain jokaisella ole omansa, miten se silloin voisi olla totta. Eikö silloin pitäisi olla miljardeja totuuksia.
20.05.2016 09:41
Ei ole kellään muuta kuin omat käsityksensä... mistään. Jos se on ateismia niin on jos se on jumalan palvontaa niin on.
Valinnan tekee jokainen joka hetki. Valintaa ei pysty välttämän. Myöhemmin? huomaa minkä on valinnut.
Sallitko ajatella että samaistat oman jumalakäsityksesi minun opettamakseni. Olenpa mahtava opettaja. Tietenkin se on niin sinun mielessäsi. Ei voi olla kellään muuta kuin omat käsityksensä.
18.05.2016 21:29
Aivan kuin se eräs taulu Kiasmassa:
Täysin valkoinen, ei minkäänlaista piirtoa eikä varjoa. Jos siihen tekee pienimmänkin merkin se on pois jostain muusta, se on "virhe" jonkun toisen näkemyksen pinnassa.
Täydellinen kirkkaus sisältää "sallii" kaiken olemalla ei mitään
17.05.2016 19:46
ottaisivat.opikseen
6.4.2016 11:38
Kiva olisi kuulla miten koet tai ymmärrät minun esitykseni 6.4.2016 14:59 tuossa aiemmin.
Aloittaja on päätöksensä tehnyt. Rauha hänelle
16.05.2016 21:20
Raamattua en aio ryhtyä perkaamaan.
Kirjoitat:
" Aine muuttuu energiaksi ja päinvastoin, jo nyt tunnettu tosiasia. Yhteismitallista on materian erilaisten muotojen vuorovaikutus.
Energia ei ole kenenkään rakkaus. Se on eräs materian olomuoto ja sillä siisti"
Vuorovaikutusta pitää kutsua millä tahansa käsitteellä - ei kuitenkaan sanalla rakkaus?
materia
Itseliikunta
epähomogeenisuus
Esityksesi on täydellinen. Kirjoitetaan sanan materia tilalle lähde, luoja, tai joku vastaava. Ainut ongelma on tällaisen tekstin muuttamisen mahdottomuus kun jokainen lukija on täysin sokea joko vastustamaan jumalan pilkkana tai jumalan tyrkyttämisenä.
Tekstin äänneasu ei ole MINUN mielestäni syy tyrmätä sisältöä
16.05.2016 21:09
Kyllä hyväksyn trivian ajattelun Hänellä materia on ensin.
Omakseni en sitä osta mm. siksi että tiede todistaa kaiken olevan energiaa. Energialle taas on annettu miljoonia nimiä.... esim. Jumala tai Rakkaus
Vapauta uskontojen opetuksista itsesi ihminen ja huomaa että Rakkaus on valtava voima.
14.05.2016 18:26
Puhut ainesta ja materiasta. Missä materia alkaa. Siis mikä tiheys mikä aallonpituus. Onko tiedostus mitattavissa värähtelynä kuten aivosähkötutkimus??
Jos kaikki on energiaa niin miksi puhutaan materiasta, miksi ei ajattelu ole saman veroista värähtelyä jos se on mitattavissa. Jos se on mitattavissa silloinhan se synnyttää toimintaa mittariin, entä muualle?
Jos kaikki on värähtelyä silloinhan on vain kyse mittarin herkkyydestä. Siksipä väitetäänkin alkuräjähdyksen vielä olevan näkyvissä. No onko siis vain "maailman syntyä" vastaavalla värähtelyllä merkitystä. Eikö ajattelun synnyttämä värähtely ole riittävän voimakas jotta se kannattaisi mainita. Siksikö sillä ei ole "kantavuutta" että sitä ei pystytä mittaamaan kuin aivan "läheltä". Oliko siis vai ihmisen kehon kokoisella tutkijalla merkitystä? Sitten on eri asia vielä "uskovan" ihmisen ajattelu?
Ajattelun hallinnalla on valtava merkitys, lopulta muuta ei ole kuin ajattelun eli mielen voima. (sodan syttyessä totuus uhrataan ensin jne...) Se vaikuttaa kaikkeen ja kaikessa. Myönnän kiertäväni kehää. Asialla on se merkitys minulle jonka minä sille annan.
Sitä en pysty näkemän että materia olisi antanut mielelle sen voiman. Siksikin kun kaikki on värähtelyä, aaltoliikettä.
Paitsi totuus joka minulla tarkoitta ikuisesti pysyvää muuttumatonta....
Kyllä hyväksyn trivian ajattelun Hänellä materia on ensin. Omakseni en sitä ota.
13.05.2016 23:30
Vuosien mittaan huomaat että pystyt vaikuttamaan reagointeihisi, ohjelmoitu sekin. Eräänä päivänä huomaat että olet aivojesi ulkopuolella, kuten niin monet ennen sinua. Kannatta tehdä hoitotestamentti vielä ollessaan aivoissaan - kukin.
12.05.2016 18:12
Se itse jota kurssi opettaa rakastamaan on pyhyys minussa/sinussa. Ykseys. Todellakin maailma muuttuu kun muutan käsitykseni maailmasta.
12.05.2016 10:16
Juuri näin. Jokainen antaa asioille sen merkityksen mikä merkitys itselle niistä on. Asioilla sinänsä ei ole merkityksiä merkitys on siinä minkä minä niille annan.
Jokunen vuosi sitten tieteen päivillä muutamat oppineet kertoilivat kansanomaisesti tieteestä että ei ole tiedossa sitä paikkaa missä tai mistä ajatukset tulevat/syntyvät?
Nukutuslääkäri kyllä pystyy poistamaan erilaisia aistimuksia kohdistamalla erilaisia kemikaaleja tarpeen mukaan mutta se ei ole johtanut mihinkään lopulliseen ajattelun syntypisteen keksimiseen aivoissa..
11.05.2016 23:44
Juuri näin. Koska mitään minää ei ole on ainoastaan oleminen? Ehkä paremminkin Minä on kaikki oleminen auto asiakas ja myyjä jne....
11.05.2016 23:26
HolyNumber3
11.5.2016 11:43 kirjoitat mm.
"Eli mielestäsi on yksi Jumala joka omaa lukemattomia mielenlaatuja Kuuluisimpana hyvä ja paha ? Jos me kaikki olemme ajatuksia Jumalasi mielessä näin ollen Jumalasihan on todella sairas kun katsoo maailman touhua? Eikö"
ja ep vastaa: tosiaankin sanoessani että olen ajatus Jumalan mielessä voidaan käsittää myös niin kuin olet käsittänyt. Että Jumalalla on miljoonia eri ajatuksia eli ihmisiä mielessään.
Minun tarkoitukseni on ilmaista että Jumala näkee oman ajatuksensa. Ei ihmistä kehona vaan rakastavana ajatuksena. Se rakastava ajatus on ikuinen ja SAMA jokaisen "ihmisen" kohdalla. Eli Jumala on Rakkaus ja ainoastaan rakkaus ikuisesti. Jumala ei rakastaa ketään erityisesti vaan jokaista yhtenä täydellisenä. Jos on täydellinen niin silloinhan kukaan ei voi olla muuta kuin täydellinen eli samanlainen. Silloin ei puhuta kehosta vaan ajatuksesta, mielessä. Varmasti jokainen on kokenut ajatuksen joka on LIIKUTTANUT kirjaimellisesti kehoa. Mitään ei tapahdu ennen kuin on ajatus mielessä.
Vastakohtien kautta on kenties helpompi ilmentää: Siis ihmiskunta on totaalisesti varma että ellemme varustaudu sotaan tulee joku toinen joka tappaa ja vallitse, alistaa minut, minun kotini ja omaisuuteni.
Niin kauan kuin ihmisistä on muistitietoa tämä on ehdoton ja moninkertaisesti todistettu totuus ja sillä on varmistettu että on pysyvä jatkuva tappaminen ja sotatila kautta maailman. Eikö ole?
Jeesus opetti rakkautta joka aloitetaan: Annan itselleni anteeksi virheelliset uskomukseni ja ajatukseni itsestäni ja sinusta ja jokaisesta. Eikä se ole jotain passiivista hymistelyä vaan totinen päätös hyväksyä käsky Rakasta itseäsi.
Olen ajatus Jumalan mielessä, ei ole syyllisyyttä.
Onko missään todella kokeiltu tätä tosissaan? Tappaminen kyllä toteutuu joka hetki vaikka luulisi tiedetyn että aatetta, ideaa, ei voi poistaa ihmisiä tappamalla. Siksikin kurssi sanoo maailmaa mielisairaaksi. Tapetaan vaikka tuloksen tiedetään lisäävän tappamishalua. Eikö siis lopultakin olisi aika kokeilla tappamisen syyttämisen ja syyllistämisen vastakohtaa, sekä lopetetaan pelkääminen.
11.05.2016 23:07
Meillä on yksi pieni ero ajattelussamme. Minä näen ja koen aina ensin mielessä ajatuksen - tunteen josta seuraa johtopäätös, kaikkeudessa ei ole kellään eri oikeuksia totuus on kaikille sama ollakseen totuus. Ensimmäinen alku on ensi mieli. Materia ei syntynyt tyhjästä vaan ajatuksesta. Sinä ajattelet että ensin on ollut materia.
Mikään ei ole mitään (saastunutta tai pyhää) ennen kuin mieli antaa sille sen merkityksen, minkä milloinkin. Kukin omien uskomustensa mukaisesti. Nin pitää ollakin. Puhdas ajatus hyväksyy kaiken ilman luokittelua hyväpaha. Muutoinhan se ei voi olla puhdas. Eli luokittelija valitsee puolensa määrittelyssään jolloin se on PUOLI ei täydellinen ei kokonainen eikö.
Kaikki tämä on ensin mielessä sitten ehkä jopa materiassa
Minä on ajatus, kokemus, lopulta uskomus, keho. Onhan fysiikkakin todennut että materia on pääosin "tyhjää"
11.05.2016 09:05
Olen ajatus Jumalan mielessä.
Voisin verrata omaa lasta. Riippumatta siitä missä oma lapsi on. Aina hän on olemassa... mielessä. Siihen ei tarvita elävää kehoa, toki siinäkin hän on... silloin kun on. Ollessaan näkyvissä, silloinkin hän on mielessä.
11.05.2016 08:43
Oletko lukenut, on siitä myös elokuva. Secret, Salaisuus. Rhonda Byrne tai Lähdekenttä - David Wilcock esimerkin vuoksi vain. Tai mihin perustat....
Nyt en hokase mitä tarkoitat puhtaalla hengellä jos se ei voi olla ilman materiaa. Mistä se on puhdas.
Olen aivan päinvastaisen mielikuvan tehnyt itselleni. Tietoisuuteni eli mieleni "näkee maailman" kun tietoisesti muutan asioille keksimiäni (oppimiani uskomuksia) eli merkityksiä koko maailmankuvani muuttuu. Silloin lopulta näen anteeksiannetun maailman. Tosiasia aivan perus psykologissa on että jokainen tekee parhaansa joka hetki. (ei kukaan tapa ketään muutoin kuin erittäin painavista syistä) Sen verran pitäisi jokaisen kasakoulun käynyt lueskella nykyistä peruskoulun psykologiaa, no voihan se olla vasta lukiossa mutta kuitenkin jotain rotia sentään kaikelle spekuloinnille. Ei suinkaan millään pahalla. Mukava kun meitä on erilaisia, olisi kamala olla jonkun kopio
10.05.2016 18:12
96 / 121