Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
enkelipallo
profiilit
enkelipallo
enkelipallo
Vapaa kuvaus
Aina käy niinkuin käy
Aloituksia
63
Kommenttia
2432
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Syntiä+on+se+mistä+ihminen+syyllistää+itsensä.
Siksi+on+tärkeätä+että+antaa+itselleen+anteeksi,+rakasta+itseäsi+on+käskystä+tärkein.+Vai+oletko+luojaasi+viisaampi,+kun+et+hyväksy+sitä+minkä+Hän+loi.
02.09.2016 11:08
Sinun+pitää+keksiä+käyttöä+keksinnöllesi,+se+on+sen+tarkoitus.+Ei+ole+huono+käyttötapa+tämä,+kysellä+täällä.+Ei+kukaan+voi+määrätä+miten+mielikuvaasi+käytät.+Saatat+oivaltaa+vastauksen.
30.08.2016 11:19
Ylittämätön+ristiriita:
Olisiko+mahdollista+ajatella+että+vapaasta+tahdostaan+käsin+ihminen+rakentaa+itselleen+ylittämättömän+ristiriidan+-+mielikuvan?+Sitten+syytetään+jotakin+ulkopuolista+omien+mielikuvien+-+luomusten+vuoksi.
Olisihan+aivan+typerää+seurata+007+filmiä++jos+tietäisi+eri+vaiheet+ja+lopputuloksen+etukäteen.+Nauttikaamme+vain+intohimoisesti+omista+ristiriidoistamme.+Itse+kukin+on+omien+ristiensä+luoja.
+Ihminen+pystyy+helposti+tekemään+kaiken+tuon+ja+sitten+ihmettelee+miksi+jumala+on+sellainen+miltä+se+omassa+mielessä+näyttää+olevan.+On+tosi+nerokasta+tämä+kyllä.
Jos+tuon+näkisi+ulkopuolelta+(oman+ajattelunsa+ulkopuolelta).+Onneksi+sitä+ei+näe,+ollaan+vain+turvalisella+puolella+ja+sanotaan+kaikki+jonkun+ulkopuolisen+syyksi.
Tässä+mielessä+ateismin+luulisi+olevan+järkevän+ihmisen+oppi.
+Ei+ole+ketään+toista+joka+olisi+syylinen+ateistin+ongelmiin.+Ei+taida+kuitenkaan+ihan+noin+mennä.+Eiköhän+sielläkin+ole+joku+ulkopuolinen+joka+on+syyllinen
12.08.2016 08:05
Juuri+näin+ja+kuitenkaan+mitään+ei+tapahdu+huomenna+eikä+eilen.+Kaikki+tapahtuminen+on+ainoastaan+nyt.+Kukaan+ei+ole+elossa+eilen+ja+kukaan+ei+tiedä+onko+joku+elossa+huomenna.
Mielikuvia+kaikki....
11.08.2016 23:07
Brina+esittää+hyvin+asiaa+jota+ei+voi+sanoilla+juurikaan+ilmaista.
Aika+on+ihmismielen+keksintö,(mielikuva)+ja+mahdollistaa+kuvitelman+erillisyydestä,+minä,+sinä,+mennyt,+tuleva,+nuori,+vanha+jne.
Jumaluudessa,+ikuisuudessa+kaikki+on+ajatonta+ykseyttä.+Ikuisuus+on+nyt.+Erillisyys+mahdollistaa+syytökset,+syyllisyyden.+Kyllä+minä+olen+hyvä+mutta+kaveri+ei+oikein+ymmärrä+sitä.+Se+on+tätä+teatteria+jota+jokainen+näyttelee+itselleen+kaikin+voimin
11.08.2016 13:20
Et+kuitenkaan+pystyisi+puhumaa+asiasta+ellei+sinulla+olisi+jokin+käsitys+asiasta+eli+tarvitset+ja+käytät+sanaa+jumala+tietääksesi+että+se+on+sinulle+satu.+Aivan+perustellusti+voidaan+katsoa+että+tunnet+tämän+sadun+varsin+hyvin+koska+olet+siitä+niin+varma.
10.08.2016 09:52
Edelleen+jää+avoimeksi+miksi+pitäisi+menneisyyttä+pohtia+ja+yrittää+tehdä+menneisyydestä+jotakin+muuta+mitä+se+oli.
Mitä+on+aito+katumus+ja+kuka+sen+mittaa+oikein?
10.08.2016 09:44
Rakkaus+on+ajatuksessa+ei+"välimatkassa"+Rauha+on+ajatuksessa+ja+luottamuksessa+ei+vaatimuksessa.+Jumalan+mielessä+sinä+olet+rakastettava+jossa+ei+ole+mitään+etäisyttä
10.08.2016 09:38
Vapaasta+tahdostasi+käsin+kirjoitit+minkä+kirjoitit.+Ihminen+kuolee+-+onko+se+jonkin+ihmisen+vai+Jumalan+tahto+riippuu+minkä+päätöksen+itse+asiasta+koet..+Jokainen+kuitenkin+valitsee+itse+miten+ajattelee+ja+toimii+jonkin+tapahtuman+kohdatessa.
Valintaa+eli+kokemustasi+ET+voi+välttää-+siitä+et+ole+vapaa.
Elämäsi+-+mielesi+ulkopuolelle+et+pysty+siirtymään.+Ajatuksesi+elämästä/kuolemasta+valitset+itse+tahdoit+tai+et.+Joskus+joihinkin+yksilöihin+pystyy+opetus+vaikuttamaan.+Silloinkin+se+on+oppilaan+oma+valinta.
Olemme+tulleet+valitsemaan.
09.08.2016 19:12
Viestistäsi+saa+sellaisen+käsityksen+että+minun+käsitykseni+jumaluudesta+on+sama+kuin+sinun+käsityksesi+raamatusta.
Sanat+ovat+hyvin+huonoja+minkään+kommunikaation+välittäjäksi
08.08.2016 17:25
Jumala+on+rakkaus.+Vain+rakkaus+on+totta
31.07.2016 10:12
Kuitenkin+koen+olevani+hengissä+joten+"ristiriita+eli+ihme"+on+valmis+jos+henkeä+ei+ole+mikä+minä+silloin+olen.+Hengetön+tietenkin.+En+osaa+siitä+tietoisuudestani+eli+hengestäni+päästää+irti.+Tietoisuuteni+ei+ilmaista+monikossa.
Miksi+hengissä+on+monikko?+Liene+jo+muinaissuomalaiset+ovat+siksi+lausuneet+hengen+monikossa+kun+ovat+tiedostaneet+sekä+kielteisen+että+myönteisen+hengen+itsessään.+Olen+hengissä!
Mitenköhän+muissa+kielissä??
Tietoisuuteni+on+itseni+jonka+avulla+valitsen+kielteisen+tai+myönteisen.+Ei+Kurssi+minulle+ole+tämän+"ihmeellisempää".+Huomatessani+valinneeni+väärin,+valitsen+udelleen.+Siitä+käytetään+ilmaisua+anteeksianto.+Minä+koen+että+minun+mieleni+selkiintyy+tällaisen+ajattelun+parissa.
Jokaisen+on+tietenkin+kokeiltava+itse,+sitten+kun+on+tarpeeksi+sekaisin....+ja+elämä+kyllä+pitää+huolen+sekoilemisen+piisaamisesta....kuten+yllä+hyvin+kuvaillaan.
12.06.2016 10:14
Minulle+elämäni+vaikeimmat+myllerrykset+(tähän+mennessä)tapahtuivat+vuosia+sitten+ennen+IOK.n+tuntemista.
Nykyisin+pidä+erittäin+mainiona+ryhmätyötä+kirjan+parissa.+Kokoonnumme+viikoittain.+Tuntuu+siltä+että+sanonpa+tässä+mitä+tahansa+kuulostan+kirjaviisaalta+mitä+en+suinkaan+halua.
Se+itselleen+anteeksianto+voisi+olla+esim.+sitä,+kun+jokin+asia/ihminen+hyppää+silmille,+muistaisi+vain+ajatuksen+että+tämänkin+saan+nähdä+ja+kokea+ilman+syyn+tai+syyllisyyden+etsimistä.+Jokainen+meistä+on+väärässä+mitä+kummallisimmissa+uskomuksissa,+kun+meidät+on+näin+opetettu+ja+ne+joilta+olemme+oppineet+ovat+taas+opettaneet+sen+mukaan+kuin+ovat+oppineet....+koska+näin+on+olemme+sitä+mitä+olemme+ja+ainut+totuus+on+anteeksianto.
Sitä+on+kahdenlaista+sisäistä+ja+ulkoista.+Ulkoinen+on+tämä+meille+perinteisesti+opetettu+vilpitön...+annan+sinulle+anteeksi...
Sisäinen+on+se+Kurssin+opettama
1)+Huomaan+erehtyneeni
2)+Annan+itselleni+anteeksi+ajatukseni++-tilanteesta,+tapahtumasta,+henkilöstä,+aiheutuneet+arvioinnin+ja+mittaamisen+ja+tuomitsemisen+ajatukset.
3)+Mielessäni+suuntaan+rakastavat+ajatukset+sitä+henkilöä+kohtaan+joka+on+siinä+tilanteessa+avannut+mieleni+huomaamaan+erehdykseni,+eli+johon+olen+reagoinut
4)+Kiitän+mielessäni+että+näin+ymmärrän+ja+huomaan+veljeni+tarjoaman+mahdollisuuden+valita+uudelleen.+Siunausta.+
Kokeile+aamulla+päivän+alussa+ajatusta+että+tänään+ei+tarvitse+tehdä+eikä+kokea+mitään+yksin+ja+muistele+sitä+aina+kun+..muistat...++:)
Ei+ole+hyödyllistä+miettiä+mikä+on+egosta+ja+mikä+jotain+muuta.+Pyhähenki+käyttää+kaikkea+oppimaasi+paino+sanalla+-+kaikkea+-+sinun+hyödyksesi.+Vastoinkäymiset+nimenomaan+on+hyvä+nähdä+mahdollisuutena+ja+muistutuksena+-+valitsen+uudelleen,+kun+me+emme+halua+muistaa+rakkautta+vaan+etsimme+kuvittelemaamme+oikeudenmukaisuutta.+Rakkaus+ei+etsi+oikeudenmukaisuutta+se+on+etsimistä+ei+rakkautta.
10.06.2016 18:09
Luota...Luota...+Luota.+Vain+sinä+teet+sinun+roolisi.+Juuri+sinua+rakastetaan+sellaisena+kuin+sinä+olet.+Et+ole+koskaan+väärässä+paikassa+väärään+aikaan.+Ilman+sinua+Jumalan+pelastussuunnitelma+olisi+epätäydellinen.
Älä+yritä+vaan+ota+asioihin+osaa+sillä+hetkellä+kun+ne+tapahtuvat,+siis+suunnittele+mitä+tahansa+mutta+ole+valmis+joka+hetki+hyväksymän+se+mitä+on,++-+suunnitelmista+ja+odotuksista+piittaamatta.
Siinä+on+anteeksiannon+ydin+myös+itseäsi+kohtaan
10.06.2016 09:07
Sinun+ei+tarvitse+tehdä+mitään.++Ei+tarvitse+odottaa+tuloksia.+Riittää+aivan+tavallinen+elämä+ja+koti+ja+työ.+Omat+odotuksesi+saattavat+aiheuttaa+toteutumattomia+toiveita+eli+toivottomuutta
09.06.2016 22:14
Totus+on+aina+tiedetty:
”Länsimaiden+historiassa+luetuimpia+stoalaisia+tekstejä+eivät+ole+Senecan+tutkielmat+ja+kirjeet,+vaan+Epiktetoksen+(n.+50-135+jKr.)+suppea,+mutta+kuitenkin+riittävän+kattava+yleisesitys+stoalaisesta+moraalifilosofiasta.+Tekstit+ovat+oppilas+Arrianoksen+julkaisemia+“muistiinpanoja”+Epiktetoksen+luennoista.
Epiktetos+oli+alun+perin+orja.+Hän+syntyi+Lähi-idässä,+Hierapoliksen+kaupungissa+nykyisen+Kaakkois-Turkin+alueella.+Jossakin+vaiheessa+Epiktetoksen+isännäksi+tuli+keisari+Neron+vapautettu+orja+ja+sihteeri+Epafroditos.+Hänen+mukanaan+Epiktetos+siirtyi+Roomaan.+Mahdollisesti+hän+oli+alkanut+opiskella+filosofiaa+jo+kotiseudullaan,+mutta+hänen+tärkeimmäksi+opettajakseen+tuli+Roomassa+luennoinut+stoalainen+Musonius+Rufus.
Epafroditos+vapautti+Epiktetoksen,+joka+mahdollisesti+aloitti+opettamisen+jo+Rooman-aikoinaan.+v.+95+keisari+Domitianus+karkotti+filosofit+kaikkialta+Italiasta,+jolloin+Epiktetos+siirtyi+Länsi-Kreikan+suureen+keskukseen+Nikopolikseen,+jonne+hän+perusti+filosofikoulun.”
”Ihmisiä+eivät+järkytä+asiat,+vaan+heidän+uskomuksensa+niistä.+Ei+esimerkiksi+kuolema+ole+mitään+kauheaa,+vaan+kauhea+on+se+uskomus+kuolemasta,+että+se+on+kauhea.+Kun+siis+jokin+estää+tai+järkyttää+meitä+tai+kun+tunnemme+tuskaa,+älkäämme+syyttäkö+ketään+toista+vaan+itseämme,+siis+omia+uskomuksiamme.+Sivistymätön+syyttää+toisia+omasta+epäonnestaan,+sivistyksen+makuun+päässyt+syyttää+itseään+ja+sivistynyt+ei+syytä+toista+eikä+itseään.”
”Eivät+ne+asiat,+vaan+suhtautumisemme+niihin”:+Epiktetoksen+ajattelun+ehdoton+helmi!
”Älä+koskaan+sano+mistään:+“Olen+menettänyt+sen”,+vaan+sano:”Olen+antanut+sen+takaisin”.+Kuoliko+lapsesi?+Hänet+annettiin+takaisin.+Kuoliko+vaimosi?+Hänet+annettiin+takaisin.+“Minun+maatilkkuni+on+riistetty”.+Sekin+on+annettu+takaisin.+“Mutta+se+oli+kelvoton+mies,+joka+sen+riisti.”+Mitä+sinuun+kuuluu,+kenen+kautta+antaja+pyysi+sen+takaisin?+Niin+kauan+kuin+Hän+antaa,+pidä+siitä+huolta+kuin+vieraasta+omaisuudesta,+niin+kuin+matkustavaiset+majatalosta.”
”Muista,+ettei+sinua+loukkaa+se,+joka+herjaa+tai+lyö+sinua,+vaan+se+uskomus,+että+he+loukkaavat+sinua.+Kun+siis+joku+ärsyttää+sinua,+tiedä,+että+sinua+ärsyttää+oma+käsityksesi.+Tähtää+ensimmäiseksi+siihen,+ettei+vaikutelma+tempaa+sinua+mukaansa.+Kun+kerran+saat+aikaa+ja+rauhaa+miettiä,+hillitset+itsesi+helpommin.”
”Jos+joku+luovuttaisi+sinun+ruumiisi+vastaantulijan+käsiin,+olisit+närkästynyt.+Etkö+sitten+häpeä+sitä,+että+uskot+oman+mielesi+kenen+tahansa+käsiin,+niin+että+se+järkkyy+ja+luhistuu,+jos+hän+herjaa+sinua?”
”On+heikkolahjaisuuden+merkki+kiinnittää+paljon+huomiota+ruumiiseen:+urheilla+paljon,+syödä+paljon,+juoda+paljon,+ulostaa+paljon+ja+paritella+paljon.+Nämä+asiat+tulee+tehdä+ohimennen,+ja+kaikki+huomio+tulee+kiinnittää+mieleen.”
”Jokaisella+asialla+on+kaksi+kahvaa,+toinen,+josta+sitä+kannetaan,+ja+toinen,+josta+sitä+ei+voi+kantaa.+Jos+veljesi+tekee+väärin,+älä+tartu+asiaan+siltä+kannalta,+että+hän+tekee+väärin,+sillä+se+kahva+ei+ole+se,+josta+tätä+asiaa+kannetaan.+Tartu+siihen+sen+sijaan+siltä+kannalta,+että+hän+on+veljesi+ja+kasvinkumppanisi,+niin+saat+kiinni+siitä,+mistä+tätä+asiaa+kannetaan.”
”Olipa+jokin+miellyttävää+tai+epämiellyttävää,+totea+sen+laatu.+Älä+kiinny+siihen+väärällä+tavalla,+jotta+sen+menettäminen+voisi+viedä+sinulta+mielenrauhan.”
”Älä+vaadi,+että+asiat+tapahtuvat+niin+kuin+sinä+toivot,+vaan+toivo+niiden+tapahtuvan+niin+kuin+ne+tapahtuvat.+Silloin+elämässäsi+vallitsee+rauha
02.06.2016 10:20
jatkan vielä tuota äskeistä....
nollakin keksittiin vasta melko hiljakkoin ihmisen ajatteluun verrattuna. Varmaan ennen nollan keksimistä, käyttöön ottoa, ihmiset uskoivat laskevansa oikein?
Matematiikka perustuu sovittuihin sääntöihin. Matematiikassa ei korosteta, kuten ei juuri missään, että on joku voima joka mahdollistaa tämän kaiken.
Jopa näinkin; on sopijat eli vähintään kaksi ja lisäksi se joka vie, kuljettaa, välittää sopimuksen, siis kolme
Lopputulos on yhtä varma kuin Jumala.
20.05.2016 13:36
mihin unohdit sen joka laskee, joka katsoo lopputulosta.
On sopimus että 1+1= 2
kuitenkaan tuota tapahtumaa ei olisi ellei olisi joku joka sen mahdollistaa joten voin aivan vakavissani sanoa että 1+1=3
20.05.2016 09:57
Maailma on väärä havainto. arjuuna2 sano saman, luopumalla väärästä havainnosta päästän irti mielikuvasta että joku olisi luonut jotakin virheellistä.
Havainto on virheellinen jokaisen omassa mielessä. Totuus, Lähde, Jumaluus on täydellistä. Vertaa omia ja muiden havaintoja eikö vain jokaisella ole omansa, miten se silloin voisi olla totta. Eikö silloin pitäisi olla miljardeja totuuksia.
20.05.2016 09:41
Ei ole kellään muuta kuin omat käsityksensä... mistään. Jos se on ateismia niin on jos se on jumalan palvontaa niin on.
Valinnan tekee jokainen joka hetki. Valintaa ei pysty välttämän. Myöhemmin? huomaa minkä on valinnut.
Sallitko ajatella että samaistat oman jumalakäsityksesi minun opettamakseni. Olenpa mahtava opettaja. Tietenkin se on niin sinun mielessäsi. Ei voi olla kellään muuta kuin omat käsityksensä.
18.05.2016 21:29
96 / 122