Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
enkelipallo
profiilit
enkelipallo
enkelipallo
Vapaa kuvaus
Aloituksia
63
Kommenttia
2419
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
On sinun elämäsi ja ajatuksesi satujulleista tai uskovasista tai Jumalasta. On sinun lausumasi "..uskovaiset pakottavat..." Vain sinä voit tietää mitä se sinulle tarkoittaa.
Vain kaikkeuden Luoja voi antaa täyden vapauden sanoa niin. Sen saman Hän antaa jokaiselle. Voitko sen sanoa monestakaan muusta?
26.04.2016 16:20
Näin ollen vain sellainen Jumala olisi mahdollinen joka olisi sinun mieleisesi, vastaisi sinun odotuksiisi, entä nämä kaikki muut jotka eivät ymmärrä tai tiedä että juuri sinun kokemuksesi on oikeasta Jumalasta.
Tarkemmin ottaen Jumala ei tee mitään Hän vain on. Ihmisen ego tekee jopa pelkästä olemisen riemusta ongelman.
Jos Jumala tekisi jotain eikö hän silloin puuttuisi ihmisen vapaaseen tahtoon, vaikkapa kieltää Jumala. Rakkaus ei puutu eikä käske mihinkään.
Muuten mikä olisi pitemmän päälle tehokkaampi toimintatapa kuin antaa tehdä jokaisen oman mielensä mukaan. Lopulta kokemus kertoo mistä on kysymys.
Ei tarvita elämää jos sen voisi suorittaa toisen (Jumalan) käskystä tai mitä sellainen elämä olisi.
Minun Jumalani on Rakkaus. Se ilmenee mielessä ja sieltä käsin saa minut toimimaan.
26.04.2016 11:15
"" ellei Jumala itse kommentoi mitenkään""
Aina uudelleen kysytty jakokysymys: Minkä kokisit Jumalan vastukseksi. Kun ei ole muuta vastausta kuin sinun kokemuksesi...... että jokin on vastaus johonkin.
Juuri SE on rakkaus eli Jumalan on rakkaus joka ei vaadi sinulta mitään. Aina kun koet vaatimuksen et ole rakkaudessa. Jumala ei vaadi mitään Hän vain on. Kuten tuolla aiemmin todistettiin Minä olen se joka minä olen.
Se mikä sinä todella olet on Jumaluus sinussa. Antaessasi rakkaimpasi, lapsesi, läheisesi olla sitä mitä he ovat on mahdollisuutesi osoittaa Jumaluutta.
Kun kukaan ei pysty muutamaan kenenkään ajatusta ELLEI ajattelija itse muuta ajatustaan, vieläkö suurempaa vapautta mikään Jumala pysty sinulle viestittämään?
Vapaus, ilo, ja rauha ovat Jumalan vastaus, mutta sinun itse on päätettävä milloin koet iloa tai rauhaa, se on sinun vapautesi mittari ja mahdollisuus.
Toivottavasti et nyt koe että sinun ajatuksesi ja niistä tehdyt jatkotoimet eivät ole sinun.
Juuri sinä olet se joka sinä olet. (Suomeksi sinä ole sinun ajatuksesi ja niistä tekemäsi jatkotoimet.)
Nämä ajatukset kyllä löytyy myös raamatusta mutta sitä on tulkittu niin kauan pelokkaiden ihmisten toimesta että se näkyy.
Pelko ei kuulu rakkauteen.
25.04.2016 20:31
Näin on yguyiuh jokaisen "todistus" on totta todistajalleen.
Ero on ainoastaan siinä että on sinun ajattelusi ja sitten on minun ajatteluni.
Näin erotellessani luon keinotekoisen erillisyyden. Fyysisenä olentoina emme voi kokea täydellistä ykseyttä. Rakkaudessa,- mielessä, - hengessä olemme yhtä.
Todellisuudessa lopulliset tarpeemme ovat yhtä.
Kehoina eli kehomme tarvitsee kaikenlaista ja uskomuksissa vielä paljon enemmän. Todellisuuden kannalta keho on uskomus. Todellisuus ei ole muuttuva, kuoleva, pelokas, jokaisella erilainen. Se on rakkaus.
ps kehon todellisuudesta /uskomuksesta saattaa saada lisätietoa hakusanalla "aavesärky"
20.04.2016 12:01
Jumala on rakkaus
Siis rakkaus joka ei puolustele ei kysele ei tuomitse eikä arvostele. Se on kärsivällinen koska loputon kärsivällisyys tuo ikuisen ilon. Kärsivällinen mieli on luopunut odotuksistaan joten se ei voi pettyä. Rakkaus ei omista vaan osoittaa omistavansa jakamalla runsaasti omastaan, itsestään eli rakkaudesta
Yllä oleva ei missään tapauksessa tarkoita pessimismiä vaan täydellistä TIETOA että joka hetki kaikki on niin kuin on. Kun on tieto ei tarvitse kysellä.
Jaettu ilo on monikertainen ilo
19.04.2016 22:34
Minulla on sanalle Rakkaus synonyymi Luottamus. Joten minä LUOTAN että sinä menettelet täysin oikein sinun kannaltasi eikä kellään ole mitään muuta kuin oma kantansa oma mielipiteensä oma uskonsa ja luottamuksensa. Tällä tavoin luotan olevani lapsen kaltainen kun en odota keltään mitään vaan luotan.
En tiennyt puhuvani sinun käsitystäsi vastaan.
19.04.2016 15:38
Mikään ei ole milloinkaan liian myöhäistä. Kaikki todellinen tapahtuu nyt. Muistikuvissa tai odotuksissa ei tapahdu mitään.
Suosittelen tyytymään rakkauden jakamiseen. Älä pyri mihinkään sillä sinä olet- kuten jokainen- Jumalan kaltainen. Kaikki pyrkiminen on sen kieltämistä. Tai sen piilottamista.
19.04.2016 09:51
Jokainen näkee omin silmin. Kerrotaan että Sibelius näki musiikin väreinä. Toivo Kärki sävelsi ilman soitinta. Hän vain kirjoitti paperille koska "kuuli" musiikin mielessään.
Olet siis aivan normaali, kukaan ei näe sinun silmin.
19.04.2016 09:41
Jumalalle tärkeintä on meidän sielumme pelastuminen. Hän haluaa, että rakastaisimme kuten Brina muistuttaa
Aivan mahdotonta on käsittää että se ensimmäinen käsky sisältää myös Rakasta itseäsi.
Kun kuitenkin elät koko elämäsi itsesi kanssa. Ajattele kuinka kammottavaa on kuolla rikkaana. Mieletön huoli mihin ne kaikki rahat ja tavarat hävitetään. Huutokauppaan pilkka hintaan jonkun rikkaan kammareihin odottamaan milloin hän kuolee???
18.04.2016 18:16
Sallitko, kaikki on mielessä
Lähde = Jumala
Poika = (Adam/Eeva Ihmiskunta) Pojassaan Jumala näkee itsensä
Pyhä Henki on linkki /välittäjä eksyneen Pojan ja Jumalan välillä.
Nukuksissa oleva ihmiskunta ei huoleta Jumalaa koska hän vain odottaa milloin Poika herää. Tuhlaajapoika kuulee halutessaan pyhän Hengen eli Jumalan äänen.
Jokainen rakentelee näistä oman mielikuvansa. Jumala ei tarvitse kopioita, hänelle riittää Yksi (Ihmiskunta)
18.04.2016 18:04
Miksi etsit omaa käsitystäsi ulkopuoleltasi.
Moni muu on myös etsinyt :
Lähdekenttä - David Wilcock
www.adlibris.com/verkkokirjakauppa
En ole kirjakauppias lukija kyllä. Myös puhutaan kaukovaikutuksesta. Pidän näitä ajatuksia viitteinä siitä että kaikkea ei ole vielä keksitty. Näissä ei ehkä lainkaan esiinny sanaa Jumala.
Myös se uskoo joka on olemassa. Kuka mihinkin, nimikkeet vaihtelee.
17.04.2016 11:39
1Moos.3:21. Biblia. Ja Herra Jumala teki Adamille ja hänen emännällensä nahoista hameet, ja pujetti heidän yllensä.
-Aivan tarkalleen oikein. Henki asettui ihmisen nahkaan. Eli Jumala asetti henkensä ihmisen olemukseen. Ihmisellä on iho eli nahka. Miten se olisi selkeämpi?
Eikö useimmilla ole käsitys että ihmisen kehossa, olemuksessa on jotain "enemmän" kuin eläimen... Vaikkapa juuri tuo käsitys Korkeammasta.
Joon.2:3. Biblia. Ja sanoi: minä huusin Herraa minun ahdistuksessani, ja hän vastasi minua; minä paruin helvetin vatsasta, ja sinä kuulit minun ääneni.
-Kun koet järjetöntä painajaista, miten sen kuvailisit paremmin.
17.04.2016 11:20
Asialla on sinulle se merkitys jonka sinä sille annat. Se minkä sinä koet epäselväksi on sinun kokemuksesi. Ei oikein eikä väärin vaan sinä sanot mielessäsi - mitä milloinkin ja se on sinun - kaikella kunnioituksella.
Kiitos kun toit epätietoisuutesi julki, elämä on kesken meillä muillakin.
Siunauksia
16.04.2016 14:10
Jari löytää merkityksellisen lauseen Gal 3:28
Miettiä vois myös miksi syntyy lapsia joiden sukupuoli jää synnytyslääkärin todennäköisen arvauksen varaan. Myöhemmin - ehkä piankin - kirurgi tekee tarvittavia toimenpiteitä jotta pissa tulee oikein.
Monesti on tiedotettu että esim. Suomessa tällaisia tapauksia on, määritelmästä riippuen - yli 10 vuodessa.
Seurauksena on itsestäänselvyytenä että (mies)pappisvirkaan pyrkivät on tarkastettava tätä silmälläpitäen. Urheilusta löytyy normit X ja y kromosomien tutkimuksesta. Keinoista ei ole pula. Onko tosiaan vain väittelynhalu ainut motiivi?
Aina kun tätä kyselen kukaan ei vastaa - paitsi Jari nyt tässä Gal3:28
miten nyt tämä poispuhutaan olemattomaksi
Ainoa totuus. Rakkaus joka ei kysele eikä etsi syyllistä ainoastaan ON. Asiantuntijat puhuvat pienoisevankeliumista.
16.04.2016 13:54
Vasta kirjoitettuasi tuon tiedät miltä sen kirjoittaminen tuntuu ja miltä sen kanssa eläminen tuntuu.
Jokainen on vanhempiensa....Juuri niin vanhempiensa,- jotka taas ovat vanhempiensa jne... ei ainakaan tiede väitä että joku sukupolvi olisi alkanut ilman vanhempiaan joten ihmistajunta kuvittelee että on olemassa Alku,- Lähde,- Luoja. Keksi itse hyvä sana, vaikkapa alkupaukku, sotkan muna... joka on taas vanhempiensa.....
olen imarreltu lapsellisuudestani, kiitos.
14.04.2016 20:49
vertauskuvallisemmin:
Toinen maailmansota tuli mahdolliseksi kun Euroopassa, lähinnä saksassa pääsi valtaan usko rodunjalostukseen jonka johtajaksi "kansa huusi" Hitlerin. Tunnetuin seurauksin.
Vahantestamentin kirjoittaja kertoisi että Jumala määräsi sotapäällikkönsä tuhoaman Euroopan kansoja hävittääkseen uskon ihmisen kykyyn jalostaa tietty rotu toista paremmaksi.
Edelleen sama jatku. Kun erilaisia kansoja näin sekoitellaan, vähitellen joku huomaa että ne "toiset" on yhtä fiksuja ja samanlaisia kuin "me paremmat"
Sopiiko ajatella että synti poistetaan, ei yksilöä. Syntiin hairahtuneelle opetetaan että synti on suomennettuna "osua ohi" Se ei alun alkaenkaan ollut syyllisyyden aihe vaan opetuksen puute. Opetetaan että myös hopea ja pronssi ovat mahdollisuuksia. Jokaisen ei tarvitse joka hetki osua täydellisyyteen.
Miksi muuten olisi luotu empatia ja anteeksianto.
Tapatko lapsesi heti kun se ensimmäisen kerran nousee ja yrittää kävellä ja kaatuu.
14.04.2016 18:58
Aavistuksia sodassa 1939 – 1944. WSOY 1988 Esko Mustonen
Helppo kirja sellaiselle joka haluaa näistä tuntemattomista tunteista ja kokemuksista lisää tietoa. Kirjassa ei tuputeta jonkin uskonnon yksinoikeutta ainoaan oikeaan oppiin.
14.04.2016 14:07
Juuri niin vain sinä omalla käytökselläsi tuomitset/vapautat itsesi. Vartioimalla ja mittaamalla kaverin käytöstä lukitset itsesi vartijaksi ja mittaajaksi. Miten muuten voit tietää kuka pitää tuomita?
Päinvastainen mahdollisuus: Anna kaverin olla kaveri sellaisena kuin hän on, voit itse jatkaa sellaisena kuin olet. Lopulta olette samanlaisia eli sellainen kuin olette.
Ajatusleikkinä voi jatkaa hiukan syventäen. Onko jollakin joku aivan ehdoton ominaisuus joka on ainoastaan ja ikuisesti vain häntä varten
14.04.2016 13:58
On olemassa fyysinen teko siten on henkinen eli mielen taso
Siis "olkaa täydelliset....." mielen taso
Toisaalla "ei ole yhden yhtäkään joka tekee...." fyysinen tekojen taso, kuitenkaan teko ei voi olla ennen kuin on mielen pätös
On jokaisen oma asia miten tulkitsee minkäkin vertauskuvallisen kertomuksen, ajatuksen eli mielen vai tekojen "nippuun"
Itse kannan vastuuta ainoastaan seuraavasta:
Annan itselleni anteeksi erilaiset käsitykseni kaikesta, ei ole minun asiani tuomita Raamatun kirjoittajia siitä että minä lukijana käsitän niin kuin käsitän. Pyydän Pyhän Hengen ohjausta mieleeni ja jätän hänen huolekseen ajatukseni "tason"
13.04.2016 09:36
Lue Raamatusta:
Jumala NUKUTTI Adamin jne....
Missään ei kerrota että laajemmin kukaan olisi herännyt.
Yrjö Kallinen "Olemme unessa" ja monet muut kertovat samaa.
Jumala antoi maailman pojalleen jotta tämä löytäisi kotiin. Siksi niin paljon puhutaan että meidän on syytä herätä. Jatka tuhlaajapoika kertomuksella.
Olen vastuussa itselleni.
Maailma muuttuu kun muutat käsityksesi maailmasta. On ainoastaan mahdollisuuksia, se on ihmisen vastuulla.
13.04.2016 09:17
98 / 121