Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
enkelipallo
profiilit
enkelipallo
enkelipallo
Vapaa kuvaus
Aina käy niinkuin käy
Aloituksia
63
Kommenttia
2432
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Jokainen näkee omin silmin. Kerrotaan että Sibelius näki musiikin väreinä. Toivo Kärki sävelsi ilman soitinta. Hän vain kirjoitti paperille koska "kuuli" musiikin mielessään.
Olet siis aivan normaali, kukaan ei näe sinun silmin.
19.04.2016 09:41
Jumalalle tärkeintä on meidän sielumme pelastuminen. Hän haluaa, että rakastaisimme kuten Brina muistuttaa
Aivan mahdotonta on käsittää että se ensimmäinen käsky sisältää myös Rakasta itseäsi.
Kun kuitenkin elät koko elämäsi itsesi kanssa. Ajattele kuinka kammottavaa on kuolla rikkaana. Mieletön huoli mihin ne kaikki rahat ja tavarat hävitetään. Huutokauppaan pilkka hintaan jonkun rikkaan kammareihin odottamaan milloin hän kuolee???
18.04.2016 18:16
Sallitko, kaikki on mielessä
Lähde = Jumala
Poika = (Adam/Eeva Ihmiskunta) Pojassaan Jumala näkee itsensä
Pyhä Henki on linkki /välittäjä eksyneen Pojan ja Jumalan välillä.
Nukuksissa oleva ihmiskunta ei huoleta Jumalaa koska hän vain odottaa milloin Poika herää. Tuhlaajapoika kuulee halutessaan pyhän Hengen eli Jumalan äänen.
Jokainen rakentelee näistä oman mielikuvansa. Jumala ei tarvitse kopioita, hänelle riittää Yksi (Ihmiskunta)
18.04.2016 18:04
Miksi etsit omaa käsitystäsi ulkopuoleltasi.
Moni muu on myös etsinyt :
Lähdekenttä - David Wilcock
www.adlibris.com/verkkokirjakauppa
En ole kirjakauppias lukija kyllä. Myös puhutaan kaukovaikutuksesta. Pidän näitä ajatuksia viitteinä siitä että kaikkea ei ole vielä keksitty. Näissä ei ehkä lainkaan esiinny sanaa Jumala.
Myös se uskoo joka on olemassa. Kuka mihinkin, nimikkeet vaihtelee.
17.04.2016 11:39
1Moos.3:21. Biblia. Ja Herra Jumala teki Adamille ja hänen emännällensä nahoista hameet, ja pujetti heidän yllensä.
-Aivan tarkalleen oikein. Henki asettui ihmisen nahkaan. Eli Jumala asetti henkensä ihmisen olemukseen. Ihmisellä on iho eli nahka. Miten se olisi selkeämpi?
Eikö useimmilla ole käsitys että ihmisen kehossa, olemuksessa on jotain "enemmän" kuin eläimen... Vaikkapa juuri tuo käsitys Korkeammasta.
Joon.2:3. Biblia. Ja sanoi: minä huusin Herraa minun ahdistuksessani, ja hän vastasi minua; minä paruin helvetin vatsasta, ja sinä kuulit minun ääneni.
-Kun koet järjetöntä painajaista, miten sen kuvailisit paremmin.
17.04.2016 11:20
Asialla on sinulle se merkitys jonka sinä sille annat. Se minkä sinä koet epäselväksi on sinun kokemuksesi. Ei oikein eikä väärin vaan sinä sanot mielessäsi - mitä milloinkin ja se on sinun - kaikella kunnioituksella.
Kiitos kun toit epätietoisuutesi julki, elämä on kesken meillä muillakin.
Siunauksia
16.04.2016 14:10
Jari löytää merkityksellisen lauseen Gal 3:28
Miettiä vois myös miksi syntyy lapsia joiden sukupuoli jää synnytyslääkärin todennäköisen arvauksen varaan. Myöhemmin - ehkä piankin - kirurgi tekee tarvittavia toimenpiteitä jotta pissa tulee oikein.
Monesti on tiedotettu että esim. Suomessa tällaisia tapauksia on, määritelmästä riippuen - yli 10 vuodessa.
Seurauksena on itsestäänselvyytenä että (mies)pappisvirkaan pyrkivät on tarkastettava tätä silmälläpitäen. Urheilusta löytyy normit X ja y kromosomien tutkimuksesta. Keinoista ei ole pula. Onko tosiaan vain väittelynhalu ainut motiivi?
Aina kun tätä kyselen kukaan ei vastaa - paitsi Jari nyt tässä Gal3:28
miten nyt tämä poispuhutaan olemattomaksi
Ainoa totuus. Rakkaus joka ei kysele eikä etsi syyllistä ainoastaan ON. Asiantuntijat puhuvat pienoisevankeliumista.
16.04.2016 13:54
Vasta kirjoitettuasi tuon tiedät miltä sen kirjoittaminen tuntuu ja miltä sen kanssa eläminen tuntuu.
Jokainen on vanhempiensa....Juuri niin vanhempiensa,- jotka taas ovat vanhempiensa jne... ei ainakaan tiede väitä että joku sukupolvi olisi alkanut ilman vanhempiaan joten ihmistajunta kuvittelee että on olemassa Alku,- Lähde,- Luoja. Keksi itse hyvä sana, vaikkapa alkupaukku, sotkan muna... joka on taas vanhempiensa.....
olen imarreltu lapsellisuudestani, kiitos.
14.04.2016 20:49
vertauskuvallisemmin:
Toinen maailmansota tuli mahdolliseksi kun Euroopassa, lähinnä saksassa pääsi valtaan usko rodunjalostukseen jonka johtajaksi "kansa huusi" Hitlerin. Tunnetuin seurauksin.
Vahantestamentin kirjoittaja kertoisi että Jumala määräsi sotapäällikkönsä tuhoaman Euroopan kansoja hävittääkseen uskon ihmisen kykyyn jalostaa tietty rotu toista paremmaksi.
Edelleen sama jatku. Kun erilaisia kansoja näin sekoitellaan, vähitellen joku huomaa että ne "toiset" on yhtä fiksuja ja samanlaisia kuin "me paremmat"
Sopiiko ajatella että synti poistetaan, ei yksilöä. Syntiin hairahtuneelle opetetaan että synti on suomennettuna "osua ohi" Se ei alun alkaenkaan ollut syyllisyyden aihe vaan opetuksen puute. Opetetaan että myös hopea ja pronssi ovat mahdollisuuksia. Jokaisen ei tarvitse joka hetki osua täydellisyyteen.
Miksi muuten olisi luotu empatia ja anteeksianto.
Tapatko lapsesi heti kun se ensimmäisen kerran nousee ja yrittää kävellä ja kaatuu.
14.04.2016 18:58
Aavistuksia sodassa 1939 – 1944. WSOY 1988 Esko Mustonen
Helppo kirja sellaiselle joka haluaa näistä tuntemattomista tunteista ja kokemuksista lisää tietoa. Kirjassa ei tuputeta jonkin uskonnon yksinoikeutta ainoaan oikeaan oppiin.
14.04.2016 14:07
Juuri niin vain sinä omalla käytökselläsi tuomitset/vapautat itsesi. Vartioimalla ja mittaamalla kaverin käytöstä lukitset itsesi vartijaksi ja mittaajaksi. Miten muuten voit tietää kuka pitää tuomita?
Päinvastainen mahdollisuus: Anna kaverin olla kaveri sellaisena kuin hän on, voit itse jatkaa sellaisena kuin olet. Lopulta olette samanlaisia eli sellainen kuin olette.
Ajatusleikkinä voi jatkaa hiukan syventäen. Onko jollakin joku aivan ehdoton ominaisuus joka on ainoastaan ja ikuisesti vain häntä varten
14.04.2016 13:58
On olemassa fyysinen teko siten on henkinen eli mielen taso
Siis "olkaa täydelliset....." mielen taso
Toisaalla "ei ole yhden yhtäkään joka tekee...." fyysinen tekojen taso, kuitenkaan teko ei voi olla ennen kuin on mielen pätös
On jokaisen oma asia miten tulkitsee minkäkin vertauskuvallisen kertomuksen, ajatuksen eli mielen vai tekojen "nippuun"
Itse kannan vastuuta ainoastaan seuraavasta:
Annan itselleni anteeksi erilaiset käsitykseni kaikesta, ei ole minun asiani tuomita Raamatun kirjoittajia siitä että minä lukijana käsitän niin kuin käsitän. Pyydän Pyhän Hengen ohjausta mieleeni ja jätän hänen huolekseen ajatukseni "tason"
13.04.2016 09:36
Lue Raamatusta:
Jumala NUKUTTI Adamin jne....
Missään ei kerrota että laajemmin kukaan olisi herännyt.
Yrjö Kallinen "Olemme unessa" ja monet muut kertovat samaa.
Jumala antoi maailman pojalleen jotta tämä löytäisi kotiin. Siksi niin paljon puhutaan että meidän on syytä herätä. Jatka tuhlaajapoika kertomuksella.
Olen vastuussa itselleni.
Maailma muuttuu kun muutat käsityksesi maailmasta. On ainoastaan mahdollisuuksia, se on ihmisen vastuulla.
13.04.2016 09:17
Itse ratkaiset asenteellasi tulevaistesi
Tunnet tulevaisuutesi tiedostamalla se mitä tulee on juuri sinulle sinun paras mahdollisuutesi
Ei tarvita hankalia sanoja, riittää tietoinen mieli jonka itse valitset toisin sanoen luot itse oman tulevaisuutesi.
Tietenkin luot itse oman tulevaisuutesi vai kuvitteletko ettei "kivikauden mies" tiennyt kohdatessaan tuntemattoman ja ampui heti nuolen kohti tulija. Kyllä hän tiesi että takasin tulee samalla mitalla.
Asenteesi vastaantulijaan (maailmaan) ratkaisee tulevaisuutesi. Sitä saa mitä tilaa
12.04.2016 11:15
On niin valtavasti syylliseksi itsensä tuntevia ihmismieliä. Kuten yllä muistutetaan Jeesus käski hyväksymän "Olkaa täydellisiä niin kuin...."
Ei Jumala ollut syylinen vaikka hän antoi Aatamin "erehtyä" Erehtyminen kuuluu erottamattomana osana tähän elämään - ei syyllistäminen.
Nyky kielelle muutettuna et voi välttää hiilijalanjälkeä, olet joka sekunti "syyllinen ""luonnon"" tuhoamiseen" Luonto on kaikki se - ihmiset ja eläimet- minkä joka päivä kohtaat.
Syyllisyyden sijaan ota se toinen lause. "Rakasta itseäsi" (niin kuin Jumalaa tai lähimmäistäsi)
Se on myös Jeesuksen kehotus, mutta kuinka usein sen kuulee mainittavan liki kirosanaksi.
Enää ei tarvita muuta kuin todellinen anteeksianto.
Annan itselleni anteeksi ajatukseni sinusta (maailmasta koska rakastan itseäni). Annan erehtymiseni eli virheelliset syntiset syylliset ajatukseni anteeksi itselleni. Antaahan Jumalakin sen ensimmäisen eli omenan syönnin. Yritänkö olla Jumalani viisaampi kieltäytymällä anteeksiannosta itselleni. Annan kaiken tämän Pyhän Hengen huoleksi ja olen kiitollinen koska taas tältä osalta voin rakastaa myös sinua koska Pyhä Henki näkee vilpittömyyteni.
Kyllä Jumala tietää että tässä fyysisessä olomuodossa toisen etu on toisen tuho, siksi on mielen tasolla totuus "minua ei arvioida sen mukaan mitä teen (fyysinen teko) vaan sen mukaan mitä Tunnen (henkinen taso) tehdessäni minkä teen.
Maallinen oikeuslaitos arvioi fyysisiä tekoja jakamalla tuomioita. Henkinen taso arvioi mielen tekoja jakamalla oikeutta
12.04.2016 10:50
Omia viestejä ja kirjoituksia puolustellaan usein sillä, että mitä Jeesus sanoi.
Olisi oma lukunsa kertoa miten ymmärrät sen mitä Jesus sanoi
Aloitus on hyvä kuvaus miten ihmismieli on LUOJA jokainen luo oman maailmansa. Jokainen kertoo oman kuvauksensa rippijuhlistaan jne... eikä voi olla kahta samanlaista kuvausta samastakaan tilanteesta koska se joka kokee on joka kerta eri, jopa sama persoona ei ole enää huomenna samassa mielentilassa koska se on jo kokenut eilisen.... Luomistyö on ikuinen eikä luojan kuva voi tehdä muuta kuin luoda. Se minkä luon tänään löydän huomenna "edestäni" Sitä sanotaan elämäksi.
11.04.2016 11:20
"pitää ymmärtää"?
Jokainen käsittää että jotkut lauseet on symbolisia.
Kukaan tuskin on täysin yksimielinen mikä lause tarkoittaa mielentilaa ja mikä lause tarkoittaa fyysistä toimintaa, siis on asioita mielessä kuten usko sitten on jotain muuta.
Uskolla tarkoitan käsitystä olla olemassa-elämänkatsomus, sitten on paljon uskontoja......
Näyttää menevän jo paljon ohi aloituksesta.
On kiistaton tosiasia että nykyisin on tällaisia tekstejä olemassa. Jokainen tulkitsee eli ymmärtää ne oman elämänkatsomuksensa "valossa" -oman mielentilansa valossa.
11.04.2016 10:58
Kuitenkaan murrosikäinen ei pysty tietämään miten vanhempansa aikuistuivat. Jokainen joutuu/pääsee opettelemaan elämisen taidot oman kokemuksensa avulla. Opetusta on mutta käytäntöön soveltaminen on ikuisesti henkilökohtaista
Jumalan kuva täytyy olla jotain enemmän kuin yksittäinen heijastus peilissä....
11.04.2016 10:24
Kiitos arvostuksesta. Histori.opiskelija.uef
Ponnistelen pysyäkseni asiassa. Äänestän sen puolesta että fiksu oppinut saarnaaja jätti ihmismieliin voimakkaan muistijäljen silloin noin 2000 vuotta siten. Sitten kaikki muu onkin turhaa, mutta harrastuksena se tutkimus on tietenkin mielenkiintoista, varmaan se on hyvä ammattikin muutamille.
Kokonaisuutena tosiaan olemme noita sokeita hiiriä siellä elefantin jaloissa. Siitä totuudesta meillä on heikot mielikuvat.
Syvimmiltään tulkitsen nasaretilaisen opetusta, hän tiesi totuuden, myös hänen kerrotaan sanoneen että "ette vielä ymmärrä"
Minulle sopii hyvin että se on ollut totta silloisille ajattelijoille joten se velvoittaa minut antamaan anteeksi itselleni että he - Jeesuksen aikalaiset - ovat kirjoitelleet hyvin erilaisia muistiinpanoja "samoista " tapahtumista. Väistämättä koska eivät ole ymmärtäneet täydellisesti todellista sisältöä.
Anteeksianto tapahtuu siis minulle itselleni koska vain minä tiedän miten minä olen ymmärtänyt virheellisesti.
Minun ja Jumalani välillä ei ole ketään, tämä siis tiedoksi eri uskonnoille tai ismeille. Tällä tarkoitan että viisaita opettajia on ollut mutta he eivät ole eläneet minun puolestani minun elämääni, kuten taas jotkut opettavat, tai olen joidenkin opettajien opetusta tulkinnut??
Yksin tuo "ette vielä ymmärrä" toteamus velvoittaa katsomaan mutta nyt mene ohi aloituksesta
10.04.2016 21:28
Minusta pitäisi vähitellen luopua könttäluokittelusta. Uskovainen esimerkiksi tarkoittaa ihmistä joka uskoo olevansa olemassa, no ehkä hiukan tarkentaen. Uskovainen uskoo johonkin ja joskus myös pystyy määrittelemään uskonsa (esim. Jumalaa ei ole) käsitettä.
Todellisuus on suhteellista koska se riippuu kokijan, näkijän ajattelutavasta mutta voitaisiin sopia että totuus on pysyvää ja ikuista jota ei voi äänestämällä muuttaa. Tunnetusti on ilmiöitä joita ei voi muuttaa.
Sitten on nämä kissat ja koirat.
Yksilö näkee: Koira tulee huoneeseen
Yksilö2 näkee vieressä samalla hetkellä: Koira tulee huoneeseen
No onko merkitys siinä että tapahtuma nähdään vai onko merkitys siinä mitä kukin kokee nähdessään tapahtuman. Eikö kuitenkin jatkotoimenpiteet ole enempi riippuvaisia MITEN tapahtuma koetaan.
Aivan sama aloitukseen. Oliko joku joskus tai ei, se ja sama. Ratkaisevaan on miten hänestä kerrottuun suhtaudutaan. Kerrotun sisältö on jokaisen "siedettävä" halusi tai ei. Jokainen hakee suhtautumisensa siihen, no jokainen tietenkin itse määrää mihin keskittyy.
10.04.2016 16:54
99 / 122