Jatkuvaa synnintekoa

Pontifex_Maximus

Jos vl-uskoiset sanovat ettei uskova halua tehdä syntiä, miksi sitä kuitenkin koko ajan tehdään? Vastaukseksi ei kelpaa, että ihminen on vajavainen ja taipuvainen syntiin. Jeesus sanoi: "Olkaa täydelliset, niinkuin teidän isänne on täydellinen." Miksi vl-väen joukossa esiintyy tavallista enemmän tiedostamatonta syntiä, jota he eivät edes itse huomaa ja joka on saanut kieron ja ovelan muodon? Esimerkiksi voidaan mainita vaikkapa tietynlainen salailu, valkoiset valheet ja haluttomuus järjen käyttöön.

Onko vanhoillislestadiolaisten isä epätäydellinen, so. luotu jumala?

7

86

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • simppelitsyyt

Siksi koska kukaan ei voi seurata Jeesusta ilman omakohtaista uudestisyntymää yhtään askelta, eikä edes tajua mistä on kysymys!

Siitä se johtuu, ja kun veeällissä on pari kolme prosenttia uudestisyntyneitä, ei ole vaikeaa arvata mistä mikäkin johtuu.

• kah.kah.kalervo

Oliko jo kolmas uusi palsta tälle aamulle?

• vl-sukurutsaa

Koko ajan ollaan samalla palstalla. Ei yhtään uutta palstaa.

Vaivaako vl-sukurutsa?

• On niin valtavasti syylliseksi itsensä tuntevia ihmismieliä. Kuten yllä muistutetaan Jeesus käski hyväksymän "Olkaa täydellisiä niin kuin...."
      Ei Jumala ollut syylinen vaikka hän antoi Aatamin "erehtyä" Erehtyminen kuuluu erottamattomana osana tähän elämään - ei syyllistäminen.
      Nyky kielelle muutettuna et voi välttää hiilijalanjälkeä, olet joka sekunti "syyllinen ""luonnon"" tuhoamiseen" Luonto on kaikki se - ihmiset ja eläimet- minkä joka päivä kohtaat.
      Syyllisyyden sijaan ota se toinen lause. "Rakasta itseäsi" (niin kuin Jumalaa tai lähimmäistäsi)
      Se on myös Jeesuksen kehotus, mutta kuinka usein sen kuulee mainittavan liki kirosanaksi.
      Enää ei tarvita muuta kuin todellinen anteeksianto.
      Annan itselleni anteeksi ajatukseni sinusta (maailmasta koska rakastan itseäni). Annan erehtymiseni eli virheelliset syntiset syylliset ajatukseni anteeksi itselleni. Antaahan Jumalakin sen ensimmäisen eli omenan syönnin. Yritänkö olla Jumalani viisaampi kieltäytymällä anteeksiannosta itselleni. Annan kaiken tämän Pyhän Hengen huoleksi ja olen kiitollinen koska taas tältä osalta voin rakastaa myös sinua koska Pyhä Henki näkee vilpittömyyteni.
      Kyllä Jumala tietää että tässä fyysisessä olomuodossa toisen etu on toisen tuho, siksi on mielen tasolla totuus "minua ei arvioida sen mukaan mitä teen (fyysinen teko) vaan sen mukaan mitä Tunnen (henkinen taso) tehdessäni minkä teen.
      Maallinen oikeuslaitos arvioi fyysisiä tekoja jakamalla tuomioita. Henkinen taso arvioi mielen tekoja jakamalla oikeutta

• eiraamattuunuskova

Minusta raamattu on vähän kummallinen kirja . ensin lukee jossain kohdassa että "Olkaa täydelliset, niinkuin teidän isänne on täydellinen." ja sitten jossain toisessa kohdassa. lukee että, ei ole yhden yhtäkään joka ei hyvää tee ei yhden yhtäkään. koko kirja on ristiriitaisuuksia täynnä. eikö ole aika ihmeellistä. toisessa kohdassa lukee toista ja toisessa toista.

• Hyvähuomio

Tuo on totta. Selittääköhän tuo sen, miksi uskovaiset ovat hassua monenkirjavaa porukkaa? Tiedä häntä. En ole uskovainen, enemmän mystiikkaan taipuvainen, mutta ihmettelen uskovien juttuja.

• On olemassa fyysinen teko siten on henkinen eli mielen taso

Siis "olkaa täydelliset....." mielen taso
        Toisaalla "ei ole yhden yhtäkään joka tekee...." fyysinen tekojen taso, kuitenkaan teko ei voi olla ennen kuin on mielen pätös

On jokaisen oma asia miten tulkitsee minkäkin vertauskuvallisen kertomuksen, ajatuksen eli mielen vai tekojen "nippuun"

Itse kannan vastuuta ainoastaan seuraavasta:
        Annan itselleni anteeksi erilaiset käsitykseni kaikesta, ei ole minun asiani tuomita Raamatun kirjoittajia siitä että minä lukijana käsitän niin kuin käsitän. Pyydän Pyhän Hengen ohjausta mieleeni ja jätän hänen huolekseen ajatukseni "tason"

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      298
      11595
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      144
      7136
    3. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      104
      5942
    4. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      42
      5279
    5. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      52
      4371
    6. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      30
      4219
    7. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      32
      3601
    8. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      61
      3584
    9. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      83
      3218
    10. Nyt peukut pystyyn

Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru
      Kannus
      22
      3125
    Aihe