Kuka mikä Jumala?

Snugg

Rukoilin Jumalaa vuosia auttamaan minua elämäni taloudellisessa ahdingossa. Rukoilin,että tielleni osuisi ihminen joka näkisi ahdinkoni ja olisi valmis auttamaan.
Menetin viimeisen vähänkin kukaan ei auttanut! Ei yhteiskunta eikä yksityiset.
Anokaa niin teille annetaan. Jumala ruokkii linnut ja kedon kukat. Kyllä,sillä moinen on maksutonta. Vertaus ontuu kuka lie sadun kertonut?
Jumalaa Ei ole!
Kaikki puhe on kuin satukirjasta, innostuneille lukijoille lienee raamattu satuaitta.
Olen luovuttanut jäi vain katkeruus.

11

104

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Brina

Rukoilit apua taloudelliseen ahdinkoosi. Sait sitä, koska olet vielä elossa.
      Rukoilit ihmistä joka näkisi ahdinkosi ja auttaisi. Sait vastauksen, mutta et ymmärtänyt, että juuri sinä itse olet se ihminen joka voi auttaa sinua.
      Anoit, mutta anoessasi keskityit puutteeseesi, ja sait vain sitä yhä edelleen sen sijaan, että olisit ottanut todesta sen, miten Jeesus opetti rukoilemaan. Siis kiittäen kaikesta siitä hyvästä mitä odotat niin kuin olisit jo sen saanut. Siis kiittäen, ei pyytäen!!!
      Katkeruus sairastuttaa kehon yhtä voimakkaasti kuin joku myrkky. Opettele rakastamaan itseäsi juuri sellaisena kuin olet. Löydä pienestäkin kiitoksen aihetta, sillä se mihin keskityt, se lisääntyy! Jumala tietää kaiken sinusta ja odottaa vain, että huomaat sen! Ei meiltä odoteta uskoa mielikuviin Jumalasta, vaan että löytäisimme jumaluuden itsestämme!

• jätäpelivaraa

Uskoit valheisiin, taloudellinen ahdinko johtuu uskomisesta.
      Älä usko ikinä mihinkään tai kehenkään 100%:sti.

• oppiaikäkaikkion

Järki se pitää olla kerjätessäkin, sanoo vanha sananparsi. No minä olen kokenut avun mutta vain itse ensin rukoilemalla ja sitten itsekin yrittämällä löytää pulmaan ratkaisu. Kaikkeen velkaan en apua saanut muuta kuin että maksahan itse kun olet velan tehnytkin. Opetti muuten säästämään pahan päivän varalle.

• woewoe

Olisiko Jumalan pitänyt pudottaa taaloja taivaasta. Ei sitäkään voi odottaa, että muut korjaisivat meidän taloudelliset virhearviomme. Toki taloudellinen ahdinko on raastavaa, sitä en epäile yhtään.

Useimmiten taloudelliset ongelmat johtuvat siitä, että on tavalla tai toisella eletty yli varojen. Ja siitä pitää oppia, ei syytellä Jumalaa ja muita ihmisiä. Jumala odottaa meiltä vastuullisuuta. Jotain apua olet todennäköisesti saanut, kun et ole nälkään kuollut, ja kirjoittelet täällä.

Anokaa, niin teille annetaan, ei tarkoita, että taivaassa olisi piikki auki. Ja saisimme kaiken mitä älyämme pyytää. Raamattu kertoo myös miksi emme saa kun anomme. Yksi syy on se, että anomme vääristä motiiveista, jotta voisimme kuluttaa himoissamme.

Jumalalle tärkeintä on meidän sielumme pelastuminen. Hän haluaa, että rakastaisimme Häntä itsensä vuoksi, ei vain lahjojen vuoksi. Jumala on myös kasvattava isä, joka sallii meidän joskus kompastua, jotta oppisimme olemaan varovaisempia. Jokainen uskova saa tehdä ikäviä läksyjä, sinä et suinkaan ole ainoa. Näiden läksyjen oppiminen on Jumalan työtä meissä.

• Jumalalle tärkeintä on meidän sielumme pelastuminen. Hän haluaa, että rakastaisimme kuten Brina muistuttaa

Aivan mahdotonta on käsittää että se ensimmäinen käsky sisältää myös Rakasta itseäsi.
      Kun kuitenkin elät koko elämäsi itsesi kanssa. Ajattele kuinka kammottavaa on kuolla rikkaana. Mieletön huoli mihin ne kaikki rahat ja tavarat hävitetään. Huutokauppaan pilkka hintaan jonkun rikkaan kammareihin odottamaan milloin hän kuolee???

• jari-pekka--65

Ehkä Jumala puhui monellekkin ihmiselle sinun auttamisestasi, mutta eivät tahtoneet auttaa.

Kaikki ei tapahdu aina jonkun ihmeen kautta, vaan niin kuin Raamattukin sanoo, vastaukset tulee seurakunnan kautta, eli uskovien kautta. Tai niin ainakin pitäisi.

Raamattu puhuu tasauksesta. Vika ei ole Jumalassa, vaan meissä uskovissa.

• Snugg

Saattaa olla ,mutta pahin on tapahtunut menetän työni. Palkkani menee ulosmittaukseen. Vielä nämä viimeisen Kaksi viikkoa ja Olen työtön. Jumala Ei lähettänyt ihmistä tielleni joka olisi auttanut. Syytönhän minä tähän tilanteeseen Olen. Se on niin monimutkainen. En käsitä enää eteenpäin. On vain epätoivo,pelko ja yksinäisyys. Die

• jari-pekka--65

Mä sinuna luottaisin vieläkin Jumalaan. Jumalahan lupaa pelastaa hädästä. Paavalikin jopa kerskasi hädästä, ahdistuksista ja vainoista, koska siinä Jumalan voima tuli näkyviin.

Hätää siis voi tulla ja tuleekin. Uskovallekkin tulee kaikenlaista hätää. Mutta Jumala lupaa pelastaa hädästä.

Älä anna epätoivolle valtaa, sillä sillä sielunvihollinen yrittää sinut lannistaa. Nyt vaan alat kiittämään Herraa ja katsot, millä tavalla hän pitää sinusta huolen kahden viikon jälkeen, kun asiat muuttuvat.

Älä katso syvyyteen, vaan katso Herraan. Tästä kuulin joskus hyvän opetuksen, joka on Raamatussa, kun opetuslapset on myrskyssä ja Jeesus ilmestyy heille. Pietarikin alkoi vajoamaan, kun hän katsoi niitä olosuhteita, sitä syvyyttä, joka oli hänen allaan, kun hän lähti veneestä kävelemään Jeesusta kohden. Mutta kun hän taas nosti katseensa Jeesukseen ja sanoi Herra auta, niin heti Jeesus oli häntä nostamassa.

Niin se on. Kiittäkää joka tilassa, on Jumalan tahto, koska kiitos on portti siihen, mitä toivotaan.

• Rieker

Lisättäköön vielä Raamattu sanoo huomisesta ei pidä huolehtia... Lienee syntiä mutta huominen on suuri huoli kodittomuus ja sen tuoma alkavat silloin. Se huomisen huolettomuudesta. Elämäni Ei Öle enää elämisen arvoinen.teen epätoivoisen teon. Jos Alan huutaa siitä Ei loppua tule.

• yyksiheistäM

No, nythän olet sitten tyhjentynyt kaikesta omavoimaisuudesta ja Jumala voi alkaa ja on jo aloittanutkin työn sinussa. Hän joka näkee jokaisen sisimpään, ihminen näkee vain ulkokuoren, Herra sydämen. Psalmi 50 jae 15 jota sanotaan Jumalan puhelin numeroksi, kehottaa hädän päivänä huutamaan Jumalan puoleen ja Hän on luvannut auttaa, mutta meidän pitää kunnioittaa Häntä.
      Jokainen joka vilpittömin mielin lähestyy Jumalaa saadakseen syntinsä anteeksi ja Jeesuksen lupaaman rauhan sydämeensä, saa sen. www.uskojaurheilu.fi täällä kohdassa todistajat, kertovat siitä.

• 12_13

"Kuka mikä Jumala? "

Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa.
      Joh. 4:24

Joka ei rakasta, se ei tunne Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus.
      1 Joh. 4:8

Ja me olemme oppineet tuntemaan ja me uskomme sen rakkauden, mikä Jumalalla on meihin. Jumala on rakkaus, ja joka pysyy rakkaudessa, se pysyy Jumalassa, ja Jumala pysyy hänessä.
      1 Joh. 4:16

Mutta ehkä sinun arvomaailma on vielä väärä. Maallisen sijaan kannattaisi etsiä Jumalan valtakuntaa.

Ja hän sanoi opetuslapsillensa: "Sentähden minä sanon teille: älkää murehtiko hengestänne, mitä söisitte, älkääkä ruumiistanne, mitä päällenne pukisitte. Sillä henki on enemmän kuin ruoka, ja ruumis enemmän kuin vaatteet. Katselkaa kaarneita: eivät ne kylvä eivätkä leikkaa, eikä niillä ole säilytyshuonetta eikä aittaa; ja Jumala ruokkii ne. Kuinka paljoa suurempiarvoiset te olette kuin linnut! Ja kuka teistä voi murehtimisellaan lisätä ikäänsä kyynäränkään vertaa? Jos siis ette voi sitäkään, mikä vähintä on, mitä te murehditte muusta? Katselkaa kukkia, kuinka ne kasvavat: eivät ne työtä tee eivätkä kehrää. Kuitenkin minä sanon teille: ei Salomo kaikessa loistossansa ollut niin vaatetettu kuin yksi niistä. Jos siis Jumala näin vaatettaa kedon ruohon, joka tänään kasvaa ja huomenna uuniin heitetään, kuinka paljoa ennemmin teidät, te vähäuskoiset! Älkää siis tekään etsikö, mitä söisitte ja mitä joisitte, älkääkä korkeita tavoitelko. Sillä näitä kaikkia maailman pakanakansat tavoittelevat; mutta teidän Isänne kyllä tietää teidän näitä tarvitsevan. Vaan etsikää Jumalan valtakuntaa, niin myös nämä teille annetaan sen ohessa.
      Luuk. 12:22-31

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      94
      3562
    2. Nainen olet minun

Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli
      Ikävä
      44
      2927
    3. Sille ei voi enää mitään

Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.
      Ikävä
      74
      2396
    4. Mukavaa päivää

Miehelle 🖕❤️‍🔥 Kahvia ja kävelylle🌞
      Ikävä
      61
      2338
    5. Harmi jos ei enään nähdä

Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki
      Ikävä
      51
      2301
    6. Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun

mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??
      Ikävä
      117
      2267
    7. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      21
      2163
    8. Vau miten upea nainen!

Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.
      Tunteet
      20
      2127
    9. Merja Kyllönen: Ero

Joko uusi kierroksessa
      Suomussalmi
      116
      2078
    10. En voi sanoa että toivon sinulle hyvää.

Ei meitä ole tarkoitettu yhteen.
      Ikävä
      62
      1984
    Aihe