Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ex_vippaaja
profiilit
ex_vippaaja
ex_vippaaja
Vapaa kuvaus
Aloituksia
3
Kommenttia
671
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Poistuu kuten on ilmoitettu mutta jatkuva ulosotto taas tuo uudet merkinnät 18 kk kuluttua... Ts olet maksuhäiriöinen lähes tuon 15 v ajan.
26.10.2014 10:03
Pyydä Ferratumista velkasaldoluettelo. Samalla kannataa kysellä miksei ilmoituksia velasta ole tullut vuosikausiin. Jos ovat unohtaneet niin heidän moka. Kyl se sit käräjillä todetaan.
26.10.2014 10:02
Maksuhäirömerkintään johtavasta tuomiosta alkaa aika kulua.. Eli se viimeisin merkintä ratkaisee.
24.10.2014 14:48
Että olisivat kuukauden aikana käyneet paperisi läpi, hakemus vielä käsitelty lautakunnassa(kokoontuu kerran kuussa) jossa päätetty takauksen puoltaminen?
Aika uskomaton myös tuo lupaus takauksestakin.
Oma kokemukseni T-S:stä. Hakupaperit tiliotteineen säätiöön kesäkuussa 2012. Syyskuussa ilmoitus että takausta ei puollettu(tiliotteissa näkyi vanhoja vippiyhtiöiden panoja). Yhteys takausvastaavaan ja uudet 3 kk tiliotteet säätiöön. Tämän jälkeen kyselivät pari kertaa velkasaldoja. Marraskuussa soitto että tarvitsevat vielä sen hetken velkasaldot koska hakemukseni käsiteltäisiin seuraavassaa kokouksessa. Joulukuussa kirje kotiin jossa tieto hyväksytystä takauksesta. Seuraavat 2 kk menikin asioidessa oman pankin kanssa ennenkuin järjestelylaina nostettiin ja kaikki maksettiin pois. Hakuaika lainan nostoon oli minulla 8 kk.
Tuolloin oli myös näkyvissä että takausten hakijoiden määrä alkoi kasvaa. Säätiössä oli tuolloin vain pari takausvastaavaa. Tämän hetken määrää en tiedä, ovatko samat tyypit vai olisiko palkattu lisää. Ehdot luonnollisesti kireät mutta niin kuuluu ollakin. Aloittajakin varmaan käsittää miksi näin on..
Itse ainakin pyyhin p*rseeni tällä selonteolla. Jos on oikeaa tahtoa niin hyväksyy pitkänkin käsittelyajan ja makselee samalla velkapottia pienemmäksi. Aivan sama meneekö velat sitten UO:n asti, maksuhäiriömerkintä kuitenkin tulee kun laina nostetaan pankista.
23.10.2014 19:50
Ei tarvii odottaa. Laitettiin keväällä 2012 velkaneuvojan kanssa paperit säätiöön ja tiliotteet eivät olleet ihan puhtaat eli näkyi vielä vanhoja alkuvuoden vippejä. Säätiö pyysi sitten elokuussa 2013 lisäselvityksiä tiliotteista. Ts. 3 kk tiliotteet siitä päivästä taaksepäin. Olin siis päättänyt lopettaa vippailun/velkaantumisen samana päivänä kun velkaneuvontaan ilmoittauduin. Silloin elokuussa olikin jo moitteettomat tiliotteet, ei mitään muita panoja kuin palkat. Eka tapaaminen tuosta oli 1 kk päästä.
Eikä haittaa vaikka ulosotto alkaisi tuon takauksen haun aikana. UO:n palkasta ottama osuus lasketaan "säännölliseen velkojen maksamiseen"... en nyt muista oikeaa termiä. Varaa aika ja laittakaa ekalla tapaamisella paperit säätiöön mikäli vaan säätiön ehdot täyttyvät.
22.10.2014 20:20
Tietysti yksitellen, takovat hyvät massit siten.
22.10.2014 20:07
Jos nyt päätät lopettaa vipailun niin ennenkuin rupeavat tiliotteita katsomaan menee useampi kk. Omalla kohdalla kelpasi 3 kk. Takuu-Säätiö 100% luotettava taho. Pankkihan saa rahansa säätiöltä jos päätät olla maksamatta lainaa. Myös muista pankeista kannattaa kysyä. Jos oikeesti haluat päästä veloista niin teet kyllä kaikkesi sen eteen. Ei ole nopea tapa, aikaa kuluu ja velat jossain vaiheessa kaatuu päälle. Mutta entäs sitten, et ole ainoa. Lisää infoa saat säätiön Velkalinjalta, numero heidän verkkosivuilla. Mut jos ei nappaa T-S niin anna muille se mahdollisuus.
22.10.2014 11:36
Heh :)
21.10.2014 19:31
Näyttäisi siltä että aloittaja on jo pidemmän aikaa paikkaillut taloutta ottamalla vippejä ja luottoja. Itse tein samoin, tosin havahduin liian myöhään. Sain kyllä asiani järjestettyä T-S:n takauksella ja nyt asiat paremmin kuin hyvin. Sulla olis nyt niitä viimeisiä hetkiä tehdä jotain.
Sinuna tutuistuisin Takuu-Säätiön takaamaan järjestelylainaan. Olet töissä, velka alle 34k€(max) ja maksellut velkoja reippaasti kuukausittain mutta onko velkaantuminen nyt katkennut?
Sijassasi tekisin seuraavasti: Päättäisin että en ota enää yhtään lisää velkaa koska tuosta suosta ei enää omin voimin pääse nousemaan. Tästä tietty seuraa että et enää saa kaikkia laskuja maksettua. Asumiskustannukset hoidettava jämptisti ettei joudu kadulle. Alkaisin maksaa velkojani sieltä pienimmästä päästä. Säästät tuhansia kuluissa kun alkavat mennä haasteen asteelle. Tosiasiahan on että luottosi palavat ja UO:n astuu kehiin jossain vaiheessa. Tässä vaiheessa vielä hommaisin ne asiat jota luottotiedoton ei saa, eli esim kotivakuutus jne. Varmasti myös kulutustottumuksia on hyvä tarkastaa, kaikki turha pois. Varaisin ajan kuntani velkaneuvontaan, jonot pitkiä mutta siellä osaavat auttaa esim T-S:n kanssa asioidessa. Kyllä nuo velkojat pärjäävät vaikka eivät sinulta saataviaan heti saisikaan. Ei kannata koko palkkaa laittaa velkojen maksuun. Itse maksaisin vain ne välttämättömät laskut: vuokra, sähkö, puhelin jne. Tästä jäävällä hoitaisin pois pikkuvelkoja. Kun se UO alkaa ottamaan palkasta niin lopettaisin myös vapaaehtoisesti velkojen makselun joten nyt sinulle jäisi enemmän rahaa omaan käyttöön. Toki tästä kaikesta pitäisi myös oppia jotain.. eli elää varojensa mukaan.
25k€ velkapotti nousee UO:ssa kyllä tuhansilla euroilla mutta tähän voi vaikuttaa omilla toimilla. Tosin ennenkuin UO astuu kehiin niin voi mennä kuukausia kun velkojat ensin lähettelee muikkareita, sitten perintä astuu kehiin omilla muikkareillaan. Velkomustuomiossakin voi mennä viikkoja tai kuukausikin. Perintä voi myös pantata velan UO:oon laittamista... eli aikaa on ennnekuin väkisin tilistäsi alkavat ottamaan.
Vouti on sihteerini: sun tapauksessa velat niin suuria että enää ei auta vaikka saisi 400-600€ velkoja hoidettua. Jos kaikki listaamasi velat menevät käräjille niin niistä seuraa yht yli 3000€ lisäkulut. Toki UO on myös mainia tapa hoitaa velkojen lyhentäminen. Tulee varmasti hoidettua tulevasta eläkkeestä. Aika moni valitsee tuon tien.
21.10.2014 18:55
Heti kun mahdollista raha pois tililtä. Toisaalta eikö olisi kiva hoitaa niillä uo-velkaasi pienemmäksi? Saattaa uo-mies kyllä kysellä mihin rahat katosi... keksi hyvä vastaus.
19.10.2014 09:25
Jos teet perintätoimiston kanssa maksusopimuksen niin siitähän ei tule mitään merkintöjä. Mutta velkojalla on kyllä oikeus laittaa merkintä (2v) jos maksu viivästynyt 60 vrk... tjms. Mutta jos et voi tehdä alkup velkojan kanssa mitään uutta maksusuunnitelma niin anna mennä perintään . Siellä kyllä tekevät mutta sitä pitää noudattaa. Netistä googlettamalla löydät tarkat vastaukset tähänkin kyssäriin.
18.10.2014 10:21
T-S Velkalinja, ilmainen palvelunumero.. löytyy heidän sivuilta.
15.10.2014 18:27
Yritys oli ainakin hyvä.
14.10.2014 22:21
Tämmöselle: Mitkä on kk-tulosi? Ilmeisesti mitään työtä ei ole vaan opiskelet kokopäiväisesti? N. 860€ maksettavaa lainoista ensi kuussa... Eipä taida tuollaista summaa olla ja mites eläminen sitten sujuu kun kaikki menee velkoihin eikä edes riitä? Itse tekisin niin että kaikki velat perinnän kautta UO:oon. Käyt opintien loppuun ja kun saat töitä niin alat hoitaa velkojasi. Tosiaan kannattaa nyt lopettaa kaikenlainen vippailu, onneksi heräsit jo tässä vaiheessa. Tärkeinhän on tuo asumismenojen hoito ettet joudu kadulle tai kaverien riesaksi ja mitä tulee läheisten lainaamaan rahaan niin sitä alkaisin maksamaan vaikka osisa heille takaisin. Vippifirmat kyllä pärjää ilman sinun "tukeasi" mutta älä nyt läheisiäsi laita maksumiehiksi. Luottosi palavat mutta palautuvat ehkä sopivasti opintien päättyessä. Toki voit maksella vapaaehtoisestikin velkojasi vaikka pienimmästä aloittaen, säästät siten käräjöintikuluja sievoisen summan. Vaikea sanoa kuka vois auttaa tässä tilanteessasi kun tuloja ei oikein ole eli maksukykyä. Summanahan tuo ei kovin suuri ole mutta tulee kasvamaan vusien saatossa hieman.
Vippiapina: Velkaneuvonnassa tulostatte 6kk ajalta tiliotteita jotka lähetetään säätiölle muiden papereiden kanssa. Saattavat pyytää jopa lisää niitä kun aika kuluu ja asian käsittely alkaa. Myöntävä päätös tulee jos et ole velkaantunut senttiäkään 6 kk ajalla, olet vakituisessa duunissa ja olet väh 6 kk ajan maksanut velkojasi väh. maksuvaran verran. Ts niin paljon kuin vaan voit pakollisten menojen jälkeen. Toki tämän jälkeen sun tarvii myös vakuuttaa pankkisi myöntämään lainan. Jos jokin velka on pankistasi voi se mutkistaa asiointia heillä. Itse aikoinaan hoidin nordeassa olleen lainan säntillisesti uo:sta huolimatta(äiti takaajana) ja kertoivat tämän vaikuttaneen positiivisesti lopulliseen lainapäätökseen pankissani. Jos luotot menee hakuaikana niin ei haittaa mitään ja siten tulee ainakin hoidettua noita velkoja säännöllisesti vaikkakin hieman avustettuna uo:n toimesta. Jos ennen joulua saat paperit säätiöön niin ehkä jo keväällä 2015 voi alkaa näyttää paremmalta kun sieltä eka lappunen postiin tipahtaa. Toiv se myönteinen takauspäätös. Sitte menee 1-2kk kun keräät kaikki velkasaldot velkojilta ja haet pankista lainaa takauspäätös ja velkasaldotodistukset taskussasi. Ei siis käy ihan käden käänteessä... ikävä kyllä. Muistathan että laina jota säätiö takaa koostuu ihan kaikista veloistasi...vippi,luotot, erääntyneet muut laskut, ihan kaikki niputetaan köntäksi jonka maximi on 34k€. Saat aloittaa ihan uudelleen alusta, toivottavasti jotain oppineena.
14.10.2014 22:18
Tuleehan ne velat T-S:n takauksenkin turvin itse maksettua. Puolison ei tarvitse osallistua tuohon maksuohjelmaan. T-S:n turvin vain saisi kaikki velat kerralla pois. Velka hoituu kokonaisuudessaan nopeammin pois ja kulut tippuu huimasti, jos nyt vertaa monen vuoden UO:oon... 13k€ kokonaisvelasta puhuttaessa varmaan säästöä tuhansia euroja.
Takausta hakevan kannattaa muistaa että T-S tutkii n. 6 kk ajalta tiliotteita ja heitä kiinnostaa kaikki tilille tuleva raha. Eli jos vielä olet lähiaikoina vipannut ja tilillä merkintä sellaisesta panosta niin NYT viimeistään kannattaa lopettaa vippien otto. Meinaan jos tuona aikana yksikin pano vippifirmasta niin homma tyssää siihen. Tosin alkaa myös tuo muistutus- ja perintäkirjeiden tulvakin. Mutta pää kylmänä makselet sen minkä pystyt eli ne pienimmät. Eiköhän se puolisokin sitten siihen herää kun postilaatikko täyttyy muikkareista.
14.10.2014 14:23
Olen saanut takauksen 2012 joulukuussa. Koko projekti kesti n. 8 kk. Tuo kevytmielisyys kyseenalainen termi, itse vippasin että saisin velkoja yms maksettua.
Luotot paloi takauksen hakuaikana. UO:ssa kerkesin olemaan 4 kk ennen velkojen poismaksua.
Kaikista tärkein puhaltaa peli poikki, itse et enää velkojasi pysty hoiteleen. Neuvoja kertoo lisää jatkosta. Tutustu Takuu-Säätiön ohjeisiin heidän verkkosivuilla.
Ja velan ottaminen loppuu tähän päivään, makselet mahd paljon velkoja pienimmästä päästä. Jos velkoja paljon älä tee maksusuunnitelmia. Kylmästi perintään isommat ja taitavat keritä UO:oon ennenkuin homma kohdallasi selvä.
Voit myös kysellä omasta pankistasi miten suhtautuisivat järjestelylainaan mikäli takausta puollettaisiin. Itse en kadu, hommia sai kyllä tehdä. Nyt makselen yhtä lainaa 2% korolla vielä 2 vuotta, sitten jää koko tili omaan käyttöön.
14.10.2014 11:19
Saiko Urpo vastauksen kysymykseensä?
14.10.2014 11:07
Noin se menee. Pitäis saada sen verran rahaa että voisi maksaa heti koko velan pois. Kokemusta on. Ei kannata ottaa summittain luottoja yms niinkuin itse tein... :(
14.10.2014 11:06
Eiköhän tuo 18.8.2017 ole päivä jolloin kyseinen merkintä poistuu luottotiedoistasi.
Tuo 8.8.2014 saattaa olla myös ajankohta jolloin velasta on annettu tuomio yms... Perässä pitäisi olla kuitenkin pvm jolloin merkintä poistuu.
13.10.2014 20:37
Ootko aatellu että tuon hintainen auto mitä tod näk tarvitsee myös huoltoa ja korjausta? Jos nyt ei ole oikein säästöjäkään niin mieti miten selviydyt kun jotain tuollaista tulee vastaan. Tuskin saat lainaa mutta aina kannattaa kuitenkin kysyä.
13.10.2014 16:31
25 / 34