Vapaa kuvaus

Aloituksia

94

Kommenttia

2136

1. n..a:[+Mitkä+hemmetin+väitteet?+Missä+siellä+häh?+Nämäkö+ovat+tai+näistäkö+saat+väännettyä+väitteitä+]Esitit+kysymyksiä+ja+vastasit+niihin+itse+eli+muodostit+niistä+premissejä.Premisseistä+vedit+sitten+johtopäätöksen:n..a:"Johtopäätökseni+noista:+kokonaisuudessaan+olemme+seurausta+satunnaisuudesta.+Mitään+osaa,+piirrettä,+jms.+meissä+ei+ole+mikä+ei+alkunsa+olisi+saanut+satunnaisuudesta.+"Et+esittänyt+meille+kysymystä+siitä+että+olemmeko+me+kokonaisuudessaan+seurausta+satunnaisuudesta.+Kysymyksen+sijaan+esitit+meille+vain+oman+johtopäätöksesi+eli+väitteesi.+Toisin+kuin+kieroillaksesi+yrität+multinilkki+vääristellä,+johtopäätöskin+on+väite:+"Päättely+on+ajattelua,+joka+tavallisesti+etenee+oletuksista+johtopäätökseen.+Usein+päättelylle+annetaan+perusteluja.+Päättelyn+perusteiden+ja+todistusketjujen+esittämistä+kutsutaan+argumentaatioksi.+Argumentaatio+rakentaa+yhteyden+päättelyn+perusteiden+ja+päättelyn+johtopäätöksen+välille.+Johtopäätös+on+väite,+jonka+puolesta+päättelyssä+argumentoidaan."Lue+ja+ymmärrä+multinilkki:+"Johtopäätös+on+väite,+..."https://fi.wikipedia.org/wiki/PäättelyLisää+argumentoinnin+peruskäsitteistä.http://wanda.uef.fi/oikeustieteet/netti11-12/FILMEN2012.pdfhttp://viestinnantietoaines.aalto.fi/Tieteellinen/perustelu.htmLopuksi+vielä+esität+selkeän+väitteen,+joka+tieteen+tutkimustulosten+ja+evoluutioteorian+vastainen:n..a:+"Joten+mielestäni+on+virheellistä+väittää+etteikö+kaikki+olisi+juurikin+satunnaisuuden+satoa.+Ei+satunnaista+mutaatiota,+ei+ominaisuutta,+täysin+riippumatta+ympäristöstä."Teet+tuossa+selkeän+väitteen+siitä,+että+mitään+ominaisuutta+ei+olisi+ilman+satunnaista+mutaatiota+ja+vieläpä+ympäristöstä+riippumatta.Ja+vaikka+tarkoituksesi+olisi+ollut+esittää+kysymys+niin+et+ole+hyväksynyt+bg-open+ja+muiden+tieteen+mukaisia+vastauksia.+Eli+et+ole+ollut+kysymässä+todellisuudessa+yhtään+mitään+meiltä+vaan+olet+ollut+tyrkymättämässä+omaa+näkemystäsi+ilman+mitään+asiantuntemusta+omaan+naiivin+ja+omahyväiseen+ite-tuossa-aattelin-menetelmään+pohjautuen.
  2. n..a:[+No+hyvä.+Sittenhän+tämä+menee+omalla+painollaan+maaliin...+]Aivan.+Keskustelu+on+itseasiassa+liian+ylevä+sana+kuvaamaan+sitä+trollausta+ja+kieroilua+mitä+esitit+bg-opea+kohtaan+teidän+"sattuman+satoa"+-keskustelussanne.+Bg-ope+osoitti+sinulle+tieteen+käsityksen+siitä,+että+satunnaiset+mutaatiot+eivät+ole+edes+merkittävin+evoluution+mekanismi+eliölajien+ominaisuuksien+kehityksessä.+Ja+sinä+väitit+että+kaikki+ominaisuudet+ovat+satunnaisten+mutaatioiden+ansiota+ilman+Väitit+olevasi+muka+ateisti,+mutta+käytöksesi,+evoluutioteorian+vastaiset+väitteesi+sekä+viittauksesi+evouskoviin+kertovat+attä+olet+kreationisti.+Olet+siis+valehtelija+ja+kieroilija.Aivan+ensimmäiseksi+avauksessasi+kerroit+että:+"Ensimmäiseksi+haluan+kertoa+etten+tiedä+evoluution+yksityiskohtia+juurikaan,"-+ja+silti+väität+että:-+"Toinen+syy+millä+aloituksen+liitän+palstan+aiheeseen+on+ainakin+yhden+ns.+evouskovan+väite+ettei+satunnaisuus+ole+perimmäinen+syy+muutokseen."+eli+olet+sitä+mieltä+että+satunnaisuus+on+perimmäinen+syy+muutokseen.-+"Muutokset+johtuvat+mutaatioista,+eikö+totta?+(Kyllä)".+Todellisuudessa+evoluutiossa+tapahtuviin+eliölajien+muutoksiin+vaikuttavat+kaikki++evoluution+mekanismit+ja+niistä+tärkeimpinä+kumuloituva+luonnonvalinta+ja+rekombinaatio-+"Johtopäätökseni+noista:+kokonaisuudessaan+olemme+seurausta+satunnaisuudesta.+Mitään+osaa,+piirrettä,+jms.+meissä+ei+ole+mikä+ei+alkunsa+olisi+saanut+satunnaisuudesta.+"+Ja+tuossahan+on+tuo+keskeisin+aivopierusi.+Jos+evoluutiota+tarkastellaan+kokonaisuutena+niin+se+ei+todellakaan+perustu+pelkkään+sattumaan+kuten+kreationistit+olkiukkoilevat.+Kuten+sinulle+monet+palstalaiset+bg-ope+etunenässä+kertoivat+niin+evoluutiossa+vaikuttavat+merkittävämmin+muut+evoluution+mekanismit+kuin+satunnaiset+mutaatiot.Tässä+on+mielestäni+yksi+hyvä+artikkeli,+joka+asettaa+satunnaisuuden+merkityksen+evoluutiossa+oikeaan+valoon:+http://www.thenewatlantis.com/publications/evolution-and-the-illusion-of-randomness
  3. Utti:[+Epiphanius+juuri+epäili+samaa+täällä+missä+trolli+mainosti+lavastamaansa+keskustelua+..]No+huh+huh.+Olipas+ihmeellisiä+väitteitä.+Minusta+on+täysin+selvää+että+sinä+Utti+ja+bg-ope+ette+ole+saman+keskustelijan+nikkejä.+Nolo..aukko+tai+joku+muu+kreationisti+on+nyt+erehtynyt.+Enkä+minä+ole+bg-open+nimimerkki+myöskään+-+vaikka+mielelläni+omaisin+hänen+perusteellisen+ja+laajan+tietämyksensä+biologisesta+evoluutiosta.+Bg-ope+kuuluu+palstan+parhaisiin+kirjoittajiin.Tuo+sanottuna+kaikella+kunnioituksella+bg-opea+kohtaan+olen+hieman+närkästynyt+siitä+että+huomasin+(vasta+nyt)+hänen+epäillään+eräässä+keskustelussa+minun++olevan+nolo..aukko.+Ihmettelen+tuota+epäilyä+koska+olen+kommentoinut+että+pidän+noloa..aukkoa+kieroilevana+ja+trollaavana+kreationistin.+Ja+olen+sitä+mieltä+että+bg-ope+on+oikeassa+ja+nolo..aukko+väärässä.Lisäksi+en+ole+iwukin+kanssa+länkyttänyt+nikki.+Myönnän+että+olen+kirjoittanut+valtavan+määrän+kommentteja+osoittaessani+JC:n+kieroilut+ja+valheet.+Myönnän+myös+että+herkästi+provoankin+JC:tä,+jos+hän+livauttaa+jossain+keskustelussa+vanhat+valheensa+koskien+todennäköisyys-keskusteluja.+Siihen+minulla+on+omat+motivaationi,+jotka+olen+kertonut+palstalaisille.
  4. JC:+[Nähtävästi+et+moloch+suostu+lopettamaan+inttämistäsi+tulosvaihtoehdoista,+vaikka+jo+myönsit+että+voimme+sanoa+nopan+tuloksen+olevan+esim.+"parillinen".+Se+ei+ole+tulosvaihtoehto+sen+enempää+kuin+kertomasi+tulos+ensimmäiselle+lantillesi,+"kruuna+tai+klaava".+]Satunnaiskokeen+tulos+on+sattunut+yksittäinen+tulosvaihtoehto+-+yksi+tulosvaihtoehdoista.+Nopan+heitossa+ei+ole+sellaista+tulosvaihtoehtoa+kuin+"parillinen".+Eikä+kolikon+heitossa+sellaista+tulosvaihtoehtoa+kuin+"kruuna+tai+klaava".JC:[+Kyse+oli+suotuisasta+tapauksesta+kertomallesi+tulokselle,+"kruuna+tai+klaava".++]Kolikon+heitossa+ei+ole+sellaista+tulosvaihtoehtoa+kuin+"kruuna+tai+klaava".+Kun+yhden+kolikon+heiton+otosavaruus+Ω+=+{kruuna,+klaava}+niin+kerrohan+mikä+otosavaruuden+yksittäinen+alkio+on+"kruuna+tai+klaava"?Oletko+multinilkki+umpikiero+vai+umpitollo+väittäessäsi,+että+kolikonheitossa+on+tulosvaihtoehto+"kruuna+tai+klaava".+Moloch+ei+ole+sellaista+väittänyt.+Sinä+olet+vääristellyt,+että+hän+on+väittänyt.+JC:[+Siellä+on+juuri+"joku+silmäluku",+aivan+varmasti.+Muuta+mahdollisuutta+ei+ole.+Tapahtuma+nopanheitossa+todennäköisyydellä+1/6+toteutuu+vain+silloin,+kun+sellaisen+tapahtuman+suotuisa+tapaus+sattuu.+Et+ole+edes+yrittänyt+kertoa+mikä+silmäluku+kuudesta+mahdollisesta+se+oli.]Kerrohan+multinilkki+toteutuuko+joka+kerta++6-tahkoista+noppaa+heitettäessä+yksi+nopanheiton+yksialkioisista+tapahtumista,+joita+on+nopanheiton+otosavaruus+sisältää+osajoukkoina+kuusi+kappaletta.+Jos+väität+että+ei+aina+toteudu+niin+todista+matemaattisesti,+että+ei+toteudu.JC:[+Kunkin+tietyn+silmäluvun+todennäköisyys+on+1/6.+Esimerkissäsi+kumpikaan+lantin+puoli+ei+ollut+tietty,+siis+tapahtumaksi+määritelty.+]Väitätkö+multinilkki,+että+kolikonheitossa+kumpikaan+tulosvaihtoehto+ei+voi+sattua,+jos+ne+eivät+ole+"tiettyjä"?+Muistutan+että+olet+itse+määritelly+tuon+kreationistisen+höperömatematiikan+kieroilukäsitteen+tarkoittavan+sitä,+että+"tietty+tulosvaihtoehto"+on+tulosvaihtoehto,+jota+on+veikattu+tai+arvattu+ennen+arvontaa.Höperöitkö+multinilkki,+että+yhden+kolikonheitossa+mikään+sen+tulosvaihdoista+ei+voi+sattua+jos+mitään+tulosvaihtoehtoa+ei+nimetä+etukäteen?Tiedätkö+mitä+multinilkki?+Heitin+kolikkoa+kerran.+En+arvannut+enkä+veikkannut+mitään+ennen+heittoa.+En+edes+valinnut+mitään+sigma-algebraa+ennen+kolikon+heittoa.+Enkä+täyttänyt+mitään+muutakaan+kreationistisen+höperömatematiikan+vaatimusta+höperöä+vaatimusta.+Silti+kahdesta+tulosvaihtoehdosta+sattui+kruuna+ja+samalla+toteutuivat+tapahtumat+{kruuna}+ja+{kruuna,+klaava},+joiden+todennäköisyydet+ovat+P({kruuna})+=+1/2+ja+P({kruuna,+klaava})+=+1.+Kiusallista+kannaltasi+ja+erityisesti+kieroilujesi+kannalta+vai+mitä+multinilkki?JC:[+Siksi+lanttisi+ei+voinut+antaa+kuin+jonkin+tuloksen,+"kruunan+tai+klaavan".+]Kolikon+heitossa+ei+ole+sellaista+tulosvaihtoehtoa+kuin+"kruuna+tai+klaava".+Kun+yhden+kolikon+heiton+otosavaruus+Ω+=+{kruuna,+klaava}+niin+kerrohan+mikä+otosavaruuden+yksittäinen+alkio+on+"kruuna+tai+klaava"?JC:[+Muista+nyt+moloch:+minä+en+valehtele.+Jos+et+usko+kertomaani+jäät+valheen+vangiksi+puolimutkan+tapaan+ja+vahingoitat+sieluasi.]Ja+todistettavastihan+sinä+valehtelet+multinilkki+-+sen+olen+todistanut,+jopa+matematiikalla+useaan+otteeseen.
  5. JC:[+Kiitos+kvsi.+En+tiedä+itsekään+miksi+olen+näin+kauan+tätä+viitsinyt+jatkaa.+Kai+syynä+on+ollut+esitettyjen+väitteiden+älyttömyys+ja+yritykset+kääntää+meidät+todenpuhujat+valehtelijoiksi.+]Kumma+vaan,+että+et+ole+esimerkiksi+Enqvistin+kolikkoesimerkkiä+koskevaa+väitettäsi+etkä+lukemattomia+muitakaan+väitteitäsi+kyennyt+oikeiksi+todistamaan.JC:[+Matematiikka+ei+koskaan+ole+älytöntä+ja+muutamat+harvat+paradoksit+eivät+ole+matematiikkaa+tieteenä+uhanneet.+]Ei+todellinen+matematiikka+toki+olekaan,+mutta+väitteesi,+kuten+tämä:JC:+"P(toisella+heitolla+saadaan+sama+tulos+kuin+1.+heitolla)+=+P(toisella+heitolla+saadaan+kruuna+tai+klaava)+=+2/2+=+1."eivät+edustakaan+matematiikkaa+vaan+kreationista+höperömatematiikka.JC:[++Matemaattisesti+ei+ole+totta+että+esim.+tapahtuma+todennäköisyydellä+1/6+toteutuisi+joka+kerta+satunnaiskokeessa.+]Niin+kyllähän+sinä+jo+tiedät,+että+sinulle+on+jo+lukemattomat+kerrat+todettu,+että+kukaan+ei+olekaan+väittänyt,+että+tietty+tapahtuma+A,+jonka+todennäköisyys+P(A)+=+1/6+tapahtuisi+aina+satunnaiskoe+suoritettaessa.+Tiedät+varsin+hyvin+kieroileva+ketku+että+olemme+yrittäneet+sinulle+kärsivällisesti+opettaa+esimerkiksi+sen,+että+kun+satunnaiskoe+suoritetaan+toteutuu+siinä+aina+muitakin+tapahtumia+kuin+Ω.+Symmetrisessä+satunnaiskokeessa+toteutuu+aina+yksi+kokeen+yksialkioisista+tapahtumista,+joitan+on+N+kappaletta.+Ja+kunkin+yksialkioisen+tapahtuman+todennäköisyys+on+1/N,+kun+N+=+|Ω|.+Esimerkiksi+nopan+heitossa+toteutuu+aina+yksi+yksialkioisista+tapahtumista,+joista+kunkin+todennäköisyys+on+1/6.Vai+kiellätkö+tämän+matemaattisen+tosiasian+multinilkki?+JC:[+Me+kaksi+ymmärsimme+alusta+alkaen+oikein+mikä+E:n+esimerkissä+oli+vikana.+Kirjoitin+itse+pitkään+turvautumatta+lainkaan+lähdeteoksiin.+Kun+sittemmin+niitä+lueskelin+sain+huomata+monet+niistä+varsin+epäselvästi+muotoilluiksi,+ne+olettivat+että+ne+tulkittaisiin+järkevästi+eikä+tarkoitushakuisesti+kieroillen.+]Ja+tässäpä+se+sinun+harvinaisen+nolo+väärinymmärtämisesi+tosiaan+on:JC,+23.3.2012:"Rivin+todennäköisyys+on+joko+yksi+tai+yhden+suhde+triljoonaan+triljoonaan+sen+mukaan+nimetäänkö+rivi+ennen+kolikonheittoa+vai+ei.+Koska+E+ei+esittänyt+riviä+ennen+heittoja,+sen+todennäköisyys+oli+1+..."http://keskustelu.suomi24.fi/t/10538289/enqvist-ja-craigEli+keskeinen+typeryytesihän+tuossa+on,+että+rivin+sattumisen+todennäköisyys+riippuu+siitä+että+nimetäänkö+rivi+ennen+kolikonheittoa+vaiko+ei.+Kun+taas+matematiikan+mukaan+symmetrisessä+satunnaiskokeessa+kunkin+tulosvaihtoehdon+(eli+tässä+tapauksessa+kolikkorivin)+todennäköisyys+on+sama+1/2^100+riippumatta+siitä+että+nimetään+yksi+tai+useampia+tulosvaihtoja+tai+ei+ainoatakaan+ennen+kolikkojen+heittoja.JC:[+Englanninkielisen+Wikipedian+artikkelit+todennäköisyysteoriasta+ovat+päteviä,+ne+eivät+jätä+juurikaan+tilaa+kieroileville+tulkinnoille.+]Ja+silti+olet+kieroillut+niitäkin+lainauslouhimalla+ja+vääristelmällä.+JC:[+Olen+sieltä+lainannut+tänne+useita+kohtia+ja+ne+ovatkin+vahvistaneet+aiemmin+kertomani.+Muuta+en+toki+odottanutkaan+koska+olin+täysin+varma+siitä+että+olin+ymmärtänyt+nämä+kysymykset+oikein.+]Olet+tosiaan+lainauslouhinut+ja+ilman+viitettä+lähteeseen+useammat+kerrat.Ja+jotku+vieläkin+kuvittelevat+että+nimimerkki+JC+olisi+vakavissaan+oleva,+totuutta+puolustava+ja+hurskas+uskovainen.+Todistetusti+todellisuus+on+täysin+päinvastainen.+Olet+tietoisesti+valehtelevan+ja+kieroileva+ja+siten+trollaava+multinilkki,+joka+on+valmis+härskisti+valehtelemaan+vaikka+jumalansa+nimiin.
  6. 50 / 107