Vapaa kuvaus

Aloituksia

94

Kommenttia

2136

1. "...kuitenkin kielenkäyttösi on ala-arvoista."

Kutsun kieroilijoiksi ja valehtelijoiksi niitä, joiden voidaan täällä palstalla todistaa siihen syyllistyneeksi. Mitä ala-arvoista sellaisessa kielenkäytössä on? Objektiivisia toteamuksiahan ne ovat.
  2. JC: "Teit evolutionistiset kantasi taas kaikille selväksi, puolimutka. En ryhdy näistä kanssasi väittelemään, koska se olisi niin kovin ikävää ja hyödytöntä."

No mutta multinilkki, missä kohtaa minä joitain evolutionistisia väitteitä tein? En näe kommenteissani yhtään evolutionistista väitettä.

Totuushan on se, että et vain kykene väittelemään. Hyödytöntähän se toki on sinun niitä kulahtaneita valheitasi ja kieroilujasi paapattaa. Hyvä kun itsekin tunnustat.

JC: "Todennäköisyyksistä puheen ollen huomasin kuinka olit edistynyt ryhtyessäsi puhumaan "mahdollisista tapahtumista".

No mutta multinilkki. Kaikki satunnaiskokeen otosavaruuden Ω tapahtumat (eli osajoukot) ovat mahdollisesti toteutuvia paitsi tyhjä joukko ∅, jolle P(∅) = 0. Muistatko kun minulla oli kova työ opettaa sinulle, että tyhjä joukko ei voi toteutua noppaa heitettäessä, niinkuin väitit?

JC: "Kirjoitit niiden suhteen aivan oikein, mutta käymämme keskustelun suhteen se oli tietysti asiatonta."

Sinun mielestäsi kaikki matemaattiset faktat, jotka osoittavat väärässä olosi ovat "asiattomia". Ja niiden esille tuonti on "asiatonta".

Minä puolestani huomasin, että sinulta ei ole vielä löytynyt rehellisyyttä vastata oikein kysymykseeni koskien symmetrisen otosavaruuden Ω tapahtumien määrä kun |Ω| = 6. Etkö osaa laskea tapahtumien määrä? Voin helpottaa tehtävää: Sovitaan että |Ω| = 3. Kuinka monta erilaista tapahtumaa on satunnaiskokeessa, jonka otosavaruudessa Ω on kolme symmetristä tulosvaihtoehtoa?

JC: "Emme tietenkään keskustelleet siitä, mitkä olivat esimerkiksi valitun satunnaiskokeen "mahdolliset tapahtumat" todennäköisyyksineen, vaan siitä mitkä olivat tapahtuneet tapahtumat, tarkemmin sanottuna tapahtunut tapahtuma ja mikä oli sen todennäköisyys tulla tulokseksi."

Emme tietenkään keskustelleet sinun maalitolppien siirtelystä vaan siitä, onko Enqvistin kolikkoesimerkissään paperille kirjatuksi tulevan kolikkojonon todennäköisyys sattua 1/2^100 kuten matematiikka yksikäsitteisesti sanoo vaiko 1 kuten sinä typeröit. Tästä keskusteltiin. Tai todellisuudessahan ainoastaan minä ja muut evot keskustelimme ja sinä multinilkki kieroilit.

Mutta todettakoon kyseenalaisena kunniana sinulle, että harvinaisen monimuotoisesti sitten kieroilitkin.
  3. "Vai "selviämällä" alkuliemestä syntyi kala, joka muuttui ensin apinaksi ja edelleen ihmiseksi? Ei tällaisia satuiluja voi ottaa ollenkaan vakavasti."

No totta multinilkki. Eihän noita kreationistien vääristelmiä evoluution historia voi ottaa vakavasti. Itse olen ottanut ne esimerkkeinä kreationistien pohjattomasta typeryydestä ja loputtomasta epärehellisyydestä.

"No mitähän uusia lajeja vaikkapa kotoisesta oravastamme "voi tulla"?"

Sepä jää multinilkki nähtäväksi. Jännää. Koitahan tarkkailla kovasti lintulautaasi, jos vaikka pääsisit itse näkemään.

"Lapsikin ymmärtää, ettei orava ole muuttumassa miksikään."

Ainoastaan kaltaisesti typerä tai sitten kreationistien hyväksikäyttämä ja aivopesemä lapsi. Itse pidän noita lapsia uskonnon uhreina. Sääliksi käy.

Mutta lapsikin taatusti ymmärtää sen, että kaksi kertaa kolikkoa heitettäessä toisella heitolla voi tulla eri tulos kuin ensimmäisellä. Toisin kuin sinä väität.

"Orava pysyy sukupolvesta toiseen oravana, aina lajinsa mukaan."

"Keskeisiltä osin Raamattu on Jumalan Sanaa. Jumalan Sana ei voi olla väärässä."

Kehäpäätelmä kahdella lausella muodostettuna.

"Vesi nousi 150 päivän ajaksi 40 päivää ja yötä kestäneen sateen seurauksena. Sitten vedet laskivat. Se oli ainutkertainen tapahtuma, jota emme tietenkään voi kokeellisesti tutkia."

Iltasadun aika?

"Katastrofin muita ulottuvuuksia ja selityksiä on aiemmin jo käsitelty palstalla."'

Kreationistien myötähäpeää aiheuttavia selityksiä tulvasadulleen täällä palstalla on tosiaan naureskeltu.

"Vain hupsu ryhtyy kaikkia järjettömyyksiä vääräksi todistamaan. Se olisi ajanhukkaa."

Varsinkin jos niitä järjettömyyksiä esittää käytännössä useita, jokaisessa kommentissa kuten kreationistit tekevät. Olenhan minä kyllä aika uutterasti sinun todennäköisyyttä koskevia järjettömyyksiäsi juuri järjettömyyksiksi todistanut. Toisaalta eihän se ole vaatinut juuri mitään. Triviaalia matematiikka lopulta.

""Uusia lajeja tulee kaiken aikaa"

Näinhän evot väittävät. Mutta kun kysytään esimerkkiä edes yhdestä uudesta lajista, seuraa hiljaisuus. Nimeä tai syntymähetkeä "uudelle lajille" ei kuulu."

Onhan niitä uusia tieteen löytämiä ja nimeämiä lajeja jo esitelty täällä lukuisia. Tarkkaa syntymähetkeä ei voida esittää, kun sitä ei käytännössä voida määrittää. Ei voida sanoa että mikä yksilö on uuden lajin ensimmäinen. Syntymähetkeä sitä paitsi peräävät kaltaisesi typerykset, jotka eivät kykene tai halua ymmärtää evoluution ja lajiutumisen perusteita.
  4. "Onhan tuo 'evoluution muuttumattomuus', evolutionary stasis, jo itsessään aikamoinen todiste evoluutioteoriaa vastaan."

Kertoisitko multinilkki jonkin eläinlajin, joka ei ole muuttunut lainkaan sitten kambrikauden tai vaikka kivihiilikauden?

"Minä kuulun niihin, jotka tekevät PALJON havaintoja USEISTA ilmiöistä."

No sepä kivaa. Jospa sitten opettelisit tieteen alkeet ja erityisesti älyllistä rehellisyyttä. Muuten saat aikaiseksi vain PALJON aivopiereskely USEISTA ilmiöistä, joista et effektiivisesti ymmärrä juuri MITÄÄN.

Rationaalisuutta ja älykkyyttä sinun onkin sitten vaikeapi opiskella.

"Ja kun tarkastellaan kokonaiskuvaa luonnosta, biologiasta ja evoluutioteoriasta, niin evoluutioteoria on täynnä aukkoja, ristiriitoja, ontuvia selityksiä ja heikkoja olettamuksia."

Vahvistamattomia, mutta tieteellisesti perusteltuja olettamuksia on varmasti - niinkuin yleensä tieteellisissä teorioissa. Niitä kutsutaan hypoteeseiksi. Ontuvia selityksiä on ainoastaan kreationistien harhaisissa tulkinnoissa. Aukkoja on koska kaikkea tapahtunutta ei voida selittää. Valtaosa koskaan eläineistä eliölajeista on kuollut jo sukupuuttoon. Vain häviävän pieni osa kuolleista eliöistä fossiloituu ja noista fossiileista on löydetty vain hyvin pieni otos.

"Keskustelemme palstalla 'Kreationismi ja älykäs suunnittelu' joten yritä kestää se, että täällä puolustetaan kreationismia ja kritisoidaan darwinismia."

Minulla ei ole mitään ongelmia kestää kreationistien typeryyttä ja epärehellisyyttä - päinvastoin. Minusta on mukavaa kun esittelette noita kreationismin elinehtoja. Voidaanpa näyttää yhteistyötä tehden miksi ei kannata lähteä mukaan kreationistien vedätyksiin.

"Rakentavasti mielellään."

Ja noin pyytää ketku, joka ei itse kykene edes keskustelemaan. Keskusteluun kuuluu älyllinen rehellisyys - mikä tietenkin kreationisteja harmittaa. Ja varsinkinkin niitä ketkuimpia multinilkkejä.
  5. Ja millä tavoin multinilkki tällä kertaa kuvittelet avauksesi millään tavoin kyseenalaistavan evoluutioteoriaa?

Ja yhtä kuvaa tuijottamallako pelle kuvittelet kykeneväsi toteamaan, ettei kampamaneettikaan ole muuttunut "lainkaan" tuona aikana?

Ihanko ite aattelit? Eräskin kreationisti kielsi evoluution, koska ei ollut nähnyt lintulaudallaan evoluutiota tapahtuvan vaikka oli kuinka tinttejä jo vuosikausia tarkkaillut. Tunnetko tapauksen?

Jos jossain välissä aivopiereskelyltäsi ehdit, niin satuilisitko selityksen sille, miksi kambrikauden kerrostumista ei löydy liskojen, hyönteisten tai rapujen fossiileja - nisäkkäistä tai linnuista puhumattakaan?