Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
TheRat
TheRat
TheRat
Vapaa kuvaus
Aloituksia
35
Kommenttia
18262
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Enpä muista koskaan fillarilla vaikkapa sivuluisussa istuneeni perse penkissä... :D
04.03.2026 12:19
Itse asiassa on todistettavasti tutkittu, että maaahanmuuttaja tuottaa Suomelle keskimäärin 800 000 euroa elinaikanaan. Sinulla meni plussa ja miinus sekaisin jossain kohtaa.
Lähde: trust me bro.
04.03.2026 12:02
Minä vastasin tähän:
> Tän hallituksen aikana budjetti on lisääntyny vaan vähän reilu 10 mrd,
> ja Marinin hallituksen aikana yli 30 mrd
Mutta joo. Täytyy myöntää että tämä hallitus ei ole kahdessa vuodessa onnistunut tekemään kuin 3/4 siitä velasta, minkä Marinin hallitus teki neljässä vuodessa.
Onko tämä sitten hyvä luku sinun mielestäsi nykyhallitukselle?
04.03.2026 10:30
Tosin aina kun fillaria pitää oikeasti hallita, perse irtoaa penkistä per heti. Muuten ollaan tekemässä liian tarkkaa tuttavuutta ojanpohjan kanssa...
04.03.2026 10:29
Sinänsä jännää, että fillarilla painopiste on korkeammalla ja pohjapinta-ala pienempi. Mutta fysiikkaguruna osannet kertoa missä se suuri ero näiden kahden liikennevälineen välillä on.
Olen itse ajanut skootilla jonkin verran ja pääsääntöisesti siinä on ihan riittävän hyvä kontrolloitavuus niihin tilanteisiin, joissa sitä tarvitaan. Poikkeuksena se yksi kerta kun etupyörä puhkesi. Siinä vaihtoehtoina oli nopeasti valita kummalle puolelle kaadutaan...
03.03.2026 14:08
Joo-o. Järjestetty joukko. Ja joukko voi olla tyhjä.
03.03.2026 14:02
Oli pakko tarkistaa. Tuossa kohtaa todellakaan ei ole kärkikolmiota ja moottoritie tulee yksikaistaisena toiseen moottoritiehen kiinni. Aika jännä senkin puolesta... Ehkä hivenen moottoritien määritelmän vastainen.
Mutta edelleen tuosta aika monta kertaa ajaneena väitän että nimen omaan Helsinkiin päin tuo on paljon haastavampi kuin toiseen suuntaan.
03.03.2026 13:18
Tuohon suuntaan tuo vielä menee varsin helposti, lähinnä koska ihmiset rikkovat lakia ja ajavat keskikaistalla vaikka olisivat menossa sinne Porvoon suuntaan...
Mutta toiseen suuntaan tilanne onkin sitten mielenkiintoisempi. Porvoon suunnasta tullaan suhteellisen tiukkaa mutkaa 80 km/h rajoituksella (useat ajavat 60 km/h) ja sitten liitytään moottoritielle kaistalle, joka alkaa tuossa kohtaa ja menee kehä ykköselle parin kilsan päässä. Moottoritielle liittyjä on toki väistämisvelvollinen, mutta tätä ei moni tajua. Samalla pitäisi siis:
- kiihdyttää sataseen
- väistää moottoritiellä jo olevia kaistanvaihtajia
- valmistautua äkkijarrutukseen kun liittymä kehä 1:lle on tukossa
- katsella väli jossa vaihtaa vasemmalle, jos ei ole menossa kehälle
Voi olla monelle aika jännä paikka ruuhka-aikaan.
03.03.2026 11:26
> Jo kaksi autoa muodostavat jonon
En näe mitään syytä sille, miksi jonossa ei voisi olla myös vain yksi tai vaikka nolla autoa. Jonon erikoistapauksia toki, mutta ihan valideja jonoja nekin.
Tämä on se ongelma, kun lakia säädetään vähän miten sattuu ja luotetaan siihen että ihmiset kyllä arvaavat mitä tarkoitettiin. Sanoilla on merkityksiä, niitä olisi syytä käyttää.
03.03.2026 11:20
No olihan se vallan mainiosti onnistunutta verrattuna nykyhallitukseen. Tämä hallitus ottaa enemmän velkaa ja tuloksena massatyöttömyys ja eniten konkursseja sitten 90-luvun laman. Verrattuna Marinin ennätystyöllisyyteen ja taloudelliseen hyvään pöhinään.
Miten meni noin omasta mielestä?
03.03.2026 11:14
Marinin hallitus otti velkaa tuon verran hallituskauden aikana.
Orpon hallitus otti 2024 velkaa 12,2 miljardia, 2025 noin 18 miljardia. Siis vain kahdessa vuodessa jo tuo 30 miljardia.
Tuntuu että joku voisi todellakin mennä ala-asteelle opettelemaan yhteen- ja vähennyslaskuja.
03.03.2026 11:13
Teki ennätysvelat ennätysvaikeassa tilanteessa. Nykyhallitus on tehnyt enemmän velkaa.
Ja SOTEen ei jätetty mitään vajautta. Mitä olisi sinusta pitänyt tehdä? Maksaa etukäteen tulevaisuudessa tulevia kuluja?
02.03.2026 17:01
Bena ei ole nyt ihan havainnut miten tämä homma on tällä vaalikaudella toiminut.
1. Hallitus saa ideologiaansa pohjautuvan idean.
2. Asiantuntijat kertovat hallitukselle, että idea on huono
3. Hallitus tekee kuten halusi asiantuntijoiden arvioista välittämättä
4. Seuraukset ovat huonoja
Jos hallitus olisi toiminut hieman enemmän järkeä käyttäen, se ei olisi joutunut ottamaan ennätysmäärää velkaa ja sitomaan seuraaviakin hallituksia korjaamaan aikaansaamiaan ongelmia. Tietysti seuraava pääministeripuolue on huolissaan tämän hallituksen sille jättämästä läjästä haisevaa paskaa. Minäkin olisin.
Miten SDP olisi velkaongelmaa ratkaisuut? Varmaan siten, ettei se olisi sitä alun perinkään aiheuttanut. Viime kaudella SDP sai aikaan haasteista huolimatta ennätystyöllisyyden ja hyvän pöhinän talouteen. Nykyhallitus on sitten sotkenut asiat ja taas pitää tulla pelastamaan...
02.03.2026 14:58
Ei hätää, ovat nyt muuttaneet sitten isomman populaation joukkoon asumaan... Harvoin sitä noin päin kuulee väännettävän, mutta onhan se totta, että siellä lähi-idässä on paljon pikkukyliä...
Tärkeintä on saada heidät tuntemaan olonsa tervetulleiksi, niin alkavat geenitkin leviämään paremmin.
26.12.2025 21:02
Itselläni ei ole kokemuksia sytämmestä, mutta sen verran yleinen on rakenne, ettei siitä kovin kummoisia voi odottaa.
Saunologiassa oli arvostelu yhdestä erikoismallista ja se haukuttiin pystyyn. Sauna kylmä ja huonot löylyt.
26.12.2025 20:59
Keittiöttömyys ei ehkä ole se indikaattori halvalla tekemisestä, pikemminkin ajan tyylistä. Itsekin tässä omakotitalossa päädyin lopulta purkamaan seinät keittiön ja olohuoneen väliltä (takka jäi rajaamaan tilaa). Tuli mukavan avara tila ja mahtuu isompikin porukka juhlimaan samalla, kun osa voi olla keittiössä ja osa olohuoneessa. Ilmanvaihto pitää huolen siitä, etteivät hajut pahemmin leviä kämpässä... Toista se oli vielä sata vuotta sitten, kun ilmanvaihtona toimi huonosti karmeihin sopivat ikkunat (jotka tilkittiin sukkanauhoilla)...
Kyllähän tuollainen vuokrakämppänä menisi, jos halvalla saisi. Mutta ovat vieläkin sen verran kalliita, ettei oikein excelin vikan rivin lukemat hivele.
23.12.2025 10:26
Kyllä ne puretaan. Siihen voi jokunen vuosi mennä, riippuen siitä miten rauha syntyy. Optimitilanteessa Venäjä luovuttaa kaikki valtaamansa alueet takaisin ja maksaa korvaukset, jolloin luulen että vastalahjaksi pakotteet purettaisiin per heti.
Toki kaupan elpyminen kestäisi aika monta vuotta ja voi olla että länsimaiset yritykset olisivat vähän varovaisia sijoitustoiminnassaan parin ensimmäisen kvartaalin ajan (yrityksillä on lyhyt muisti).
23.12.2025 10:19
Tuossa ei nyt varmaan sitten sitä turvallisuutta huomioitu. Vai luuletko että homma olisi parempi jos olisi ollut 80 km/h rajoitus?
23.12.2025 10:17
Huomioida toki, mutta ei välttämättä noudattaa.
16.12.2025 14:17
> Niin, tuloerät siihen raporttiin oletettavasti on kyllä muistettu kerätä
Ei mitään oletettavaa. Ei ole kerätty. Ihan samalla tavalla käsittelee tuloja ja menoja valtion kannalta tuo raportti. Muut meno- ja tuloerät ovat välillisiä ja tulkinnanvaraisia, siksi niitä ei ole tähän sisällytetty.
> Osaisiko tämä nikkisi muuten vastata miksi työtön persu on
> yhteiskunnalle taakka mutta lukutaidoton kehitysmaalainen
> voimavara joka vaan nostaa suomalaisten elintasoa ja hyvinvointia.
Molemmat ovat taakkoja, mutta persu monta kertaluokkaa suurempi. Ihmiset kalleimmat vuodet ovat ensimmäiset ja viimeiset. Työtön persu on kuluttanut yhteiskunnan varoja juuri noina kalliina vuosina, kun taas työtön maahanmuuttaja on säästänyt yhteiskunnalta nämä kulut.
Ja olennaisempaa on, ettei kummankaan ole pakko olla työtön. Usko pois, jopa persujen joukossa on työssäkäyviä ihmisiä, osa ihan tuottavissakin töissä. Eivät toki lisäänny yhtä paljoa kuin maahanmuuttajat, mutta se on ymmärrettävää, onhan heidän ajatusmaailmansa aika kuvottava, ei sellaista nainen kauaa kestä.
14.12.2025 15:56
5 / 914