Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
TheRat
TheRat
TheRat
Vapaa kuvaus
Aloituksia
35
Kommenttia
18263
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Korvataan kolme osa-aikaista yhdellä täysipäiväisellä ja tehdään kaksi pitkäaikaistyötöntä lisää. Ihan hyvä idea, jos tarkoitus on kasvattaa tuloeroja ja kurjistaa kansaa.
25.06.2024 12:13
Eikös se leikkaus ollut 20%? Ja sitten vielä 5%-yks pois 26 viikkoa myöhemmin.
Onhan se rangaistus. Mutta lisäksi koko homman kutsuminen ansiosidonnaiseksi on vitsi. Esimerkiksi tulojen tuplaaminen mediaanipalkasta nostaa ansiosidonnaista vain noin 30%.
25.06.2024 12:12
Meilläpäin on kämpän lähellä kolme liikenneympyrää, joissa tulee ajettua aika usein. Pari niistä on kaksikaistaisia, joskaan kaistoja ei ole merkitty erikseen.
Aika usein käy niin, että olen tulossa ympyrään ja poistumassa heti seuraavasta. Katson että ympyrää ajaa joku vasenta reunaa käyttämättä vilkkua. Oletan siis ajon jatkuvan kyseisestä liittymästä eteenpäin ja luonnollisesti sitä vasenta kaistaa...
Ja aika usein tuo sitten päättääkin vilkutta poistua. Tämä on sen verran arvattavaa, että varaudun ja ehdin hyvin pysähtymään. Aina välillä nuo virheen tehneet alkavat vielä tööttäilemään tai heiluttelemaan sormiaan ratissa.
Itsellä taas ei juurikaan käy sitä, että joku ajaisi eteen laittomasti liittymään tullessaan. Joskus joku tulee sen verran lujaa, ettei ehtisi pysähtymään ja itse voisi kiihdyttämällä reilusti päästä alle, mutta se ei ole ihan pelin henki.
En usko automerkeillä olevan vaikutusta asiaan.
20.06.2024 14:34
Auton ajaminen tyhjällä tiellä rajoitusten mukaan on niin automaattista, että pitää kehitellä jotain muuta mihin keskittyä (musiikki on hyvä vaihtoehto, kännykkäpeli huono). Ihmiset ovat erityisen huonoja keskittymään yhteen asiaan pitkään, varsinkaan jos tuo asia ei ole kovin mielenkiintoinen tai haastava...
Ikävästi esimerkiksi puskasta hyppäävä hirvi voi tällöin tulla vähän yllätyksenä.
06.06.2024 11:36
Alkoholin vaikutuksesta on tehty tilastollinen tukimus jenkeissä joskus 60-luvulla (muistaakseni). Siinä ajoturvallisuus parantui noin 0,2 - 0,3 promilleen asti, jonka jälkeen alkoi loiva lasku 0,8 promillen paikkeille. Sen jälkeen romahti. 0,0 ja 0,5 olivat suurin piirtein yhtä turvallisia. Siihen varmaan perustuu tämä meidänkin rajamme.
Jostain syystä vastaavia tutkimuksia ei sen jälkeen ole tehty. Syytä olisi. Siinä oli paljon vikaa.
Kumipäiden turvallisuudesta en ole tutkimuksia nähnyt, mutta periaatteessa kaikki rauhoittava varmaan tilastollisesti auttaa pienissä määrissä.
06.06.2024 11:34
Entäpä jos yrittäisit lämmittää sen saunan? Vai pitääkö sitten hankkia joku hyvä kiuas sen virolaisen sytärisi sijaan?
05.06.2024 11:55
No jaa. Aitoa Aitoa ei käytännössä pysty ylikuumentamaan, joten ongelmaa ei siinä ole.
05.06.2024 09:55
Voi liittyä saunomismäärään ja käytettyyn veteen. Merivettä jos heittää kiukaalle, niin kovin kauaa ei kestä aito Aitokaan... (ja tuo Aito 20 ei ole aito Aito).
04.06.2024 11:41
Univajeella on taipumus kertautua. Opit tämän kun vähän tulee ikää lisää. Teinit selviävät viikon nukkuen tunnin siellä tai toisen täällä.
04.06.2024 10:28
Eikö? Olin kotona noin puolilta öin. Suihkun kautta nukkumaan. Aamulla virkeänä palaveriin kahdeksalta.
20 minuttia myöhemmin olisi jäänyt unet lyhyiksi. Ei ole hyvä sellainen vaihtoehto. Univajetta en suosittele.
03.06.2024 12:20
Pistät sitten matematiikan lainalaisuudet uusiksi? Kova veto...
Kyllä minä ainakin saman reitin nopeammin ajamalla olen aiemmin perilla kuin olisin hitaammin ajamalla... Viimeksi eilen tuli 350 kilsaa ajettua +10 km/h mittarissa koko ajan (+7 km/h todellista). Eihän se paljoa ole, mutta kun keskinopeus oli vain 90 km/h, niin kyllä tuokin vaikuttaa...
350 @ 90 = 3,89 tuntia
350 @ 83 = 4,22 tuntia
Ajansäästö 0,33 tuntia eli 20 minuttia.
Aika merkittävä ero minusta.
03.06.2024 10:47
Totta kai me olemme pohjolan köyhin valtio, mutta en oikein hahmota miten valtion köyhdyttäminen auttaa siinä tilanteessa. Miksi leikataan köyhimmiltä, joiden rahat menevät kulutukseen, tai opiskelijoilta, jotka ovat maamme tulevaisuuden tae? Miksei leikata vaikkapa verohuijareilta tai maasta karkaavilta miljonääreiltä, sen sijaan että leikataan veorhuijauksen estämisestä?
Ei leikkaus ärsytä, vaan sen lyhytnäköisyys. Toki tällä hallituksella on vain oma etu mielesäs (ja persuilla toki lisäksi muiden kiusaaminen, ne eivät ehkä edes tajua miten vahingollista politiikkaa tekevät).
03.06.2024 09:50
Onhan siinä se pointti, että ei tarvitsisi arvailla, onko työ käynnissä vai ei. Yleensähän ei ole, mutta silloin kun on, olisi oikeasti syytä hidastaa reilusti.
30.05.2024 13:53
Ei tee henkilökohtaisesti tiukkaa, mutta ärsyttää kyllä hallituksen lyhytnäköinen leikkauspolitiikka.
Mutta miksi ihmeessä minua täällä huutelet?
24.05.2024 11:31
Ei ole minun viestejäni poistettu, enkä ole tässä trollaillut. Taitaa ongelma olla jollakulla muulla...
09.05.2024 11:53
Ei. Minä käytän vain ja ainoastaan tätä nikkiä (poislukien aiemman kaltaiset mokat). Luulisi tunnistavan kirjoitustyylistä aika helposti.
08.05.2024 11:42
Joku varmaan tunnistaakin, mutta sinulla tuntuu olevan isoja ongelmia, kun kuvittelet melkein kaikkia tyyppejä täälläkin minuksi.
08.05.2024 09:45
Damn, nimimerkki katosi kun Suoli24 potkaisi taas vaihteeksi pihalle kesken päivän...
07.05.2024 14:53
Ikävää. Kokeile hakea sanalla "käännyttäessä". Taitaa olla ensimmäisessä minun kirjoittamassani, josta tuo löytyy, hyvin tarkka ja rautalangasta väännettynä sekä laki, että sen ongelma.
02.05.2024 20:44
Edellisen lain vaatimukset on tässä keskustelussa jo selitetty. En tiedä miten poliisi moiseen ohjeistukseen päätyi, mutta hyvä oli ohjeistus.
02.05.2024 11:21
50 / 914