Mökkisaunasta kysymys. Tuntuu jotenkin kohtuuttoman suurelta, mutta tuonhan se kuuden hengen sauna vaatii, 60 senttiä saunojaa kohti.
Kai sitä sitten sellainen on tehtävä.
Sisämitta 3,6 metriä
13
356
Vastaukset
Anonyymi
18.11.2022 18:57
Joo, vaihtoehtoinahan ns. peräseinälauteille ei tietenkään ole esim. u-mallin lauteet vai mitä näitä lapsentasoisia trolleja kirjoittava rotta?- Anonyymi
Vanha viestihän tämä on, mutta tuo päänaukojan viestissä on kyllä pientä ideaa. Lauteiden muotoa muuttamalla on mahdollista lisätä istumatilaa kasvattamatta saunan leveyttä, kunhan minimileveys täyttyy ja saunan ovi saadaan sijoitettua suurin piirtein sopivasti.
Minimileveys U tai H -muotoisille lauteille on kuitenkin olemassa. (Ylälaude + alalaude) * 2 + kiukaan vaatima tila. Lauteet vaativat noin metrin, kiuas samoin turvaetäisyyksineen. Tästä seuraa, että 5+ hengen sauna on käytännössä minimissään kolme metriä leveä. U -muotoisena syvyys kasvaa, joka joko on ongelma tai ei ole.
Itse pitäisin siitä, että U:n sivuilla olisi vielä tilaa kiertää kiuas kiipeämättä muiden saunojien päällä, jolloin tuohon pitäisi lisätä luokkaa 2x40 senttiä. Leveyttä saunalle tulisi siis 3,8 metriä. U:n reunoille mahtuisi luultavasti vähintään pari istujaa per puoli, jolloin saunaan mahtuisi noin 9 henkeä + nurkkiin pari kököttämään. Ovi voi viedä tuosta yhden paikan...
L-malliset lauteet voisivat olla hyvä vaihtoehto myös.
Ja tiedoksi, tämän keskustelun nosti pinnalle spämmipotti.- Anonyymi
TheRat kirjoitti:
Damn, nimimerkki katosi kun Suoli24 potkaisi taas vaihteeksi pihalle kesken päivän...
Et sinä miljoonanikki tarvitse ensimmäistäkään anonyymiä nikkiä kyllä sinut trollin tunnistaa ilmankin jo kaukaa.
Anonyymi kirjoitti:
Et sinä miljoonanikki tarvitse ensimmäistäkään anonyymiä nikkiä kyllä sinut trollin tunnistaa ilmankin jo kaukaa.
Joku varmaan tunnistaakin, mutta sinulla tuntuu olevan isoja ongelmia, kun kuvittelet melkein kaikkia tyyppejä täälläkin minuksi.
Ei. Minä käytän vain ja ainoastaan tätä nikkiä (poislukien aiemman kaltaiset mokat). Luulisi tunnistavan kirjoitustyylistä aika helposti.
- Anonyymi
TheRat kirjoitti:
Ei. Minä käytän vain ja ainoastaan tätä nikkiä (poislukien aiemman kaltaiset mokat). Luulisi tunnistavan kirjoitustyylistä aika helposti.
Kuten todettua sinut trollin tunnistaa kaukaa vaikka trollaat ilma nikkejäsi kuten myös mm. siitä, että sinä vastaat jokaisella nikilläsi viesteihin jotka poistat. 🤣🤣
- Anonyymi
14 poistettua viestiä eikö meinaa mennä trollaaminen ihan putkeen therotta? 😂
Ei ole minun viestejäni poistettu, enkä ole tässä trollaillut. Taitaa ongelma olla jollakulla muulla...
- Anonyymi
TheRat kirjoitti:
Ei ole minun viestejäni poistettu, enkä ole tässä trollaillut. Taitaa ongelma olla jollakulla muulla...
Persetti.
- Anonyymi
Vanhastaan saunan mitat ovat kuusi kyynärää kanttiinsa
- Anonyymi
Tuolla huonekorkeudella luulisi ainakin olevan helppo toteuttaa se että kiuas on koipia alempana, niin saa varpaatkin lämpöä.
- Anonyymi
Voi pöljän kevät ! Saunokaa 3 kerrallaan niin pääsee pienemmillä mitoilla !
Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .18010330Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde523525Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja523268- 642865
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2052230- 1162203
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai252023Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä671638Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t221446Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121386