- OK. No, sitähän tässä lähinnä kyseltiinkin, että mikä sinua risoo. Ja se oli siis ylinopeus, ei persiissä roikkuminen.
Minua henkilökohtaisesti jälkimmäinen risoo paljon enemmän. On minusta myös paljon vaarallisempaa. Mutta siitä ei poliisi sakota, joten se on monien mielestä ihan ok. Tietysti jos morallinen kompassi ei toimi... - No tuossa yksi TM:n virallinen testi: https://ikikiuas.com/wp-content/uploads/2021/06/tm-kiuasvertailu.pdf
- En ollut tietoinen, että noita on turmeltu, mutta ei se kyllä yllätäkään.
Ei ole. - Takaatulijan nopeutta on hiven vaikea arvioida ilman tutkaa, mutta...
Eipä tuollainen 20% ylitys vielä kovin paha ole. Sakot siitä toki saa, jos poliisi saa kiinni. Ja siinä perässäsi ajaessaan se ajaa sitä samaa 80 km/h nopeutta kuin sinäkin, joten ylinopeus loppuu kun aloituksen nillityksen aihe alkaa. - On toki. Minua vaan kiinnosti, kumpi aloittajaa närästää.
- Kumpi sinua nyt sitten oikein närästää? Pientä ylinopeutta ajelevat vai sinun takanasi sinun valitsemaasi nopeutta ajavat? Otsikon mukaan jälkimmäiset, mutta tekstin mukaan haluat rikkoa lakia ja aiheuttaa onnettomuuksia, jos joku haluaa ajaa lievää ylinopeutta hyvällä tiellä?
Ei sillä, on tuolla ihan jänniäkin suorituksia välillä. Viime vuonna väistin kerran melkein ojaan, kun vastaantulija päätti ohittaa rekan mutkassa tietämättä, että olin tulossa vastaan. - Miksi demokratian tukeminen olisi epäisänmaallista? Et kai ole persu, eli haittaisänmaallinen?
- Ei taida alle 500 saada mitään huippuominaisuuksilal varustettua kiuasta. Reilusti päälle tonnista taitavat lähteä...
Mutta peruskiukaita voi tuohon hintaan jopa saada.
Jos saat sytämmen, niin jätä kauppaan. Laatu heikkoa ja testien mukaan huono. - En tiedä. Kyllä muut julkaisevat testejä aika useinkin, varsinkin kun voittavat niitä.
S-kiuas ei tietenkään ole testejä juuri voittanut, mikä selittää tuon fiksaation palokaasujen lämpötilaan. - Tarkoititko "markkinoiden vaakkuvin tuote"? :D
Ei nimittäin ole ihan hirveän vakuuttavaa, varsinkaan kun täällä pitää sekoilla aiheesta. - Nykyään myös venäläisiä, vaikka ennen olivat niiden ylimpiä ystäviä...
- Uutta provoa keksitty nyt? TM:n testissä nopeiten lämpenevä kiuas ja pienimmällä puunkulutuksella kuitenkin oli IKI...
https://ikikiuas.com/wp-content/uploads/2021/06/tm-kiuasvertailu.pdf
Mutta saahan sitä lämmittää vaikka viikon kerralla ja kulutttaa 20 mottia puuta jos haluaa. - Siinäpä se. Jos on vain yksi testiraportti, joka jotenkin tukee edes yhtä kiukaan ominaisuutta (olkoonkin vaikka kuinka epäolennainen), niin ei varmaan mitään muuta kannata julkaista.
Käyttötesteissä tuo on haukuttu järjestään pystyyn. - Kurssi on järjestetty pääasiassa pyöräilytaidottomille. Koska pyöräily on aika vahvasti läsnä suomalaisessa kulttuurissa, on osallistujissa aika paljon muista kulttuureista tulevia, varsinkin niitä naisia, joiden ei annettu entisessä kotimaassaan pyöräillä.
Sitähän rajakit taas täälläkin haluavat. Naiset pois pyörän selästä ja ainakaan kotoutumista ei saisi harrastaa. - Kyllähän sitä kaikille pitäisi opettaa. Onko jossain kouluja, joissa maailman kakkosuskonto jätetään opettamatta?
Linkkisi oli muuten pt-mediaan. Tunnettu roskasivusto, jonka jutuissa on harvoin totta nimeksikään. - Eipä tuo ole vakuuttanut testaajiakaan. Pari testiä tehty ja haukuttu aina pystyyn...
- > Normaali älyllä varustettu ihminen aloittaa viereisen
> kaistalle liittymistoimet heti kun huomaa kaistan päättyvän.
Jeps. Valmistautumalla kaistanvaihtoon. Valitaan paikka, sovitetaan nopeus, pistetään vilkku päälle...
...ja ajetaan se päättyvä kaista suurin piirtein loppuun.
Mitä on suurin piirtein? Sehän riippuu nopeudesta. Jos ajetaan satasta, voi vaihtaa kaistaa jo parikin sataa metriä ennen loppua, että on pelivaraa. Jos toinen kaista seisoo, ajetaan muutaman metrin päähän lopusta...
Ei siinä mistään etuajo-oikeudesta ole kyse. Oikein ajettaessahan molemmilla kaistoilla on yhtä paljon autoja ja ne vetävät yhtä nopeasti. Vetoketjulla sujuvasti kaistan päättyessä. Ongelmia tulee vain, kun idiootit vaihtavat jumissa olevalle kaistalle kilometriä ennen kuin olisi tarpeen ja itkevät, kun normaalijärjellä varustetut ihmiset käyttävät sitä vapaata tilaa... - Totta, mutta minulta nimen omaan kysyttiin analogiaa ruokakauppaan.
Minkäs minä sille mahdan, jos toinen täällä ei ymmärrä itse asiaa ja toinen ei edes analogioita. - Pitää valmistautua kaistanvaihtoon ja ajaa se päättyvä kaista loppuun. Ei sitä huvin vuoksi ole sinne laitettu.
Ja sivistyneillä aleuilla kaistanvaihto myös onnistuu, koska minä-minä-minä -tyyppejä on vähemmän liikenteessä. - En tiedä miten sait tuosta erilaisen tilanteen. On olemassa jono paikkaan A ja minä haluan mennä paikkaan B. En siis jonota jonossa joka menee paikkaan A.
Liikenteessä on vähemmän vaihtoehtoja kiertää jono, joten sen läpi meneminen on tuossa tilanteessa suotavaa. Ja yhteispelillä siinäkään ei ole ongelmia.