Vapaa kuvaus

Aloituksia

50

Kommenttia

865

1. Olen+teistä+ylpeä-+tämä+on+yhteisöllisyyden+yksi+muoto.Tässä+keskustelussa+on+nyt+kysytty+mitä+on+yksinäisyys+ja+todettu,+että+kokemus+on+yksilöllinen,+vaihtelee+on+ajoittaista.+Yksinäinen+voi+olla+puoliso+parisuhteessa,+vaikka+olisi+työssä+hän+yksilönä+kokea+yksinäisyyttä.+Mielestäni+sama+ahdistus+jota+aikuinen+kokee+on+arkea+myös+lapsille+ja+yhteistä+näissä+on+se,+että+he+jäävät+ulkopuolelle,+ilman+huomiota+tai+kokevat+halveksuntaa+ja+väheksymistä,+mikä+vie+ilon+elämästä.Väittäisin,+että+yksinäisyydelle+ei+yhtä+kaavaa+ole,+mutta+jos+on+edes+yksi+ihminen+elämässä,+jonka+kanssa+voi+puhella+ihan+kasvokkain,+on+riittävä+oljenkorsi+pois+harmaista+hetkistä.+Meillä+vanhemmilla+ihmisillä+on+jo+tai+pitäisi+olla+kertynyt+niitä+keinoja+jotka+kaapataan+käyttöön+kun+alkaa+kurrata+ajatustensa+kierteessä.+Lapsilla+niitä+ei+vielä+ole+ja+siksi+meidän+aikuisten+pitäisi+nähdä+miksi+suru+on+lapsen+olemuksessa+ja+miksi+hän+ei+kelpaa+-+isoja+asioita+kun+pelissä+on+tulevaisuus+joko+hyvänä+tai+menetettynä+unelmana
  2. Totta+on+,+että+on+jotenkin+selkeämpää+jos+tuntee+ehdokkaan+juuri+kunnallispolitiikan+näkökulmasta.+Asiat+ovat+kuitenkin+sitä+yhteisöön+liittyvää+missä+itse+asuu.+Tietysti+nykyisellään+voi+valita+niinkin,+että+valitsee+puolueen+ja+asiapohjalta+ehdokkaan-+ääni+menee+ainakin+puolueelle-+eiköhän+ehdokkaista+julkaista+nytkin+jonkinlaisia+profiilejä+-+keskeisten+asioiden+kyselyillä.Olen+äänestänyt+likimain+kaikissa+vaaleissa-+periaatteella-+vaikuttamisen+mahdollisuus.