Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kawe
profiilit
kawe
kawe
Vapaa kuvaus
Aloituksia
50
Kommenttia
865
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Täsmä.vastaaja
Oikeassa olet siitä, että yksinäisyyteen on päädytty jonkin tien kautta. Mietin sitäkin ettei kaikilla ole sukulaisia kovin paljoa tai sisaruksia ym. lähistöllä ja tuo joukkohan on olemassa turvana aina, ystävät voi valita.
24.11.2015 16:24
Yksinäisyyden tunne on subjektiivinen, vaihtelee paikasta ja jopa vuorokauden ajasta riippuen. Kun osallistun tilaisuuksiin missä kaikki muut ovat jonkun mukana, kieltämättä tulee ulkopuolinen, yksinäisyyttä korostava tunne.
Eron alussa kun se tyhjä olo oli pahimmoillaan, mielessä oli usein erään ystäväni tokaisu "kyllä minä paikkani tiedän - sitä ei ole, ei missään enää"
Molemmat olemme siitä suosta nousseet, tosin eri lähtökohdista. Nyt on rauhallinen hyvä olla, onnekas olen niin paljosta.
Tuo että kuolema olisi ainoa ratkaisu kertoo mielestäni sen tason yksinäisyydestä, että vuorovaikutusta muiden ihmisten kanssa on ihan liian vähän ja ajatukset ovat kuin umpiossa. Ratkaisukeskeiseen pohdintaan, voimat eivät yksin riitä.
24.11.2015 15:44
Siis tarrasinko vipuvarteen, johon, takaiskun pelossa, muut ei enää sorru.
23.11.2015 23:24
No hyvä on kritisoin omaa viestiäni, oli ehkä turhan jyrkkä ja vielä aivan noviisille tällä puolella aitaa.
Vakavasti puhuen, onhan valtaisa rikkaus voida keskustella näin mitä erilaisempien mielipiteiden / näkemysten vuorovaikutuksessa, jokaisen viestin takana on aina oikea ihminen, jolla on oikeus se kirjoittaa. Tätä se demokratia on.
Miksi ei voi kirjoittaa muillekin sivustoille, onko se niin tarkkaa, itse en sitä tee, tämä riittää.
23.11.2015 18:46
Tämähän nyt varsinainen keskustelun etiikasta tehty aloitus. Oletan, että 60+ väki on läksynsä lukenut, väitellyt ja ollut eri mieltä, eli tulkitsinko oikein, että aloittaja sallii omien tekstien kritiikin.
Sarkasmia on - myönnän, aiheesta kuitenkin, en salli meitä aliarvioitavan ............
22.11.2015 23:44
Kiitos, huomaan, että täällä arvostetaan isänmaatamme, sen rauhallisia oloja, luontoa
Kritiikki kuuluu debaattiin ja se pitää jotenkin tasapainoa myös yllä että voimme pitää realismin mielessämme. Fiksuja olette, tässä keskustelussa on mielestäni sitä tasoa - potentiaalia mitä täällä niin paljon on.
19.11.2015 23:44
Olen Remeksiä lukenut, hänellä on näkemystä ja kykyä havainnoida terävästi yhteiskunnan tilaa laajemminkin. Voi olla etten nyt lue menee viikon unet on nyt hiukka pelottavia uutiset.
19.11.2015 23:25
Sinun pitää nähdä kokonaisuus, josta kirjoitan ja siihen sisältyy myös negatiivisia asoita, mutta näe loppupäätelmä mikä näkee kotimaamme hyvänä kokonaisuutena elää ja olla.
19.11.2015 23:19
Tuo on hyvä kommentti, että jostain asiasta liian pohdinnan tai esillä olon jälkeen tulee totta.
Tarkoitan aloituksella myös maan taloustilanteeseen tapahtuvaa vaikutusta, kun luodaan epävarmuuden ilmapiiri kotimainen kysyntä hiipuu varovaisuuden takia, myös niillä joilla on normaali tilanne eli töitä.
On niin isoista asioista kyse...........
Naapurimaista sekä Ruotsilla, Tanskalla, että Venäjällä on omat vaikeutensa
18.11.2015 23:12
Hyvä ketju muuten, mutta tässä luodaan jo toisaalta yleiseksi mielipiteeksi muodostunut ylipainoisten syyllistäminen - samalla sävy on halveksiva. He kokevat syrjintää, kiusaamista jo koulusta lähtien työnantajiin asti.
Takana voi olla yksinäinen elämä esim jonkin aineenvaihduntasairauden kanssa.
Kauneus, nuoruus ja menestys on vain osalle totta, muut joutuvat elämään tavallista elämää - on järkevää hyväksyä ihmisten moninaisuus, on itsellekin helpompaa.
Yhteiskunta olemme me ja me maksamme sinunkin hoitosi, kun sen aika on.
17.11.2015 23:24
Isis on rikas järjestö, pääoma n. 1.5 miljardia öljytuloja. He verottavat sitä osaa Syyriasta, jonka ovat valloittaneet ja siirtävät varoja riskialttiista öljystä muualle ,juuri verotus on nyt tulonlähde. Se Syyrian osa jota he hallitsevat on ilmeisesti karua siellä asuville, ei helppo lähteä muualle. Eli kun tulijoita joukkoon on, maksetaanko heille silloinhan pääomaa on oltava myös toiminta on kallista suunnitteluineen, aseineen, matkoineen, lahjomisineen - huh huh
16.11.2015 17:40
Oliko Tunisia ensimmäinen ns. arabikevään maa, josta nykytilanna lähti eskaloitumaan ja tässä nyt ollaan.
Kun eriarvo ja uskonnon useampi tulkinta ovat samoilla alueilla - on kuin sytytyslanka palaisi useamman kokoisiin pommeihin, kuin arpapelillä nyt.
Islam on siksi vaarallinen, kun taistelijoita ei tarvitse suojata, tuho voidaan maksimoida ko. tilassa.
16.11.2015 09:47
Hyvä aloitus juuri meidän ikäisille. En lue ketjua tällä kertaa on varmasti hyvä.,
Oman mielen kuntoon vaikuttaa terveydentila ja se miten sitä hoidetaan..
Monenlaiset menetykset, luopumiset ja avioero, kuormittavat suurinta osaa lisäksi.
Edellä on paljolti sitä mistä on täytynyt selvitä ja kehitellä mieluisia menoja kodin ulkopuolelle - laulu, kulttuuririennot, ystävät, tiivistää lähisuvun yhdessä oloa - hyvinvoivan mielen yhtenä pohjana koen opiskelun, se palkitsee.
15.11.2015 16:53
Me naiset vertaamme itseämme toisiin naisiin, kun olin naimisissa tein sitä yleensä jossain juhlissa .
Onko miehillä ollenkaan moisia taipumuksia, ei samantasoisia varmaankaan.
On siis kyse ulkonäköpaineista - ainakin niillä jotka ovat parisuhteessa tai etsivät kumppania - loputon suo, eikö..............
15.11.2015 16:13
Aloitukseen;
Oletan, että jotain on tehty, mutta hän on kuitenkin terveen ja normaalin olemuksen säilyttänyt. Tietysti ulkonäköön vaikuttaa elämäntapa ja ne geenit, hänellä nekin ovat kauniin ulkonäön tukena.
Kurinalaisesti on kropasta huolta pidetty, kilpailu on siellä kovaa, kun nuoruus on jumalaakin pyhempää.
Ketju korostaa hymyn merkitystä, olen samaa mieltä.
Olen kuitenkin ylpeä ikäni mukanaan tuomasta roolista, joka ei vaadi siloposkia, vaan lämpöistä syliä ja huomiota, 4-pikkuihmisen mummilta.
Lienee kyse kulttuurierosta ja arvoista myös.
15.11.2015 13:19
Vaikka tuo edellinen voisi olla tulkittavissa kyyniseksi, olen yleistyksenä eri mieltä, on varmasti jossakin laitoksissa totta - juuri niiden huonoimmassa asemassa olevien kohdalla, joilla ei ole ketään pitämässä puolia.
Kannatan eutanasiaa, näin veljeni loppuvaiheen kipuja, kun toivo on mennyt elämän jatkumisesta - en näe mitään eettis-, moraalista estettä avustettuun kuolemaan, mutta ehdottomasti oltava potilaan oma päätös kirjallisena.
12.11.2015 00:06
koti-kiusattu
Minäkin olisin halunnut vanheta puolisoni kanssa ja iloita yhdessä isovanhemmuudesta. Tuolla aiemmissa teksteissä mainitaan haikeus -kaipaus, joka minullekin vuosien mentyä tuli kun se valtava suru lopulta laantui.
Vasta nyt olen uuden ihmissuhteen edessä ja valmis ainakin tutustumaan läheisemmin, aika näyttää mitä se "aikuisten oikeasti" on.
07.11.2015 23:32
Jos tässä on pohjavireenä poliittinen tilanne hallitustasolla, olen Sote sopimuksessa mahdollisimman vähien alueiden kannalla. Kokoomus on jo nyt antanut periksi paljon, mutta toivon pääministerille harkintaa yön neuvotteluihin, helppoa ei näytä olevan, kun periaatteet on kyseessä.
Eli *Aloitukseen, teitä voi hyvinkin olla kaksi menossa Mäntyniemeen aamusella, siinä sitten syötte puuroa ja silittelette sitä koiraa. Neuvottele sinäkin jostain siellä samalla..............
05.11.2015 23:50
1eero
Tuo mainintasi silmistä on aivan varmasti merkittävää, kosketus ja ääni, läsnäolo.
Siinähän kun etenevät treffeille vaan ja se on siinä, joko sopii tai ei ..........
31.10.2015 23:20
Ei ehkä kannata okein kovasti mollata heitä, jotka etsivät - löytävätkin ihmisen rinnalleen. Deittipalstoja on monen laisia ym. yksi mahdollisuus toimia, kun - jos ei kapakkatyyppinen ole. Valintakysymys kaiketi pros. onnistua on tietysti sattumaa, mutta niinhän se on aina.
31.10.2015 17:53
34 / 44