Minun mielipiteeni

ruunemanni

Keskustelupalstoilla ovat aina kyseessä mielipiteet. Mielipide voi olla vastakkainen, sama tai jotain siltä väliltä.

Jos keskustelijat muistavat perustella mielipiteensä ei riitoja edes pitäisi syntyä.

35

129

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pieni esittely. Vihjaisin tuolla aikaisemmin taustastani sen, että minua pidetään riitelijänä kun pidän keskusteluista. Huonon maineeni sain kun viime vuosisadalla rupesin sheriffiksi.
      Ei siinä kunnian kukko laulanut eikä kana kaakattanut kun viestejä piti joskus poistaakaan.
      Pyrin olemaan mainettani parempi!

      • kylmätotuus

        Minusta tulis valla maenio serihvi tae aenakii kortteljpolliisi, ku poestasi kaekki sepustukset, paets savolaeste. Ae nii, pitäshä nekkii syynätä tosj tarkkaa, ku tiällä taetaa vaeltoo joku toenennii savolaene.

        Muistakee iänestöö minua, kuha seoroova serihfi paekka tulloo hakkuu!
        Vualiluppaaksestan piän topakasti kii. Tiällä ei kukkaa muu sua sanasijjoo, ku minä ja kaekki sivupersoonan.
        Raaha palloo tännekii lopultae.

        Mittee mieltä out ehotuksestan vanhempi kolleeka?
        Eihä se varmaa iha out voe olla?


    • Tasaviivalta.katsoen

      Ehkä sinun kannattaisi muistaa, että meistä jokainen on vain muodollisesti pätevä ja nämä ovat vain keskustelupalstoja ilman itsensä korostamista.

    • me.murrosikäiset

      onko 8-kymppiset jo haudassa eikö löydy vastakaikua?

    • 1eero

      Jaa mitä väliin huomaa siinä unohtuu perustelut, pelkkää sättimistä puolin ja toisin, aluksi keskustellaan rauhallisesti mutta keskustelun edetessä näkökannat erkanevat ja ei osata antaa periksi kun kumpikin on olevinaan oikeassa. Siinä sitä ollaan lopulta ilmiriita toinen yrittää päästä niskan päälle ei tuu herttasta hevo..askaa lopulta väittely päättyy mökköttämiseen, mutta ei mene pitkään on aloitus uusi mielenkiintoinen sinne kumppanit äsken vielä toreissaan on kauna kaikonnut ollaan ystäviä parhaimpia.
      Siitä se alkaa juttu/keskustelu uusi naureskellaan hyväntuulisesti kunnes jo mites muuten keskustelu kulkee.

      • ent.siivoojaparka

        Et varmaan puhu tästä palstasta? Siks, että en minä ole täällä nähnyt tuollaista. Mutta kai sitä näkee mitä haluaa ja etsimällä etsii.


      • 1eero
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Et varmaan puhu tästä palstasta? Siks, että en minä ole täällä nähnyt tuollaista. Mutta kai sitä näkee mitä haluaa ja etsimällä etsii.

        Ai ettenkö minua on hymyilyttänyt moiset, ehkä hiukan karrikoiden esitin mut noinikkaa tapahtuu silloin tällöin varsingin naisten keskusteluissa tiukkapipoisuus, niinkuin sanoin " karrikoiden" ei teillä mitään hirveen vakavaa jossai muualla kyllä ei sanoja säästellä.


      • ent.siivoojaparka
        1eero kirjoitti:

        Ai ettenkö minua on hymyilyttänyt moiset, ehkä hiukan karrikoiden esitin mut noinikkaa tapahtuu silloin tällöin varsingin naisten keskusteluissa tiukkapipoisuus, niinkuin sanoin " karrikoiden" ei teillä mitään hirveen vakavaa jossai muualla kyllä ei sanoja säästellä.

        1eero
        Ei kaikki ole aina miltä näyttää. Tuskin täällä kukaan ihan tosissaan riitelee vaikka se voi joskus sellaiselle tiukkapipoiselle näyttää. Tai mistä minä tiedän. Ei, en usko ...


      • 1eero
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        1eero
        Ei kaikki ole aina miltä näyttää. Tuskin täällä kukaan ihan tosissaan riitelee vaikka se voi joskus sellaiselle tiukkapipoiselle näyttää. Tai mistä minä tiedän. Ei, en usko ...

        Saattaa olla tai v,ttuilessaan ei vain yhden kerran, mitäkö se haittaa ei mitään sen verran olen ollu täällä en tuohdu koska palstaa ei kannata ottaa vakavasti aina voi sulkea sivun ja vaihtaa ajatukset mukaviin aatoksiin.


    • kesivä

      Minulla on kauhean huono ulosanti. Päässä on saattaa olla (omasta mielestäni) kirkaskin näkökanta johonkin asiaan ja tokasen sen ykskantaan liiemmin selittelemättä. En varmaan sais tolkkua omista teksteistäni, jos joskus palaisin niitä lukemaan. Ole siinä sitten kesivän nahkan kanssa, kun päässäkin menee kaikki yli hilseen.

      • eppu2

        Sinullako huono ulosanti. Valetta.
        Kun runojasi lukee, niin Sinun ulosantisi on mitä hienointa.


    • ent.siivoojaparka

      Onhan meille täällä yritetty keskustelutaitoa opettaa aikaisemminkin. Ihan turhaan kyllä. Me nyt ollaan mitä ollaan, sekalaista seurakuntaa ja sellaisina pysytään. Ja näin on ihan hyvä.
      Turhanaikaista itseään väsyttää meitä opettamalla tasokkaiksi keskustelijoiksi.

      • Ja pöh. Met troisia kopioivat palstahirmut teemme palstasta juuri kirjoituksiemme näköiset. Minen ainakkaa jaksa pelkkää hymitselyä ja nyökyttelyä. Mut pitöö muistaa et asioista voidaan olla eri mieltä ilman herneen nenuun vetämistä. Pitää hyväksyä se et ollaan eri mieltä asioista ja niistä voidaan keskustella. Omien kykyjen mukaan kukainenkin.


      • ent.siivoojaparka
        siilimuori2 kirjoitti:

        Ja pöh. Met troisia kopioivat palstahirmut teemme palstasta juuri kirjoituksiemme näköiset. Minen ainakkaa jaksa pelkkää hymitselyä ja nyökyttelyä. Mut pitöö muistaa et asioista voidaan olla eri mieltä ilman herneen nenuun vetämistä. Pitää hyväksyä se et ollaan eri mieltä asioista ja niistä voidaan keskustella. Omien kykyjen mukaan kukainenkin.

        Sitähän minäkin.
        Me ollaan niinkuin ollaan ilman alustuksia, perusteluja ja loppuyhteenvetoja.


      • Tämähän nyt varsinainen keskustelun etiikasta tehty aloitus. Oletan, että 60 väki on läksynsä lukenut, väitellyt ja ollut eri mieltä, eli tulkitsinko oikein, että aloittaja sallii omien tekstien kritiikin.
        Sarkasmia on - myönnän, aiheesta kuitenkin, en salli meitä aliarvioitavan ............


      • kawe kirjoitti:

        Tämähän nyt varsinainen keskustelun etiikasta tehty aloitus. Oletan, että 60 väki on läksynsä lukenut, väitellyt ja ollut eri mieltä, eli tulkitsinko oikein, että aloittaja sallii omien tekstien kritiikin.
        Sarkasmia on - myönnän, aiheesta kuitenkin, en salli meitä aliarvioitavan ............

        60 -porukkaakaan ei voine tasapäistää ja minä näkisin se positiivisuutena. meit on täällä laiasta laitaan ja se on kiva :D. Toiset on nähneet enemp ja toiset vähempi ja ottaneet opiksi mitä ovat ottaneet.


      • kawe kirjoitti:

        Tämähän nyt varsinainen keskustelun etiikasta tehty aloitus. Oletan, että 60 väki on läksynsä lukenut, väitellyt ja ollut eri mieltä, eli tulkitsinko oikein, että aloittaja sallii omien tekstien kritiikin.
        Sarkasmia on - myönnän, aiheesta kuitenkin, en salli meitä aliarvioitavan ............

        Sallin tietysti omien tekstieni kritiikin. Kaikki on tuttua piiiitkältä ajalta, yli 20v.


      • ikäisensä
        siilimuori2 kirjoitti:

        60 -porukkaakaan ei voine tasapäistää ja minä näkisin se positiivisuutena. meit on täällä laiasta laitaan ja se on kiva :D. Toiset on nähneet enemp ja toiset vähempi ja ottaneet opiksi mitä ovat ottaneet.

        Ethän sinä siilimuori2 edes kuulu vielä 60 ikäisiin. Silti hääräät kuin pääomistaja täällä. Röyhkeyttä kerrassaan!


      • kyllämahtuu
        ikäisensä kirjoitti:

        Ethän sinä siilimuori2 edes kuulu vielä 60 ikäisiin. Silti hääräät kuin pääomistaja täällä. Röyhkeyttä kerrassaan!

        Onhan täällä yli 70 ja 80 vuotiaitakin.


      • ikäisensä
        kyllämahtuu kirjoitti:

        Onhan täällä yli 70 ja 80 vuotiaitakin.

        He ovat täyttäneet 60-vuotta.


      • kyllämahtuu
        ikäisensä kirjoitti:

        He ovat täyttäneet 60-vuotta.

        Heille on oma palstansa, paree et tulee uusia nuorempia ku vanhoja luutuneita.


      • ikäisensä kirjoitti:

        Ethän sinä siilimuori2 edes kuulu vielä 60 ikäisiin. Silti hääräät kuin pääomistaja täällä. Röyhkeyttä kerrassaan!

        Mistä sinä minun ikäni tiedät sinä epämiellyttävästi henkilöön pureutuva ihminen.


      • ent.siivoojaparka
        siilimuori2 kirjoitti:

        Mistä sinä minun ikäni tiedät sinä epämiellyttävästi henkilöön pureutuva ihminen.

        Täällä tiedetään vain mitä on itse kertonut. Onko sitten totta vai ei, se on eri asia.
        Olet sitten ihan viime päivinä täyttänyt 60? Onnittelut!


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Täällä tiedetään vain mitä on itse kertonut. Onko sitten totta vai ei, se on eri asia.
        Olet sitten ihan viime päivinä täyttänyt 60? Onnittelut!

        Sepä se, totta vai tarua.


      • ikäisensä kirjoitti:

        Ethän sinä siilimuori2 edes kuulu vielä 60 ikäisiin. Silti hääräät kuin pääomistaja täällä. Röyhkeyttä kerrassaan!

        60 ?


    • Vain kypsymätön alkaa riidellä asiats ajossa ei ole oikeaa vastausta, siis mielipiteistä, Jokkainen voipi olla mitö mieltä haluaa mut keskutsutelupalstalla kun ollaan voipi lukea vastakkaisiakin mielipiteitä ilman että tarvitsee mennä henkilökohtaisuuksiin ja riitoihin.

    • En karsinoi keskustelijoita. Olen kohdannut palstoilla mm. huutolaisena kasvaneen naisen, joka toi pelkkänä itsenään niin paljon iloa ja eloa keskusteluihin, ettei sellaiseen muut yllä.
      Kärsikäämme toinen toisiamme kuin norsut!

      • Sammaa mieltä ruunemanni :). Vaikka naama on väillä norsunv...................... :D.


      • Onko joku nuori? Liian nuori ei ole kukaan. Luku ja kirjoitustaito olisivat kuitenkin hyviksi.


    • Näin nuorena tuntisin itseni vaivaantuneeksi vanhojen seassa.
      Osaisin vain viisastella.
      En ymmärrä miksi minun pitäisi enää mennä nuortenkaan joukkoon.
      Eihän minulla ole heille enää mitään annettavaa.

      Kyllä minä pysyttelen ikäisteni joukossa.
      Siinä mihin ikäni minut velvoittaa.
      En koskaan ala ikääni näytellä.
      Tahi luulotella.
      Hävettäisi vain.
      Olen ylpeästi 65

      H.

      • No hyvä on kritisoin omaa viestiäni, oli ehkä turhan jyrkkä ja vielä aivan noviisille tällä puolella aitaa.
        Vakavasti puhuen, onhan valtaisa rikkaus voida keskustella näin mitä erilaisempien mielipiteiden / näkemysten vuorovaikutuksessa, jokaisen viestin takana on aina oikea ihminen, jolla on oikeus se kirjoittaa. Tätä se demokratia on.
        Miksi ei voi kirjoittaa muillekin sivustoille, onko se niin tarkkaa, itse en sitä tee, tämä riittää.


      • ruuna-tunnetaan

        Turha hymistellä Ruuneperin viestistä, siis aloituksesta, koska voi vain lukaista 70 palstan, niin siellähän t a a s komeile viesti "Avoin kirje Ruuneperille", joka on päivätty silloin "aatamin aikaan"?

        Ruuneperi itse on jo 80 , mutta eihän se häntä estä kirjoittamasta mihin hyvänsä palstalle, koska yllätin hänet jo vakinikillään tuolta nuorten palstalta?

        Kovasti hän on myös ohjeistanut meitä 70 kirjoittamaan oikein ja asiallisesti, mutta itse kuitenkin satuilee jostain "Anselmista" ja muista harakoista aidalla!

        Täältäkö ne pervot ukot sikiää? Yksinäisyydestä elämäänsä?


    • eppu2

      Viime talvena kurkin vähän naapuripalstalle, joten vanha ja uusikin nimimerkkisi on sieltä tuttu.
      Ihmisellä on oikeassa olemisen tarve ja keskustelun tuoksinassa unohtuu juuri se, että etupäässä esitämme mielipiteitämme.
      Mielipiteemme nojaa mediaan tai omiin kokemuksiimme, tai jonkun tuntemamme ihmisen kokemuksiin.
      Myös kirjoista saamiimme tietoihin.
      Eivät perustelut aina auta, voi olla vastaperusteluja, riippuen siitä mihin perustelut nojautuu.
      Kovin näkyy olevan puheena sekin, että onko 60 , minun mielestäni sillä onko alle 60 vai jo 70 ei ole merkitystä.
      Eikö pääasia ole kuitenkin se, että olisi mielenkiintoista keskustelvavaa.

    • ruunemanninen

      Oikeassa olet! Tämä palsta on asiallisuudessaan ja osaavuudessaan huomattavan hyvä.

      • Siis tarrasinko vipuvarteen, johon, takaiskun pelossa, muut ei enää sorru.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      320
      7334
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2214
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1621
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1469
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      114
      1176
    6. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      72
      1135
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      335
      1036
    8. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      50
      905
    9. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      893
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      797
    Aihe