Vapaa kuvaus

Aloituksia

555

Kommenttia

9053

1. "+Eihän+se+ihminen+tee+mitään+ilman+kaikkitietävän+jumalan+ennalta+päättämää+päämäärää.+Jo+Aatami+ja+Eeva+oli+päätetty+syntiinlankeemukseen+joutumiseen."Ihminen+itse+valitsi+päämääränsä+-+ei+Jumala.Sama+on+tänäkin+päivänä.+Ihminen+voi+valita+päämääränsä.+Hän+voi+valita+Taivaan+tai+helvetin+väliltä.+Jumala+ei+pakota+häntä+kumpaankaan+paikkaan,+mutta+Hän+tahtoo,+että+ihminen+valitsee+Taivaan+ja+siksi+Hän+on+antanut+seuraajilleen+lähetyskäskyn+viedä+evankeliumia+kaikille+kansoille.Kaikki+on+erittäin+taitavasti+ja+viisaasti+suunniteltu+ja+siinä+näkyy+Jumalan+suuri+rakkaus+ihmistä+kohtaan.
  2. "Onko+Raamattu+jotain+absoluuttista+ja+muuttumatonta+Jumalan+sanaa,+siitä+voi+katsoa+vaikka+tästä+lisätietoa,+jos+kiireiltään+ehtii:"Katsoin+videon.+Siinä+ei+ollut+mitään,+mikä+kumoaisi+sen,+että+Raamattu+on+Jumalan+sanaa+ja+absoluuttinen+totuus.Tietenkin+sama+asia+voidaan+ilmaista+eri+tavoin+eri+käsikirjoituskopioissa+eri+aikakausina,+mutta+se+ei+tarkoita,+että+Raamattua+ja+totuus+muuttuisi+miksikään,+vaikka+väitöskirjan+tekijä+yrittää+niin+uskotella.Yleisen+historiankin+kirjoja+on+olemassa+lukuisia+eri+versioita+ja+uusia+syntyy+jatkuvasti,+mutta+eivät+ne+muuta+historian+kokonaissanomaa.+Sama+on+Raamatunkin+kohdalla.Jos+jonkun+paikkakunnan+nimi+on+jossain+käsikirjoituksessa+muutettu+toiseksi,+niin+ei+se+ole+mikään+merkityksellinen+asia.+Paikkauntien+nimet+muuttuvat+usein+ajan+myötä.+Tai+jos+jossain+käsikirjoituksessa+Jumala+sanoo+jotain+ja+toisessa+samat+sant+on+pantu+Joosuan+sanomiksi,+niin+siinäkään+ei+ole+ristiriitaa.+Jumala+vain+puhui+Joosuan+kautta.+Siten+on+yhtä+oikein+sanoa,+että+Joosua+puhui+tai+Jumala+puhui+jne.+Väitöskirjan+kirjoittaja+on+harhassa,+koska+hänen+käsityksensä+hengellisistä+asioista+on+lähtökohdiltaan+väärä.Raamatun+ydinasia+on+kiteytetty+esim.+apostolisessa+uskontunnustuksessa,+joka+luetaan+kirkoissa+sunnuntain+Jumalanpalveluksissa.:"Minä+uskon+Isään+Jumalaan,+Kaikkivaltiaaseen,+Taivaan+ja+maan+Luojaan.Minä+uskon+Jeesukseen+Kristukseen,+Jumalan+ainoaan+Poikaan,+meidän+Herraamme,+joka+sikisi+Pyhästä+Hengestä,+syntyi+neitsyt+Mariasta,+kärsi+Pontius+Pilatuksen+aikana,+ristiinnaulittiin,+kuoli+ja+haudattiin,+astui+alas+tuonelaan,+nousi+kolmantena+päivänä+kuolleista,+astui+ylös+taivaisiin,+istuu+Jumalan,+Isän+kaikkivaltiaan,+oikealla+puolella+ja+on+sieltä+tuleva+tuomitsemaan+eläviä+ja+kuolleita.Minä+uskon+Pyhään+Henkeen,+pyhän+yhteisen+seurakunnan,+pyhäin+yhteyden,+syntien+anteeksisaamisen,+ruumiin+ylösnousemisen+ja+iankaikkisen+elämän.+Amen."Kun+ihminen+tunnustaa+tämän,+niin+silloin+hän+on+uskova+ja+pelastuu!+Jos+ihminen+ei+tunnusta+yllä+olevaa+todeksi,+niin+silloin+kaikki+hänen+kritiikkinsä+Raamattua+kohtaan+on+perusteetonta+ja+väärän+hengen+motivoimaa+ja+ilman+mitään+arvoa.
  3. "Oletko+huomannut,+ettei+painovoimakaan+osaa+ajatella+mitään?"Olen+huomannut+ja+siksi+se+ei+olekaan+Jumala+eikä+ole+luonut+maailmaa.