Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Bossu
profiilit
Bossu
Bossu
Vapaa kuvaus
Aloituksia
22
Kommenttia
3525
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kuten+edellä+mainittiin,+hanki+Etrasta,+maksavat+paljon+vähemmän.+Kunhan+pultit+mahtuu+koneen+rei'istä+läpi+ja+korkeus+on+sama,+niin+eiköhän+ne+ole+riittävän+hyvät.+Ainakin+paremmat+kuin+ne+rikkinäiset,+jos+ne+on+rikkinäiset.+Itsekin+laitoin+Etran+tassut+vanhaan+Volvoon,+eikä+tullut+mieleenkään+kysellä+Volvon+hintoja.+Ongelmia+ei+ole+ollut.
06.09.2016 13:22
Hyvähän+se+on,+että+veneitä+pidetään.+Isossa+veneessä+pääsee+paljon+porukkaa+kokemaan+purjehdusta,+ja+purjehdukset+on+usein+pidempiä+ja+vaativampia+kuin+siviilien+kesälomapurjehdukset.+Itsekin+olen+joskus+lapsena+ollut+partiolaisten+veneessä+mukana.+Turhempaankin+veronmaksajien+rahoja+laitetaan,+kuten+sinilevää+aiheuttavaan+liikalannoitukseen.
06.09.2016 10:33
Taitaa+olla+venynyt,+eli+muoto+ei+enää+ole+se,+mikä+siinä+oli+uutena.+Soita+purjeneulomoon,+ne+osaa+sanoa+sopivan+huollon,+jos+sellaista+on.
06.09.2016 10:13
Jos+ne+on+menneet+samaan+suuntaan,+olisi+lautan+pitänyt+antaa+purjeveneelle+äänimerkkejä+sitä+takaa+lähestyessään,+jos+sen+kippari+siis+katsoi,+ettei+normaali+väistö+ja+ohitus+olleet+mahdollisia.
Paraisten+ja+Nauvon+välisten+lauttojen+ohi+ajan+usein,+ja+ne+antaa+äänimerkkejä,+jos+huvivene+näyttää+haittaavan+niiden+ajoa.+Niitä+saakin+usein+väistää,+kun+siinä+ajaa+kesällä+pari+lauttaa+nonstoppina+yhden+mpk:n+pätkää.
05.09.2016 21:40
Niin,+no+ne+firmat+maksaa+vuokraa+valtiolle+oikeudesta+pitää+satamaa.+Jos+ei+olisi+firmaa,+ei+olisi+vuokratuloa,+ja+valtio+joutuisi+itse+järjestämään+palvelut,+maksullisina+tai+verorahoista.+Jos+joku+firma+joutuisi+ostamaan+Örön+voidakseen+pitää+siellä+vierasvenesatamaa,+voidaan+satamamaksu+laskea+seuraavasti:
Saaren+hinta+15+miljoonaa+euroa.+Rahoituskulut+20+vuoden+laina-ajalla+ja+3%+korolla+on+jotain+1,2+miljoonaa+vuodessa+ja+muita+kuluja+300+000,+eli+1,5+miljoonaa+vuodessa.+Venepaikkoja+on+70,+eli+yhtä+venepaikkaa+kohti+pitäisi+tuloja+tulla+21500+euroa.+Yöpymisiä+per+venepaikka+tulee+luokkaa+50,+eli+yöpymismaksu+kulutus+maissa+pitäisi+olla+luokkaa+430+euroa,+eli+yöpymismaksu+ehkä+400+euroa.+Eikö+kommunismin+ja+markkinatalouden+liitto+olekin+mukavampaa?
05.09.2016 13:32
Minä+myin+veneeni,+ja+ostaja+toimitti+trafiin+kauppakirjan+ja+lomakkeet.+Hän+sai+itsensä+veneen+omistajaksi+ja+luulimme,+että+asia+oli+kunnossa.+Myöhemmin+vasta+huomasin+katsoessani+trafin+www-sivuilla+tietojani,+että+minäkin+olin+yhä+veneen+omistaja+trafin+mukaan.+Eli+kannattaa+olla+tarkkana.
05.09.2016 11:27
Se+purjevene+eteni+purjeilla+aika+kevyessä+tuulessa,+kun+taas+tuo+lautta+kulkee+varmaan+jotain+kymmentä+solmua.+Siinä+vaiheessa,+kun+tajuaa,+että+lautta+on+tosiaan+tulossa+päin,+ei+ole+enää+aikaa+hehkutella+dieseliä,+vaan+pyritään+pois+iskun+tieltä.
05.09.2016 10:41
Kumitassuista+ei+välttämättä+ulospäin+näe+vikoja.+Koneeseen+tulevan+pultin+vulkanointi+on+voinut+pettää,+eli+se+ei+välttämättä+enää+yhtään+vaimenna+koneen+heiluntaa.+Sen+näkee+vain+irrottamalla+mutterin,+kohottamalla+konetta+ja+yrittämällä+heiluttaa+pulttia.+En+osaa+tarkemmin+sanoa,+minkä+verran+sillä+meluun+on+vaikutusta,+mutta+kenties+melu+vaimenee,+kun+kumitassu+absorboi+tärinät,+jotka+nyt+mahdollisesti+pysähtyvät+johonkin+muuhun+rakenteeseen.
05.09.2016 09:27
Keulapurjeen+kanssa+olisit+enimmillään+päässyt+5+solmua.+Luovilla+ehkä+3+solmua.+Tuolla+tuulella+menet+varmaan+taaksepäin+tai+pysyt+paikallasi+sorron+takia,+jos+luovit+solmun+vauhdilla.
04.09.2016 19:13
Liimaa+veneen+peräpeiliin+sellainen+autokoulun+harjoittelukolmio.
04.09.2016 13:33
Sääntö+9b+sanoo,+että+alle+20-metrinen+alus+antaa+tilaa+kaikille+sellaisille+aluksille,+jotka+voivat+käyttää+vain+alueen+syvää+osaa+etenemiseen.+Ei+ole+väliä,+onko+nämä+väistettävät+alukset+yli+vai+alle+20-metrisiä.+Sinä+olit+sitä+mieltä,+että+sillä+on+väliä,+mutta+suomen-+tai+englanninkielinen+teksti+ei+näin+sano.
04.09.2016 12:51
"Sääntö+kieltää+estämästä+yli+20+metrisen+aluksen+kulkua+ahtaassa+kulkuväylässä."
On+turha+väittää,+että+toiset+ei+tunne+sääntöjä,+jos+itse+esittää+tuollaista.
04.09.2016 09:20
Höyrypesu+saattaa+toimia,+paitsi+jos+patjat+on+pahasti+homeessa.+Home+uusiutuu+vaikka+heti,+jos+jatkossakin+olosuhteet+on+homeelle+suotuisat.+Soita+vaikka
https://m.facebook.com/Skärgårdens-Bil-Båttvätt-Saariston-Auto-Venepesu-373032159461666/
04.09.2016 06:47
Kyllä+se+englanninkielisessä+alkuperäistekstissä+on+sama+ja+mun+mielestä+se+on+täysin+looginen.+Pienemmät+alukset+joutuu+pysymään+syväkulkuisten+tieltä+pois.+Esmes+se+Ruotsissa+kolaroinut+60-jalkainen+paatti+oli+alle+20-metrinen,+mutta+syväystä+oli+jotain+4+metriä.+Sitä+ei+voi+pakottaa+pois+4+metrin+väylältä+muihin+väistämissääntöihin+vedoten,+mikä+on+järkevää.
03.09.2016 18:44
Ennen+vanhaan+Meredinissä+myytiin+jakodiodia,+jossa+oli+jännitteenpudotus+0,2+volttia.+Sitten+on+tämä:
http://www.mastervolt.com/products/battery-mates-electronic-battery-isolator/battery-mate-1603-ig/
http://www.marinea.fi/mastervolt_battery_mate_1603_ig_1224v
03.09.2016 13:33
Missä+kohtaa+tuossa+sanotaan,+että+yli+20m+aluksia+pitää+väistää?
03.09.2016 09:35
Sitten+et+saa+enää+pitää+venettäsi+Suomessa.
02.09.2016 20:59
Onneksi+itse+en+viitsinyt+ilmoittaa+yhden+moottoriveneen+moottoria+rekisteriin,+kun+en+jaksanut+kaivaa+sarjanumeroa+esiin.+Trafin+virkailija+kysyi+siitä+sähköpostissa,+mutta+sanoin,+että+olen+vaihtamassa+konetta,+eikä+vanhaa+kannata+ilmoittaa.+Nyt+se+on+rekisterissä+ilman+moottoria.+Oikeasti+moottorin+teho+on+138+hv.
02.09.2016 11:37
Verotuksen+perusteet+on+edelleen+täysin+levällään,+eikä+niistä+tehty+nyt+uusia+päätöksiä.+Henk.+koht.+en+oikein+jaksa+uskoa+veron+toteutuvan,+ainakaan+tällä+aikataululla.+Venerekisterin+puhdistus+jo+yksin+on+vuosien+työ.
02.09.2016 10:05
Eipä+sitä+mieltymystä+liikaa+voi+analysoida.+Jos+ei+innostu+siitä,+kun+hyvässä+sivutuulessa+ja+kallistuksessa+vene+etenee+7+solmua,+aurinko+paistaa+ja+vesi+lentää+keulassa,+niin+sitten+kannattaa+hankkia+moottorivene.+Omalla+kohdalla+moottoriveneen+kanssa+ajelusta+ei+vain+tunteen+tasolla+saa+niin+paljon+irti.+Samoihin+paikkoihin+sillä+toki+pääsee.+Lapsena+innostuin+optarilla+ajelusta+ja+tein+sillä+koko+päivän+retkiä.+Sillä+tiellä+ollaan.
01.09.2016 18:04
131 / 177