Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Bossu
profiilit
Bossu
Bossu
Vapaa kuvaus
Aloituksia
22
Kommenttia
3525
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
No+siitä+vasta+on+hankala+hypätä+luonnonsataman+rantaan.
01.09.2016 17:40
Jo+1600-luvulla+brittifilosofi+David+Hume+totesi,+että+kaikkien+tietojen+totuudellisuus+heikkenee+siinä+suhteessa,+mitä+kauempaa+Lontoosta+ne+ovat+peräisin.+Myös+kristinusko+oli+epätosi,+ilmeisesti+koska+sitä+ei+ollut+Britanniassa+keksitty
01.09.2016 13:28
Kyllähän+tuolla+naisia+näkyy+purjehtimassa.+Täysin+yksin+ummikkona+aloittaminen+yli+7-metrisellä+veneellä+on+haastavaa+kenelle+vaan,+muttei+tekemätön+paikka,+jos+tahto+on+luja+ja+valmistautuu+hyvin+harjoituksiin.+Jos+saat+mukaan+purjehduskavereita,+se+auttaa,+vaikkei+ne+osaisi+purjehtia,+kunhan+osaavat+astua+veneen+keulasta+laiturille.
31.08.2016 20:47
Tossa+veneessä+oli+keulakantta+metri+etustaagin+edessä.+Normaaliveneessä+voisi+spinnu+jämähtää+keulakaiteeseen.
31.08.2016 20:33
Laita+googleen+
"Artikkeli+Turun+Sinikotkien+veneprojektista"
Vene+oli+siis+tämä:
http://www.sinikotkat.fi/toiminta/meripartio/theia/
31.08.2016 16:50
Tässä+vielä+artikkeli+Turun+Sinikotkien+uudesta+veneestä,+joka+maksoi+vissiin+375+000+euroa.+
http://178.79.153.214/index.html?deptid=1318.html
31.08.2016 12:06
Ne+saa+varmasti+isoja+avustuksia.+Itsekin+olin+yhden+pienen+kyläyhdistyksen+hallituksessa,+ja+silloin+tuli+tutustuttua+tähän+maailmaan.+Hyvin+moni+yhdistys+olisi+oikeasti+vaikeuksissa+ilman+julkisista+varoista+tulevia+avustuksia.+Meidän+yhdistyksessä+jäsenmaksut+oli+murto-osa+budjetin+tulopuolesta.+Jos+olisi+korotettu+jäsenmaksuja,+ei+tulot+olisi+silti+nousseet,+kun+nytkin+haamujäseniä+oli+paljon,+ja+kaupunki+ei+niistä+tykkää.+Kuolleet+poistettiin+jäsenlistoista,+mutta+maksunsa+laiminlyöneet+ei.+Kaupunki+rahoitti+toimintaa+tuhansilla+euroilla+vuodessa.+Pelkästään+kiinteistöveron+anteeksianto+oli+lähemmäs+1000+euroa+vuodessa.+Nehän+on+julkista+tietoa.+Partiolaiset+saa+varmasti+myös+kirkolta+avustuksia+ja+varmaan+myös+säätiöiltä.+Turun+partiolaisten+uusi+iso+vene+maksoi+varmaan+lähemmäs+500+000+euroa+-+ei+sitä+rahoiteta+myymällä+wc-paperia+partiolaisen+äidiltä+toiselle.++10+sekunnissa+sain+Googlella+selville+seuraavan+päätöksen+Turusta,+ei+tosin+meripartiolaisista:
"Myöntää+sopimuspohjaista+avustusta+Turun+Partiolaiset+–+Scouterna+i+Åbo+ry:lle+38+000++€.+Nuorisolautakunta+edellyttää,+että+järjestö+toimii+voimassa+olevan+nuorisolautakunnan+avustusohjeen+sekä+Turun+kaupungin+ja+Turun+Partiolaiset+–+Scouterna+i+Åbo+ry:n+sopimuksen+mukaisesti.+"
http://ah.turku.fi/nuoriso/2013/1210010x/3009663.htm
http://ah.turku.fi/nuoriso/2015/1209013x/3323118.htm
Talousarvio+2016
Menot+ 87+250+€
Toimintatulot+ 47+250+€
Muualta+saatavat+avustukset+ +
Arvio+avustustarpeesta+ 40+000+€
31.08.2016 11:50
Ruotsissa+hintataso+on+noissa+70-80-luvun+30-jalkaisissa+järkevällä+tasolla.
31.08.2016 10:43
On+varmasti+totta.+Olin+kesällä+reissussa+yhdessä+Bavariassa,+ja+kyllähän+siitä+sellainen+halpa+vaikutelma+jäi.+Vinssit+oli+lelukokoa,+vene+broachaili+kevyesti+jne.+Onhan+se+silti+kesäiseen+saaristopurjehdukseen+kelpo+peli,+kun+kovasta+kelistä+pääsee+äkkiä+pois,+mutta+epäröisin+lähteä+sellaisella+pidemmälle.+Pitäisi+ainakin+olla+paljon+kokemusta+kyseisellä+veneellä.+Itse+lisäksi+arvostan+suurempaa+comfort+factoria,+kun+noissa+nykyhalpiksissa+cf+on+jossain+18-26+tienoilla.
31.08.2016 10:42
Tä?+Kilometrin+matkalla+liikutaan+kilometri,+paitsi+jos+sorto+arvioidaan+väärin,+jolloin+ei+liikuta+suoraan+kohti+maalia.+Vene+liikkuu+suoraan,+sorto+otetaan+huomioon+siten,+että+kippari+venekohtaisen+ja+yleisen+kokemuksensa+perusteella+osaa+pitää+veneen+keulan+sorron+verran+sivussa.+Jos+tuuli+on+tiukan+vastainen,+johtaa+suuri+sorto+piinaamiseen+ja+vauhdin+alentumiseen+tuulikulman+muuttuessa+epäedullisemmaksi.
30.08.2016 15:50
Kyllä+viime+syksynä+harmitti,+kun+jouduin+seuran+aikataulujen+takia+nostamaan+purjeveneen+syyskussa+ja+vielä+marraskuussa+oli+aurinkoista+ja+lämmintä,+kun+kävin+lasten+kanssa+moneen+kertaan+ajelemassa+moottoriveneellä.+Lokakuun+lopussa+täytyy+satamassa+olla+viimeistään+klo.+17+tai+rantautua+pimeässä,+ei+siinä+muuta+ongelmaa+ole.
30.08.2016 15:43
Itse+veneilen+jäiden+lähdöstä+jäiden+tuloon,+ja+tottahan+se+on,+että+purjeveneet+puuttuu+vesiltä+helmi-huhtikuussa+ja+joulukuussa,+jolloin+vielä+muutama+moottorivene+on+liikkeellä.+Se+on+kuitenkin+kalustokysymys.+Jos+minulla+olisi+siihen+rahaa,+olisi+seuraava+veneeni+12-metrinen+alumiinivene,+jossa+on+kölijäähdytetty+moottori.+Nykyiset+purjeveneet+ei+sovellu+talvisiin+oloihin+yhtä+hyvin+kuin+perämoottoriveneet.+Vielä+lokakuussa+mun+mielestä+purjeveneet+on+ollut+matkaveneistä+suhteessa+enemmän+liikkeellä+kuin+moottoriveneet.
30.08.2016 13:34
Jos+on+samantasoiset+moottorivene+ja+purjevene,+joissa+siis+on+samanlaiset+asumistilat+perheelle,+niin+eipä+noissa+suurta+eroa+ole+luonnonsatamassa.+Moottoriveneellä+on+pienempi+syväys,+mutta+se+on+tuulen+vietävänä+herkemmin+ja+lisäksi+sen+kanssa+on+riski+hajottaa+potkuri,+jolloin+ei+matka+jatku+ilman+remonttia.+Pienempi+moottorivene+on+toki+vaivatom.
30.08.2016 13:02
Ajelen+myös+yhteysveneilyä+moottoriveneellä,+mutta+siinä+mua+ärsyttää+se,+kun+pitää+koko+ajan+olla+tarkkana,+koska+yhtäkkiä+sivusta+tuleva+aalto+on+matkustajille+niin+epämukava+ja+muutenkin+tilanteet+tulee+nopeammin+vastaan.+Lisäksi+liukuvalla+moottoriveneellä+on+tylsää+ajella+hiljaa+kelin+koventuessa.+Siinä+toisin+sanoen+on+paljon+asioita,+jotka+eivät+stressaa+purjehtijaa,+mutta+haittaavat+moottoriveneilijää.+Tietysti+kevyellä+kelillä+sen+nopeus+on+mukava+asia.+Meidän+6-henkiselle+perheelle+sopiva+liukuva+matkamoottorivene+olisi+todella+iso+ja+kallis+aallontekokone.
30.08.2016 10:54
Kantsis+ehkä+kokeilla+jollain+jollalla+ensin.+Eikä+kovin+urheilullisella.+Silloin+saisi+sellaisen+perusvarmuuden.+Toinen+seikka+on+se,+että+tämä+kesä+oli+poikkeuksellisen+kovatuulinen,+joka+tekee+kaikesta+hankalampaa.
30.08.2016 10:30
Hyviä+pointteja+ja+loogisia.+Kuitenkin+on+niin,+että+mitä+kauemmas+mennään,+sitä+suurempi+osa+veneistä+on+purjeveneitä,+vaikka+luulisi+asian+olevan+toisinpäin.+Eli+käytännössä+ihmiset+viettävät+moottoriveneensä+kanssa+vähemmän+aikaa+merellä,+ja+pysyvät+esim.+poissa+ulkosaaristosta.+Varmaan+on+kyse+merikelpoisuudesta?
30.08.2016 05:49
Tuosta+huurustumisesta+voisi+vielä+mainita,+ettei+se+ole+minulla+ollut+ongelma+purjeveneessä.+En+muista+kertaakaan+pyyhkineeni+veneeni+lasi-ikkunoita+huurustumisen+vuoksi.+Laseissa+on+ehkä+eroja.+Suljetussa+moottoriveneen+kajuutassa+se+on+iso+ongelma,+ja+siinä+pitääkin+olla+joku+puhallin+ikkunoihin.+Vielä+ilmainen+vinkki:fairylla+kun+pyyhkii+huurustumista+moottoriveneen+ikkunoista+sisältä,+ei+tarvitse+pyyhkiä+uudestaan+ainakaan+samana+päivänä.
26.08.2016 12:10
Itse+tulin+hankkineeksi+veneen,+jossa+oli+puurakenteinen+koppi,+jossa+on+lasi-ikkunat,+muutkin+ylärakenteet+on+puuta.++Itse+ajattelin+ensin+poistaa+hökötyksen,+kun+en+ole+siihen+tottunut.+Ajan+myötä+se+on+kuitenkin+osoittautunut+hyväksi.+Esim.+kun+luovii+10+asteen+lämpötilassa+keväällä+tai+syksyllä,+on+aivan+eri+mukavuustila+istua+suojassa.+Sateella+voi+istua+suojassa,+paitsi+purjeita+säätäessä.+Aika+monessa+veneessä+on+koko+ajan+kangas-muovi-sprayhood+ylhäällä,+mutta+ne+on+ominaisuuksiltaan+huonompia.
Olen+myös+ajellut+veneellä,+jossa+on+muovi-ikkunat+kangassprayhoodissa.+Se+oli+paljon+huonompi,+koska+muovi-ikkunoista+ei+näe+kunnolla+läpi+ja+sade+ei+valu+niistä+pois.+En+koe+näkyvyyden+omassa+kopissani+paljon+heikenneen,+mutta+ikkunat+pitää+välillä+pyyhkiä,+jos+niihin+lentää+paljon+merivettä+ja+seuraavaksi+tulee+auringonpaistetta.+Hyvin+tulisin+toimeen+ilman+koppiakin,+mutta+etenkin+lasten+kanssa+päätös+ei+olisi+yhtään+suosittu,+ja+he+viettäisivät+enemmän+aikaa+sisällä+ja+vähemmän+kannella.
26.08.2016 10:19
Juu,+näin+minäkin+asian+ymmärrän.+Joku+karavaanari+siihen+kuolikin,+kun+laittoi+suomalaiseen+lieteen+kaasua+liian+kovalla+paineella.
25.08.2016 21:33
North+sails+(Niiniranta)+Turussa+teki+mulle+suunnilleen+tuollaisen,+jonkin+verran+lyhyemmän+puomipeiton+pari+vuotta+sitten.+Se+maksoi+suunnilleen+250+euroa+ja+on+hyvä.+Jos+sulla+on+vanha+mallina,+voit+kyllä+itsekin+ommella,+olen+sellaisenkin+tehnyt.+Varmista+kankaan+ja+langan+uv-kestävyys.
25.08.2016 13:39
132 / 177