Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Bossu
profiilit
Bossu
Bossu
Vapaa kuvaus
Aloituksia
22
Kommenttia
3525
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Minä tein saman, jatkossa kolmosluokka. Ihan turhaa kerätä sitä rakettiromua nurkkiin. Katsastajalta kuulin saman, että pyrotekniikka pätee vuoden loppuun eli kuukautta ei oteta huomioon. Lisäksi hankin LED-savun, josta oli nyt joku kampanja, 129 euroa, joka toki on aika paljon tehottomasta taskulampusta.
26.05.2016 14:32
Kyyt syö myyriä, jotka on punkkitautien levittäjiä. Punkit saa myyristä bakteerinsa levitettäväksi. Yksi kyy syö kymmenisen hiirtä tai myyrää kesässä. Joissain saarissa, Borstö, Isokari, niitä on todella paljon. Kotipihassa kyyt jaetaan kahtia lapiolla, muualla ne saa elää.
25.05.2016 12:57
No kun Bayern eli latinaksi Bavaria sijaitsee tuolla. Jos tehdas olisi Hampurissa, te ajelisitte Hamburgereilla.
24.05.2016 18:22
Joo, pyörivä suutin painepesuriin. Sillä saa puhtaaksi. Voi jopa vuokrata ammattilaitteen.
24.05.2016 10:12
Ehdottomasti pitää saada tiiviiksi. Muuten voi vesi valua tiikkikannen ruuvienreiistä kannen väliaineeseen ja sisustukseen, jos on ruuvikiinnitys ja kannessa väliaine. Hometta voi kertyä lopulta eri puolille ja kansi menee pilalle. Paras tulos on, kun kaivat vanhat saumat pois ja laitat uudet. Siihen on jotain työkaluja ja menetelmiä, jotka eivät nyt tule mieleen. Pieniä selkeitä vuotopaikkoja olen korjannut laittamalla uutta sikaa. Kannattaa varmistaa, että sikassa on kunnollinen uv-suoja, kaikissa versioissa ei ole, etenkään niissä, jotka tulevat vedenpinnan alapuolella.
24.05.2016 09:47
Saarikohteiden hintataso on aika vakaa. Kuivan maan perusmökkien hinta on laskenut. Matka-aika autolla isoista kaupungeista on tärkeä hintaa määräävä seikka. Nauvossa autolla saavutettava tontti maksaa kolme kertaa enemmän kuin vastaava veneellä mentävä paikka Houtskärissä.
24.05.2016 05:36
Nöf nöf!
23.05.2016 22:41
Samanlainen vene:
http://www.nettivene.com/purjevene/neptun/585644
Näyttää purjeveneeltä, vaikka yhden totuuden miehet ovatkin eri mieltä.
23.05.2016 14:09
Mulla on Clas Ohlsonin noin satasen sääasema. Tuulitiedot on siinä ihan arpomalla saatuja. Sen sijaan sen sääennustus toimii mun mielestä yllättävän hyvin. Sateen se ennustaa oikein usein silloinkin, kun sade vaikuttaa itsestä epätodennäköiseltä.
23.05.2016 13:31
Taitaa olla vähän isompi kuin se Bella 8000, josta aloittaja oli kiinnostunut.
23.05.2016 13:13
On siinä sentään VHS, eli aktiivisesti on ylläpidetty. Toi puu painaa varmaan pari kolme tonnia, eli kyllä siellä on varmaan jotain revennyt ja vaikka pukin tassut murtaneet kuitua. Tuollaisen veneen voi saada purjehduskuntoisena alle kymppitonnilla, joten säästö jää aika ohueksi, jos joutuu korjauttamaan maston jossain vaikka jatkopalalla. Rungon kuljetus ja hävitys maksanee vajaan tonnin, joten jos haluaa vain osat, niin voi tietysti jäädä voitolle.
22.05.2016 18:54
No, jos on kaikki homeessa, sitten menee tietysti kymmeniä tuhansia, kun pitää sisustus repiä pois, avata kostumisen aiheuttaneet rikkinäiset kannet jne. Mä taas ymmärsin aloittajan tarkoittaneen epäsiisteyttä, ei pahja kosteusvaurioita.
22.05.2016 10:01
Siivous ei tarkoita kylkien vahausta. Vahaus nyt ei ole iso vaiva, ei siihen kannata ketään palkata. Siivoominen taas ei kaikille maistu, mutta siivoojat ei ole kauhean kalliita.
21.05.2016 11:53
Siivous teetettynä maksaa pari sataa, joten kannattaa tehdä sellaisesta veneestä alhainen tarjous. Jos tosiaan moni muu ostaja hyppää veneen yli, niin siitä voi ehkä tinkiä enemmän.
21.05.2016 07:04
Yksi suomalainen hukkui Tukholmassa, kun oli jäänyt verkko potkuriin. Sukeltajalla oli paineilmavehkeet, mutta ne tarttuivat verkkoon kiinni eikä hän päässyt ajoissa irti.
20.05.2016 13:34
Huudellaan VHF:ään RADIOMEDICAL. Jos kantama riittää.
19.05.2016 13:21
Niin, asuuhan jotkut lasten kanssa kaupungin keskustassakin, vaikka siellä on usein kiinni puolesta metristä, ettei jää auton alle. Vastuutonta. Hyvää matkaa Meretniemelle ja miehistölle!
19.05.2016 13:16
Hän tunsi paljon saaristolaisia. Etenkin Borstön Lasse Danielssonin kanssa he istuivat usein iltaa. Mårtenssonia pyydettiin usein säveltämään saarille nimikkovalssi, ja niitä hän monta sävelsikin.
16.05.2016 14:01
Mä juttelin korppoolaisen taksivenekuskin kanssa, ja hän sanoi, ettei lähde yli 15 metrin tuuleen. Veneenä oli 8-metrinen Sea Star. Syynä oli se, että tilanne menee äkkiä toivottamaksi, jos moottori sammuu. Vesialueena oli Kihti, joka on todella paskamainen veneilyalue, kun tuulta on yli sen 15 m/s. Sillä kelillä olen ennemmin Ahvenanmerellä kuin Kihdillä, jossa veden syvyys on vain 20 metriä ja aallot lyhyitä ja jyrkkiä.
14.05.2016 14:05
Painevesi ei ole hyvä asia. Raakavesijäähdytteisessä riski on isompi, mutta makeavesivehkeessäkin varmaan ei ole hyvä asia, että pakoputken mutkaan tulee vettä normaalia enempää. Ainakaan painevettä ei saa pitää päällä, kun moottori ei ole käynnissä. Sieltähän on suora yhteys sylintereihin. Voi laittaa letkun ämpäriin tai vaikka kaataa merivesisuodattimeen ämpäristä vettä sitä mukaa kun sieltä vettä häviää. Silloin täytyy pitää pohjahanaa kiinni. Vettä kuluu varmaan suunnilleen litra/10 sekuntia.
14.05.2016 13:31
140 / 177