Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Bossu
profiilit
Bossu
Bossu
Vapaa kuvaus
Aloituksia
22
Kommenttia
3525
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ei+ainakaan+normaalikäytössä,+koska+ankkurinaru+menee+paljon+alaviistoon+ja+aika+paljon+sivusta.+Ja+pitäähän+sen+diagonaalinkin+jotain+kestää,+voihan+siihen+tulla+osumaa+esim.+laitureista.+Minulla+on+pitkä+puksprööti+veneessä.+Ankkuriköyttä+ei+ole+mutta+on+ketju,+ja+se+taitaa+yleensä+tippua+suoremmin+alas,+mutta+ei+minua+köysikään+mietityttäisi.+
Ainoa+vaaratilanne+tuli+kerran+tuulen+käännyttyä+ja+kovennuttua+Helsingholmenissa.+Minulla+on+diagonaaliputken+tilalla+pukspröötiä+vetämässä+alaspäin+ketju,+jossa+on+vanttiruuvi.+Tuulen+käännyttyä+keulan+kiinnitysnaru+laituriin+kulki+pukspröötin+alta+juuri+vanttiruuvin+kohdalta+ja+huomaamattani+tuuli+kiersi+melkein+kokonaan+auki+vanttiruuvin.+Täydellinen+aukeaminen+olisi+heikentänyt+pukspröötiä+ja+altistanut+veneen+maston+menetykselle,+jos+olisi+lähdetty+vesille+tilannetta+huomaamatta.+Vanttiruuvia+ei+oltu+varmistettu+sokalla.
26.04.2019 12:33
Mitä+siihen+pitäisi+laittaa?+Joku+kiinnitysnippa+helmi-+tms.+liitoksella+vai?
23.04.2019 08:56
Toivottavasti+et+ole+myöskään+Googlen,+Facebookin,+S-kaupan,+DNAn,+Telian,+Elisan+tai+K-kaupan+asiakas.
19.04.2019 17:34
Miksi+ette+rekisteröityisi.+Silloin+mm.+näkee+suoraan,+onko+joku+vastannut+omiin+viesteihin+ja+pystyy+suoraan+hyppäämään+vastauksiin.
18.04.2019 22:47
Taas+sama+puufobiainen,+joka+kirjoittelee+näitä+puunmurskausjuttuja+aina+välillä.+Vanerissa+on+se+kiva,+että+jos+se+laskelmissa+näyttää+heikolta,+niin+sitten+voidaan+helposti+lisätä+3mm+paksuutenn+ja+kas,+jo+riittää.
17.04.2019 20:45
Tuolla+sanottiin,+että+"koulutettujen+suomalaisten+varallisuus+on+koulutettuja+brittejä+heikommalla+tasolla,+mutta+Suomessa+duunarien+tulot+ovat+englantilaisia+kollegoitaan+korkeammalla+tasolla"+eli+siis+Suomessa+myös+duunarit+voivat+helpommin+purjehtia.+Mitä+huonoa+tässä+on?+
Toinen+asia+on+"Palkat+ovat+lähtökohtaisesti+alle+Länsi-Euroopan+keskiarvon",+joka+ei+ole+sosialismin+syytä.+Yritykset+ihan+itse+määräävät+palkkojensa+ylärajan.+Sosialistit+määräävät+vain+alarajan.
Ja+muutenkin+tuossa+jutussa+on+mukana+Suomen+korkea+hintataso,+joka+ei+liity+sosialismiin+mitenkään.+Suurin+syy+tähän+lienee+S-+ja+K-ryhmien+ylivalta,+joka+pitäisi+murtaa.+Jutun+vertailussa+olleen+5000+euroa+ansaitsevat+pystyvät+vallan+mainiosti+reissaamaan+veneillään,+vaikka+he+olisivat+suomalaisia.+Se+on+jo+niin+korkea+tulo,+että+loppujen+lopuksi+aika+harva+siihen+pääsee,+eli+se+ylin+desiili.+https://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000005257726.html
Itselläni+on+4+lasta,+joiden+pelkät+kouluruoat+maksaisivat+vaikka+Ranskassa+200+euroa+kuussa,+eli+siihen+häipyisi+heti+se+veroetu.+Jos+he+kaikki+käyvät+koulua+9kk+vuodessa+12+vuoden+ajan,+tulee+siitä+12x9x200euroa=21600+euroa+hyötyä+minulle,+jolla+jo+hankin+33-jalkaisen+veneen+välimereltä+ja+muutan+sinne+lasten+muutettua+pois+kotoa.
16.04.2019 13:04
Insinöörin+palkka+Suomessa+on+suunnilleeen+3600+eur/kk,+Italiassa+guuglailuni+perusteella+2500+euroa.,+Ranskassa+3200+euroa+ja+Hollannissa+4000+euroa.++Verotuserot+vaikuttaa+ehkä+pari+satasta+kuussa.+Elinkustannuksiin+sosialismilla+ei+ole+vaikutusta.+Saksassa+on+hyvät+palkat,+mutta+monissa+Länsi-Euroopan+maissa+palkat+on+Suomea+huonommat.+Ei+se+selitä+suomalaisten+pientä+määrää+veneasujien+joukossa.+
Mä+laittaisin+sen+kulttuurin+syyksi.+Purjeveneet+ei+ole+Suomessa+niin+iso+juttu,+veneessä+asuminen+on+tuntematon+käsite+ja+täältä+on+pitkä+matka+lämpimille+seuduille.+Jos+Suomi+olisi+välimeren+rannalla,+veneissä+asuisi+paljon+enemmän+porukkaa.
16.04.2019 05:55
Ihan+hyvä,+toki+hiukan+auttoi,+kun+jakolaskussa+sattui+vitoset+sopivasti.+Toinen+vaihtoehto+on,+todeta,+että+1,4M+tunnissa+on+1,4+solmua.+12min+on+60/5,+joten+nopeuden+suuruusluokka+on+5x1,4=7+solmua.+Jos+haluaa+tarkemman,+voi+huomata,+että+0,75+mahtuu+kahteentoista+16+kertaa,+,+eli+vähennetään+1/16-osa.+7/16+on+vähän+alle+0,5,+joten+tulos+on+jotain+6,6+tienoilla.
Kannattaa+ehdottomasti+laskea+päässään,+koska+sen+avulla+voi+nopeasti+hahmottaa+asioiden+suuruusluokkaa+nopeasti.+Ennen+vanhaan+se+oli+toki+tärkeämpää,+sillä+jonkun+sinin+laskeminen+päässä+alkaa+olla+jo+aika+hankalaa,+jos+ei+ole+jonkunlaista+taulukkoa+valmiiksi+päässä.
15.04.2019 15:34
Siihen+kyselyyn+saattoi+vaikka+ohjelmoida+botin,+joka+äänestää+10000+kertaa.+Ruotsissa+tehtiin+oikea+mielipidekysely,+jonka+tulos+oli+50%+kesäaika,+25%+talviaika,+25%+nykyinen+systeemi+tai+ei+osaa+sanoa.
13.04.2019 23:21
Tässä+on+taulukko+keskimääräisistä+nettopalkoista+eli+verojen+jälkeen.+Suomi+on+samaa+tasoa+kuin+Ruotsi+tai+Englanti,+parempi+kuin+Ranska,+paljon+parempi+kuin+Italia,+Viro,+Espanja,+tai+Portugali+ja+huonompi+kuin+Saksa+tai+Norja.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_European_countries_by_average_wage
Johtopäätökseni+on,+että+suomalaisilla+on+keskimäärin+yhtä+hyvät+tai+paremmat+mahdollisuudet+lähteä+reissuun+kuin+ranskalaisilla,+briteillä,+ruotsalaisilla+tai+italialaisilla+tulojen+puolesta.+Sosialismi+ei+verojen+maksun+jälkeen+tähän+enää+vaikuta.+Jos+suomalaisia+on+liikkeellä+vähemmän,+se+johtuu+sitten+muusta.+Yksi+seikka+on+varmaan+se,++että+suomalaisilla+on+rahat+kiinni+omistusasunnoissa,+eikä+niistä+haluta+luopua.+Lisäksi+Suomesta+on+pidempi+matka+pelipaikoille.
13.04.2019 07:31
Kumma+kyllä+Suomi+ja+Ruotsi+ovat+onnellisuustilastojen+kärkipäässä.+Suomeen+olisi+kyllä+tulijoita,+jos+olisi+töitä+enemmän+englanniksi+ja+talvella+olisi++10+astetta+vähintään.
12.04.2019 22:33
Näin+on+sovittu,+mutta+eihän+sekään+pidä+paikkaansa.+Lappeenrannassa+ja+Ahvenanmaalla+aurinko+on+eri+paikassa+klo+12.+Turku+ja+Ahvenanmaa+sijaitsevat+itse+asiassa+eri+aikavyöhykkeessä+kuin+Helsinki.+Jos+lähdetään+puhtaasti+astronomisista+määrityksistä,+pitäisi+Suomessa+olla+siis+kaksi+eri+aikavyöhykettä.+Oheisissa+jutuissa+on+mielestäni+hyvä+näkemys.+Toisessa+niissä+siis+unitutkija+kannattaa+kesäaikaa.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006067559.html
https://www.expressen.se/halsoliv/halsa/somn/slopad-tidsomstallning-hur-skulle-det-paverka-var-somn/
12.04.2019 13:58
Ei+ole+mitään+oikeaa+aikavyöhykettä.+Trollaussyyte+pilasi+argumenttisi+täysin.
12.04.2019 08:45
Tori.fi+on+halvin.
11.04.2019 21:46
Ei+siitä+voi+päätellä,+mitä+kellon+tulisi+olla,+se+on+nimittäin+sopimus.
11.04.2019 15:18
Lapset+menevät+kouluun+tiettyyn+aikaan,+joka+vaikuttaa+vahvasti+minun+työpäiväni+alkuun.+Vaimolla+on+tapahtumia+töissä+tiettyyn+aikaan.+Samoin+töissä+on+palaverit+muut+tapahtumat+yleensä+ajalla+8-16.++Jotkut+pystyvät+aikataulujaan+muuttamaan,+useimmat+ei.
11.04.2019 14:11
Ehdottomasti+kesäaika.+Loka-marraskuussa+pääsisi+vielä+hyvin+veneilemään+töiden+jälkeen,+jos+aurinko+paistaisi+tunnin+myöhempään.
11.04.2019 08:28
Vielä+pahempi+on+trombi.+Sellaisen+näin+Nauvossa+12+vuotta+sitten,+mutta+onneksi+oli+etäisyyttä+2-3+mpk,+niin+meillä+oli+hiljainen+tuuli+koko+ajan.
10.04.2019 13:07
Joissain+laivoissa+on+samantasoiset+puhdistamot+kuin+maissa.+Joissain+on+septitankit.+Risteilyalusten+päästöt+itämereen+on+kielletty+uusilta+aluksilta+jo+ja+kaikilta+alkaen+2021.+Nykyisin+90%+laivoista+tuo+jätevedet+maihin+tai+puhdistaa+ne+itse.+Jäljelle+lähteistä+jää+suurimpana+maatalous,+toiseksi+kaupunkien+puhdistamot.
09.04.2019 22:50
Risteilyalusten+päästöt+itämereen+on+kielletty+uusilta+aluksilta+jo+ja+kaikilta+alkaen+2021.+Nykyisin+90%+laivoista+tuo+jätevedet+maihin+tai+puhdistaa+ne+itse.+Jäljelle+lähteistä+jää+suurimpana+maatalous,+toiseksi+kaupunkien+puhdistamot.
09.04.2019 22:47
31 / 177