Vapaa kuvaus

Aloituksia

236

Kommenttia

1667

1. "Tai+jos+jumala+olisi+sellainen+kuin+mistä+raamattu+satuilee,+niin+jos+se+tollo+puuttuisi+joka+asiaan,+niin+helvetin+huono+paikkahan+tämä+olisi."Eikös+se+Jahve+touhunnut+Raamatun+satujen+mukaan+ennen+ajanlaskumme+alkua+Telluksella+ahkeraan?+Juutalaiset+väittivät+jopa,+että+se+Jahve+asui+heidän+keskellään?+Tosin+myöhemmin+he+halusivat,+että+palaisi+vain+sinne,+mistä+oli+tullutkin,+tulivuoren+uumeniin?Jahven+toilailuja+se+raamatun+VT+on+pullollaan+ja+tarinoiden+mukaan+se+Jahve+kyttäsi+ihmisten+tekemisiä+24/7.+Kun+Jahve+veti+herneen+nenään,+niin+ihmispoloinen+joutui+maksamaan+yleensä+siitä+hengellään.Raamatun+satukirjassa+se+Jahve+ei+säästänyt+eläimiäkään,+kun+Jahven+sieraimiin+piti+saada+suloista+grillilihan+tuoksua?
  2. "Jahve+on+siitä+murhanhimoisesta+jumalasta+pöyristyttävä+esimerkki.+Sellaista+jumalaa+ei+kukaan+lainkuuliainen+ihminen+voi+palvoa.""Kaikkein+eniten+halveksin+sellaisia+jumalia+ja+ihmisiä,+jotka+sanovat,+että+ei+saa+tappaa,+mutta+itse+tappavat+ja+antavat+käskyn+tappaa+ja+käskevät+tappamaan."Nimimerkki+"Yksi_usko"+ei+vain+tunne+Raamattua,+koska+hän+on+jenkkilahkon+kusetuksen+alla.Yksi_uskon+mielestä+nämä+Raamatun+kohdat+ovat+vain+virhetulkintoja?Jer.+13:14+"Ja+minä+murskaan+heidät,+toisen+toistansa+vastaan,+sekä+isät+että+lapset,+sanoo+Herra.+Minä+en+sääli,+en+säästä+enkä+armahda,+niin+että+jättäisin+heidät+hävittämättä."1.+Sam.+15:3+"Näin+sanoo+Herra+Sebaot:+Mene+siis+ja+voita+amalekilaiset,+ja+vihkikää+tuhon+omaksi+kaikki,+mitä+heillä+on;+äläkä+säästä+heitä,+vaan+surmaa+miehet+ja+naiset,+lapset+ja+imeväiset,+raavaat+ja+lampaat,+kamelit+ja+aasit."Naah.+1:2,6+"Kiivas+Jumala+ja+kostaja+on+Herra.+Herra+on+kostaja+ja+vihastuvainen...+Kuka+seisoo+hänen+tuimuutensa+edessä,+ja+kuka+kestää+hänen+vihansa+hehkua?+Hänen+vihastuksensa+vuotaa+niin+kuin+tuli,+ja+kalliot+halkeilevat+hänen+edessänsä."Hoos.+14:1+"Samaria+joutuu+syystänsä+kärsimään,+koska+se+on+niskoitellut+Jumalaansa+vastaan:+he+kaatuvat+miekkaan,+heidän+pienet+lapsensa+ruhjotaan,+ja+heidän+raskaat+vaimonsa+halkaistaan."Jer.+19:9+"Ja+minä+(Herra)+panen+heidät+syömään+poikiensa+ja+tyttäriensä+lihaa,+ja+he+syövät+toinen+toisensa+lihaa+siinä+hädässä+ja+ahdistuksessa..."
  3. Tuo+aloitus+oli+hivenen+karsittuna+se+bushmannin+kirjoitus,+joka+varmaan+10+kertaa+poistettiin+palstalta.+Olisiko+syy+poistoihin+ollut+ne+linkin+tekstistä+lainatut+kohdat,+jotka+vain+jätin+pois?