Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
oili.harjula
profiilit
oili.harjula
oili.harjula
Vapaa kuvaus
Aloituksia
16
Kommenttia
163
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
No+ellet+itse+ole+päättäjä+niin+silloinhan+myös+sinä+saisit+päättää,+yksin,++mitä+kukin+kauoungissa+puuhaa.+Ja+päättää+liataanko+vedet+ja+raiskataanko+metsät?+Haluaisitko+että+näin+voisi+tehdä?
12.01.2018 16:43
Muistakaa++Kemijärven++ihmiset++etteivät++nämä++Bioreffin++vastuunkantajat++ole+Kemijrvellä+päättäjinä+missään+tilanteessa.++He+ovat++vaan++pelkkiä++toimijoita++(melko+iäkkäitä+tosin)+jossakin+joka+ei+ole+yhtä+kuin+Kemiärven+kaupunki.++Entiset+päättäjät+ovat+todella+entisiä+päättäjiä+aina.
12.01.2018 14:21
No+ei+sulla+olisi++mitään+näkökulmaa+siihen+e+ttä+kemijärviläiset+voisivat++matkailuyrityksiä++perustaa,++niin+siinähän++se+juju+varmaan+olisikin++että+Kemjärvellä+lumen+katseleminenkin+jo+olisi+mukavampaa+kuin+tylsän+lentokentän+kupeessa+.+Kun+näihin+ketjuihin+ei+kovin+paljoa+tekstiä+auta+laittaa++että++jaksettais++lukeakin,++niin+kirjoitin+tuota+lumesta+vähän+omana.
Ainakin+kylmällä+ilmalla+olisi+mukavaa+katsella++vaikka+lunta++jos+voisi+mennä+siinä+sivussa+piipahtamaan+vaikka+baarissa/kahvilassa++kaakaolla++tai++teellä++taikka+kahvilla+miten+vaan.+Taidetta+yms.;++kulttuuria+mukaan+(kemppateatterin+esityksiä+mm.)+niin+olisihan+se+jotakin+muuta+kuin+ainaisesti+mainita+että++'ompa+Kemijärvellä+autiota'.
Mutta+Suomun+keskus+omanaan.
07.01.2018 18:56
Varmaan+voisi+mutta+ei+vielä.+Se+on+vähän+niin+että+jos+Kemijärvellä+yleensäkin+puhutaan+luonto-hankkeista,++alkaa+vimmattu++suunnittelu++metsien+hakkuista,+joten+en+ainakaan+itse+ymmärrä+miksi+asiat+näin+on?+Ympäristökunnat+satsaavat+jo+melkeimpä+ainoastaan+luonto-matkailuun,+mutta++en+näe++Kemimijärvellä+tätä++samaa,++Nytkin,+mikä+valtava+elämys+joillekkin+nähdä+lunta+niin+paljon+kuin+silmä+siintää,+siis+joka+ei+ennen++ole+lunta+edes+unissaan+osannut++kuvitellakaan+mitä+se+on,++niin+ihmetyttää.+Ei+näy+turisteja+Kemijärvellä.
Elikkä+tässä+on+vähän+mietittävä+suuntaa,+jos+metsiä+hakataan+paljon,++se+tuhoaa+luntomatkailun+tietenkin.+Mitä+jää+jäljelle+Kemijärvelle?
07.01.2018 11:51
Jatkan.+Eli+kaupunki++kun++on++laittanut+aloitteet+tuonne++nähtäville++on+tietenkin+hyvin+myöhässä.+(monessa+asiassa+kaupunki+toimii+näin)++Se+kokous+joka+pidettiin+syksyllä+linjasi+tämän+minun+toiminnan++johon+kaupunki+ei++millään+tavalla+voi+edes+osallistua.+Kaupunki+ei++ehdottanut+minulle+yhtään+mitään+yhteistyöstä.++En+voi+ottaa+++nyt++kaupunkia+mukaan+koska+pitäisi+ajatella++uusisksi++ja+sitä+en+halua+tehdä.+++Sitten+kun+on+siinä+vaiheessa+valitsemme++mm.+rakennuttajankin+haluamallamme+tavalla.
(joka+tapauksessa+rakennuksia+pitää+ensin++tehdä+muuutama)
Asiaamme+auttaa+se+että+Suomu-hotelli+taas+nousee+kukoistukseensa.
Rahoittajista+puhumme+vaan+keskenämme.+:)
01.11.2017 16:56
tul++taas+vihreitä+tuohon+tekstiin+mutta+tämä+näppäimistöni++'takkuaa'+tai+koko+laite..
01.11.2017 15:25
Lausumpa+jotakin+tähän.++Aloitteenihan+on+käsitelty+valtuustossa,+siellä+tultu+johonkin+tulokseen,+ja+niin+se+on+edennyt+pisteeseen+jossa+aloitetta+on++syksyllä+käsitelty+elinkeinotoimiston+kanssa+yhdessä+minun+kanssa.
Tulos+on+se+että+minä+jatkan+yksin,+kaupunki+ei+ole+mukana+Mutta:
Tiedän+että+kaupungilla+on+hankkeita+joita+se+avittaa+myös+rahallisesti.+Tä+nähden,+eli+aivan+hyvin+voisi+tehdä+esitteitä,+laatia+nettisivut+asiaa+varten++joka+on+että+haetaan+yrittäjiä,+yhteistynkumppaneita+yms.++eli+tämähän+on+tosi+eikö+olekin.+Kaiken+lisäksi+kun+asia+on+kansalaisaloite++ja++valtuustokäsitelyssä+ollut++niin++sehän++olisi+vieläkin+tärkeämpi+edistää+noin.
(asian+luonne+ei+saa+olla+este+samanveroiselle+käsittelylle+ja+kohtelulle),
+
Tässä+nyt+etenen+itse++yksin.+Minulla+on+piirtäjä++ja,+rakennusinsinööri,+ja+myös+perusporukka+jossa+asiat+pysyvät+hallinnassa,+ja+kaiken+me+teemme+vapaaehtoisin+voimin+(emme+laskuta+toisiamme,+"olemme+samalla+alalla",+samanhenkisiä+tässä)++
Minun+tehtävä+on+luoda+hanke+alkuun,+ja+sen+tässä+olen+sitä+pikuhiljaa+toteuttamassa.+
Kaupunki+ei+ole+mukana.
Mitä+ajattelette?
01.11.2017 15:23
Arvoisa+Lapinhenki.
Sinä+olet+varmaankin+lukutaitoinen+ihminen+(Suomessa+kaikki+ilm+ovat)+joten+vihjeenä+tässä+että+mene+kirjastoon+(Kemijrvellä+hyvä+kirjasto)+ja+etsi+kirjallisuutta+saamelaisista+ja+heidän+kulttuuristaan.++Suomun+alue+on+ollut+aikoinaan+saamelaisten+asuinaluetta,++joten+kyllä+siellä+varmaan++saamelaisten+hengetkin+vielä+vaikuttaa.
Saamelaiset++ennen+elivät+luonnon+ehdoilla,+ehkä+nykysikin,+eli+paljon+on+myös+noita+luonnonhenkiä+joita+++ihminen+kyllä+aistii+esim.+hiljentymällä+metsässä.
Kortista+katsojiakin+(esim.+Tarot)+on+paljon+Suomessa,++etsi+siitäkin+tietoa,+kirjastosta+löytyy.+:)
26.10.2017 17:42
Lisään:+Vaikka+kaupunki++ei+haluasi++liittyä++mukaan+ihmiset;+kansalaiset,++TE++olette+mukana.++Sen+lupaan.
04.10.2017 23:26
Ihan+sama+juttu+on,+KY:t+eivät+enää+käsittele+hanke-ehdotusta.+(eipä+he+ole+koskaan+sitä+käsitelleetkään+eikä+se+heille+enää+kuulu.+'kaappasin'+takaisin+:)
Komentti:+Valtuuston+käsittelemä+asia+kyllä+pitäisi+kuulua+Kemijärven+ykkösasioihin+mutta+ehkä+vasta++tuonnempana+kun+saan+vauhtia+asiaan.+(tai+sitten+he+eivät+liity+asiaan+lainkaan;+++näin+tämä+etenee)
Vaihtoehtoja+on.+
Kommentti:+Kaupunkilaisten+tulisi+nyt+vaatia,+ääni+pitäisi+todella+nyt+kuulua+jopa+kauas;+emme+anna++'kaikkea'pois)
04.10.2017 23:04
Lisään+vielä+että+Suomun-keskus+tulee+toteutuessaan+kyllä+olemana+melko+suuri,+mutta+se+on+tavallaan++eri+asia.
29.09.2017 11:41
Ehkä+siellä+potentilaalia+löytyy+kun+kaupungilta+rahaa+löytyy+myös+tähän+hankkeesee;+etsitäään+yrittäjia++kaupungin+kustanuksella+mutta+tämäkään+hanke+ei+ole+kaupunkilaisten+vaan+sellun+hommia.
28.09.2017 09:21
Anteeksi,++tuli+virheitä+(koneen+näppäimistö+on+jotenkin+jumissa)
Siis+en+tiedä+mitä+Suomulle+kuuluu,+ja+keskus-asia+on+hyvässä+vauhdissa.+:)
27.09.2017 16:59
Minä+en+osaa+sanoa+mitä+Sumulle+yleensä+kuuluu,+kait+paikka+vielä+nousee,+mutta+jos+kysyt+hankkestani,+niin+etenee+hallitusti.+Media+ei+vaivaudu+kyllä+esittämään+edes+kysymyksiä.+niin,+tieto++jää+tietenkin+vähäiseksi,+mutta+se+onkin+tarkoitus,+sillä+tämä+hanke+ei+pröystäile.
(aloite+oli+yrittäjillä+5+vuotta,+eivät+tehneet+mitään,++mutta+keksus-asia+on+nyt+hyvässä+vauhdissa)
27.09.2017 16:56
Varmaan+jokin+tila+tulee+myös+aivan+hiljaisuudelle,+mutta+hiljaisuus+hankkeessa+on+siellä+luonnon;+mm.+metsän+äärellä,+se+on+aidointa.
Tämä+asia+on+kokonaan+yrittäjien+asia,++ei+kukaan+pakota,+ei+käske.
Asia+on+vasta+lähtökuopissaan;+aika+näyttää,+tarvitaan+paljon+tekijöitä.+:)
30.08.2017 08:16
Kiitos,+ydinjoukko+on+jo+koossa.+:)
29.08.2017 15:59
Myöhästyneet+kiitokset!+Menestystä+myös+sinne!
24.07.2017 19:56
En+tiedä+mitä+valtuuston+käsittelyssä+olleelle+on+tapahtunut+muuta+kuin+se+mitä+on+yleisessä+tiedossa+että+se+ohjautui+KY:lle.+Minulle+ei+ole+ilmoitettu+KY:n+taholta+mitään+mitä+ovat+asialle+tehneet.+
Mutta+asia+on,+kuten+tiedotteessaan+ilmoitan,+ohjauksessani.+Yritystoimintaa,+kyllä,+luonnon+ehdoilla.
22.07.2017 17:51
Hyvään+suuntaan+menossa+:)
17.06.2017 21:35
Tiedoksi:+Aloite+on+palautettu+ja+kirjattu+uuteen+käsittelyyn+täydennettynä;++se+ei+ole+enää+KY:n+vastuulla.+Uusi+alku,++toivottavasti+hyvä+:)
13.06.2017 15:28
2 / 9