Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
tieteilijä
profiilit
tieteilijä
tieteilijä
Vapaa kuvaus
Aloituksia
245
Kommenttia
4572
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Tätä+palstaa+ei+tarvittaisi+lainkaan,+jos+ihmiset+ymmärtäisivät,+että+lapsi+on+ihminen+ja+että+hänellä+on+paitsi+ihmisoikeudet+myös+lapsen+oikeudet+eli+vahvistetut+ihmisoikeudet+juuri+haavoittuvuutensa+ja+suojattomuutensa+perusteella."
1.++Mikä+käsitys+sinulla+on+tämän+palstan+tarkoituksesta?
2.++Kuka+esim.+tällä+palstalla+on+ollut+sitä+mieltä,+etteikö+lapsi+olisi+ihminen?
3.+Kuka+on+koskaan+täällä+väittänyt,+etteikö+lapsilla+olisi+ihmisoikeuksia+tai+kiistänyt+lasten+oikeudet?
4.+Miksi+ihmeessä+rakennat+moisia+olkinukkeja,+laitat+sanoja+toisille+suuhun+ja+väität+toisten+tehneen+ja+sanoneen+sellaista,+mihin+ei+toiset+ole+syyllistyneet+vaan+kyseessä+on+oma+mielikuvitusvastustajasi,+johon+olet+materialisoinut+kaiken+pahan,+mitä+maailmassa+on?
Abortin+analogoita+on+sikiösopasta+ja+kansalaissodasta+lähtien+kaikki+mitä+vain+ikinä+mieleen+tulee.
Jotenkin+näistä+sinun+loputtomista+paatosjulistuksistasi+ja+olkikyhäelmistä+ei+välity,+että+ainakaan+haluaisit+keskustella+asioista+todellisista+toisten+esittämistä+mielipiteistä+ja+näkemyksistä,+ja+kuitenkin+tämä+on+keskustelupalsta.+Niin+minä+itse+palstan+funktion+käsitän.
14.05.2018 11:13
Olen+kirjoitellut+tästä+asiasta+mm.+teksteissä
https://keskustelu.suomi24.fi/t/11773376/moraali-mielikuvatasolla-ja-reaalimaailmassa
Ja+juuri+nuo+kaksi+tasoa+aborttikeskustelussa,+kuten+muissakin+moraalipaheksuntaa+herättävissä+asioissa+löytyy.++On+niitä,+joilla+on+varma+suhtautuminen+asiaan,+mutta+se+on+toisen+käden+tietoa+ja+helppoa+on+huudella+jalat+turvallisesti+kuivalla+maalla+rannalta+merelle,+missä+se+hätä+on.++Kun+itse+joutuu+sinne+hätään,+suhtautuminen+muuttuu+aivan+täysin.+++Ja+olen+sitä+mieltä,+että+juuri+miehet+ja+varsinkin+perheettömät+helpommin+lähtee+näissä+lisääntymisasioissa+neuvomaan+ja+moralisoimaan+muita+asioista,+joista+ei+ole+mitään+perskohtaista+tietoa+eikä+ole+mitään+vaaraa,+saati+että+koskaan+joutuisi+itse+ko.+ongelmien+ja+valintatilanteiden+eteen.
14.05.2018 10:56
"jos+pitää+rauta+langasta+vääntää+niin+naisille+tyrkytetään+sellaista+kuvaa+että+äitiys+on+inhottavaa!+että+naisen+pitää+kieriskellä+hedonismissa+ja+unohtaa+kaikenlainen+luonnollinen+naiseus+että+nainen+voi+olla+oikea+nainen.+media+tuuttaa+tuota+propagandaa+koko+ajan+ja+sitä+myötä+abortista+on+tehty+juuri+myös+jotenkin+hieno+ja+hyväksyttävä+asia."
1.+Eikö+naiset+osaa+mielestäsi+itse+päättää,+mikä+naisesta+on+inhottavaa+ja+mikä+ei?++Ei+kaikki+vaan+sovellu+äidiksi,++ei+koe+sitä+roolia+itselleen+sopivaksi+ja+sitten+on+niitä,+joilla+on+jo+riittävästi+lapsia+ja+haluavat+keskittää+voimavaransa+jo+olemassa+oleviin.++Onko+mielestäsi+perhesuunnittelu+jotenkin+hedonismia?+
2.+Miksi+luulet+tietäväsi,+mitä+luonnollinen+naiseus+on?+Aika+kapea-alaista+ja+ahdasta+on+määritellä+naiseus+pelkäksi+äitiydeksi.++Eikö+pitäisi+antaa+naisen+itsensä+päättää,+millä+tavalla+hän+tuntee+itsensä+naiseksi+ja+mitä+hänen+mielestään+sukupuoli-identiteetti+yleensä+merkitsee?+Monet+"naiseuden"+määritelmät+on+pelkkiä+konstruktioita+siitä,+millainen+on+naisen+rooli,+kuka+sen+määrittelee+ja+millä+ihmeen+valtaoikeuksilla?++Naiseus+on+yksilöllisyyttä+siinä+missä+mieheyskin.++
3.++Mikset+hyökkää+ehkäisykeinoja+vastaan?++Ehkäisyhän+se+vasta+on+"hedonismia"+kun+harrastetaan+(tai+siis+nainenkin+voi+harrastaa)++mukavuuseksiä+ilman+raskauden+pelkoa.+:)
12.05.2018 15:40
Minä+kyllä+löysin+tuon+keskustelun.
"laput+silmillä
16.1.2013+22:58
Mitäs+mun+sitä+ittelle+pitäs+todistella??+Kyllä+mä+tiän+että+se+artikkeli+on+olemassa.+Ne+menee,+joita+niin+palavasti+se+kiinnostaa.+Ja+mites+mä+sen+tänne+nettiin+siirtäsin+vaikka+löytäsinkin?+Eihän+toki+sitäkään+yhtikäs+enempää+uskottas+vaikka+kertos+tarkalleen+lehden+numeron+ja+sivunkin..+:)+mutta+itehän+ei+vaan+missään+tapauksessa+pysty+meneen+tarkistaan..+pitää+vaan+saada+jatkaa+tivaamista+edes+jollain+oljenkorrella+:D++(...)
Sulle+on+kerrottu+selkeet+luvut+joista+useimmat+voi+nyt+jo+tarkistaa+ympäri+nettiä.+Tietenkään+sun+ei+oo+mikään+pakko+uskoo+niitä+prosentteja+jotka+on+MUN+PÖYTÄLAATIKON+MUISTIINPANOJEN+varassa,+ja+vaikka+lähteeks+on+jo+kerrottu+Aamulehti,+mutta+aika+huteraks+jää+siihen+vetoomalla+sun+koko+laskelman+mitätöintis.+Tai+sitten+voit+tietenkin+osottaa+ite+että+ne+luvut+on+jotain+ihan+muuta."
Vastine:
"Loytyihän+se+aborttiväen+hakema+graalin+malja.+Oik+yo+uskoi+sen+olevan+"ylipoiston+tievarastoissa"+ja+"sosiologi"+60-luvun+toimittajan+jorinoissa,+mutta+se+onkin+sinun+poytälaatikossasi....+nyt+kaikki+aborttiväki+"voi+haluta+olla+sitä+mieltä"+että+todisteet+suomalaisten+naisten+rikollisuudesta+ja+aborttiväen+kaltaisuudesta+on+hankittu+-+sinun+pöytälaatikkoosi...+Anna+vinkki+"sosiologille"+että+hän+voi+kirjoittaa+lähdeviitteen:+"kyselyikäisen+pöytälaatikko"+:DDDDDDDDDDDDDDDDDDD
--
Se+mistä+ollaan+samaa+mieltä+"Kimmon"+kanssa,+ei+todellakaan+mikään+pöytälaatikko+ole+luotettava+lähde,+jos+ei+sieltä+kerran+mitään+asiasta+löydy.++Aika+hyvä+perustelu+muuten+olla+esittämättä+mitään+todistetta:+"sitä+ei+kuitenkaan+uskottaisi"+:)++Sekö+on+jo+vastustajalta+pätevä+argumentti?++Todisteen+puuttuminen+on+todiste?++Ympäri+nettiä+ei+mitään+tästä++löytynyt,+kuin+mitä+kanssakeskustelijat+on+tuoneet+asiaan.
12.05.2018 15:11
"Onhan+se+varmaan+harmillista+kun+suosijoiden+valhepropaganda+ja+mututulkinnat+paljastetaan+aina+vaan."
Mitään+aineistoa+ei+kukaan+abortinvastustaja+ole+pystynyt+esittämään,+millä+tämä+paljastus+tapahtuisi.++Toisten+tulkintojen+väittämistä+mutuksi+edellyttää,+että+tulkitsee+asiat+jotenkin+paremmin+ja+käyttää+parempaa+ja+luotettavampaa+aineistoa+väitteidensä+tueksi.++
Tähän+asti+ollaan+nähty+vain+luokatonta+tekstiä+ja+argumenttivirheiden+kattavaa+esittelyä.++Minusta+se+on+ihan+ok,+sillä+tällä+vain+osoitetaan+miten+keskustelua+abortin+ympärillä+käydään.+Se,+ettei+esitä+mitään+väitteiden+tueksi+vaan+sortuu+kerta+kerran+jälkeen+epäasiallisuuksiin,+kertoo+ilmiöstä+kaiken+tarvittavan.
12.05.2018 14:18
"Siis+kiistätkö+nyt+senkin+ettei+maailman+tunnetuimpien+pro-abortionistien+järjestön+alle+kuuluminen+voi+tarkottaa+minkäänlaista+puolueellisuutta+siihen+suuhtaan??+:DD+Monikohan+pro-life+kuuluu+sen+alle?+:))+"
Tarkoittaako+se,+että+jos+ei+kuulu+Pro+Life+-järjestöön,+tarkoittaa+automaattisesti+sitä+että+suosii+ja+edistää+abortteja?++
Voisitko+listata+nyt+sitten+tähän+kaikki+ne+järjestöt,+jotka+eivät+edistä+abortteja!+Pro+Lifen+lisäksi.++Onko+niin,+että+jos+ei+ole+abortin+kieltämisen+kannalla,+on+Pro+Abortionisti?+Sitä+on+sitten+mm.+Räsänen+ja+pressaehdokas+Lehtosaarikin.+:)++Molemmat+on+laillisen+abortin+kannalla.++Sitä+on+silloin+myös+kaikki+ne,+jotka+ei+julkisesti+vastusta+abortteja,+vaan+jättää+nämä+asiat+jokaisen+oman+päätäntävallan+alle.
12.05.2018 14:03
Näitä+epäloogisuuksia+ja+irrationaalista+ajattelua+on+paljon+helpompi+löytää,+ei+tarvitse+etsiä+edes.+:)
12.05.2018 13:47
Minä+tässä+heitän+sellaisenkin+ajatuksen,+että+mikseikähän+arvon+ehkäisynvastustaja+ole+käyttänyt+aikaansa+esim+korkeakouluopintoihin+vaikka+juuri+aborttioikeuteen+liittyen,+kun+on+ollut+niin+kova+halu+esiintyä+oppineena+ja+toisten+gradun+arvostelijana.++Olisi+saanut+testata+nuo+ajatukset+jo+kursseilla+ja+seminaareissa++ja+joutua+kaivamaan+aborttiasiaan+liittyvät+dokumentit+aika+läpikotaisin+ihan+itse.
12.05.2018 13:41
Argumentointitavat+siinä+kohdassa++kun+käsitellään+elämän+rajapintoja++ja+toisten+syrjimisen+oikeutusta+ja+lähtökohtia.++Siinä+varmaan+ne+syyt.++:)
08.05.2018 21:19
Olisko+se+syy,+miksei+ne+laittomat+abortit+tulleet+ilmi+kuin+arvioina,+tässä:
"Edellisen+seikan+[sikiönlähdettämiskysymyksen]+käsittely+edellyttää+paitsi+tietoja+siitä,+missä+määrässä+sikiönlähdettämisiä+nykyaikana+tapahtuu,+myös+niiden+syiden+tuntemista,+jotka+johtavat+tähän+lainvastaiseen+tekoon.+Edellisen+seikan+selvittämisessä+ei+voida+juurikaan+apua+rikostilastoista,+sillä+sikiönlähdettäminen+kuuluu+suureksi+osaksi+salatun+eli+kätketyn+rikollisuuden+piiriin.+Vain+pieni+murto-osa,+ehkä+1/100+tai+1/1000+sikiönlähdetyksistä+joutuu+viranomaisten+tieton+ja+oikeudellisen+käsittelyn+alaiseksi.+Tämä+johtuu+suureksi+osaksi+siitä,+ettei+teko+loukkaa+kenenkään+yksityisiä+etuja+ja+että+on+sekä+lähdettäjän+että+lähdetyksen+teettäjän+edun+mukaista+mahdollisimman+visusti+olla+vaiti+teosta."+(S.Erkkilä)++
Eli+tuossa+minun+kuvalinkissä.
08.05.2018 21:04
Aika+järkyttävää.++Moni+noissa+videoissa+suosittelee+menetelmää,+minkä+kannalla+mäkin+tässä++kohtaa+olen.++Kun+ei+pakkosterilointia+voi+tehdä,+niin+tämä+on+tulos.
06.05.2018 18:46
"Tietenkin+ehkäsy+vähentää+niitä,+mutta+miten+se+osottaa+ettei+tiukka+laki+tekis+samaa+ja+vielä+tehokkaammin?"
Aivan+universaali+ilmiö:
1.+Ehkäisyvalistus,+ehkäisyn+hankittavuus+ehkäisee+joka+puolella+abortteja
2.+Tiukka+laki+ei+vähennä+eikä+estä+abortteja+missään+-+ei+vaikka+olis+miten+rangistava+teko
=+abortin+kriminalisointi+on+tehoton+keino.
06.05.2018 18:40
"joku+muita+haukkuva+ja+valheellisesti+syyttelevä+palstamutuilija+tietää+muiden+koulutuksetkin+paremmin+kun+ne+ite,+ja+tietenkin+ne+omat+tulkinnat+asiateksteistä+on+aina+ne+ainoat+oikeat+:-D+joo+näin+se+varmasti+on."
Ei+nuo+tilastot+anna+selittelyille+ja+tulkinnoille+sijaa.++Muut+on+ne+tulkinneet,+en+minä+ainakaan.+Jos+tulehduksellisia+keskenmenoja+oli+valtavat+määrät+ja+samalla+hetkellä,+kun+aborttilaki+tuli+voimaan,+ne+hävisivät.+Mihin?++Luin+jostain+silmien+ohi+mennestä+kirjasta+tai+tekstistä,+että+monet+raskaana+oleva+naiset+ilmeisesti+odotti+siinä+lain+tulon+rajalla,+että+laki+tulee+voimaan+ja+sen+jälkeen+hankkivat+abortin.++Silläkin+selittyy+vuoden+1970+korkeat+luvut.+Ensinhän+laki+salli+abortin+muistaakseni+viikolle+16+sosiaalisilla+syillä?++Samalla+lailla+toimittiin+kun+tuli+uusi+avioerolaki,+joka+salli+avioeron+pelkästään+yksipuolisella+ilmoituksella+eikä+tarvinnut+lähteä+oikeuteen+tappelemaan.
06.05.2018 18:33
Niinpä,+ei+ole+ensimmäinen+kerta+kun++se+joka+luulee+olevansa+isä,+ei+olekaan.+Eikä+sitä+aina+tiedä+äitikään,+jos+on+sattunut+olemaan+enemmän+sutinaa+siinä+vaiheessa+elämää.+Lueskelin+tuolla+yhtä+lääkäripalstaa,+jossa+naiset+kyseli+lääkäriltä+että+olisi+useampi+isäehdokas,+että+miten+todennäköisyydellä+voitaisiin+määrittää+hedelmöityshetki+mahdollisimman+tarkasti.
03.05.2018 16:12
Kiitos+mielenkiintoisesta+ja+perustellusta+kannanotosta.+Näitä+kun+olisi+enempi+tällä+forumilla!++Minusta+kaikki+kommentit+käy+kaikkiin.+Minusta+on+hauska+lukea+kaiken+näköisiä+kannanottoja,+ja+sinun+juttujasi+varsinkin.+
Odottelin+vaan+tuolloin+vastauksia+juuri+niiltä,+jotka+näkee+abortin+moraalin+perustuvan+uskonasioihin,+että+minkä+arvoinen+synti+abortti+nykyään+on.+++Kristillinen+etiikkakin+perustuu+enempi+antiikin+yleiseen+etiikkaan,+kuin+varsinaisesti+Raamattuun.++
Itse+olen+Raamattua+tutkinut+paljonkin+harrastuksena,+ja+pakko+todeta+että+abortti+ja+naisen+tappaminen+ja+raiskaaminen+nähdään+siellä+omaisuusrikoksena,+jossa+on+rikottu+miestä+vastaan+ja+tälle+pitää+maksaa+rahakorvaus+menetystä+omaisuudesta.++Missään+ei+oikein+oteta+kantaa+sikiön+arvoon+tai+aborttiin+ensinkään.++Saati+että+nähtäisiin+abortti+mitenkään+ihmisoikeusloukkauksena+tai+henkirikoksena.
03.05.2018 16:03
Näinhän+se+menee.++Muiden+pitää+täällä++tuon+tuostakin+tuoda+todisteet+myöskin+vastustajien+puolesta,+kun+vastustaja+ei+löydä+niitä,+ei+ymmärrä+niitä,++leikkii+illitteraattia,+ei+viitsi+hakea+tai+tietää+jo+ennakkoon,+ettei+se+kannata+koska+siinä+ns.+sataa+aborttioikeuden+puolustajien+laariin.+
Sääntö+on,+että+väitteistä+pitää+olla+jotain+niitä+tukevaa+aineistoa.++Jos+haluaa+kiistää+todisteet+tai+täydentää+niitä,+pitää+olla+itsellä+jotain+vasta-argumenttia+tukevaa+aineistoa.+Kirjoittajan+haukkuminen+ja+väittäminen+aineistoa+valheeksi+ei+ole+kelvollinen+argumentti,+vaan+syö+pelkästään+argumentoijan+uskottavuuden+ja+ampuu+omaan+jalkaan.++Mutta+ihan+hyvä+niin,+niin+ei+muiden+tarvi+vaivautua.
03.05.2018 15:20
"Nykyään+on+hyvin+paljon+käytössä+nettipalstojen+"ehkäisykeinoja",+jotka+eivät+toimi+ja+kokeilija+päättyy+aborttiin.+Esimerkiksi+kivesten+lämmittäminen+tai+naisella+kuumalla+vedellä+sisäinen+huuhtelu+touhun+jälkeen."
Aivan+hulvatonta.+:D++Onko+nämä+menetelmät+käytössä+lestadiolaisilla+ja+katolilaisilla,+joilla+syyllisyys+ja+normit+ei+salli+käyttää+mitään+oikeasti+toimivaa+menetelmää?++En+ole+koskaan+kuullutkaan+tällaisista!++Enemmän+kuulostaa+joltain+1800-luvun+uskomuksilta.+Kuinkahan+paljon+muuten+miehet+häpeävät+käyttää+kondomia,+joka+on+tosi+vaivaton,+sivuvaikutukseton+ja+ehkäisee+raskauden+lisäksi+vielä+tautejakin+leviämästä?++Onko+nykynuoret+vapautuneempia+kondomin+kanssa,+onko+teillä+kokemuksia?++Olen+itse+törmännyt+nuorempana+mieheen,+jolle+oli+täysin+ylivoimaista+käyttää+kondomia+ja+joku+keskeytetty+yhdyntä+oli+hänelle+se+"keino"+ja+lapsia+tuli+ympäri+maakuntia+ja+ruokkoja+makselee+vielä+tänäkin+päivänä+eri+naisille.++Kuinkahan+paljon+abortteja+on+tehty+hänen+jäljiltään....Mulla+oli+käytössä+pillerit+silloin+kun+tiemme+kohtasivat.++Ja+jotain+ihme+samaa+vanhahtavaa++koulukuntaa+tämä+mies+edusti,++kuin+ehkäisykieltoasiamies+KK,+kun+piti+jotenkin+pahana+sitä,+että+minulla+oli+pillerit+käytössä+ja+saatoin+siis+harrastaa+seksiä+kenen+kanssa+tahansa+ilman+raskauden+pelkoa.+Se+aiheuttaa+ilmeisesti+jotain+ahdistusta+joissakin+miehissä,+kun+ei+omistakaan+toisen+kehoa.+++Mietinkin,+onko+joillain+miehillä+tarve+"merkata"+nainen+ja+jättää+sitten,+ja+siirtyä+seuraavaan.+Kuitenkaan+se+merkattu+nainen+ei+saa+mennä+muiden+kanssa,+vaikkei+miestä+itseään+kiinnosta.+Jotain+ihme+omistusajattelua+siis.++Kondomijutusta+arvelin+että+vain+joku++häpeä+käpälöidä+siinä+omaa+veijaria+tai+sitten+se,+että+olisi+mennyt+tästä+ruletista+jännitys.++Minä+en+uskaltanut+ajatella+mitään+ilman+pillereitä.++Tämän+muiston+halusin+jakaa+ihan+vain+palstan+viihdykkeeksi.+:)+++Jos+teillä+on+jotain+omia+kokemuksia,+niin+kuulisin.+
Onhan+täällä+palstalla+ainakin+se,+joka+on+käyttänyt+kalenteria.++Ja+ei+sekään+ollut+oikein+toimiva?
Mitäs+ehkäisykieltoasiamies+itse+käyttää?++Itsellä+on+nyt+piuhat+laitettu+poikki+ja+täytyy+sanoa+että+on+vapauttavaa,+kun+ei+tarvi+pelätä+raskautta+ja+voi+nauttia+seksistä+täysillä+eikä+tarvi+muistaa+ehkäisyä.+No,+jos+vahinko+kävisi+niin+ei+se+haittaisi,+olisipa+ihan+hauskaa+kun+tulisi+iltatähti.
03.05.2018 15:13
"Hehheh..+paatostelee+se+joka+ei+ymmärrä/myönnä+edes+alkioiden+biologista+ihmisyksilöyttä+"
Heh+heh+heh+heh.++Missäs+minä+näin+olen+sanonut?+Siis+etten+"myönnä"+alkioiden+biologista+ihmisyksilöyttä?++
En+viitsi+alkaa+tätäkin+ketjua+viemään+joka+ainoan+ketjun+tapaan+typeräksi+ja+hedelmättömäksi+jankkaamiseksi++siitä+mitä+ihmisyksilön+ominaisuuksiin+katsotaan+kuuluvaksi+ja+mitä+ei.++Näitä+ketjuja+on+kymmeniä+jo+ennestään,+lue+niitä+vaikka.+++Laki+sallii+abortin+tietyille+viikoille+ja+rajoihin+on+lääketieteelliset+perusteet+juuri+kehitysbiologian+ja+aivojen+kehityksen+valossa+ja+jokainen+nainen+päättää+itse+mitä+raskautensa+kanssa+tekee,+eikä+sille+voi+kukaan+sivullinen+mitään.++Tähän+ei+ole+tullut+mitään+uutta+asiaa+sitten+viimeisimmän+jankkausketjun.
03.05.2018 01:28
"Ja+paljonko+niitä+todellisia+tuleduksellisia+keskenmenoja+on+ollu+edelleen+lakimuutoksen+jälkeenkin?+Vai+meinaatko+siis+ettei+tavallisesta+keskenmenosta+juuri+koskaan+vois+tulla+tulehdusta?+Tietenkään+niitä+tulehduksellsia+ei+enää+lakimuutoksen+jälkeen+tilastoitu+laittomiksi+aborteiksi+ja+sen+takia+ne+"katosivat"."
On+ilmeisesti+tilastoitu,+kun+kerran+on+pystytty+tekemään+havainto+niiden+loppumisestakin.+Miten+ihmeessä+muuten+havaintoja+pystytään+tekemään+kuin+laskemalla?++Mitä+ihmettä+ajat+takaa?+Ne+tilastoitiin++tulehduksellisiksi+keskenmenoiksi,+ja+niitä+pidettiin+laittomien+aborttien+seurauksina,+Kai++lääkärit+näkee,+onko+keskenmeno+spontaani+vai+aiheutettu.++Tulehdushan+tulee+nimenomaan+siitä+kun+jotain+likaista+pääsee++verenkiertoon.++Abortit+suoritettiin+työntämällä+jokin+esine+kohtuun.++Ei+sinne+itsestään+mitään+tulehdusta+muuten+mene,+kai+sen+nyt+sanoo+ihan+perusymmärryskin.++Ne+on+tietenkin+tilastoitu+sairaalassa+samoin+kuin+ennenkin.+Kun+lakia+valmisteltiin,+lääkärit+kauhistelivat+sitä,+miten+synnytysosastoista+tulee+aborttiosastoja.+Näin+ei+kuitenkaan+käynyt,+vaan+tulehduksellisten+keskenmenojen+loppuessa+sairaalapaikat+vapautuivatkin+laillisten+aborttien+suorittamiseen.++Olen+tästä+aikoinaan+lainannut+pitkiä+artikkelilainauksia.++
Ihan+kyllä+kannattais+vain+luottaa+siihen,+että+nämä+on+asianmukaisesti+raportoitu.+Jos+epäilet+ettei+tulehdukset+ole+"todellisia"+niin+sillepä+ei+mitään+voi.
03.05.2018 01:04
1.+Ensinnäkin,+tuo+sinun+"lähteesi"+on+joku+filosofinen,+ei+lääketieetellinen+artikkeli+vuodelta+1984,+ja+siitä+puuttuu+sivu.+Juuri+sitä+sivua+olisin+halunnut+lukea.++Virke+pätkäistään+kesken+poikki,+miksi?+
2.+Toiseksi+löytyi+asiasta+nopealla+haulla+20+vuotta+nuorempi+eli+v.+2004,+missä+puhutaan+sikiön+tutkimuksesta,+ekä+edes+alkiosta:
"Sikiön+aivojen+toiminta+aikaansaa+vastaavia++signaaleja+kuin+vauvan+tai+aikuisenkin+aivotoiminta.+Niiden+mittaaminen+on+kuitenkin+käytännössä++hankalaa+monistakin+syistä.+Aivojen++sähköisen+toiminnan+aiheuttamat+potentiaalit,++aivosähkökäyrä,+kulkeutuvat+kyllä+sikiön+pään+iholle,+mutta+äidin+vatsan+ja+lapsiveden+läpi+ne+eivät+ole+mitattavissa."+(Huotilainen,+Tieteessä+tapahtuu/Kirjoittaja+on+kognitiotieteen+dosentti+ja+tutkija
Helsingin+yliopiston+tutkijakollegiumissa.)
3.+Sikiön+taidekuvaamisesta:+"Kaikki+Nilssonin+(sikiökuvaaja)+klassikko-otokset+eivät+tarkkaan+ottaen+ole+kohdussa+otettuja.+Kuten+Life-lehden+kuvareportaasin+yhteydessä+mainittiiin,+kuvissa+esiintyi+myös+"eri+lääketieteellisistä+syistä"+raskaudenkeskeytykseen+päätyneitä+alkioita+ja+sikiöitä."+Yle+5.12.2013+klo+07:40
4.+"Tieteilijälle+tiedoksi,+että+siittiö+kuljettaa+miehen+geneettisen+informaation+munasoluun."
No+voi+kiitos+tästä+mullistavasta+tiedosta.+Miten+se+tähän+aivosähkötopiciin+liittyy?
Älä+jaksa+mutuilla+roskaa,+ennen+kuin+otat+mistään+mitään+selvää+ja+aletaan+satuilla+jostain+sivuaiheesta.+Aina+odotetaan+että+joku+muu+tekee+duunit+ja+hakee+jotain+tieteellistäkin+matskua.++Suomenkielistä+ei+tahdo+edes+löytyä,+ja+ne+alkion+aivosähkökäyräjututkin+menee,+kuinkas+muuten,+abortinvastustusivuille.+Se,+mikä+olisi+tärkeää+tietää+Suomessakin,+missä+muutenkin+kuvantaminen+on+maailman+huippua,+ei+mitään+tästä+sanota.+Miksikähän?+No+kun+sitä+ei+voi+voi+tutkia,+eikä+sillä+ole+merkitystä+kuin+abortinvastustajille+osoittamaan+abortin+vääryyttä,+eikä+meillä+ole+tätä+perinnettä+lääketieteen+valjastamista+politiikan+käyttöön.++Sikiönkin+aivotutkimuksesta+on+tosi+vähän+aineistoa,+ja+kaikki+mihin+törmää,+käsittelee+jotain+loppuraskautta,+saati+että+mitään+järkevää+olisi+jostain+kahdeksanviikkoisesta+alkiosta.++Sanoohan+se+maalaisjärki+jotain,+että+millä+on+arvoa+ja+merkitystä+lääketieteellisestikin???+Miten+teillä+vastustajilla+on+noin+heikko+anatomian+ja+fysiologian+tietämys,+eikä+viitsitä+ottaa+itse+edes+selvää,+vaan+nojataan+johonkin+Räsäsen+puheisiin,+joka+ei+itsekään+mitään+lähdettä+lainaa.
Joku+lt.artikkeli,+joka+tuli+vastaan+tähdensi,+että+vain+kuolleilta+sikiöiltä,+tai+juuri+syntyviltä+voidaan+edes+mitata+aivosähköä.+Juuri+sen+takia,+ettei+sinne+sikiöpussiin+tai+vatsanpeitteiden+läpi+saa+mitään+laitetta+aiheuttamatta+keskenmenon+vaaraa,+kuten+lapsivesipunktiossa,+joka+on+sentään+vain+neulanpisto.++Jotkut+artikkelit+lainaavat,+että+varhainen+sähköinen+toiminta+on+samantasoista+kuin+katkaravulla.+(NY+timesThe+Ethical+Brain'+By+MICHAEL+S.+GAZZANIGA)+ja+sitä+samaa+sähköä+todellakin+on+myös+munasolussa+ja+siittiössä+ja+kaikessa+elollisessa.
"Aivotoimintaa+voidaan+mitata+epäsuorasti+myös+lihaksien+ja+keuhkojen+toiminnasta."
Se+ei+ole+sama+asia+kuin+aivosähkö,+mistä+tässä+on+ollut+puhe.++Aivotoimitaa+on+hermoimpulssit,+mutta+ne+ei+kerro+tietoisuudesta+yhtikäs+mitään.+Tietoisuus+vaatii+aivokuoren,+ja+se+kehittyy+loppuraskaudessa.+Tämä+on+ihan+universaali+tieto+kaikissa+lähteissä.+++Ja+muistutetaanpa+tosiaan,+että+pitää+mainita+puhutaanko+8-viikkoisesta++vai+32+-viikkoisesta+raskaudesta+näissä+yhteyksissä.
01.05.2018 21:47
178 / 229