Vapaa kuvaus

Aloituksia

245

Kommenttia

4572

1. "Tätä+palstaa+ei+tarvittaisi+lainkaan,+jos+ihmiset+ymmärtäisivät,+että+lapsi+on+ihminen+ja+että+hänellä+on+paitsi+ihmisoikeudet+myös+lapsen+oikeudet+eli+vahvistetut+ihmisoikeudet+juuri+haavoittuvuutensa+ja+suojattomuutensa+perusteella."1.++Mikä+käsitys+sinulla+on+tämän+palstan+tarkoituksesta?2.++Kuka+esim.+tällä+palstalla+on+ollut+sitä+mieltä,+etteikö+lapsi+olisi+ihminen?3.+Kuka+on+koskaan+täällä+väittänyt,+etteikö+lapsilla+olisi+ihmisoikeuksia+tai+kiistänyt+lasten+oikeudet?4.+Miksi+ihmeessä+rakennat+moisia+olkinukkeja,+laitat+sanoja+toisille+suuhun+ja+väität+toisten+tehneen+ja+sanoneen+sellaista,+mihin+ei+toiset+ole+syyllistyneet+vaan+kyseessä+on+oma+mielikuvitusvastustajasi,+johon+olet+materialisoinut+kaiken+pahan,+mitä+maailmassa+on?Abortin+analogoita+on+sikiösopasta+ja+kansalaissodasta+lähtien+kaikki+mitä+vain+ikinä+mieleen+tulee.Jotenkin+näistä+sinun+loputtomista+paatosjulistuksistasi+ja+olkikyhäelmistä+ei+välity,+että+ainakaan+haluaisit+keskustella+asioista+todellisista+toisten+esittämistä+mielipiteistä+ja+näkemyksistä,+ja+kuitenkin+tämä+on+keskustelupalsta.+Niin+minä+itse+palstan+funktion+käsitän.
  2. Minä+kyllä+löysin+tuon+keskustelun."laput+silmillä16.1.2013+22:58Mitäs+mun+sitä+ittelle+pitäs+todistella??+Kyllä+mä+tiän+että+se+artikkeli+on+olemassa.+Ne+menee,+joita+niin+palavasti+se+kiinnostaa.+Ja+mites+mä+sen+tänne+nettiin+siirtäsin+vaikka+löytäsinkin?+Eihän+toki+sitäkään+yhtikäs+enempää+uskottas+vaikka+kertos+tarkalleen+lehden+numeron+ja+sivunkin..+:)+mutta+itehän+ei+vaan+missään+tapauksessa+pysty+meneen+tarkistaan..+pitää+vaan+saada+jatkaa+tivaamista+edes+jollain+oljenkorrella+:D++(...)Sulle+on+kerrottu+selkeet+luvut+joista+useimmat+voi+nyt+jo+tarkistaa+ympäri+nettiä.+Tietenkään+sun+ei+oo+mikään+pakko+uskoo+niitä+prosentteja+jotka+on+MUN+PÖYTÄLAATIKON+MUISTIINPANOJEN+varassa,+ja+vaikka+lähteeks+on+jo+kerrottu+Aamulehti,+mutta+aika+huteraks+jää+siihen+vetoomalla+sun+koko+laskelman+mitätöintis.+Tai+sitten+voit+tietenkin+osottaa+ite+että+ne+luvut+on+jotain+ihan+muuta."Vastine:"Loytyihän+se+aborttiväen+hakema+graalin+malja.+Oik+yo+uskoi+sen+olevan+"ylipoiston+tievarastoissa"+ja+"sosiologi"+60-luvun+toimittajan+jorinoissa,+mutta+se+onkin+sinun+poytälaatikossasi....+nyt+kaikki+aborttiväki+"voi+haluta+olla+sitä+mieltä"+että+todisteet+suomalaisten+naisten+rikollisuudesta+ja+aborttiväen+kaltaisuudesta+on+hankittu+-+sinun+pöytälaatikkoosi...+Anna+vinkki+"sosiologille"+että+hän+voi+kirjoittaa+lähdeviitteen:+"kyselyikäisen+pöytälaatikko"+:DDDDDDDDDDDDDDDDDDD--Se+mistä+ollaan+samaa+mieltä+"Kimmon"+kanssa,+ei+todellakaan+mikään+pöytälaatikko+ole+luotettava+lähde,+jos+ei+sieltä+kerran+mitään+asiasta+löydy.++Aika+hyvä+perustelu+muuten+olla+esittämättä+mitään+todistetta:+"sitä+ei+kuitenkaan+uskottaisi"+:)++Sekö+on+jo+vastustajalta+pätevä+argumentti?++Todisteen+puuttuminen+on+todiste?++Ympäri+nettiä+ei+mitään+tästä++löytynyt,+kuin+mitä+kanssakeskustelijat+on+tuoneet+asiaan.
  3. Kiitos+mielenkiintoisesta+ja+perustellusta+kannanotosta.+Näitä+kun+olisi+enempi+tällä+forumilla!++Minusta+kaikki+kommentit+käy+kaikkiin.+Minusta+on+hauska+lukea+kaiken+näköisiä+kannanottoja,+ja+sinun+juttujasi+varsinkin.+Odottelin+vaan+tuolloin+vastauksia+juuri+niiltä,+jotka+näkee+abortin+moraalin+perustuvan+uskonasioihin,+että+minkä+arvoinen+synti+abortti+nykyään+on.+++Kristillinen+etiikkakin+perustuu+enempi+antiikin+yleiseen+etiikkaan,+kuin+varsinaisesti+Raamattuun.++Itse+olen+Raamattua+tutkinut+paljonkin+harrastuksena,+ja+pakko+todeta+että+abortti+ja+naisen+tappaminen+ja+raiskaaminen+nähdään+siellä+omaisuusrikoksena,+jossa+on+rikottu+miestä+vastaan+ja+tälle+pitää+maksaa+rahakorvaus+menetystä+omaisuudesta.++Missään+ei+oikein+oteta+kantaa+sikiön+arvoon+tai+aborttiin+ensinkään.++Saati+että+nähtäisiin+abortti+mitenkään+ihmisoikeusloukkauksena+tai+henkirikoksena.
  4. "Nykyään+on+hyvin+paljon+käytössä+nettipalstojen+"ehkäisykeinoja",+jotka+eivät+toimi+ja+kokeilija+päättyy+aborttiin.+Esimerkiksi+kivesten+lämmittäminen+tai+naisella+kuumalla+vedellä+sisäinen+huuhtelu+touhun+jälkeen."Aivan+hulvatonta.+:D++Onko+nämä+menetelmät+käytössä+lestadiolaisilla+ja+katolilaisilla,+joilla+syyllisyys+ja+normit+ei+salli+käyttää+mitään+oikeasti+toimivaa+menetelmää?++En+ole+koskaan+kuullutkaan+tällaisista!++Enemmän+kuulostaa+joltain+1800-luvun+uskomuksilta.+Kuinkahan+paljon+muuten+miehet+häpeävät+käyttää+kondomia,+joka+on+tosi+vaivaton,+sivuvaikutukseton+ja+ehkäisee+raskauden+lisäksi+vielä+tautejakin+leviämästä?++Onko+nykynuoret+vapautuneempia+kondomin+kanssa,+onko+teillä+kokemuksia?++Olen+itse+törmännyt+nuorempana+mieheen,+jolle+oli+täysin+ylivoimaista+käyttää+kondomia+ja+joku+keskeytetty+yhdyntä+oli+hänelle+se+"keino"+ja+lapsia+tuli+ympäri+maakuntia+ja+ruokkoja+makselee+vielä+tänäkin+päivänä+eri+naisille.++Kuinkahan+paljon+abortteja+on+tehty+hänen+jäljiltään....Mulla+oli+käytössä+pillerit+silloin+kun+tiemme+kohtasivat.++Ja+jotain+ihme+samaa+vanhahtavaa++koulukuntaa+tämä+mies+edusti,++kuin+ehkäisykieltoasiamies+KK,+kun+piti+jotenkin+pahana+sitä,+että+minulla+oli+pillerit+käytössä+ja+saatoin+siis+harrastaa+seksiä+kenen+kanssa+tahansa+ilman+raskauden+pelkoa.+Se+aiheuttaa+ilmeisesti+jotain+ahdistusta+joissakin+miehissä,+kun+ei+omistakaan+toisen+kehoa.+++Mietinkin,+onko+joillain+miehillä+tarve+"merkata"+nainen+ja+jättää+sitten,+ja+siirtyä+seuraavaan.+Kuitenkaan+se+merkattu+nainen+ei+saa+mennä+muiden+kanssa,+vaikkei+miestä+itseään+kiinnosta.+Jotain+ihme+omistusajattelua+siis.++Kondomijutusta+arvelin+että+vain+joku++häpeä+käpälöidä+siinä+omaa+veijaria+tai+sitten+se,+että+olisi+mennyt+tästä+ruletista+jännitys.++Minä+en+uskaltanut+ajatella+mitään+ilman+pillereitä.++Tämän+muiston+halusin+jakaa+ihan+vain+palstan+viihdykkeeksi.+:)+++Jos+teillä+on+jotain+omia+kokemuksia,+niin+kuulisin.+Onhan+täällä+palstalla+ainakin+se,+joka+on+käyttänyt+kalenteria.++Ja+ei+sekään+ollut+oikein+toimiva?Mitäs+ehkäisykieltoasiamies+itse+käyttää?++Itsellä+on+nyt+piuhat+laitettu+poikki+ja+täytyy+sanoa+että+on+vapauttavaa,+kun+ei+tarvi+pelätä+raskautta+ja+voi+nauttia+seksistä+täysillä+eikä+tarvi+muistaa+ehkäisyä.+No,+jos+vahinko+kävisi+niin+ei+se+haittaisi,+olisipa+ihan+hauskaa+kun+tulisi+iltatähti.
  5. 1.+Ensinnäkin,+tuo+sinun+"lähteesi"+on+joku+filosofinen,+ei+lääketieetellinen+artikkeli+vuodelta+1984,+ja+siitä+puuttuu+sivu.+Juuri+sitä+sivua+olisin+halunnut+lukea.++Virke+pätkäistään+kesken+poikki,+miksi?+2.+Toiseksi+löytyi+asiasta+nopealla+haulla+20+vuotta+nuorempi+eli+v.+2004,+missä+puhutaan+sikiön+tutkimuksesta,+ekä+edes+alkiosta:"Sikiön+aivojen+toiminta+aikaansaa+vastaavia++signaaleja+kuin+vauvan+tai+aikuisenkin+aivotoiminta.+Niiden+mittaaminen+on+kuitenkin+käytännössä++hankalaa+monistakin+syistä.+Aivojen++sähköisen+toiminnan+aiheuttamat+potentiaalit,++aivosähkökäyrä,+kulkeutuvat+kyllä+sikiön+pään+iholle,+mutta+äidin+vatsan+ja+lapsiveden+läpi+ne+eivät+ole+mitattavissa."+(Huotilainen,+Tieteessä+tapahtuu/Kirjoittaja+on+kognitiotieteen+dosentti+ja+tutkijaHelsingin+yliopiston+tutkijakollegiumissa.)3.+Sikiön+taidekuvaamisesta:+"Kaikki+Nilssonin+(sikiökuvaaja)+klassikko-otokset+eivät+tarkkaan+ottaen+ole+kohdussa+otettuja.+Kuten+Life-lehden+kuvareportaasin+yhteydessä+mainittiiin,+kuvissa+esiintyi+myös+"eri+lääketieteellisistä+syistä"+raskaudenkeskeytykseen+päätyneitä+alkioita+ja+sikiöitä."+Yle+5.12.2013+klo+07:404.+"Tieteilijälle+tiedoksi,+että+siittiö+kuljettaa+miehen+geneettisen+informaation+munasoluun."No+voi+kiitos+tästä+mullistavasta+tiedosta.+Miten+se+tähän+aivosähkötopiciin+liittyy?Älä+jaksa+mutuilla+roskaa,+ennen+kuin+otat+mistään+mitään+selvää+ja+aletaan+satuilla+jostain+sivuaiheesta.+Aina+odotetaan+että+joku+muu+tekee+duunit+ja+hakee+jotain+tieteellistäkin+matskua.++Suomenkielistä+ei+tahdo+edes+löytyä,+ja+ne+alkion+aivosähkökäyräjututkin+menee,+kuinkas+muuten,+abortinvastustusivuille.+Se,+mikä+olisi+tärkeää+tietää+Suomessakin,+missä+muutenkin+kuvantaminen+on+maailman+huippua,+ei+mitään+tästä+sanota.+Miksikähän?+No+kun+sitä+ei+voi+voi+tutkia,+eikä+sillä+ole+merkitystä+kuin+abortinvastustajille+osoittamaan+abortin+vääryyttä,+eikä+meillä+ole+tätä+perinnettä+lääketieteen+valjastamista+politiikan+käyttöön.++Sikiönkin+aivotutkimuksesta+on+tosi+vähän+aineistoa,+ja+kaikki+mihin+törmää,+käsittelee+jotain+loppuraskautta,+saati+että+mitään+järkevää+olisi+jostain+kahdeksanviikkoisesta+alkiosta.++Sanoohan+se+maalaisjärki+jotain,+että+millä+on+arvoa+ja+merkitystä+lääketieteellisestikin???+Miten+teillä+vastustajilla+on+noin+heikko+anatomian+ja+fysiologian+tietämys,+eikä+viitsitä+ottaa+itse+edes+selvää,+vaan+nojataan+johonkin+Räsäsen+puheisiin,+joka+ei+itsekään+mitään+lähdettä+lainaa.Joku+lt.artikkeli,+joka+tuli+vastaan+tähdensi,+että+vain+kuolleilta+sikiöiltä,+tai+juuri+syntyviltä+voidaan+edes+mitata+aivosähköä.+Juuri+sen+takia,+ettei+sinne+sikiöpussiin+tai+vatsanpeitteiden+läpi+saa+mitään+laitetta+aiheuttamatta+keskenmenon+vaaraa,+kuten+lapsivesipunktiossa,+joka+on+sentään+vain+neulanpisto.++Jotkut+artikkelit+lainaavat,+että+varhainen+sähköinen+toiminta+on+samantasoista+kuin+katkaravulla.+(NY+timesThe+Ethical+Brain'+By+MICHAEL+S.+GAZZANIGA)+ja+sitä+samaa+sähköä+todellakin+on+myös+munasolussa+ja+siittiössä+ja+kaikessa+elollisessa."Aivotoimintaa+voidaan+mitata+epäsuorasti+myös+lihaksien+ja+keuhkojen+toiminnasta."Se+ei+ole+sama+asia+kuin+aivosähkö,+mistä+tässä+on+ollut+puhe.++Aivotoimitaa+on+hermoimpulssit,+mutta+ne+ei+kerro+tietoisuudesta+yhtikäs+mitään.+Tietoisuus+vaatii+aivokuoren,+ja+se+kehittyy+loppuraskaudessa.+Tämä+on+ihan+universaali+tieto+kaikissa+lähteissä.+++Ja+muistutetaanpa+tosiaan,+että+pitää+mainita+puhutaanko+8-viikkoisesta++vai+32+-viikkoisesta+raskaudesta+näissä+yhteyksissä.