Vapaa kuvaus

Aloituksia

245

Kommenttia

4572

1. "Abort+on+kyllä+ihan+oikeaa+englantia+ja+ihan+virallinen+termikin!+Ja+suomenkielellä+virallisempi+termi+on+"raskauden+keskeytys",+Sinä+väität+tuossa,+että+raskauden+keskeytys+on+englanniksi+abort.+Se+on+oik.+abortion.+Abortus+on+se+lääketiet.+lat.+termi++jos+puhutaan+nyt+lääketieteestä+ja+se+on+johdettu+muihin+kieliin.+Englantiinkin.+Englanniksi+Abortion.+Olisit+vaan+copypeistannut+jostain+englannin+tekstistä+jotain+abortista+niin+asia+olis+sinulle+kirkastunut.+Sinä+et+osaa+yhtään++englantia+jos+et+lukenut+lainauksestasi+että+abort+on+verbi+substantiivista+abortion.+Niinhän+siinä+lukee.+Miksi+siis+näsäviisastelet?+Tieteellisessä+koulutuksessa+ylipäätään+ei+riitä+että+roiskaisee+jotain+sinne+päin++tai+RosvoRoopen+sanoja++vaan+kyllä+asiat+on+oikeasti+pilkun+tarkkoja.+Piste,+pilkku+ja+sulut+ja+niiden+paikka+sisältää+informaatiota+ja+kertoo++jotain+lukijalle+lähdeviitteissä+jne.+Copypeistaamisessa+ei+tarvita+kielitaitoa.
  2. Naisen+vapaus+ja+sen+kyseenalaistaminen+nousee+usein+esille+kun+täällä+on+lukenut+abortteja+vastustavia+kirjoituksia.++Abortti+ei+tunnu+olevan+monestikaan+se+keskeisin+ongelma.++"Äitiyden+kirouksen"+välttäminen+ja+lapsettomuus+tuntuu+olevan+pahempi+juttu.+Erikoista++on+se,+että+äitiyttä+pidetään+kirouksena+tai+lasta+rangaistuksena,+mutta+että+jos+nainen+pyristelee+näistä+vapaaksi+se+on+huono+juttu.Nimittäin+täällä+on+ollut+syvä+huoli+siitä,+että+abortteja+tehdään+sen+vuoksi,+että+saataisiin+vapasti+matkustella,+katsoa+telkkaria+ja+käydä+baareissa.+Mutta+sama+huoli+oli+silloinkin+kun+oli+kyse+lasten+harrastuksista.+Abortinvastustajat+arvosteli+äitejä+siitä,+että+nämä+vievät+lapsia+harrastuksiin+ja+saavat+itse+istua+sohvalla,+katsoa+telkkaria+ja+pitää+vapaata.+Kun+tähän+lisää+esim+kansalaisaloitehenkilö+KKK:n+moitteet+siitä+että+tytöt+harrastaa+seksiä+kenen+kanssa+haluaa+eikä+niin+välitä+lisääntymisestä+seksin+yhteydessä+niin+vahvasti+yhteiseksi+muuttujaksi+nousee+se+karmea+asia,+että+naiset+tykkää+tehdä+asioita+vapaasti.+Minun+on+vaikea+ymmärtää,+miksi+jotkut+haluaa+naisten+olevan+vankeja.+Joko+miehen+vankeja+tai+jonkun+entistajan+roolimallin+vankeja+tai+lastensa+vankeja.+++Pääasia+että+naiset+pysyy+hallittavina+ja+ilmeisen+onnettominakin.++Miksi?++Eihän+kaikki+halua+äidiksi+eikä+pidä+lapsista.+Naisten+kontrollointi+on+niin+olennainen+osa+konservatismikristillisyyttä+ja+ääri-islamilaisuutta+kuten+myös+ortodoksijuutalaisuudessa.+Psykonalyytikkojen+mukaan+kyse+on+naispelosta+joka+muuttuu+vihaksi,+ja+joka+on+naista+alistavan+yhteiskuntarakenteen+pohjana.+https://keskustelu.suomi24.fi/t/16669163/aborttipalsta-aborttioikeus-ja-naisviha
  3. Kommentoin+vain+tähän+sivusta:"Mikään+ei+osoita+sitä+että+kansan+enemmistö+olisi+nykylain+puolella,+toisin+kuin+jatkuvasti+väität."Sinun+pitäisi+itse+osoittaa,+että+kansan+enemmistö+on+nykylakia+vastaan.++Jotain+merkkejä+olisi+oltava,+että+saataisiin+tästä+näyttöä.++Itse+asiassa,+nykylakia+vastaan+ei+kukaan+pahemmin+ole+kampanjoinut+ennen+tätä+käsillä+olevaa+lakimuutosta,+joka+"nykylain"+muuttaa.+Eli+jos+nyt+tarkkoja+ollaan,+niin+ainakin+ne+ovat+nykyistä+lakia+vastaan,+jotka+on+allekirjoittaneet+OmaTahto+2020+-aloitteen+ja+tukeneet+sitä.Muutenkin+naurattaa+tämä+karkea+epäjohdonmukaisuus+taas.+Itse+olet+ollut+puolustamassa+nykylakia+moneen+otteeseen+täällä,+nyt+kun+onkin+sellainen+tilanne+käsillä,+että+laki+väljenee+entisestään.++Sinä+itse+olet+siis+nykylain+puolella+silloin,+jos+on+kyse+lain+entisestään+vapautumisesta,+mutta+olet+täällä+vuosia+valittanut+siitä,+että+sosiaaliset+syyt+pitäisi+poistaa+indikaatioista+eli+olet+sitä+nykylakia+vastaan.
  4. Ajattelun+virhe+ei+ole+se,+että+ajattelee+asioista+eri+tavalla+kuin+sinä+itse.+Sehän+tarkoittaisi+sitä,+että+sinä+ajattelet++oikein+ja+muut+virheellisesti.+Et+tosiaan+edusta+mitään+Totuuskomissiota.+Tuo+on+naurettavaa,+mutta+todistaa+vaan+sen,+että+abortinvastustajien+jumalauskoa+suurempi+usko+on+omaan+oikeassa+olemiseen.Amnesty+voi+julistaa+oikeuksia+ihan+samalla+tavalla+kuin+YK.+Ja+valtioiden+lait+määrittelee+kuitenkin+lait.++Mitä+tulee+aborttilakiin+ja+ihmisoikeuksiin+meillä,+muistan+mediassa+olleen+jonkun+ihmisoikeusaktivistin+(se+saattoi+olla+juuri+Amnestyn+edustaja)+,+joka+oli+huolissaan+siitä,+että+meillä+on+niin+kireä+aborttilaki,+ettei+se+vastaa+mitään+länsimaista+ihmisoikeuskäsitystä.+Tähän+jotkut+poliitikot+oli+hänelle+vastanneet,+että+laki+on+vain+muodollisesti+kireä+ja+abortin+saa+aina+pyydettäessä.+Tämä+on+tosiaan+muhinut+pitkään+tämä+aborttilain+muutos+ja+merkit+muutoksesta+on+olleet+jo+vuosia+näkyvillä.+Sanoisin+oman+"mutuni",+että+viimeinen+niitti+oli+Irlannin+lain+vapautuminen.+Se+jos+mikä+tuntuu+suorastaan+häpeälliseltä+Suomen+oloissa,+että+äärikonservatiivinen+katolilainen+maa+on+vapaampi+kuin+Suomi,+naisten+ja+miesten+tasa-arvon+maa,+jossa+on+saatu+ekana+maailmassa+täydet+parlamentaariset+oikeudet.+Naisen+pitää+edelleen+perustella+lääkärille+jokin+syy,+miksei+hän+halua+lapsia,+vaikka+on+harrastanut+seksiä.+Tämä+on+niin+omituinen+asia+ettei+mikään.+Yhtä+omituista+kuin+se,+että+vielä+1960-luvulla+lääkäri+saattoi+kieltäytyä+kirjoittamasta+ehkäisypillereitäkin+sillä+perusteella,+1)+Että+nainen+on+sinkku2)+Ettei+perheen+lapsiluku+ole+vielä+täynnä!+Naisen+kehosta+siis+päättivät+mies+ja+lääkäri+ilman+että+kukaan+kyselee+naisten+oman+mielipiteen+ja+jaksamisen+perään.