Vapaa kuvaus

Aloituksia

245

Kommenttia

4554

1. Mikä+saa+sinut+uskomaan,+että+lääkäriliiton+vpj+puhuu+"näkemysmutujaan"+ja+miksei+kukaan+lääkäriliitosta+oikaise+noita+puheita?+Mielenkiintoista+kuulla+näkemyksesi+tästä,+joka+tietenkään+ei+ole+mitään+mutua+vaan+tietenkin+ylittää+totuusarvoltaan+lääkäriliitonkin+käsitykset.+:)
  2. Kommentoihin+tähän:"Mitään+ristiriitaa+tai+vastaväitettä+ei+väkinäisestä+kaivelustasi+huolimatta+ole+siinä,+kun+toteaa,+ettei+rajatun+ajan+kasvatettavat+ihmisyksilöt+kehity+siitä+eespäin+irrallisena,+kun+siihen+ei+ole+mahdollisuuttakaan.+Oikeuksista+ei+puhuttu+yhtikäs+mitään!"Esimerkiksi+kansalaisaloitteen+syntymättömän+oikeus+-aloitteen+ja+tämän+forumin+vakioväite+vastustajilta+on+ollut+se,+että+hedelmöittyneellä+munasolulla+olisi+samat+oikeudet+kuin+naisella+tai+syntyneellä+lapsella,+koska+se+on+uusi+ihmisyksilö.++Mutta+tämähän+on+valaisevaa,+ettei+näin+sitten+olekaan,+vaan+sinun+mielestäsi+siis+jos++tarkasti+rajaa+alkion+käytön,+ja+sen+jälkeen+hävittää+sen,+on+moraaliristiriita+häivytetty+pois?Eihän+abortissakaan+ole+kehittymiseen+mahdollisuutta,+koska+se+rajataan+tietyillä+viikkomäärillä.+Eikä+niillä+ylijääneillä+alkioilla,+jotka+heitetään+pois+ole+myöskään+mitään+mahdollisuutta+kehittyä+koska+se+estetään+kun+niitä+ei+istuteta+kohtuun.+Jos+nyt+tästä+voi+jotain+johtopäättelyä+tehdä,+niin+on+moraalisesti+eri+asia+riippuen+paikasta+missä+alkio+sijaitsee?++Ja+sillä,+että+onko+alkio+tarkoituksellisesti+hedelmöitetty+tai+sitten+vahingossa?++Miksei+herätä+moraalipahennusta+se,+että+voidaan+kasvattaa+10+alkiota,+joista+yksi+käytetään+ja+loput+heitetään+pois,+jotka+ei+saa+edes+mahdollisuutta+muodostua+ihmiseksi.+Sen+sijaan+nousee+rähäkkä+siitä,+kun+nainen+tekee+yhdenkään+abortin,+jossa+tapahtuu+ihan+sama+prosessi,+uusi+elämä+ei+jatku+sen+kummemmin+kuin+hedelmöitysklinikallakaan.+Jos+nyt+abortinvastustaja+vaatii,+että+naisen+on+pakko+kasvattaa+kehossaan+hedelmöittynyt+munasolu+vaikka+sitten+pois+annettavaksi+niin+miksei+abortinvastustaja+vaadi+että+naisen+on+pakko+antaa+istuttaa+kehoonsa+9+alkiota,+ja+antaa+sitten+ne+mahdolliset+lapset+adoptioon+jos+ei+itse+halua+niitä+pitää.+Siinä+vähän+miettimistä.Tästä+on+ollut+pitkät+pakinat+ennenkin.++En+löydä+haulla+sitä+kirjoitustani+että+olisin+voinut+linkittää,+mutta+se+on+tallessa,+tässä+olennainen:+"Oli+aika+hämmentävää+havaita+se+asia,+että+tällä+forumilla+abortinvastustajien+alkiolle+tunnustamat+ihmisoikeudet+riippuvat+kolmesta+asiasta:1)+Siitä,+missä+alkio+on2)+Siitä,+onko+raskaus+haluttu+vaiko+ei3)+Siitä,+onko+raskaus+seksin+seurausta+vai+eiKeskusteluketjussa+selvisi,+että+abortinvastustajat+eivät+ole+niin+tarkkoja+siitä,+mitä+alkiolle+tapahtuu+typpisäiliössä+tai+kantasolututkimuksessa+eli+in+vitro/inseminaatio+vs.+luomuhedelmöitys.+Kantasolututkimuksessahan+alkio+tuhoutuu,+kun+siitä+irrotetaan+kantasoluja+(oikaiskaa,+jos+teillä+on+parempaa+tietoa).+Samoin+ylijääneet+alkiot+saa+heittää+pois,+laki+velvoittaa+pariskuntaa+heittämään+ne+pois,+jos+pari+ei+halua+niitä+edelleen+luovuttaa.++Eli+koska+pariskunta+HALUAA+lapsen,+sillä+on+oikeus+myös+heitellä+alkioitaan+viemäriin+eli+tappaa+niitä.+Mutta+jos+pariskunta+EI+HALUA+lasta,+on+pariskunnan+rangaistuksena+kannettava+vastuu+SEKSIN+harrastamisesta.(...)
  3. "Törkeää+valehtelua.+Olen+katsellut+hyvin+monet+TV7n+ohjelmat+eikä+YHDESSÄKÄÄN+näkemässäni+ohjelmassa+ollut+tuollaista+miestä+istumassa+jossain+taka-alalla+tarkkailemassa.+Tietysti+tieteilijä+ehkä+entisenä+traumatisoituneena+lestana+varmaan+tuntee+asian+paremmin,+koska+tuollaista+mustamaalaamistrollia+esittää.+Siellä+kun+tulee+ihan+asiallistakin+ohjelmaa,+jota+voi+ihan+oikeesti+katsella,+jos+ei+paljasta+pintaa,+ryyppäämistä+ja+feministipropagandaa+kaipaa."Kiitos+kommentistasi.+Itse+tosiaan+olen+katsonut+aika+vähän+eli+minulla+ei+ole+niin+paljon+kokemusta++TV+7:n++ohjelmista+kuin+sinulla,+joskus+etsiessä+toista+kanavaa+olen+pysähtynyt+katsomaan,+lähinnä+tieteellisessä+mielessä.++Joyce+Meyeria+olen+katsonut+ja+hän+on+lavalla+yksin,+vaikka+luin+että+sitä+on+hänen+uskonveljet+kovasti+kritisoineet+ja+yrittäneet+hiljentää,+hän+on+itsekin+sanonut,+että+häntä+on+yritetty+laittaa+monituiset+kerrat+ruotuun+koska+nainen+ei+saa+puhua+ja+varsinkaan+olla+suosittu+ja+vetää+areenaa+täyteen+kuulijoita.+Häntä+mollataan+uskovaisten+riitely+ja+mustamaalaamis-+eli+keskustelupalstoilla+täällä+Suomi24:ssä.+Lahkojen++kesken+on++totuttu+siihen+että+kaikki+muut+on+eksyttäjiä+ja+se+joka+on+samaa+mieltä+kuin+itse,+on+sitten+sitä+Oikeata+Oppia.+Naisia++ei+ole+katsomissani+kotimaisissa+versioissa+koskaan+yksin+puhumassa+jos+on+kyse+Raamatun+tulkinnoista,+vaan+on+se+nurkassa+nuokkuja+tai+joka+sanoo+aina+naisen+kommentin+päälle+että+kyllä+näin+on,+aamen,+kyllä+näin+on,+hallelujaa.+Viimeksi+oli+joku+runon+tuoksua+tms,+missä+on+todella+sanavalmis+nainen+jota+joku+mies+vain+ilmeisesti+valvoo+tms+kun+ei+osaa+sanoa+mitään+muuta+kuin+aamen+hallelujaa.++Siis+kun+kehun+näitä+puhujia,+niin+en+tarkoita+puheen+sisältöä+vaan+puhetaitoa.+Ymmärrän+kyllä,+jos+sinua+puhuvat+ja+äänessä+olevat+naiset+ohjelmissa+ja+varsinkin+jos+esiintyvät+niin+että+voi+ihoakin++näkyä,+mutta+eikös+sekin+ole+ihan+biologiaa+ja+oikein+Luojan+töitä.+En+ole+entinen+lestadiolainen,+vaikka+minulla+on+joitakin+liikkeestä+paenneita+ja+irtipäässeitä+tuttuja.+Asuin+ennen+paikkakunnalla,+missä+toimi+varsinainen+keskustalaisten+lestadiolaismafia.+Siksi+olen+tosi+mielellään+seurannut+sitä,+kuinka+Keskustanaiset+on+olleet+yhtenä+Oma+Tahto+2020+-tukijoina.+Kehitys+kehittyy.+https://keskusta.fi/keskustanaiset/ajankohtaista/uutiset/aborttilain-tulee-aidosti-turvata-naisen-kehollinen-itsemaaraamisoikeus-keskustanaiset-ja-keskustan-puoluehallitus-haluavat-paivittaa-50-vuotta-vanhan-lain/"Keskustanaiset+on+mukana+OmaTahto2020+-kampanjassa,+joka+tavoittelee+Suomen+aborttilain+päivitystä."++++\m/+Yes!
  4. "Varmaan+todella+huikea+määrä+kun+osuutta+ei+ole+edes+tarkemmin+mainittu+esim.+2020+tilaston+syissä.+Eli+joko+ne+ei+kuulu+siihen+tai+niitä+on+todella+marginaalisesti.."Tähän+voi+saada+jotain+vinkkiä,+kun+lukee+sen+lääketieteellisen+tilaston,+joka+oli+siinä+proseminaarityöketjussa.+Ennen+vuoden1970+lakia+sellaiset+indikaatiot,+jotka+menee+nyt+sosiaalisiin+syihin,+oli+psyykkisiä,+ja+neuroosi+ja+heikkoustila+ym+ym+nimityksillä.+Kuormittumiseksi+ja+uupumukseksi+sitä+kai+nykyään+kutsutaan.+Esim+jos+nainen+ei+vain+nykyään+halua+lasta+sen+takia+koska+työ+kuormittaa+tai+on+jo+valmiiksi+loppuun+palamisen+lähellä+niin+eipä+ei-toivottu+lapsi+paranna+tilannetta,+mutta+huonontaa.
  5. Tämä+oli+hyvä.+XD