Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
sage8
sage8
sage8
Vapaa kuvaus
Aloituksia
12
Kommenttia
13675
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kyllähän ammattipuhujat, kuten Matikainen, osaa puhua, kun saa puhua omasta näkökulmastaan ja jättää kertomatta sen, mikä myös on kirjoitettu mutta on ristiriidassa ja todistamatonta mutta toisten kannalta kuitenkin huomion arvoista ja jopa tärkempää.
Lyhyesti sanoen aukkojen Jumalaa ja aukkojen uskoa toi esille vaikka väitti päinvastaista.
Kun Matikainen puhui esim. hellenismin ja kristinuskon humanistisuudesta niin niitten vertaaminen jäi pelkäksi heitoksi ja pieneksi detaljiksi kristinuskon paremmuudesta mm. orjuuden asiassa. Todellisuus on aivan toinen.
28.01.2016 13:18
Jeesus Nasaretilainen ei kirjoitusten mukaan tainnut tässäkään asiassa sanoa mitään puoleen eikä toiseen.
Paavali entisenä kristittyjen vainoajana ja itse itsensä korottajana ei ole ihan paras esimerkki lopullisen totuuden sanojana. Onko oikeastaan kukaan?
28.01.2016 10:37
Suggestiota. Jumalastahan ei ole mitään muutakaan konkreettista todistusta. Useimpien uskovien teot eivätkä puheetkaan todista mitään Jumalasta, ei historiassa eikä nykyisinkään. Kuten näiltäkin palstoilla voi havaita.
Uskovissa on kyllä sellaisiakin, jotka herättävät luottamusta.
28.01.2016 10:14
Aika kova vaatimus aloittajalla on kun uskovalla pitää olla Kristuksen mielikin. Eikös Kristus ollut sama kuin Jeesus kirjoitusten mukaan ja ainakin aloittajan puhe homoudesta ei täsmää Jeesuksen puheiden kanssa kun Jeesus ei puhunut homoudesta mitään.
Parannuksen teon vaatimus alkaa myös olla aloittajalla vähän hakusessa kun alkaa tuntua, että aloittajan kaltaiseksi tuleminen ainakaan ei olisi parannus vaan huononnus. Ihan epäilijällä ja syntisellä paskiaisellakin.
28.01.2016 09:12
Hyvä kun tai jos papit tulevaisuudessa voivat vihkiä uskovia homopareja, niitä jotka vihkimyksen haluavat.
27.01.2016 19:37
Ainakin valehteleva, kiero paskiainen aloittaja on. Näitä riittää. Voi olla kyllä trollaava sairas multinikkin.
26.01.2016 11:40
Kuulostaa mielenkiintoiselta.
25.01.2016 20:16
Monissa maissa avioliitto tosiaan on pätevä juridisesti vain hallintoviranomaisten vahvistamana toisin kuin Suomessa ja kirkon piirissä puhutaankin jo käytännön muuttamiseksi täälläkin.
25.01.2016 20:11
Korkeatasoista tämä Ahvion ja kumppanien seuraajien kielenkäyttö eikä konsu-fundisporukasta kukaan heitä edes toppuuttele puhumattakaan että heitä kidutushelvetillä uhkailtaisiin niinkuin he tasa-arvoisen avioliiton kannattajille aina pikimmiten tekevät.
25.01.2016 16:44
Saivartelua. Kerro kuitenkin "Jaysus" nimimerkille miten hän on herjannut uskovia ja naisen ja miehen avioliittoa kannattavia kohtaan. Adjö.
25.01.2016 12:31
Luepa itse mitä kirjoitit. "Vain herjaamista uskovia JA NAISEN JA MIEHEN avioliittoa kannattavia kohtaan.
25.01.2016 12:02
Onko täällä kukaan herjannut naisen ja miehen välistä avioliittoa? Käsitykseni mukaan täällä on puolustettu tasa-arvoista avioliittoa. Ja se on ihan oikein.
25.01.2016 11:32
Tuo Latvuksen ja Peltosen kirja on jostain hankittava luettavaksi ilman muuta.
25.01.2016 11:26
Teepä niin. Minua on kiinnostanut näitten suomalaisten raamatuntutkijoiden käsitys siitä, mitä Jeesus on todella sanonut. Siitä ei minun silmiini ole sattunut oikeastaan mitään mieleen jäänyttä.
25.01.2016 11:21
No tuo ei ollut jämäkkää toimintaa kun ei sano edes sitä, ettei tiedä asiasta mitään jos ei tiedä. Mutta edelleen olen sitä mieltä, että kun Orpo ei lähtenyt puoltamaan kyseenalaisia odin- partioita niin se oli oikeaa toimintaa. Se ei merkitse minkään muun asian hyväksymistä hänen kohdaltaankaan.
25.01.2016 11:14
Sitä tässä minäkin odottelen mutta turhaan. On helppo puhua potaskaa tai sanoa ympäripyöreästi. että Jumalan Sanassa pysyvät seurakunnat ovat oikeauskoisia mutta kun mennään yksityikohtiin tai kysytään niistä laajemmin niin heittäydytään tuppisuiksi.
24.01.2016 14:01
Puhuiko Pertsakin Breivikin kostosta? Minä muistan tt11:n eli nykyisen multinikin, puhuneen Jumalan kostosta Breivikin kautta kun sosiaalidemokraattiset nuoret olivat arvostelleet Israelin armeijan kovia otteita.
24.01.2016 13:40
En tiedä Repen määritelmästä mitä agnostikko on, mutta minusta agnostikko ei ole tuota mitä sanot.
Minusta agnostikko ei vaan voi kieltää täysin sitä, etteikö jotakin muutakin kuin mitä järjellä käsitämme voisi olla olemassa. VT:n ja juutalaisten Jumala ei agnostikon järkeen käy epäloogisuuden eikä psykopaattisuuden takia eikä senkään takia, että Jumalasta ei vaan yksinkertaisesti ole pienintäkään todistetta.
Agnostikko ei mielestäni ole mikään ympärijuoksija joka epäröi ja valitsee opettajaksi sen mitä päivän mielentilaan sopii. Itse en ainakaan ole.
24.01.2016 12:21
Amerikoissa ehkä näin mutta tuskinpa Suomessa. Taikka mistäpä sitä nykyisin tietää? Nyt voisi riippua kenet ampuu.
24.01.2016 11:50
Jumalan tahdosta kun vaan ei saa Raamatustakaan mitään selvää ja kun ei edes mitään todisteita Jumalan olemassaolostakaan ole niin koko keskustelu Jumalan tahdosta on aika absurdia.
Jeesuksen eettiset opetukset ovat minusta aivan eri asia mutta nehän ovatkin lähes samoja mitä länsimaiset ja itämaiset filosofit ja viisaat, kuten Kungfutse, olivat jo Jeesuksen aikaan esittäneet.
24.01.2016 11:24
643 / 684