Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
OikeistoSosDem
OikeistoSosDem
OikeistoSosDem
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1930
Kommenttia
24816
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Mulle kävi samalla tavalla. Kannattaa rekisteröidä tuo nykyisesi. Koska todennäköisesti sekin "kaapataan".
28.01.2016 10:01
Kiitos! Jostain syystä tästä ikäasiasta tehdään Suomessa kauhea numero. Ilmeisesti tämäkin asia jotenkin liittyy tämän kansan miten sen nyt sanoisi nätisti "perusnegatiiviseen" asenteeseen.
28.01.2016 09:51
Asiallinen kritiikki otetaan aina vastaan. Yritetään muistaa. Itseäni ärsyttää se että kun sanottava loppuu mennään henkilökohtaisuuksiin. Tuosta nimimerkkiasiasta olen kanssasi samaa mieltä.
28.01.2016 09:33
Oliko tämä Res Maj:n viestin pointti. Kaikki järkevät avaukset tällä palstalla lytätään laskemalla leikiksi tai tarttumalla lillukanvarsiin.
27.01.2016 19:16
Lisäksi se ohjaa pakolaisvirrat härskisti Suomeen vahvemman oikeudella. Onko varmaa että kaikki ovat pakolaisia. Ainakin tonttimaan myynti naapureille tulisi lopettaa Suomen oikeudella.
27.01.2016 19:12
Täällä saivarrellaan Oikeistodemarin määritelmästä ja kaikenlaisista muista jonninjoutavista detaljeista. Eikä nimenomaan haluta nähdä mitä tapahtuu. Sama asia kuin tuon NATO-kysymyksen kanssa. Onneksi täällä on muutama jotka ymmärtävät mitä tarkoitan. Kuten nimim. Res-Maj. Meidän hyvätuloisten on tämä hyvinvointivaltiomme pelastettava. Meni paasaamiseksi. Mutta kun ei mene perille.
27.01.2016 18:51
Olet aivan oikeassa. Valtion talous ei ole tasapainossa siksi että valtio ei käytä privilegiotaan eli verotusoikeutta riittävän tehokkaasti turvatakseen toimintansa. Miksi se ei näin tee. Syyt ovat täysin ilmeisiä. Valtio haluaa romuttaa hyvinvointivaltiomallinsa. Ja siirtyä rikkaita suosivaan almuyhteiskuntaan. Jossa rikkaat saavat itse päättää osallistumisensa asteesta.
27.01.2016 18:44
Ja tuo tuloraja. En nyt tietenkään tähän hätään osaa sanoa olisiko se 4000 vai 5000 euroa. Tämä on pelkkä detalji. Nimenomaan tuohon Pääomaverotuskikkailuun on päästävä kiinni koska tuollainen jos mikä syö yhteiskunnan moraalia rotan lailla.
27.01.2016 12:43
Anteeksi nyt vaan mutta tämä nykyinen yhteiskuntasopimus pakkolaki touhu on kaukana yhteisvastuullisuudesta. On se teidän Suomi kumma maa. Heikko-osaiset puolustavat yhteisestä pussista häikäilemättömästi vievien hyväosaisten etuja.
Tämä lumenluonti tapahtui New Yorkin ydinkeskustassa "valtion mailla".
Edelleen mistä niille yritysten johtajille maksetaan. Pitäisikö niille maksaa siitä hyvästä että käärisivät hihansa ja alkaisivat kauppaamaan sitä tavaraa. Sen sijaan että valittavat valittamasta päästyään.
27.01.2016 12:23
Kun niiden alle 5000 euroa/kk verotusta ei kiristetä. Ja sen yli menevien palkkoja ei nosteta. Vaikka lakkoiltaisiin kuinka. Valtiolla on kyllä keinot "ylimääräisen" lakkoilun eliminoimiseksi.
Teiltä siellä Suomessa puuttuu yhteisvastuullisuutta. Lieneekö Kekkosen ajoista peräisin tämä liiallinen oman edun tavoittelun ja koplaamisen kulttuuri. Maailmalla huomaa kuinka monet kansat puhaltavat enemmän ns. yhteen hiileen. Oli hienoa nähdä Amerikkalaisten putsaavan katujaan lumesta itse. Suomessa todennäköisesti verottaja olisi puuttunut tähän.
Suomi on vähän sellainen ei me voida nyt kun ei ennenkään ole voitu. "Just do it".
27.01.2016 11:56
Käsittääkseni päätäntävalta Suomessa on Hallituksella ja Eduskunnalla. Jos kerta pystytään tekemään pakkolakeja. Kai yhtälailla pystytään tekemään lakeja hyväosaisten vetäisin tuon rajan yli 5000 euroa/kk tiukemmasta verotuksesta. Samoin pääomatulojen tiukemmasta verotuksesta. Eiköhän tämä ole ns. tahdon asia.
27.01.2016 11:42
Et ilmeisesti halunnut ymmärtää että tarkoitin hyväosaisten verotuksen korottamista. En pieni- ja normituloisen palkansaajan. Heidän verotustaan voidaan jopa keventää kun otetaan sieltä mistä on varaa ottaa. Ja kyllä tämä on ihan konkreettinen ei ideologinen toimenpide.
Oluen juominen muuten kuin jääkylmänä on hirvittävää. Miten nyt tuohonkin keksit tarttua?
27.01.2016 11:21
Suomalaisen "keskustelukulttuurin" tyypillinen piirre on se että tärkeää on kuka sanoo. Ei se mitä sanotaan.
27.01.2016 11:15
Sinulle vielä vastaan. Onko nimi Väinö Tanner tuttu. Häntä voidaan pitää Oikeistososialidemokratian oppi-isänsä. Laajemmin tämän aatteen juuret juontavat Bernsteinilaisuuteen. Googlaa itse. Perussuomalaisten "Oikeisto-SDP:llä" ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa.
Uskomme Sosiaalisesti Oikeudenmukaiseen Markkinatalouteen erotuksena markkinaliberaaleista Kokoomuslaisiiin. Kokoomuksessakin on vasemmistosiipi joka on hyvin lähellä meitä. En pidä itseäni Oikeistolaisena tai Demarina. Olen siis Oikeistodemari. Saat olla eri mieltä. Mutta perustele se.
27.01.2016 02:36
Oletko koskaan ajatellut että yritysten tulisi kääriä hihansa ylös ja tehdä töitä itse tuotteiden kilpailukyvyn parantamiseksi. Sen sijaan että valitetaan ahneesta palkansaajasta. Pitäisikö voittoja sijoittaa myös investointeihin osinkojen putsaamisen sijaan. Pitäisikö kapitalistin ylipäätään ottaa itse vastuuta tekemisistään ainaisen valittamisen sijaan. Luepa nyt vähän rivien välistä mitä yritän sanoa. Äläkä tartu detaljeihin.
Yhteiskunnan murenemisen ensimmäinen merkki on keskiluokan verokapina. kyllä yhteiskunnan oikeudenmukaisuus on suurempi arvo kuin joku kilpailukyky. Ymmärrät varmaan mitä tarkoitan. Kyllä meillä hyväosaisilla on mistä ottaa. Ja se on otettava pakolla veroina koska vapaaehtoisesti emme halua luopua liiastamme. Ja kuten sanoin onko tuo kilpailukyvyn parantaminen joku itseisarvo. Palailen Suomeen ensi viikon loppupuolella.
27.01.2016 02:28
70-v. on liian vanha politiikkaan? Älä nyt puhu puppua. Vastuullisiin johtotehtäviin ei pidä laittaa mitään kloppeja. Olen tämän itsekin oppinut kantapään kautta.
27.01.2016 02:11
Nyt putosin kärryiltä. Ei sen väliä. Koko päivän 600 km ajomatka Recifestä Fortalezaan pehmentää pään. Kommenttejakin on tainnut muutama tulla tänne. Tai vaimoni on ajanut. Hän on meistä parempi ja rauhallisempi kuski. Kuljimme autolla koska turhaa lentomatkailua tulisi välttää.
26.01.2016 20:46
Ehkä vaati näin kauan että Paavo kypsyi todelliseksi Valtiomieheksi. Ikä yleensä hio ihmisestä särmiä.
26.01.2016 20:38
Verotus on tasapuolisin ja oikeudenmukaisin keino. Sillä vältetään ajautuminen almuyhteiskuntaan. Suomi on ollut siitä hieno maa että tämä ei ole ole ollut luokkayhteiskunta. Pohjoismainen tasa-arvoisuuden aate on sellainen jota kannattaa vaalia. Ruoka ja lääkkeet olen samaa mieltä. Ehkä ALV:n korotus voitaisiin kohdistaa ulkomaalaisiin elintarvikkeisiin.
Alkoholin hintaa tulisi nostaa. Oluttölkki väh. 2 euroa. Näin katettaisiin edes osa kärsimyksistä jota kyseinen aine aiheuttaa.
26.01.2016 20:32
Kiitos!
Mukava että joku muukin ajattelee noin. Ylipäätään ajattelu että kaikkea tarvittaisiin aina lisää ei ole kestävä tämän hienon planeettamme kannalta. Maailman keuhkoja Amazonin sademetsiä jyrätään joka päivä hehtaarikaupalla meidän tavaran- ja tarpeiden himomme takia ym. Jos joku haluaa ajatella että olen tekopyhä, ymmärrän. Mutta jos kaikki vähän kelattaisiin tämmöisiä juttuja. Maailmastamme tulisi parempi paikka.
26.01.2016 20:25
1218 / 1241