Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
flegu
profiilit
flegu
flegu
Vapaa kuvaus
Aloituksia
4
Kommenttia
371
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Pelottaa+niin+pirukseen!+
Horo+anus.
Romu+polvi+ja+vastakkainen+lonkka.
Molemmat+olkapäät+remontin+tarpeessa.
Aortan+läppä+fuskaa.
30:n+vuoden+takaisen+sydärin+jäljet+näkyvät+sepelvaltimoiden+tähystyksessä.
Maksimisyke+ikään+nähden+liian+korkea.
Pahinta+kaikesta,+että+harvoin+nautittu+alkoholi+holahtaa+maksan+läpi+olemattomin+sivuvaikutuksin+kuten+päihtyneenä+örveltäminen.
Painokin+laskee+nyt+jo+yli+kilon+vuosivauhtia.
Jos+nuo+ei+pelota+78+vuotista+ukkoa+niin+mitä+kauheutta+vielä+pitäisi+tulla+vastaan.
Joo.+Ken+vaivojansa+valittaa+on+vaivojensa+vanki.
24.01.2022 16:40
Yrittämisestä+huolimatta+ei+aina+onnistu.
Harjoittelin+alkoholistiksi+siirtymistä+vuosikymmenet+mutta+puutteen+torjunta+häiritsi+pahemman+kerran.
Täytettyäni+57v+aloitin+jokapäiväisen+treenin.+Nyt+puolestaan+vaimoni+häiritsi+treeniäni.+Kun+olin+jäänyt+kotiin+niin+vaimoni+ei+uusinut+ajokorttiaan+joten+kuljetukset+jäivät+minun+vastuulleni.
Vaimoni+aikaansaama+häirintä?
Hänet+täytyi+kuskata+parin+viikon+välein+verikokeisiin+reilun+10km:n+päähän+joten+sen+aiheuttama+kuljetusvelvollisuus+oli+otettava+huomioon+edellisen+päivän+ryyppäämisessä.+Häiriö+mikä+häiriö!
Kyllästyin+tuohon+häiriköintiin+kolmessa+vuodessa+ja+muutin+treenin+ajoittaiseksi+tilanteen+tarkistamiseksi.
Kaikkea+kiusaa+ikääntyvästä+naisihmisestä!
30.10.2021 12:51
Iltaruskoni+lämmön+elämän+helpottaminen+ja+tekeminen+miellyttäväksi.
Ruokahuolto+ja+muut+taloustyöt.+Siivous+joka+toinen+viikko.+Kuljetuspalvelut.
Ajoittainen+päivystys+terveysylläreiden+varalta.
Kun+siihen+lisää+6+viikottaista+kuntoilukeikkaa+niin+eipä+hauraan+vanhuksen+elämään+paljon+mutta+mahdukaan.
06.07.2021 16:48
Mieltymysten+ja+tarpeiden+mukaan.
Ajatuskin,+että+olisimme+parikymmentä+vuotta+sitten+jääneet+keskenämme+harhailemaan+keskenään+rinnetalon+kahden+kerroksen+164m2:iin+tuntuu+kammottavalle.
Vaikka+keskustaan+oli+matkaa+alle+1500m+niin+sekin+olisi+rajoittanut+harrastuksiamme+tähän+nykyiseen+verrattuna.
Eräs+harrastukseni,+pontikan+valmistus+loppui+jo+1988+joten+se+ei+kyntelötä.
Tässä+nykyisessä+valmistin+vielä+muutaman+vuoden+uuteolutta.
Lähtiessämme+pitemmäksi+ajaksi+pois+tarvitsee+vain+muistaa+jättää+käytävän+sisempi+ovi+auki+postia+varten.+Joo.+Joo.+Katkaistaan.+Katkaistaan+mutta+siitä+huolimatta+sitä+siunaantuu+jo+lyhyemmässäkin+ajassa+kuin+3kk.
Varsinkin+nyt,+kun+taas+olen+yksin+epämääräisen+ajan,+niin+suuremmassa+asunnossa+olo+olisi+nykyistäkin+kolkompaa.
Pieni,+jos+ei+olekaan+välttämättä+kauniimpaa+niin+se+on+käytännöllisempää,+kodikkaampaa+ja+helpompaa.+Meidän+elämäntapoihimme+sopivaa+mutta+en+väitä+tätä+kaiken+kattavaksi+totuudeksi.
14.05.2021 16:58
Kiitos+kannustuksesta!+En+viitsi+likimainkaan+joka+kerran+kirjaantua+mutta+kommentteihini+ei+nimettömyys+vaikuta.
Parikymmentä+vuotta+sitten+kun+uhka+uhka+ilmeni+toisessa+muodossa,+tulivat+nämä+asiat+ensimmäisen+kerran+käsitellyiksi+eivätkä+asenteemme+ole+sen+jälkeen+muuttuneet.
Ryyppääminen+olisi+nopempi+ja+"sameampi"+päätös+eikä+siihen+liittyisi+tietyn+fyysisen+tarpeen+tyydyttämistä,+joka+tuossa+toisessa+vaihtoehdossa+olisi+mahdollisesti+haettava+kaupalliselta+sektorilta.
Loppuhenkonen:+Suunniteltu+joulu+on+peruttu.
05.12.2020 13:38
Aina+käsittelyn+alaiseen+asiaan+liittyen!+Voi+harmi,+että+se+riepoo+sinua!
Pitänet+yhteenvetoa+vierailemieni+palstojen+hengentotteistani?
-matkailu
-paikkakunnat
-seksi
-suhteet
-talous
-urheilu+ja+kuntoilu
-yhteiskunta
Kaikissa+useita+alaosastoja.+Esimerkiksi+yhteiskunnassa+olen+häiriköinyt+5:llä+alanimikkeellä.
Nuo+esimerkkisi+antavat+turhan+valjun+kuvan!
Lohduttaakseni+sinua+en+malta+olla+mainitsematta,+että+ollessani+eilen+"kohmeessa"+keskiviikon+pitkistä+mave+ja+normitangon+hack-kyykyn+sarjoista+vedin+hack-pyramidin+vain+170kg:oon.+Johan+tuosta+luulisi+riemusi+repeävän!
Laikkinensa,+mielenkiintosi+imartelee+minua+ja+on+osoitus,+ettei+vaivannäköni+ole+ollut+turhaa.
Jatka+samaan+malliin.
26.10.2020 19:58
Olipa+aloitus+mihä+tahansa+niin+muutama+arkahipiäinen+palstalainen+ärsyyntyy+parin+osallistujan+omia+kokemuksia+tai+elämää+sivuavista+kommenteista.
Olen+silmäillyt+harppoen+molempia+"aatesuuntia"+ja+johtuneeko+omituisesta+huumorintajustani+niin+havainnut+varsin+huvittavia+piirteitä+tuomiopäivän+pasunoiden+reaktioissa.
Koko+höskässä+on,+tuon+huvittavan+ulottuvuuden+lisäksi+myös+jossakin+määrin+mielenkiintoisia+osuuksia+koska+minua+ei+häritse+tippaakaan+omien+asioiden+kertoilu.+
Paikoitellen+niissä+on+joitakin+yhteyksia+omaan+elämääni+ja+niiden+lisäksi+joskus+sisällössä+on+jotain+kiinnostavaakin.
Mammat+ovat+maratoonareita.+Jaksavat+härnätä+herkkäsieluja.
26.10.2020 15:40
On+kivaa+keväät+ja+syksyt.+Ei+ole+kivaa+koronan+kanssa.+Tammikuussa+ilmenneiden+esteiden+vuoksi+emme+ehtineet+edes+tilata+lentoja+kun+korona+iski+päälle.
On+ollut+kivaa+jo+1985+alkaen+ja+1986+lähtien+vielä+kivempaa.
Odotamme+koronarokotetta+päästäksemme+jatkamaan+kivoja+kevät+ja+syksy+kuukausia.
Sydäntalvella+ei+ole+kivaa+koska+kaupunki+hiljenee+emmekä+ole+hakeneet+kivaa+suomalaisreservatioista.
Kiva+löytyy+jostakin+muualta+missä+ei+ole+niin+paljon+vuodenaikojen+tuntuvia+vaihteluja.
23.10.2020 16:14
Rokote+tulee.+Ensin+toivoin+sen+tulemista+jakeluun+tämän+vuoden+puolella+mutta+olen+siistänyt+toiveeni+ensi+kevgääseen.
Tämä+tilanne+syö+mieltä+ja+kukkaroa.+Espanjan+mantereen+puolen+keskustan+rantakolmiosta+menee+hoitovastiketta+52€/kk++veden+ja+sähkön+perusmaksut+pari+euroa+kuukaudessa.
Viime+syksyn+jälkeen+sinne+ei+ole+ollut+asiaa.
Mieltä+kalvaa+inhottava+tieto,+että+rannan+puoleisten+makuuhuoneiden+seinät+homehtuvat+asumisen+puutteessa.+Niiden+käsittely+ja+homeen+esto+maalaus+ovat+ensimmäisiä+puuhia.+Vaihtoehtoina+teenkö+minä+vai+maksanko+talossa+asuvalle+talovahdille+työstä.
Tyttäremme+ompelukone+ja+robotti-imuri+ovat+taatusti+ruosteessa+vaikka+viime+syksynä+yritimmekin+"umpioida"+ne+muoviin.
Vaimoni+terveydetilan+kehittyminen+on+vieläkin+suurempi+kysymysmerkki+ja+uhkatekijä.
Tuskin+tämä+tieto,+että+jollakin+on+vielä+mittavammat+huolet+sinua+lohduttaa+mutta+yritän+kuitenkin.
23.10.2020 15:23
Kerran+maistanut.+Vaimoni+ollessa+keskussairaalassa+kävin+päivittäin+ilahduttamassa+häntä+vaihtelevina+aikoina.
Yhdellä+lounasaikaisella+käynnillä+hän+oli+jättänyt+lautaselle+syömättä+herkullisen+näköisiä+lihapullia.+Rutiköyhän+kodin+pula-ajan+lapsena+moinen+tuhlaus+näytti+riettaalle+ja+ajattelin+perustella+lihapullat+suihini.
Kertahaukkaus+riitti.+Ne+olivat+jotain+juuresmössöpalleroita.+Vaimoni+ei+varoittanut.+Pidätteli+nauruaan+josta+päättelin+hänen+olevan+tervehtymään+päin+ainakin+kotiin+pääsyn+kuntoon.
22.10.2020 15:11
Sitku+petti.+Olimme+vaimoni+kanssa+suunnitelleet+pollukan+kiertämistä+rinkat+selissä+ilman+aikataulua,+liikkuen+mantereet+paikallisilla+kulkuneuvoilla+ainoastaan+meret+ylittäen+lentäen+ja+pienemmät+lätäköt+laivoilla.
Olimme+"eläköityneet"+palkkatöistä++50v+vaiheessa.
Kun+suunnitelmaa+olisi+täytynyt+ryhtyä+täsmentämään+ilmeni+vaimoni+terveydessä+häiriö+joka+esti+tropiikissa+tarvittavat+estolääkitykset+jotka+katsoimme+välttämättömiksi+liikkuessamme+"kansan"+tavoin+kuten+myös+paikallisten+hygienianormien+mukaiset+majoitukset.
Etsimme+"siistimmän"+ja+helpomman+vaihtoehdon.+Varasimme+lennot+Balille+ja+ajattelimme+sieltä+käsin+katsoa+sekä+Balin,+että+varsinkin+saariston+vaihtoehtoja.
Hieman+ennen+lähtöä+iski+ensimmäinen+aivohalvaus.+Ensimmäinen+neljästä.
Jatko+tuskin+kaipaa+selitystä.
Nyt+tämä+riivatun+korona+sotki+kevään,+kesän+ja+syksyn+rutiinit.+Varattu+joulukin+on+epävarma+johtuen+vaimoni+monipuolistuneesta+taudin+kuvasta.
Sen+olen+oppinut,+ettei+minunkaan+kannata+pullistella+sillä,+ettei+minuun+pystyisi+mikään!
22.10.2020 13:54
Syketaso+suhteessa+oikeaan+maksimisykkeeseen?+Se+ratkaiseen+kuntoilun+tehon!
15.10.2020 19:25
Vaimoni+tietää+minulle+sopivan+tukkamallin.
Normaaliin+aikaan+käyn++vuosittain+parturissa+3+tai+4+kertaa.
Kahdesti+6€:n+leikkurilla.+Kerran+tai+kahdesti+25€:n+riistohinnoittelijalla.
Tuolla+6€:n+leikkaajalla+vaimoni+tulee+mukaan+vahtimaan+ja+ohjeistamaan+leikkaajaa.
25€:n+parturiin+hän+luottaa+ilman+silmälläpitoa.
Vertailun+vuoksi+mainitsen,+että+tuo+6€:n+hntaero+merkitsee+47+oluttölkkiä+tai+1,5+litraa+votkaa.
15.10.2020 16:58
Kurjasti+olisivat+asiat+jos+se+"kiva"+yhdessä+tekeminen+rajoittuisi+kuntoilujouluun.
Teimme+yhdessä+"kivoja"+asioita+useana+jouluna+peräkkäin+joten+nyt+olisi+ollut+jo+"kiva"+panostaa+perusteellisesti+kuntoiluun+ja+rentoutumiseen.
Kotioloissa+päivittäiset+rutiinit+määrittävät+tekemiset+hyvin+pitkälle.+Rutiinien+joukossa+on+aimo+annos+yhteisiä+"kivoja"+asioita+joten+lähimenneisyyden+jouluista+poikkeava+on+vaihtelua+vaimollekin.
Tuolla+kuntouttamissalilla+ei+pysty+huhkimaan.+Suuri+sali+on+täynnä+hienoja+vekottimia+mutta+tietenkin+puuttuu+nostolava,+normitanko+levyineen,+jalkajumppatelineet.
Ei+ole+esimerkiksi+rekkiä.+Hienojen+vehkeiden+painopakat+ovat+lapsellisia+eikä+ole+edes+käsipainoja+niiden+lisukkeiksi.
Normaalisti+olisi+treenit+aamu-+ja+iltapäivällä.+Väleissä+lepo+ja+syöminen.+Illalla+perusteellinen+saunominen+ja+allasosastolla+muhiminen.+Karanteeni-ikäinen+vaimonikaan+ei+ole+pannut+pahakseen+noita+hänen+lepopäiviä.+Hauras,+vanha+ukko+on+kuitti+ja+aloittaa+yöunet+klo22+tienoissa.
15.10.2020 13:58
Vanhanaikainen+käsitykseni+on,+että+lisistä+on+hyötyä+kun+on+havaittu+täsmällinen+puute.
Tietysti,+mieltään+rauhoittaakseen+voi+täydentää+normaalia+ravintoaan.+Minäkin+silppuan+lounassalaatin+joukkoon++hienoksi+inkivääriä+toivoen+sen+hidastavan+nivelteni,+lähinnä+olkapäiden+ja+toisen+polven,+rappeutumista.
Olen+kylläkin+varautunut+siihen,+että+inkivääristä+huolimatta+joudun+tukemaan+leikattua+polveani+tehdessäni+kyykkyjä+ja+maastavetoja.
15.10.2020 13:09
Ainakin+tulossa+on+poikkeavat+bileet!
Vajaaseen+20:een+vuoteen+emme+ole+olleet+joulua+kotona.
Kylpylät,+urheiluopistot,+jouluiset+kiertomatkat+ja+pari+joula+Espanjassa+ovat+olleet+ohjelmassamme.
Emme+säiky+koronaa+mutta+se+on+asettanut+rajoituksia.+
"Normaalijoulut"+on+täytynyt+unohtaa+ja+saa+nähdä+tuleeko+tämän+vuoden+varatusta+joulustakaan+mitään.
Jo+syyskesällä+varasimme+läheseen,+vajaan+100km:n+päässä+olevaan+hoitolaitokseen+ohjelmallisen+joulun.+Miten+käynee?
Mainostivat+mm.+kuntosaliaan+mutta,+kun+kävimme+katsomassa+paikkaa+muutenkin+niinheidän+kuntosalinsa+on+kuntouttamissali+peruspuutteineen.
Mutta+mitäpä+en+uhraisi+vaimoni+viihtyvyyden+eteen!
15.10.2020 13:02
Yli+50+vuotta+sitten+ei+ollut+haaveita.+Tavoitteena+oli+vain+vakiintunut+elämä+niissä+puitteissa+mihin+resurssit+tulisivat+kulloinkin+riittämään.+Onneksi+elinkumppanikseni+osunut+nainen+oli+samalla+aaltopituudella.
Tavoitteet+muotoutuivat+hiljalleen+mukautuen+edellytyksiin.
Hahmottelimme+elämällemme+pitemmän+tähtäyksen+puitteita+varautuen+suuriinkin+muutoksiin.
Sama+koski+muutaman+vuoden+suunnitelmia.
Vuosi+eteen+päin+oli+jo+melko+konkreettinen+suunniteltava.
Mitään+vaikutusmahdollisuuksiemme+puitteissa+olleita+yllätyksiä+ei+ole+tapahtunut.
Yhteen,+vakavampaan+terveydelliseen+häiriöön+on+vaan+ollut+mukauduttava.
Yhtään+parisuhdekriisiä+ei+noihin+vuosikymmeniin+ole+mahtunut.+Kun+viimeinen+tenavamme+lähti+omilleen+oli+vaimoni+muutaman+kuukauden+lievästi+poissaolevan+tuntuinen.
Koska+meillä+ei+ollut+unelmia+niin+tässä+vaiheessa+voi+todeta,+ettemme+olisi+osanneet+aokanaan+kuvitella+miten+hyväksi+elämämme+on+muodostunut.
14.10.2020 15:30
Riippuu+siitä+mitä+sisältyy+käsitteeseen+ystävä?
Minulla+on+ystäviä+ja+kavereita+eri+ikäisissä+molempien+sukupuolten+edustajissa+mutta+tässä+yhteydessä+tarkoitan+ystävällä+kiinteää+suhdetta+mahdollisesti+samassa+taloudessakin.
Asiaan+liittyy+vielä+yksi+ongelma.+Naiset+jotka+saattaisivat+olla+kiinnostuneita+moisesta+eivät+välttämättä+kiinnosta+minua.+Ne+naiset+joista+saattaisin+olla+kiinnostunut+eivät+ole+kiinnostuneita+minusta.+Välialue+on+hyvin+kapea+ja+niukasti+naisitettu.
Kaverit+kavereina.+Se+ei+ole+mikään+ongelma!
28.08.2020 15:42
Olenkohan+turhan+itsekriittinen+koska+minun+on+mahdotonta+kuvitella+ketään+uutta+naista+kanssani+tiiviimpään+oleiluun+koska+en+usko+kenenkään+uuden+sietävän+oikkujani+ja+sama+myös+toisin+päin.+Vertaaminen+vanhaan+olisi+väärin+uutta+kohtaan.
Toistaiseksi+pelkkä+kaveruus+uuteen+jää+lyhyehköihin+tapaamisiin+eri+tilanteissa+kuten+kaikkien+ulkopuolisten+ihmisten+kohdalla.
"Paikkaajan"+vaihtoehtoa+pidän+täysin+mahdottomana.+Hetkellisiin,+pintapuolisiin+tarpeisiin+löytyisi+kai+ratkaisuja+niin+kauan+kuin+tarvitsisin+sellaisia.
Lohduton+ennuste+leskeytymiselleni.+Minä+joko+ryyppäisin+tai+treenaisin+itseni+hengiltä.
28.08.2020 12:51
Yksi+tarina+lisää.+Mestyvän+kuljetusliikkeen+perijästä+kahdessa+vuodessa+konkurssiin+ja+sähköasentajan+oppisopimusoppilaaksi.
Miten?+Perinnön+yksin+saanut+herra+siirtyi+johtamaan+yritystä+Italiasta+käsin.+Firma+meni+mutta+oppipa+heittämään+Roomaa+ilmaan.
28.08.2020 12:07
1 / 19