Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
OksastettuOksa
profiilit
OksastettuOksa
OksastettuOksa
Vapaa kuvaus
Aloituksia
24
Kommenttia
1070
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Alkaen+kirkon+eksyneistä+paimenista+:=)
13.06.2016 09:21
Me+uskovat+julistamme+evankelimia+sopivalla+ja+sopimattomalla+hetkellä+kuten+Jeesus+ja+Paavali+ja+Jumala+hoitaa+loput.
Tuo+sinun+käännyttämisesi+on+niin+kummallista+puhetta,+että+en+edes+ymmärrä++mitä+sillä+yrität+sanoa+:=)
13.06.2016 09:20
Jos+Patmoksen+kannattaminen+on+siihen+itsensä+tiukasti+kytkemistä+niin+sitten+olen+:=)
13.06.2016 09:15
"Koska+tuohon+aikaan+ei+ollut+järjestäytynyttä+valtiota,+joka+olisi+huolehtinut+kaikkien+jäseniensä+osasta,+EI+silloin+VOI+olla+mitään+muuta+kuin+tuo+ilmaisu.+Joten,+kyse+oli+juutalaisten+laista,+ja+maksuista+huolehtivat+ao.+henkilöt+mm.+temppelien+kautta.+"
Juutalaset+maksoivat+verot+tuolloin+Rooman+valtakuntaa.
"Noilla+varoilla+kustannettiin+siis+pappien+maallinen+elanto.+Tässä+varsin+hyvää+”opetusta”:
Kymmenyksillä+katettiin+kaikki+temppelin+menot
"Joten+nykyään+voi+varsin+mainiosti+ajatella,+että+maksamasi+jäsenmaksu+on+osa+noita+kymmenyksiä+tai+siten+ei.+Kuten+maksat+jäsenmaksuja+mahdollisiin+muihinkin+yhteisöihin,+joiden+jäsen+haluat+olla.+Vapaissa+suunnissa+tehdään+aivan+samoin,+oli+se+maksu+sitten+vapaaehtoinen+tai+vähemmän+vapaaehtoinen+–+leipää,+vaatetta+jne.+tarvitsevat+niidenkin+työntekijät.+"
Missän+Raamatussa+ei+puhuta,+että+seurakunta+maksaisi+jäsenmaksuja+seurakuntaansa.+Kaikki+lahjoittaminen+oli+vapaaehoista+ja+valtiolla+ei+ollut+mitään+telemistä+sen+kanssa.+Seurakunta+ja+valtio+eivät+koskaan+olleet+missään+yhteydessä+toisiinsa+vaan+täysin+itsenäiset.
"Kymmenyksiä+ovat+nekin,+minkä+lahjoitat+hyväntekeväisyyteen.+Tässä+voi+miettiä,+että+onko+kerääjä+joku+kristillinen+tai+muu,+jonka+kohde+on+hyvä."
Kymmenykset+tulee+mennä+juurikin+Jumalan+valtakunnan+työhön.+Hyväntekeväisyyteen+lahjoitukset+eivät+ole+kymmenyksiä+vaan+lahjoja+ja+anteja.
"Itse+katson+että+nykyään+noita+pappien+tekemään+sosiaalista+työtä+(kuten+lesket,+orvot+ja+muukalaiset)+tekee+valtio+ja+kunnat,+joten+myös+ne+verot+menevät+osittain+kymmenyksinä.+"
Sosiallinen+auttaminen+työ+on+ari+asia+kuin+evankelimun+työ.+Sosiaalista+auttamista+varten+on+omat+järjestöt+mutta+evankeliumin+levittäminen+on+vain+ja+ainoastaan+kristillisten+kirkkojen+ja+järjestöjen+varassa.
13.06.2016 09:13
Jokainen+meistä+tietää,+että+alle+puolet+kirkon+papeista+uskoo+uskontunnustuksessa+"tunnustettavien"+asioiden+olevan+100%:sesti+totta.+Ei+sen+sanominen+mitään+vaadi+muuta+kuin+toteamisen+mitä+kyselyt+kertovat.
Raamatun+jakeiden+tietysti+uskon+mutta+miten+se+liittyy+siihen,+että+monet+papit+eivät+usko?
12.06.2016 21:58
Jaa,+Israelissa+viettämäni+aika+on+ilmeisesti+jättänyt+minuun+jälkensä.
Missä+on+kaksi+juutalaista+siellä+on+ainakin+kolme+mielipidettä+:=)
Mutta+nyt+kaikille+Laila+Tov
https://www.youtube.com/watch?v=4kPs_WtFFGw
12.06.2016 21:51
Se+mitä+sinä+maksat+tai+et+maksa+on+ihan+sinun+maallikkosaarnaajan+oma+asia+:=)
12.06.2016 21:30
Ei+keskustelu+ole+vääntelyä,+toivottavsti+ei+sinunkaan+:=)
Miten+sitten+fariseukset+ja+juutalaiset+yleensä+ovat+eri+asemassa+kuin+pakanat+koska+Paavalikin+sanoi+Ef+3.
27.+Sillä+kaikki+te,+jotka+olette+Kristukseen+kastetut,+olette+Kristuksen+päällenne+pukeneet.
28.+Ei+ole+tässä+juutalaista+eikä+kreikkalaista,+ei+ole+orjaa+eikä+vapaata,+ei+ole+miestä+eikä+naista;+sillä+kaikki+te+olette+yhtä+Kristuksessa+Jeesuksessa.
29.+Mutta+jos+te+olette+Kristuksen+omat,+niin+te+siis+olette+Aabrahamin+siementä,+perillisiä+lupauksen+mukaan.
12.06.2016 21:18
"Se+kannattaakin+pitää+mielessä+että+ei+ole+mikään+pakko.+Mutta+sitä+on+turha+sanoa,+että+Jeesus+olisi+opettanut+kymmenysten+maksamisesta."
Vapaaehtoisuudestahan+olen+puhunutkin+ja+Jeesus+opetti+kymmenysten+maksamisesta,+se+on+myös+tosi.
12.06.2016 21:15
"On+aika+huvittavaa,+että+nämä+Patmokseen+kytköksissä+olevat+tahot+puhuvat+"
Oletpa+hauska+:=)
12.06.2016 20:59
Kuten+edellä+olen+sanonut+10%+tulloistani+eivät+ole+minulle+mikään+pakko+vaan+hyvä+systeemi+antaa+omastani.+Sillä+varmistan,+että+aina+Jumalan+valtakunnan+työ+saa+sen+mikä+sille+kuuluu+ja+minkä+haluan+vähintään+antaa.+Jos+sanalla+kymmenykset+on+huono+kaiku+ja+viittaa+lakiin+niin+olen+pahoillani.
Tuo+on+muuten+mielenkiintoista,+että++jos+vain+se+mitä+Jeesus+sanoi+omilleen+koskee+meitä.+Silloinha+paljon+lainataan+Jeesuksen+sanoja+turhaan+koskevaksi+Hänen+omiaan+esim.+sanat+syntiselle+naiselle,+rikkalle+nuorukaiselle,+kansanjoukoille+jne...
Minusta+kaikki+mitä+Jeesus+sanoi+koskee+kaikkia+ihmisiä.
12.06.2016 20:45
Ei+Jeesus+kymmenyksien+maksua+lakiin+liittänytkään.+Jokainen+maksaa+nimeomaan++omasta+halustaan+kymmenykset+kuten+tekee+kaiken+muunkin+mitä+tekee.
Miten+Jeesus+olisi+voinutkaan++edellyttää+seuraajiltaan+kymmenyksiä+kun+heillä+ei+ollut+tuloja?
12.06.2016 19:38
10%+on+ihan+sama+jokaiselle.+Jos+keksit+paremman+ja+oikeudenmukaisemman+prosentin+niin+esitä+:=)
Toki+rikkaiden+kymmenyksistä+tulee+enemmän+€uroja.+
Kukaan+ei+maksa+pitkin+hampain+koska+iloista+antajaa+Jumala+rakastaa+:=)+ja+jos+ei+halua+antaa+tai+voi+antaa+niin+se+on+jokaisen+oma+asia.
12.06.2016 18:36
Ne+on+esim.+kolehdit+ja+muut+erilliset+avustukset+ja+lahjoitukset+vaihteleviin+kohteisiin/henkilöille.
12.06.2016 17:52
Raamatun+opetusta+on+hyvä+kuunnella+koska+minulla+ei+ainakaan+ole+aikaa+eikä+innostustakaan+alkaa+opiskella+kreikkaa+ja+hepreaa+saatika+käydä+kaikkia++historiallisia+ja+kulttuurisia+taustoja+asioille.+On+hyvä+kun+on+hakuteoksia+tai+joku+ihminen+kertoo+kulloisenkin+raamatun+kohdan+taustat+niin+ymmärrys+lisääntyy.
Muutama+tuttavani+muuten,++jotka+eivät+enää+ole+työelämässä,++antavat+kymmenyksiään+vapaaehtoistyöllään.+Sekin+on+mainio+ja+tervetullot+tapa+tukea+evankeliumin+työtä.
12.06.2016 16:26
Niin,+minä+olin+uskoontullessani+niin+naiivi,+että+kuvittelin+kaikkien+pappien+olevan+uskossa+ja+minua+nauratti+kun+joku+puhui+uskovista+papeista+:=)
On+se+jännää+kun+papilta+tarvitsee+erikseen+kysyä+onko+hän+uskossa+ja+onko+Jeesus+hänen+Herransa.
+Vähän+kuin+bussikuskilta+pitäisi+kysyä+onko+hänellä+ajokorttia+ennen+kuin+uskaltaa+bussiin+astua+:=)
Tuohan+vain+vaikeuttaa+huomattavasti+eksyttäjien+tunnistamista+-+siitähän+keskustelumme+alkoi.
12.06.2016 16:16
Tuskin+Jeesuksen+tarkoitus+oli+luetella+kaikki+ihmisten+tuloja+tai+lähteitä+mistä+elantonsa+saavat.
Minusta+on+ilo+maksaa+Jumalan+valtakunna+työhön+ja+tekisin+sen+muutenkin+mutta+kymmenysjärjeslelmä+on+siihen+hyvä+ja+säännöllinen+systeemi+ja+kaikille+tasapuolinen.
Ethän+sinäkään+etsi+syytä+olla+lahjoittamatta+omastasi?
12.06.2016 16:10
Niin,+mutta+onhan+se+moraalitonta+paimenen+virassa+lausua+ja+lausuttaa+seurakunnalla+jotain+sellaista+mihin+ei+itsekään+usko.
Missä+tilanteessa+pappi+tunnustaa+henkilökohtaisen+uskonsa?
12.06.2016 15:53
Jeesushan+puhui+tuossa+sen+aikaisille+"virkamiehille"++-+Voi+teitä,+lainopettajat+ja+fariseukset.
Koska+Jumala+on+järjestyksen+Jumala+minulle+sopii+oikein+hyvin+kymmenyssysteemi+niin+tulee+hoidettua+säännöllisesti+kaikkien+muiden+lahjojen+ja+antien+lisäksi.+Ketään+ei+suinkaan+pakoteta+maksamaan+tai+antamaan+yhtään+mitään+jokainen+tekee++mitä+Jumala+sydämelle+antaa.+
Mistään+muualtahan+seurakunnat+(pl.evl.kirkko)+ja+lähetystyö+ei+rahaa+saa+kuin+uskovien+lahjoitukista+joten+lahjoitukset+ja+vapaaehtoistyö+ovat+edelleenkin+välttämättömiä+Jumalan+valtakunnan+työhön.
12.06.2016 15:49
"Näistä,+Jeesuksen+perustamista+seurakunnista"
Missä+Raamatussa+kerrotaan,+että+Jeesus+perusti+nuo+pakanaseurakunnat?
12.06.2016 15:36
19 / 54