Vapaa kuvaus

Aloituksia

24

Kommenttia

1070

  1. Pystyvät+kuitenkin+uskontunnustuksessa+suoraan+lausumaan+Jeesuksesta+sellaista+mitä+eivät+usko.+Kuten+neitseestä+syntyminen+ja+ylösnoumus.+Itse+en+koskaa+kuitenkaan++ole+ollut+tilanteessa+missä+papin+olisi+pitänyt+sanoa+"Jeesus+Kristus+on+Herra".
  2. Miten+sinä+evita+määrittelet+lahkon+ja+lahkolaisen+kun+niistä+tässä+nyt+puhutaan?Minusta+eri+seurakunnat+ja+yhteisöt+jotka+tunnustavat+saman+uskontunnustuksen+ja+opin+Kristuksesta+eivät+ole+eri+lahkoja+vaan+yhtä+Kristuksessa.+1.Kor+31.+Niinpä,+veljet,+minun+ei+käynyt+puhuminen+teille+niinkuin+hengellisille,+vaan+niinkuin+lihallisille,+niinkuin+pienille+lapsille+Kristuksessa.2.+Maitoa+minä+juotin+teille,+en+antanut+ruokaa,+sillä+sitä+ette+silloin+sietäneet,+ettekä+vielä+nytkään+siedä;3.+olettehan+vielä+lihallisia.+Sillä+kun+keskuudessanne+on+kateutta+ja+riitaa,+ettekö+silloin+ole+lihallisia+ja+vaella+ihmisten+tavoin?4.+Kun+toinen+sanoo:+"Minä+olen+Paavalin+puolta",+ja+toinen:+"Minä+olen+Apolloksen",+ettekö+silloin+ole+niinkuin+ihmiset+ainakin?5.+Mikä+Apollos+sitten+on?+Ja+mikä+Paavali+on?+Palvelijoita,+joiden+kautta+te+olette+tulleet+uskoviksi,+palvelijoita+sen+kykynsä+mukaan,+minkä+Herra+on+heille+kullekin+antanut.6.+Minä+istutin,+Apollos+kasteli,+mutta+Jumala+on+antanut+kasvun.7.+Niin+ei+siis+istuttaja+ole+mitään,+eikä+kastelijakaan,+vaan+Jumala,+joka+kasvun+antaa.8.+Mutta+istuttaja+ja+kastelija+ovat+yhtä;+kuitenkin+on+kumpikin+saava+oman+palkkansa+oman+työnsä+mukaan.9.+Sillä+me+olemme+Jumalan+työtovereita;+te+olette+Jumalan+viljelysmaa,+olette+Jumalan+rakennus.10.+Sen+Jumalan+armon+mukaan,+joka+on+minulle+annettu,+minä+olen+taitavan+rakentajan+tavoin+pannut+perustuksen,+ja+toinen+sille+rakentaa,+mutta+katsokoon+kukin,+kuinka+hän+sille+rakentaa.11.+Sillä+muuta+perustusta+ei+kukaan+voi+panna,+kuin+mikä+pantu+on,+ja+se+on+Jeesus+Kristus.
  3. 20 / 54