Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
NuuskaMuikkune
NuuskaMuikkune
NuuskaMuikkune
Vapaa kuvaus
Aloituksia
17
Kommenttia
13011
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Hyvin monelta tuo ei vain aidosti onnistu, mitä kerroit....., eikä kaikki ole aina, niin yksinkertaista ja helppoa, kuin voisi olettaa....siitä voisi keskustella vaikka kuinka paljon, mutta en ainakaan nyt taida jaksaa....
Suhde kokonaisuudessa (sisältää paljon eri juttuja) vaikuttaa paljon, sekä suhteessa olevat yksilöt (persoonat/luonteet)....
Luin sun muutkin kommentit, mitä vastasit 12121212:selle ja taidat olla aika "fiksu" tapaus muutenkin.....
Raha juttujen kanssa voi varmaan pelailla jokainen tyylillään ja varsinkin nykypäivänä luultavasti onkin järkevää puolin ja toisin, koska suhteet ovat monesti mitä ovat ja nykymaailma on sellainen mikä se on......
Mutta ideaalisessa tapauksessa kaikki olisivat yhteistä ja yhteisen onnen, sekä hyvän puolesta molemmat kantaisivat kortensa kekoon omien voimien ja kykyjen mukaan, koskien kaikkea........ainakin joillakin......mutta niin kuin sanottu ei taida olla nykypäivänä ja suurimmassa osassa suhteissa järkevä tapa toimia, koska suhteet ja yksilöt ovat niissä monesti mitä ovat.....
Olen itsekin näin toiminut, mutta vääränlaisen yksilön kanssa.... ;D
Taitaa vaatia jotain suurempaa sielunkumppanuutta ja yhteenkuuluvuutta, että näin olisi oikeasti järkevää toimia.....ja oikeanlaiset yksilöt, jotka ovat juuri täydellisen sopivia toisilleen...jolloin voi olla mahdollisuus johonkin paljon suurempaan ja kestävämpään....
Pikaisesti pohdittuna sullakin voisi olla kykyä johonkin sellaiseen....hieman sellaisen käsityksen susta on saanut.....nyt sun pitäis enää löytää se oma täydellinen vastinpari ja sielunkumppani......helppoa kuin heinänteko.....tai sitten ei..... ;P....mutta uskoisin, että olet sen verran "fiksu" tapaus ettei sulla nyt kauhean pahasti luultavasti mönkään mene ja osaat hieman haistella ja tunnistaa erillaisia yksilöitä, että pystyisi välttämään suurimman karikot tai jopa JääVuoret....
09.05.2016 22:37
EiKäKö...kävin vilkaisemassa Sönkön saamaa kukkaa ja siellä pystyi "klikkaamaan" sydän merkkiä.....joku oli jo antanut yhden sydämmen kuvalle ennen mua... ;P
09.05.2016 00:44
EiKäKö....meinasin ensin ostaa kukkia tai kukan....mutta sitten päätinkin vierailla hieman Luonnossa....ja tein SiniSilmän Valko&SiniVuokoista..... ;P
On enemmän mun tyylinen ja tiesin ÄiPän arvostavan niitä enemmän, kuin ostettuja juttuja...jotain muutakin ajatusta, kuin vain rahan siirtoa KukkaKaupanKassalla... ;P
Ja mainitsihan tuo, että tuoksuupas hyvälle... ;)
Kyllä minä kukkiakin tykkään ostella, jos/kun sopivat johonkin tiettyyn hetkeen ja tarkoitukseen, mutta joku tarkoitus ja idea täytyy siinä olla.........sopivalle henkilölle, sopivia kukkasia, sopivalla hetkellä tai odottamattomalla......mutta ei turhaan tai muuten vaan.... ;P
Eipä ole kukkasia kauheasti vähään aikaan ostettu.......eikä kyllä kauheesti noukittukaan... ;D
Hyvää yötä myös sulle, nuku hyvin.....taidat tosin olla jo unten mailla....NukkuMatin Viekussa... =)
09.05.2016 00:42
"Kaiken voi aina tilaisuuden tullen kääntää päin vastoin ja kokeilla miltä tuntuu, osuuko ja uppoaako vaiko ei. :)"
Meninkö taas helppoon?....taisin mennä...pojot sulle...vaikka olen niin helppo näköjään, ettei siitä voi oikein pisteitä jakaa, kun peli ei ole sopusuhtainen... ;P
"Ja toisaalta, onko raha sitten tärkeämpää kuin kumppanin onni? Siinä kohtaa voi sitten miettiä kumpi parisuhteessa joustaa ja kumman onni on tärkeämpi, vai löytyiskö joku kompromissi.."
No ei pitäisi olla...ainakaan minun mielestäni....eikä minun mielestäni ole parisuhteessa kahta erillistä onnea (minun ja sinun onni) tai ainakaan ei pitäisi olla - Vaan on vain yksi yhteinen onni (meidän onni)......joo tiedän kaikki eivät ajattele näin, mutta tämä on minun mielipiteeni, enkä sitä pysty ikinä muuttamaan (johtuen persoonasta/luonteesta)....sanokoot muut mitä sanovat, mutta näin se itsellä on ja näin se tulee itselle aina olemaan......
Joillakin toisen onni tuottaa itselle onnea, mutta tällöinkin pitäisi olla kaksi samanlaista yksilöä, koska muuten suhteesta tulee helposti epätasapainoinen.....ja silloin sen yhden onni on enää molempien onni, joka ei pidemmän päälle toimi ja mitä huonompi persoona se toinen on, niin sitä huonommaksi tilanne tulee menemään... ;P
Voisit muutenkin avata tuota kommenttia, koska helposti tuosta saa taas sen käsityksen, että toisen onni vaatii toiselta resursseja ja rahaa......entäs jos niitä ei ole?.....vai onko tämä näitä, että niitä täytyy olla ennen, kuin voi päästä tilanteeseen (suhteeseen), jossa keskustellaan Onneista&Onnesta?.... ;P
"joten minun on vaikea ymmärtää ihmisiä, joille se tuntuu onlevan sitä ja jotka haluavat arvottaa asioita, ihmissuhteita varsinakaan, sillä perusteella."
No en minäkään aikaisemmin kunnolla edes ymmärtänyt sitä asiaa, että miten raha ja resurssit voivat mennä ihmisen/ihmisten edelle.......nyt käsitän paremmin, koska käsitän, että ihmiset ovat erillaisia ja suuri osa on enemmän tai vähemmän erillaisia kuin itse on.....tämä auttaa ymmärtämään sitä miksi joillekin asiat ovat niin erillaisia, kuin itselle on......
Monessa yrityksessä on lueteltuna kauniita arvoja ja ulkokuori on siloiteltu, mutta totuus on sisältä jotain ihan muuta......sama koskee useita parisuhteita....ei ne sanat vaan ne teot.... ;P
Kyllä ihan varmaan tiedät tai tunnet ihmisiä, sekä suhteita joissa kuvailemasi kaltaisia yksilöitä löytyy.....todella harva sanoo sitä suoraan, mutta rivienvälistä pystyy lukemaan paljon, jos osaa.....ja käytös ja teotkin paljastavat paljon...
Pitää olla sitä, tätä ja tota, kun halutaan, muilllakin on tai näin somessa tai tv:ssä... ;P
Milloin kiukutellaan tai rutistaan mistäkin.....ja kun yksi asia on saatu, niin voi aloittaa seuraavan "onnea" tuovan asian rutisemisella....
Joillakin on vielä sellainen outo käsitys, että se "materiaali", "raha" ja "resurssit" tulevat jostain tyhjästä tai ainakin pienellä vaivalla ja se auttaa mitä enemmän rutistaan, kitistään ja vaaditaan..... ;P
No koska ei olla tyhmiä ja yksinkertaisia, niin tästäpä syystä jotkut naiset sitten valkkailevat ja valikoivat sellaisia miehiä, joilla olisi sen verran rahaa ja resursseja jo valmiiksi tai ainakin suurella varmuudella mies pystyy tarvittavan määrän sitä tuottamaan, että tämä naisen "onni" saadaan tyydytettyä.....
Joku voi sanoa sitä järkevyydeksi ja viisaudeksi.......mutta voi sitä sanoa myös kylmän laskelmoivaksi.... ;P
En tuomitse, koska ymmärrän kyllä monen motiivit tälle.........vaikka aiheuttaakin tiettyjä ristiriitaisuuden tunteita itselleni monenkin asian suhteen.....
Jos/kun asiat ovat näin niin mitä voisi tapahtua, jos raha ja resurssi virta hiipuu tai jopa kuihtuu kokonaan tai jopa kaikki menetetään....mitä käy naisen "onnelle" ja suhteelle?.... ;P
Jos naiset käyttäytyvät näin, niin onko myös miehellä oikeus toimia samoin, jos/kun hänen "onni" ei ole enää sitä mitä se oli aluksi tai se ei vastaa miehen naiselle antaman "onnen" määrää?... ;P
Jos suhde on alkanut vaihdannais kaupoilla, eli suoraan sanottuna kylmän laskelmoivasti, niin onko odotettavissa suurta ja aitoa rakkautta vai voiko suhteen lopputuloksen ennustaa noudattavan kylmän laskelmoivan meklari suhteen kaavaa....puolin ja toisin?.........jos vaihdannaisten arvo suhteessa toisiinsa muuttuu radikaalisti tai parempi diili tulee vastaan, niin kaikkea voi sattua.....ja niin näyttää sattuvankin....
Voi olla taas mitä sattuu AivoLimaa.....PollaPätkii ja taitaa olla hieman väsy...enkä tiedä pysyinkö edes aiheessa... ;P
09.05.2016 00:24
Siis en kääntänyt asioita päinvastoin mistään sen oudommasta syystä....vaan ihan siitä syystä, että itse koen asioiden olevan näin pääsääntöisesti ja suurimmaksi osin..... ;P
Tarkoitus ei ole outoilla - Vaan todeta mikä on minun tämän hetkinen yhteistulos kaikista kokemuksista, havainnoista, mietiskelyistä ja pohdinnoista.....enkä usko ja koe olevani kovin väärässä....en myöskään väitä sinun olevan väärässä tuon Romanttisen osuuden suhteen, mutta tuo raha juttu määräytyy monesti naisen tarpeiden ja halujen mukaan.....on toki niitä miehiäkin joille se on kaikki kaikessa ja vaikka nainen ei niin välittäisi rahasta ja resursseista, niin mies taas välittää kuitenkin....mutta totuus on se, että niitä naisia ei ole paljon, jolla ei olisi tarve ja halu vähintään keskiluokkaiseen unelmaan....ja jos se ei toteudu tai se ei näytä mahdolliselta, niin se tietää vaikeuksia suhteelle....voihan siitä miestä syyttää, mutta naisesta se "ongelma" usein lähtee etenemään..... ;P
Minun laskujeni mukaan sinulla on alhaisempi huomiontarve, kuin monella muulla kanssasisarellasi.....omasta mielestä kuulostaa hyvältä ja "normaalilta"...mutta minun "normaali" on monelle "epänormaali" monessakin asiassa... ;P
Vastauksesta sai sen käsityksen muutenkin, että jos teot & tunteen vastaavat sanoja, niin moni enemmän tai vähemmän kaltaisesi mies pitää sinun varsin "fiksuna" ja kiinnostavana.......mutta kiinnostavana pitää varmasti myös täysin erillaisetkin... ;P
" Miehet ovat kuitenkin usein valitettavan yksinkertaisia."
Näissä asioissa varmasti monet, mutta eivät kaikki.....prosenteista en valitettavasti tiedä... ;P
08.05.2016 22:31
"Romanttisiin suhteisiinhan en enää usko, koska miehet eivät osaa rakastaa, eikä kenenkään miehen käsiin voi itseään luottaa, henkisesti tai fyysisestikään. "
Tuon voisi kääntää täysin toisinpäinkin......eli....
"Romanttisiin suhteisiinhan en enää usko, koska naiset eivät osaa rakastaa, eikä kenenkään naisen käsiin voi itseään luottaa, henkisesti tai fyysisestikään. "
Itse koen, että se on harvinaista, mutta mahdollista......pitää VAIN olla kaksi tietynlaista yksilöä, eikä siitä sen enempää.....jokaisella oma tyylinsä ja näin olkoot... ;P
"Raha ja numerot kun ovat kuitenkin loppujen lopuksi se kieli, mitä mies parhaiten ymmärtää ja mikä on miehelle tärkeintä.."
Tuonkin voisi kääntää juuri päinvastoin ja korvata mies naisella tuossa tekstissä....enpä usko, että kaikki miehet ajattelevat asioita rahassa, jos nainen ei siihen pakota... ;P
Itse en ikinä voisi edes ajatella meneväni maksulliselle, siis näin olen tämän asian pohtinut.......pelkkää negaa saisin.....mutta ei siinä mitään väärää ole, jokaisella on omat juttunsa ja jokainen toimii, niin kuin parhaaksi kokee näissä asioissa.....ketään ei satuteta, eikä loukata, niin asiassa ei ole mitään ihmeellistä.
Alkuperäinen kysymykseni liittyi ennemminkin siihen, että kaipaatko vastakkaiselta sukupuolelta paljon huomiota?......toiset tarvitsevat sitä enemmän kuin toiset......ei ollut sen kummemmasta asiasta kysymys... ;P
08.05.2016 21:49
Narsu voi laskea mitä laskee......osasin odottaa tuota vastausta, kun peilistäsi näkyy sellainen....projisoit sen vain minuun tai ennemminkin toimit niin kuin narsulta sopii odottaakin...tuttua käytöstä, josta olen saanut maistaa isoja siivuja oikeassa elämässä... ;P
Et sinä ole yhtään sitä mitä minä olen....käyttäydyt ja ajattelet ihan eri tavalla....ajatuksesi ovat kaukaisia, enkä ymmärrä niitä monestikkaan...tai siis ymmärrän, mutta ne tuntuvat ihan erillaisen ihmisen ajatusmaailmalta, kuin omani.. ;P
Jos olisin narsu, niin en toimisi niin kuin toimin ja olen toiminut, enkä tuntisi niin kuin tunnen, eikä minussa olisi persoonan/luonteen piirteitä mitä minussa on.....tiesitkö, että narsu voi olla myös suuntautunut omaan ulkonäköönsä ja sen kehittämiseen ja se on hänelle tärkeämpää, kuin muut asiat...... ;P
Jostain luin, että pääsääntöisesti narsun kanssa ei ole hyvä olla suhteessa, mutta ulkonäkö narsun ja valta narsun suhde voi kuulemma toimia, niin että molemmat voivat kohtuu hyvin suhteessa......voi olla että löydän sen tekstin jostain netin syövereistä, mutta siitä on pitkä aika kun sen luin.... ;P
Minua voit haukkua narsuksi minkä ehdit, mutta minulta ei valitettavasti niitä piirteitä löydy....oli sitten ne narsu suuntaukset mitkä vain......en ole fanaattinen missään niissä asioissa... ;P
Jos olisin narsu, niin elämäni olisi ihan toista mitä se on ja myös tulevaisuus olisi toisenlainen.... ;P
08.05.2016 21:36
Et sä vaan ymmärrä selitin sen....."ei toisen tarvitse suoraan sanoa tai edes vihjata mitään.....minä tunnen ne enemmän tai vähemmän vahvana...."
"kiltteyteen verhottu narsistisuus, itsekeskeisyys. Minun oma tarpeeni olla hyväksytty, olla virheetön toisen ja itseni silmissä."
Ai sulla näin.....valitettavasti minulla ei....tiedän kyllä narsisteja joilla asiat näin....se on narsistin tai ainakin narsistinen piirre tuokin... ;P
Kantsisi joskus kaivella näitä "kiltteyden".
Ai sulla "kiltti" (MrNiCeGuy)....no niitä on kilttejäkin ilman sulkeita.... ;P
"erityisherkkyden paskapuolia"
Älä niputa erityisherkkiä samaksi mössöksi......minulla on ihan eri haittapuolet, kuin sulla....minulle ne liittyy kuormittavuuteen pääosin...liiat signaalit laittaa väsyymään.... ;P
"ihan rehellisesti, ettei uppoa liikaa naristisuuden sokeriliemeen. Me ollaan mulkeroita ihan jokainen."
Jeps, mitä enemmän narsistin vikaa sitä mulkerompi on.....pitää paikkaansa...ja narsistikin voi olla erityisherkkä.... ;P
08.05.2016 21:18
Et sä vaan tajua eikä näytä tajuavan atännäkään mistään mitään oikeasti.....
Sama kuin olettaisi kaikkien olevan narsisteja kun itsekin on, psykopaatteja kun itsekin on, sosiopaatteja kun itsekin on....jne...jne...
Olette te aika hauskoja......ätskykin taitaa olla oikeasti aika ymmärtämätön monissa asioissa tai sitten peilissä näkyy jotain piirteitä, joita ei halua nähdä.... ;P
OiVoi.....VoiVeljet... ;D
08.05.2016 21:09
Onko se huono vai hyvä asia?... ;P
Voin kysyä suoraankin....mutta kysyn nyt ensin epäsuoraan... ;D
08.05.2016 20:58
"Ehkä sen voi sitten sanoa noinkin, että tietynlainen epävarmuus ja pelko itsensä vahingoittamisesta on siellä takana."
Tämä on narsistinen ajatusmalli......itse ennen toista.....kunhan totesin... ;P
Itsellä on myös sekin, että jos harrastan irtoseksiä, niin jään siitä enemmän miinukselle, kuin plussalle......monet miinukset tulevat myös tunteista sitä toista kohtaan, eli toisen esineellistäminen, toisen käyttäminen (hyväksikäyttäminen) omien himojen ja nautintojen purkamiseen, toisen tunteiden satuttamisen ja vahingoittamisen tunne (toisen tunteiden huomioon ottaminen)...jne...jne..
Jos toinen on sen kaltainen, että hänellä persoona/luonne on erillainen ja hän suhtautuu asioihin vaikkapa samalla tavalla kylmästi ja suoraviivaisesti, kuin CamelBoots, niin tällöin näistä asioistahan ei periaatteessa tarvitsisi välittää, koska hänelle seksi on kuin vesilasin juominen.......mutta itselle se on silti loppujen lopuksi kuin tyhjyyttä.....ennemmin hoitaa tarpeensa muulla tavoin...koska sellaisesta ei saa mitä tarvitsee ja kaipaa......kaikki sateenkaaren värit puuttuvat.....tällöin on vain yksi väri ja sekin himmeä... ;P
Sitten taas jos nainen olisi jotain muuta, kuin "lasi vettä" yksilö, niin tällöin ei olisi edes sitä yhtä himmeää väriä "suorituksen" jälkeen vaan helposti mennään tyhjiön puolelle, koska ne toisen tunteet voivat sillä toisellakin kääntyä negatiivisyyden puolelle ja ne vaikuttavat vahvasti itseeni......ei toisen tarvitse suoraan sanoa tai edes vihjata mitään.....minä tunnen ne enemmän tai vähemmän vahvana.... ;P
Valintana on siis tyhjiö, tyhjyys ja sateenkaari..........pitääkö sanoa, mitä ei tarvitse, eikä halua ja mitä voisi kaivata?..... ;P
Voi olla epäselvää AivoLimaa....toivottavasti siitä saa joku jotain selvää.....tulkinnan varaa varmaan löytyy ja asioita voi varmasti ymmärtää väärin, varsinkin jos haluaa...... ;P
Tarkennan tarpeen mukaan, jos näen ja koen tarpeelliSeksi......sitten jos/kun jaksan... ;P
08.05.2016 20:56
Te olette luultavasti toistenne kaltaisia aika pitkälti, jos toisen ajatukset tuntuvat omilta.... ;P
Mutta et sinäkään näköjään asioita kunnolla ymmärrä tai sitten sulla on syystä, jos toisesta oma agenda ja tarkoitus toimia niin kuin toimit, eli näyttelet ettet tajuaisia näitä asioita.... ;P
08.05.2016 20:26
Olen rehellinen itselleni.....sinun pitäisi jossain vaiheessa oppia ja tiedostaa luonteen/persoonan piirteiden eroavaisuuksia......geeneistä johtuu todella moni asia.....samaa sukupuolta olevakin voi olla persoonaltaan/luonteeltaan, kuin yö ja päivä.....tosin suurin osa on yön ja päivän välissä.....kaikkina harmaansävyinä..... ;P
Jokainen ihminen näkee ja tulkitsee asioita alitajuntaisesti itsensä kautta ja löytää vastaukset itsensä kautta itselleen.......siihen vaikuttaa luonne/persoona ja kokemukset (eletty elämä), sekä viisaus....
Usko pois, että minä tiedän ja puhun totta......tämä on ilmiselvä asia, eikä ole mitään satuilua tai valhetta.......jostain syystä et vain käsitä näitä asioita niin hyvin, kuin voisi olla suotavaa, mutta sama taitaa koskea suurinta osaa ihmis populaatiota.... ;P
Tämä on ihan pääteltävissä oleva asia, jos viisaus, äly ja luonne/persoona riittää vaan taipumaan siihen.......eli siihen pystyy myös jotkut ihan itse....toki tieto on valtaa tässäkin asiassa, eli tutkimuksia ja tietoa löytyy näistä asioista vaikka kuinka paljon ihan suomenkielelläkin, jos ulkomaan kielet eivät taivu tai on pelkoa että ymmärtää asioita väärin... ;P
08.05.2016 20:24
Mäkin annoin <3.... ;P
08.05.2016 20:09
Puhu mitä puhut, mutta tuo koskee sinua ja kaltaisiasi.... ;P
Et voi tietää asioista, joita sinussa ei ole...tai jos jotain on, niin aivan eri suhteessa, kuin jollakin toisella voi olla... ;P
Sulla on sun geenit ja mulla on mun geenit.....vaikuttaa aika hiton paljon persoonaan/luonteeseen myös.....Jos et tätä ymmärrä, niin....OiVoi.... ;P
08.05.2016 20:00
Mun piti kirjoittaa oma kommentti.....mut sähän olit sen jo kirjoittanut... ;P
08.05.2016 19:39
Joo noikin....ja niidenkin vahvuuteen vaikuttaa osaltaan geenit.... ;P
08.05.2016 19:18
"Toista ei voi koskaan tuntea kokonaan, läpikotaisin."
Mutta voi tehdä parhaansa, että tunnistaa itselleen oikean luonteen/persoonan.....joillakin on hieman avittavia työkaluja tähän jo geeniensä kautta.....NiinQu tiedätkin....mutta joo metsään voi mennä, jos ihastuminen sokaisee liikaa ja/tai toinen on sen luonteinen persoona, että osaa hämätä......Siperia&Kokemus auttaa tosin tässäkin asiassa... ;P
"Kaikki muuttuvat, kokoajan."
Tietyissä asioissa ja tietyissä ei.......jotkut ehkä ja jotkut ei...... ;P
Mun mielipide on vähintään yhtä paljon oikea, kuin sinunkin.....sinä puhut itsestäsi ja omasta kokemuksesta sinun persoonasi/luonteesi kautta ja minä vastaavasti omien vastaavien kautta.... ;P
08.05.2016 19:15
Itse asiassa näinhän sinä sanoitkin.....jostain syystä aloin vuodattamaan AivoLimaa ajatuksissani.... ;P
08.05.2016 19:09
Psykopaatti, narsisti ja monet muut tälläiset persoonatkin ovat tai voivat olla todella herkkiä.....uskoisin että voivat olla myös erityisherkkiä, mutta herkkyys kohdistuu eri asioihin kuin ns. "lämpimillä" herkillä...... ;P
On "kylmiä" ja "lämpiä" herkkiä ja varmasti näiden välille mahtuu taas iso joukko yksilöitä.....
Ja tiedoksi se asia mikä tuntuu aina unohtuvan erityisherkkä keskustelussa, että erityisherkkyys on kuin spektri......siihen sisältyy paljon asioita/ominaisuuksia ja voimakkuudet vaihtelevat laidasta laitaan..... ;P
Riippuu ihan yksilöstä (geeneistä) millainen sateenkaareen kirjo herkkyyden piirteitä löytyy ja millä voimakkuudella mitäkin.... ;P
Myös luonteen/persoonan piirteet vaihtelevat..... ;P
08.05.2016 19:07
632 / 651