Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
InhottavaRealisti
InhottavaRealisti
InhottavaRealisti
Liittynyt 9v sitten
323
aloitusta ·
14591
kommenttia
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Niillä+"universaaleilla+totuuksilla"+ei+ole+kuules+MITÄÄN+merkitystä,+jos+ihmiset+eivät+niitä+noteeraa.+Ihmisyhteisöjen+arvot+määrittyvät+käytännössä+jonkin+ihan+mun+kuin+idealististen+ihanteiden+perusteella.+Se+on+Sinunkin+logiikkasi+suurin+ongelma:+Sinun+arvojasi+EI+suurin+osa+suomalaisista+tunnu+jakavan,+vaikka+kuinka+jankutat+ja+paasaat.+
"Mitä+on+"täydellinen+ihm.is+ycs.ilö",+onko+sellaista+jossain+tietyssä+ikävaiheessa?+Tietenkin+tsygoottikin+on+täydellinen+ihminen+juuri+siinä+vaiheessa+el.ämää+kuin+on."
Järjetön+ajatelma.+Tsygootista+TULEE+ihminen,+kun+se+saavuttaa+sen+pisteen+-+jos+saavuttaa.+Sitä+ennen+on+raskauden+jatkuttava+loppuun.+Ymmärrätkö?+Siksi+abortti+on+olemassa.+Se+KESKEYTTÄÄ+raskauden.+Luonto+itse+abortoi+alkiota+ja+sikiöitä+ja+myös+ihminen+siihen+pystyy.+Tsygootti+ei+tosiaankaan+ole+"täydellinen+ihminen"+-+ei+sitten+millään.+Ihmisen+pelkistäminen+perintötekijöiksi+on+lähinnä+typerää.
14.08.2019 14:04
Tekstissäni+ei+ollut+mitään+asiatonta.+Kyse+on+siitä,+että+Sinä+et+kykene+juuri++muuhun+kuin+toistelemaan+samoja+mantrojasi+koko+ajan.+sinulla+ei+tunnu+olevan+oikeastaan+edes+halua+juuri+muuhun+kuin+tiettyjen+yksittäisten+iskulauseiden+toisteluun.+Sitä+ei+voi+hyvällä+tahdollakaan+sanoa+keskustelemiseksi.+
Hyvä+esimerkki+toiminnastasi+näkyy+tuossa+yläpuolella.+Kun+viittaan+vaikkapa+logiikkasi+ongelmiin+-+tarkotan+sitä,+että+nuo+Sinun+UNIVERSAALIT+TOTUUTESI+eivät+oikein+mitenkään+käytännössä+juuri+näy+-+Sinä+tyystin+vaikenet.+Et+ota+siis+toisen+kritiikkiä+mitenkään+huomioon.+Se+on+kuules+huonoa+keskustelemista+se!+Sinä+vain+jankutat+sitä+samaa+vanhaa+tuttua!
Minulle+on+täysin+sama,+vastaatko+teksteihini+vaiko+et.+En+minä+töiden+alettua++täällä+koko+ajan+pyöri.
14.08.2019 13:59
Jos+katolinen+kirkko+ei+olisi+syntynyt,+ei+olisi+syntynyt+muitakaan+kirkkokuntia.+Tämä+on+päivänselvää.
13.08.2019 18:45
Äärimmäisen+rasittava+tuo+Sinun+tapasi+jankata,+jankata,+jankata+ja+sittenkin+vielä+muutaman+kerran+jankata+noita+samoja+sanoja+ja+yhtä+ja+samaa+lausetta.+Koeta+nyt+jotenkni+-+onko+se+mahdollista?+-+hahmottaa,+että+Sinun+löytämäsi+yksittäinen+lauser+ei+ole+mikään+lopullinen,+universaali+totuus,+jonka+ympärille+Maailmankaikkeus+muodostuu.+Sinun+lauseesi+on+vain+yksi+lause.+Ei+muuta.+
Kun+jotakin+oppikirjoihin+laitetaan,+pyritään+aina+yksinkertaiseen+ja+pelkistettyyn+ilmaisuun.+Ihmisyys+itsessään+on+kaikkea+muuta+kuin+yksinkertainen+ilmiö.+Sinäkin+voit+siis+yrittää+pelkistää+maailmaa+tuon+oppikirjamaisen+pelkistämisen+tapaan,+mutta+siitä+vain+ei+seuraa+mitään.+
Jos+oikeasti+olisi+olemassa+väittämäsi+mukainen+biologian+ja+biologien+kanta+siitä,+että+jo+hedelmöitetty+munasolu+on+ihminen,+ihmisyksilö+ja+ilmeisesti+siis+täydellinen+ihmisolento+(?),+tuo+kannanotto+näkyisi+ja+kuuluisi+maailmassa+ja+maailmalla!+Käsitätkö?+Se+näkyisi+biologien+koulutuksessa.+Se+heijastuisi+lääketieeseen.+Se+väkisinkin+muuttaisi+myös+lainsäädäntöä,+sillä+kyllä+yleiset,+HYVÄKSYTYT+tieteelliset+tosiasiat+useimmiten+niin+lopulta+tekevät.+
Sinä+voit+ihan+koska+vain+kävellä+ylkiopiston+ovesta+sisään+ja+kysyä,+onko+jo+tsygootti+biologian+laitoksen+asiantuntijoiden+mielestä+ihminen+ja+yksilö.+Vastaukset+ovat+aivan+varmasti+monenkirjavia.+Jos+siis+olisi+jokin+väittämäsi+kaltainen+tieteellinen+yksimielisyys+asiasta,+mitään+epäselvyyttä+ei+olisi.+Toisin+asia+kuitenkin+on.+Väitätkö+minun+olevan+väärässä?+Väitätkö,+että+biologit+vastaisivat+sinun+toivomallasi+tavalla?
Jankutuksesi+on+rasittavaa+myös+siksi,+että+vaikka+kaivat+esiin+myös+sen+Lääkäriliiton+eettisn+ohjeistuksen,+SIELLÄKÄÄN+ei+lausuta+aiheesta+mitään+lopullisia+linjauksia+VARSINKAAN+Sinun+väitteitäsi+tukien.+Useaan+otteeseen+Lääkäriliiton+edustajat+ovat+myös+torpanneet+näkemyksesi+julkisuudessa+olleissa+artikkeleissa+ja+keskusteluissa.+Eettinen+ohjeistus+on+sekin+kuitenkin+vain+vähän+oppikirjan+tyyppinen+juttu.+JOS+Lääkäriliitto+määrittelisi+alkion+Sinun+laillasi,+SEKIN+sanottaisiin+ihan+selvästi!+Ymmärrätkö?
Ihan+epäilemättä+Sinä+et+anna+minkään+ikävän+tosiasian+pilata+jankutustasi.+Se+on+nähty.+Toistat+samat+vanhat+lauseet+yhä+uudelleen+ja+kaikki+ne+tekstit,+mitkä+Sinun+mielestäsi+eivät+tarinaan+mukaan+sovi,+Sinä+vain+unohdat.+Se+on+REHELLISTÄ+KESKUSTELUA!
13.08.2019 18:44
Olet+aika+lailla+pihalla+tosiasioista.+Katolinen+kirkko+on+itse+asiassa+se+ensimäinen+kristittyjen+kirkkokunta,+josta+muut+sitten+ovat+eronneet.
13.08.2019 18:27
Ihan+tyrmistyttävää+seurata+sivusta,+kun+Sinä+auot+päätäsi+mummomuorille.+Jos+Sinä+olet+uskovainen,+en+ihmettele+maallistumiskehitystä.+Tyhmäkin+saa+olla,+mutta+ei+sitä+ole+pakko+JATKUVASTI+näyttää.
13.08.2019 17:19
Miten+niin+jotakin+"huonoa"?+Jakautuminen+eri+ryhmiin+vain+on+realiteetti.+Ei+sitä+kukaan+voi+kieltää.+Se+on+oiva+todiste+vain+kristinuskon+tulkinnanvaraisuudesta.
12.08.2019 15:46
Muista+nyt+kuitenkin,+että+Sinä+et+ole+opettaja.
12.08.2019 15:44
Se+havainto+vain+on+pelkkää+puhetta+niin+kauan+kuin+sitä+eivät+pysty+muut+todentamaan.
12.08.2019 15:42
Valitettavasti+tuo+Pyhä+Henki+esiintyy+vain+teoriassa.+Käytännön+havaintoja+ei+ole.
11.08.2019 15:59
Katsos+Rakas+Ystäväni:+olen+luterilaisen+kirkon+jäsen+ja+TÄYSIN+selvillä+siitä,+mitä+ja+miten+kirkko+opettaa.+Lisäksi+joudun+-+kuten+HYVIN+tiedät+-+opettamaan+lapsille+uskontoa+koulussa+osana+työtäni+luokanopettajana.+Et+kai+kuvittele,+että+koulussa+saataisiin+opettaa+jotakin+sellaista,+mikä+ei+kirkolle+sovi?+Tässä+asiassa+toki+täytyy+muistaa+sekin,+että+uskonnonopetus+ei+saa+ENÄÄ+olla+tunnustuksellista,+mutta+näin+ovat+asiat+olleet+vasta+muutaman+vuoden+ajan.+Ehdin+kyllä+hyvin+opettaa+uskontoa+ennen+nykyisiä+normejakin.+
Luther+oli+oman+aikansa+lapsi+ja+monin+tavoin+mielkenkiintoinen+tyyppi.+Kaikki+hänen+ajatuksensa+koskien+esim.+juutalaisuutta+eivät+taida+oikein+kestää+perusteellista+tarkastelua.+Se+on+selvää,+että+noina+aikoina+uskonto+oli+ihmisten+elämässä+suurempi+juttu+kuin+nykyisin.+Käytiinhän+Euroopassakin+30-vuotinen+sota,+jossa+yhtenä+taustavaikuttimena+oli+asetelma+protestantit+vs+katoliset.+
Älä+viitsi+turhaan+äpyttää,+sillä+julistuksellasi+ei+ole+minuun+sanottavaa+vaikutusta+tuollaisenaan.+Jos+olen+Sinusta+jossakin+väärässä,+siitä+vain+osoittamaan+se+ihan+konkreettisin+esimerkein.+Jos+esim.+kirjaimellinen+tulkinta+Raamatusta+ei+Sinusta+ole+ikinä+ollut+käytössä+luterilaisilla,+siitä+vain+todistamaan+tuo+väite!+Ole+hyvä+vain!
11.08.2019 15:57
Siitä+vain+sitten+perustelemaan+tuo+näkemyksesi+edes+joiltakin+osin.
11.08.2019 15:50
Itse+asiassa,+aika+harvat+tieteen+osa-alueet+teologiaa+lukuunottamatta+ottavat+kantaa+jumaluuteen.+Kyse+on+lähinnä+siitä,+että+tiede+on+luonut+meille+suuren+valikoiman+keinoja+ymmärtää+todellisuutta.+Alun+alkaen+uskonnot+kehittyivät+selittämään+asioita,+joita+ihmiset+eivät+ymmärtäneet.+Fundamentalistit+haluavat+oikeastaan+edelleenkin+sitä,+että+kaikki+selitetään+uskonnon+kautta.+
En+oikein+ymmärrä+tarvettasi+tuottaa+näitä+avauksia,+joiden+pohjilta+on+turha+odottaa+kovin+kehittynyttä+keskustelua.
11.08.2019 14:11
En+ymmärrä+tuota+Sinun+tapaasi+"keskustella".
Suureen+äänen+messuat+sitä,+miten+olen+väärässä+enkä+tiedä+mistään+mitään.+Sinulta+kuitenkin+tuttuun+tyyliin+unohtuu+kertoa+se,+missä+asioissa+olen+väärässä+ja+miten.+
Koetat+myös+jotenkin+oudosti+pistää+sanoja+suuhuni.+Kyllä+minäkin+uskon,+että+kirkossa+jatkuu+sama+liberaali+kehityssuunta.+Se+on+TÄYSIN+johdonmukainen+ja+väistämätön.+Sinunkin+olisi+ehkä+syytä+pohtia,+MITÄ+avauksessa+lopulta+oikein+kysyin.+Aloit+vain+raivota+ilmeisesti+sen+takia,+että+avaukseni+oli+noin+muotoiltu?
Loppuosa+jutustasi+menee+sen+verran+höpöttelyn+puolelle,+että+en+viitsi+vaivautua+enempää+kommentoimaan.+Oikeastaan+Sinunkaan+ei+ehkä+kannata.
11.08.2019 14:08
Siihen+aina+joskus+pyrin.
11.08.2019 14:03
Sinulla+näköjään+on+keskustelusta+väärä+kuva.+Keskustelu+tarkoitta+sitä,+että+kun+jotakin+väittää,+ne+esitetyt+väitteet+sitten+myös+pystyy+perustelemaan.+Keskustelua+ei+ole+se,+että+itse+kukin+keksii+mitä+tahansa+irrationaalisia+väitteitä+vailla+pohjaa.
11.08.2019 14:02
Olisi+tärkeää,+että+puhuisit+totta.+
Koulussa+on+omat+ongelmansa,+mutta+minä+en+millään+ymmärrä+tarvettasi+esiintyä+opettajana+ja+puhua+täyttä+potaskaa.+Selittäisitkö+sitä?
11.08.2019 14:00
Älä+viitsi+höpötellä.+Tietoa+siitä,+mitä+ja+miten+kirkko+on+opettanut,+on+maailma+pullollaan.+Ei+näinä+päivinä+tarvitse+lähteä+merta+edemmäs+kalaan.+Toisin+oli+ennen.+
Luterilaisen+kirkon+opetus+oli+aikaisemmin+käytännössä+fundamentalistista.+Vasta+viime+vuosikymmeninä+on+tapahtunut+muutoksia.+Syyt+ovat+ilmeiset.+On+turha+opettaa+vaikkapa+kreationismia,+jos+ihmiset+eivät+siihen+usko.+Periaatteessa+siis+jos+nykylinja+ei+jatku,+vaihtoehtona+on+vain+paluu+entiseen.+Yksinkertaista,+rakas+Watson...
11.08.2019 12:57
Entä+miten+voi+keskustella+sellaisen+ihmisen+kanssa,+joka+keksii+itse+erilaisia+tapahtuneita+asioita?+Muidenko+pitää+vain+uskoa+sokeasti+kaikki+väitteet?
11.08.2019 12:53
Ongelmasi+vain+on+se,+että+et+pysty+mitenkään+TODISTAMAAN+väitteitäsi.+Yhdellä+tasolla+Sinun+uskontosi+on+vain+yksi+muiden+joukossa.+Toisella+tasolla+taas+Sinun++tapasi+määritellä+uskoasi+on+vain+yksi+muiden+joukossa.+
Emme+voi+lähteä+päättelyketjussa+eteenpäin+ennen+sitä,+että+olet+esittänyt+kestäviä+perusteluja+noille+oletuksille.
11.08.2019 12:52
145 / 730