Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
InhottavaRealisti
InhottavaRealisti
InhottavaRealisti
Vapaa kuvaus
Aloituksia
323
Kommenttia
14591
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Millaista+faktaa+Sinulla+on+siitä,+että+ihmiset+useinkin+toipuvat+aivan+kuoleman+kynnykseltä+vaikkapa+loppuvaiheessaan+olevasta+syövästä?
Ilmeisesti+täällä+paapattavien+ihmisten+joukossa+ei+ole+heitä,+jotka+työskentelisivät+edes+lähellä+terveydenhoitopuolta?+Käytännössä+terminaalivaiheen+potilaille+annetaan+loppuvaiheessa+jo+niin+voimakas+kipulääkitys,+että+se+pysäyttää+hengityksen.+Kipulääkitys+on+myös+pakko+antaa.+
Minua+ihmetyttää+suuresti+se,+mitä+kaikkea+ihmiset+uskon+nimissä+vaativatkaan+muilta.+Itseähän+se+vaatimus+harvoin+koskee.
29.12.2016 11:05
Päädymme+siis+lopulta+aina+päättelyssä+tähän+samaan+asiaan:+on+vain+uskottava?+Sanoopa+järki+mitä+tahansa,+uskomisen+yhteydessä+sitä+ei+saa+käyttää?+Tai,+järkeä+on+käytettävä+vain+rajoitetusti?
Itse+näkisin,+että+VARSINKIN+uskon+asioissa+se+järki+olisi+syytä+pitää+mukana+aina.+Erityisesti+siinä+vaiheessa,+jos+ja+kun+uskon+nimissä+aletaan+vaatia+asioita,+järjen+käytön+pitäisi+olla+itsestäänselvyys.+
Jos+jokin+oppi+on+"muodostunut+hiljalleen",+päässäni+alkavat+soida+hälytyskellot.+Kristinuskon+piirissä+on+siis+pitkään+vain+uskottu?+Miettimättä+lainkaan+sitä,+mihin+loppujen+lopuksi+uskotaan?+Mielikuvitusrikkaat+ihmiset+ovat+aikojen+kuluessa+kehitelleet+selityksen,+jolle+parhaat+autokauppiaatkin+ovat+kateellisia+ja+nyt+sitten+vain+huudetaan+hallelujaata?
Anteeksi+kamalasti,+mutta+ihmetys+mielessäni+väkisinkin+vain+lisääntyy...
29.12.2016 11:01
Niinpä+kai.
29.12.2016 10:54
Patmoksen+mainosmiehen+jutut+ovat+jo+lähes+komedian+tasolla.+Mahtaako+hänen+tavoitteensa+sittenkin+olla+päinvastainen+kuin+me+luulemme?
29.12.2016 10:54
Mikähän+ihmisen+oikeasti+saa+tekemään+tämän+kaltaisia+lapsellisia+avauksia...
28.12.2016 20:24
Hyvin+helposti+näytävät+eri+lajinuskovaiset+tulkitsevan+vainoksi+jo+sen,+jos+heidän+kaikkia+sanojaan+ei+suostu+uskomaan.
28.12.2016 20:23
Minusta+mielenkiintoista+on+lähinnä+se,+että+Soini+itse+työskentelee+politikkona+tehtävissä,+joissa+kompromissit+ovat+arkipäivää+ja+suorastaan+välttämättömiä,+mutta+kokee+tietyissä+asioissa+tarpeelliseksi+vetää+rajan+viivasuorasti+ja+millilleen.+Tai,+ehkäpä+selitys+löytyykin+juuri+tuosta+faktasta.
28.12.2016 20:21
Onko+Suomi+esim.+Sinun+mielestäsi+hyvinkin+vasemmistolainen+maa?+Entä+onko+USA+kenties+mailman+paras+paikka+asua+aivan+kaikille?
Kuinka+oikealla+maan+oikein+täytyy+olla+poliittisesti,+että+olet+tyytyväinen?
28.12.2016 19:04
Hups.+Et+näemmä+olekaan+itse+koko+juttua+keksinyt.+Joku+muu+on.+Kyllä+maailma+on+mieletön.
28.12.2016 19:01
Onnittelut,+George.+Onnistut+luomaan+ainutlaatuisen+sekasotkun,+johon+kuitenkin+itse+kai+uskot?
Seuraavaksi+kertonet,+missä+kohtaa+Raamattua+nuo+jutut+sanotaan.+Missä?+Muutoin+nimittäin+tulee+mieleen+ajatus,+että+olet+ne+aivan+itse+keksinyt.+
Tavallaan+on+traagista,+mihin+ihmiset+tosiaankin+uskovat...
28.12.2016 18:59
Kovasti+vaikuttaa+liioitellulta+tuo+näkemys+Patmoksesta+joka+puolella+maailmaa+vaikuttavana+hyväntekijänä.+Aika+härskiä+valehdella+liikkeestä.
27.12.2016 18:53
Millaisilla+kriteereillä+arvioiden+päättelet+kristinuskon+olevan+lähimpänä+"oikeaa"?
27.12.2016 18:49
Avauksessani+oli+koko+joukko+muitakin+asioita+pohdittavaksi+kuin+vain+se,+mitä+se+uhraus+koski.+Itse+pidän+hieman+omituisena+jo+ajatusta+siitä,+että+kyseessä+edes+oli+uhraus.+Samoin,+olen+hyvin+kummastunut+siitä,+uhrasiko+Jumala+siis+osan+itsestään+vaiko+täysin+erillisen+yksilön.+Miten+mahtaa+asia+olla?
27.12.2016 18:47
Amerikkalaiset+puhuvat+mitä+sattuu.+Varsin+suurella+osalla+heistä+ei+esim.+ole+minkäänlaista+kuvaa+siitä,+missä+Suomi+on.+Samoin,+heillä+on+hyvin+omanlaisensa+kuva+vaikkapa+myös+siitä,+mikä+politiikka+on+vasemmistolaista+ja+mikä+ei.
27.12.2016 18:45
Tämä+keskustelu+nyt+on+mitä+on.
27.12.2016 11:58
Halua+keskustella+varsinaisesta+aiheesta+ei+tunnu+olevan+kuin+hyvin+harvoilla+ja+heillekin+ongelmia+tuottaa+selkeiden+ja+yksiselitteisten+omien+ajatusten+esittäminen.
27.12.2016 11:56
Todistajat+eivät+taida+olla+poikkeus+toimintatavoissaan.+Kriittinen+ajattelu+ja+usko+sopivat+äärimmäisen+huonosti+yhteen.
26.12.2016 21:29
Katsoin.+Eniten+minua+kiinnostaisi+kyllä+kuulla+fundamentalistikristittyjen+näkemyksiä+aiheesta...
26.12.2016 21:26
Huvittaa+aina+lukea+näitä+USA:n+polittisen+kentän+"asiantuntijoita",+joiden+mielestä+Demokraattinen+puolue+on+jotenkin+vasemmistolainen.+Ei+paljoa+faktatieto+päässä+ressukoilla+paina.+Jenkkilän+puoluekenttä+on+jotakin+muuta+kuin+kuvittelette.
26.12.2016 21:24
Tarkoitatko+minua?
26.12.2016 21:21
723 / 730