Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
InhottavaRealisti
profiilit
InhottavaRealisti
InhottavaRealisti
Vapaa kuvaus
Aloituksia
323
Kommenttia
14592
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tarkoitatko+minua?
26.12.2016 21:21
Onko+tästä+olemassa+jonkinlaista+näyttöä?+Kuinka+suuri+tuo+Patmoksen+organisaatio+mahtaa+oikein+olla,+kun+vähän+joka+paikassa+ollaan?+Lääkäreitäkinkö+on+Patmoksen+piirissä+oikein+suurin+määrin?
26.12.2016 21:20
En+oikein+tiedä,+millä+pohjalla+se+AJOITTAINEN+uskoni+on.+Varmaan+siellä+tunnepuolella?+Onhan+tavallaan+lohdullista+uskoa.+Minun+on+vain+vaikea+uskoa+siihen,+että+Jumalan+kaltainen+olento+vaatisi+ihmisiltä+läheskään+kaikkia+niitä+asioita,+joita+hänen+väitetään+vaativan.+
Selväähän+se+on,+että+rationaalinen+minäni+huomauttelee+koko+ajan+kuvitelmistani.+Jotenkin+on+kuitenkin+voimaa-antavaakin+uskoa+pilven+päällä+naureskelevaan+valkopartaiseen+heppuun,+joka+ei+hernostu,+vaikka+terassillamme+muutamat+otankin+tai+epäilen+häntä.
26.12.2016 21:14
Saivartelua.+Jumalia+joko+on+vain+yksi+tai+sitten+ei.+Miten+asia+on?
Uhrasiko+Jumala+siis+itsensä+vai+jonkun+muun?
26.12.2016 21:09
Patmos,+Patmos...+Jep.+
Kun+selasimme+muutama+viikko+sitten+radiokanavia,+vaimoni+ihmetteli+nimeä+Patmos.+Ei+ollut+ikinä+kuullutkaan.+Vaimoni+on+ammatiltaan+terveydenhoitaja.+Tekee+siis+hoitotyötä+oikeasti+eikä+vain+mielikuvituksessa.
26.12.2016 21:07
Kai+te+ymmärrätte,+että+Jyrin+kanssa+keskustelu+ei+johda+ikinä+mihinkään?
26.12.2016 21:00
Kaipa+meidän+jokaisen+usko+on+"omamme".+Niin+Sinunkin.+
Kunnioitan+uskoasi,+vaikka+se+on+kyllä+sanottava,+että+melkoisen+sekavalta+se+kyllä+vaikuttaa.+Itse+ehkä+ajattelet+toisin.+Siitä+en+ole+kyllä+varma,+pitääko+jokainen+Sinun+uskoasi+kristinuskona.+Mitä+arvelet?
Minä+itse+uskon+kai+ajoittain+lähinnä+johonkin+Zeuksen+kaltaiseen+parrakkaaseen+äijään,+joka+pilven+päältä+tillottelee+ihmisiä.+Tiedän,+tosi+typerää.+Jeesusta+en+saa+mahtumaan+heittelehtivään+uskooni+oikein+millään.+Minun+on+äärimmäisen+vaikea+sulattaa+ajatusta+syntisyydestä.+Näen+koko+synti-käsitteen+vain+vallankäyttönä.+
Oikeastaan+minuä+ärsyttää+uskovaisissa+eniten+se,+että+he+julistavat+faktoina+asioita,+joita+eivät+todistamaan+pysty.+Ymmärrän+kyllä+uskon+mysteerin+merkityksen+ja+tiettyyn+pisteeseen+asti+jopa+irrationaalisuudenkin,+mutta+sitä+en+ymmärrä,+että+uskon+nimissä+härskisti+valehdellaan+ja+vääristellään+tosiasioita.
26.12.2016 20:51
Edelleenkin+kyllä+jää+epäselväksi+tuo+Jeesuksen+asema.+Onko+hän+Jumalan+poika+vaiko+ei?+Onko+ymmärrettävä+niin,+että+täällä+esim.+Simelius+ja+Pertsa+eivät+usko+luterilaiseen+tapaan+kolmiyhteiseen+Jumalaan?+
Saisinko+selkeitä+vastauksia+avauksen+kysymyksiin?
26.12.2016 20:41
Jälleen+kerran+mieleni+täyttää+syvä+sääli+Sinua+kohtaan.
26.12.2016 10:59
Bibeln+osoittaa+ylöpuolella+lähinnä+vain+oman+haluttomuutensa+ja+kyvyttömyytensä+vastata+noihin+kysymyksiin.+
Jos+avauksessani+on+jotakin+rienaavaa,+kertokaa+selkeästi+MITÄ.+Jos+ette+osaa+siihenkään+vastata,+olette+vain+tyypillisiä+Suomi24:n+enemmäkseen+säälin+tunnettä+herättäviä+päänaukojia.
26.12.2016 10:57
Ainahan+nämä+vaikeat+kysymykset+jäävät+vastausta+vaille.+Miksiköhän...??
26.12.2016 10:34
Et+taida+oikein+ymmärtää?+
Kysessä+ei+ole+mainintojen+määrä.+Kyseessä+on+niiden+laatu.+Se,+että+ihmisillä+on+suuri+tarve+levittää+uskonnollisia+tekstejä+ei+tee+niistä+totta.+
Tosiasiahan+taitaa+olla+se,+että+Jeesuksen+ihmeteoista+ei+ole+objektiivisia+todisteita.
26.12.2016 10:33
Veikkaan,+että+odotat+turhaan.
26.12.2016 10:27
Kyse+on+siitä,+OLIVATKO+Jeesus+ja+Jumala+"yhtä"?+Kertoisitko+tarkemmin?
26.12.2016 10:24
Vastauksesi+on+vain+esimerkki+siitä,+ettäet+ilmeisesti+kykene+vastaamaan+esittämiini+kysymyksiin.+Niinkö+asia+on?+Uskot,+muttet+osaa+selittää+mihin+ja+miten+uskot?
Mitkä+osat+avauksestani+muuten+ovat+jotenkin+rienaavia?+Mitä+rienaavaa+siinä+on,+jos+kysyn+tuollaisia+asioita?+Onko+niin,+että+joitakin+asioita+ei+saa+kysyä?+Kuka+ja+missä+niin+on+määritellyt?
26.12.2016 10:23
Minua+kiinnostaisi+kuulla+kyllä+palstalaisten+omia+ajatuksia.+Jos+johonkin+uskoo,+kai+pitäisi+tietää+se,+MIHIN+uskoo?!
26.12.2016 10:19
Minä+en+kyllä+millään+ymmärrä+sitä,+millä+perusteella+joku+väittää+noita+Jeesuksesta+kertovia+Raamatun+ulkopuolisia+lähteitä+"runsaiksi".
En+myöskään+ymmärrä+millään+nimimerkin+Tieteenharrastaja+logiikkaa+siitä,+että+Jumala+ei+halua+itsestään+olevan+objektiivisia+todisteita.+
Miksi+ei?+Alussahan+niitä+todisteita+kai+kuitenkin+oli+pakko+olla?+Mistä+se+usko+muuten+olisi+symtynyt?+Mikä+on+siis+muuttunut?+Jumalako+haluaa+jostakin+kumman+syystä+jättää+"pelastamatta"+skeptisemmät+ja+analyyttisemmät+ihmiset,+jotka+ovat+taipuvaisempia+ateismiin?
26.12.2016 10:11
Ihan+tosiaanko+kuittaat+ajatuksia+herättävän+avauksen+tuttuun+tyyliin+noin+typerästi?
26.12.2016 10:05
No+niin.+Ehkäpä+tähän+aiheeseen+jotakin+nyt+sanon,+kun+avauksen+itse+tein.+
Minun+pulmani+-+jos+sellaista+sanaa+voi+käyttää+-+uskonnollisuuden+ja+uskontojen+suhteen+on+se,+etten+millään+kykene+näkemään+uskonnoissa+kuin+vain+ihmisten+tuotosta.+En+ole+puhdasoppinen+ateisti,+mutta+minulle+on+hyvin+vaikeaa+sopeutua+ajatukseen,+että+olisi+vain+sokeasti+uskottava,+kertoipa+järki+mitä+tahansa.+Kun+joku+Raamattuun+keksi+ujuttaa+vaatimuksen+uskomisesta+lapsen+lailla,+hän+oli+nerokas.+Hän+myös+toimi+ymmärrettävästi:+epäileminen+on+pakko+leimata+pahaksi+asiaksi.+
Koska+tunnen+kristinuskon+parhaiten,+keskityn+siihen.+
Raamatun+määritteleminen+Jumalan+muuttumattomaksi+sanaksi+on+periaatteessa+järkevää.+Näinhän+fundamentalistit+VÄITTÄVÄT+ajattelevansa.+Väite+vain+ei+ole+totta.+Raamatun+taustaan+liittyy+ääretön+määrä+erilaisia+kysymyksiä+ja+ongelmakohtia.+Tekstejä+on+väännelty+ja+käännelty+surutta.+Äskettäin+luin+juuri+siitä,+miten+teksteissä+on+tietoisesti+muokattu+naisten+osuutta+tarinoissa+pienemmäksi.+
Jos+Raamattuun+olettaa+Jumalan+jotenkin+vaikuttaneen,+se+pitäisi+pystyä+todistamaan.+Tarinoiden+ottaminen+kirjaimellisesti+on+ymmärrettävää,+mutta+tosiasiat+eivät+yksinkertaisesti+millään+tue+esimerkiksi+VT:n+tarinoiden+kirjaimellisuutta.+Jo+Luomiskertomuksesta+lähtien+juttu+menee+pieleen+ja+kreationisteja+lukuunottamatta+tämän+kyllä+suuri+osa+ymmärtääkin.+Jopa+juutalaiset+itsekin+ymmärtävät+tarinoiden+kuvitteellisuuden+fundamentalisteja+lukuunottamatta.+Kyseessä+on+kuitenkin+heidän+historiansa!
Kuten+ylempänä+sanoin,+jo+ajatus+siitä,+että+Jumala+tosiaankin+käskisi+juutalaisten+tuhota+kokonaisia+viholliskansoja+on+mieletön.+Sama+Jumalako+sitten+yhtäkkiä+UT:n+puolella+muutuukin+armahtavaksi+ja+uhraa+ITSENSÄ?+jo+pelkkä+ajatus+siitä,+että+kristinuskon+Jumala+on+kolmiyhteinen+ja+samalla+kuitenkin+vain+yksi+on+sekava+ja+typerä.+Jos+Jeesus+on+Jumalan+poika+(?),+hän+on+eri+persoona.+Jos+ei,+on+turha+puhua+monoteismistä!
Ja+sitä+myös+ihmettelen,+MITÄ+Jumala+loppujen+lopuksi+uhrasi!+Jeesushan+heräsi+kuolleista+ja+on+nyt+Taivaassa?+Mikä+uhraus+se+sitten+oli,+että+Jeesus+kärsi+ja+nyt+sitten+ei+enää+kärsi?+Kun+Jeesus+kärsi,+kärsikö+myös+Jumala?+Kun+Jeesus+kuoli,+kuoliko+myös+Jumala?+Jos+ei+kuollut+eikä+kärsinyt,+miten+voidaan+puhua+monoteismistä?+Kyseessähän+on+yksi+ja+sama+olento?+Oliko+Jeesuksen+kärsimys+hyvinkin+mittaamaton,+kun+huomioon+otetaan+se,+että+moni+ihminen+kärsii+maailmassa+jatkuvasti+ja+huomattavasti+Jeesusta+pitemmän+ajan?
Jos+Jeesus+hyvitti+ihmisten+synnit,+miksi+yleensä+ottaen+meidän+pitää+yhä+edelleenkin+vain+märehtiä+syntejämme+ja+tuntea+kovasti+syyllisyyttä,+vaikka+olemme+vain+inhimillisiä+olentoja?+Jumalahan+meidät+tällaisiksi+loi?+Miksi+ylipäätään+ottaen+meidän+pitäisi+olettaa+olevamme+lähtökohtaisesti+syntisiä?+Tarina+Syntiinlankeemuksesta+ei+ole+totta.
Tiedän,+olen+sivussa+aiheesta.+Katsotaan+nyt,+tuleeko+vastaukseksi+yhtään+mitään...
26.12.2016 09:37
En+usko+hetkeäkään,+että+joku+oikeasti+uskovainen+ihminen+puolustaisi+ihmisen+tappanutta+uusnatsia.+Mitä+kummaa+nämä+puheet+"lynkkauksestakin"+tarkoittavat?+Tätä+potkijaahan+ei+taida+kuolena+uhata,+toisin+kuin+uhriaan?
On+kertakaikkisen+irrationaalista,+että+täällä+joku+muka+uskovainen+kehuu+MV-lehteä+ja+sen+jouranalismia.+
Minulle+riittää.+Hyvää+joulua+kaikille!
23.12.2016 18:29
724 / 730