Vapaa kuvaus

Aloituksia

323

Kommenttia

14591

1. Rikolliset+ovat+oma+lukunsa.+Entäpä+he,+jotka+vain+Räsäsen+tyyliin+julistaisivat+tuomioita?
  2. Sinulla+on+kummallinen+logiikka.+"Kaikella+voi+todella+perustella+ja+siitä+on+tuhansia+kirjoituksiakin+palstalla.+Mutta+kirjoituksiin+sisältyy+huomattavan+paljon+ei-faktaa,+kuka+esim.+määrittelee+subjektiivisen+tunteen,+että+terveys+ei+kestä+tms."Käytännössä+selkeät+terveystilanteet+luonnollisesti+määrittelee+lääkäri.+Toki+meillä+on+Suomessakin+vaikkapa+vanhoillislestadiolaisten+joukko,+jonka+naisväkeä+on+kuyllä+paikoin+"kannustettu"+lisääntymään+terveydenkin+uhalla.+"Onko+se+faktaa,+tutkittua+tietoa?+Vai+ehkä+omakohtainen+mutu-tuntuma?+Jos+lääkäri+määrittää+heikon+fysiikan+tai+psyyken+ja+sos.työntekijät+heikon+arjen+selviytymisen,+on+tilanne+tietenkin+toinen.+Viitasin+kyllä+siihen,+kun+täällä+niin+mainitaan,+että+pelkkä+ilmoitus+niistä+olisi+riittävä.Kaiken+kaikkiaan,+ihmisyksilöllä+on+oikeus+omaan+elämäänsä+ja+sitä+ei+saa+lopettaa+millään+mutu-tuntumisella,+vaan+aidoilla+faktoilla+pakottavissa+tilanteissa."Suomessa+laki+vain+yksinkertaisesti+sallii+abortin.+Tästä+kyse+on.+Abortille+on+periaatteessa+olemassa+maassamme+ehdot,+mutta+yleisesti+ottaen+laki++on+niinkuin+se+luetaan+ja+abortin+saa+suuri+enemmistö+sitä+hakevista.+Tiedät+asian+vallan+hyvin.+Sinun+täytyi+kyetä+ymmärtämään+se,+että+Suomen+kaltaisessa+maallistuneessa+ja+nykyaikaisessa+valtiossa+yleinen+käsitys+aborttiin+liittyen+kuitenkin+on+se,+että+lopullisen+päätöksen+tekee+raskaana+olija.+Sinä+taas+haluaisit+yhteiskunnalle+Veto-oikeuden+asian+suhteen+ja+se+iskostuu+maamme+kaltaiseen+kohtuullisen+liberaaliin+valtioon+huonosti.+Tämä+on+totuus,+vaikka+et+sitä+ilmeisesti+näekään.+Puheesi+mutu-tuntumista+ovat+aina+yhtä+outoja.+Ilmeisesti+pidät+ihmisiä+jotenkin+kykenemättöminä+hahmottamaan+omaa+elämäänsä?+Tarvitaanko+siis+tilanteisiin+jokin+"ylin+päättäjä",+joka+sitten+tekee+päätöksen+muiden+puolesta?+Niinkö?+Sinun+fantasiasi+siis+kuitenkin+on+valtio,+jossa+abortin+saa+vain+ja+ainoastaan+äärimmäisen+vakavilla+perusteilla?+Ne+Sinun+faktasi+ovat+Sinun+omiasi.+Minä+olen+jo+aikaisemminkin+sanonut,+että+niillä+on+merkitystä+vain+silloin,+jos+aborttia+harkitseva+suostuu+omaksumaan+samat+faktat.+Epäilen+kovasti+sitä,+sillä+jos+asia+noin+olisi,+täälläkin+olisi+luultavasti+paikalla+kiitollisia+vanhempia,+jotka+ovat+jankutuksesi+vuoksi+"nähneet+valon"!+Näinhän+asia+ei+kuitenkaan+ole...
  3. Minä+en+ole+muistaakseni+käyttänyt+alkiosta+tai+sikiöstä+nimitystä+"solumöykky".+Sinun+kannattaisikin+siis+kohdistaa+aihetta+koskeva+kritiikkisi+heihin,+jotka+niin+tekevät.+Ylipäätään+ottaen,+en+juurikaan+hirveästi+arvosta+teitä+anonyymiydellä+pelleilijöitä.+Jos+rekattu+nikki+olemassa+on,+miksi+sitä+ei+käyttäisi?+Minä+pyrin+tunnistettavuuteen+silloinkin,+kun+en+ole+koneella.+Jos+laitan+tekstini+perään+lyhenteen+"IR",+olen+kirjoittanut+puhelimella.+Näin+koneella+rekisteröidyn+aina.+Tunnistettavuus+on+tärkeä+asia,+koska+silloin+jokainen+täällä+tietää,+mitä+kukin+on+sanonut.+Sen+suhteen+väistely+ja+kieltely+siis+sitten+loppuu.+Minun+väittämiäni+on+oikeastaan+ollut+tasan+kaksi+kappaletta.+1.+Ei+ole+olemassa+mitään+suurta+ihmisyyden+määrittelyä+koskevaa+biologista+"faktaa".+Tätä+koskevia+perustelujani+täällä+et+ole+Sinä+eikä+kukaan+muukaan+MITENKÄÄN+kumonnut.+Olen+lukuisia+kertoja+todennut,+että+kiistattomat,+yksiselitteiset+ja+selkeät+faktat+erottuvat+muiden+joukosta+hyvin+yksinkertaisesti:+ne+vaikuttavat+vähintäänkin+jollakin+tasolla+päätöksentekoon+ja+ne+myöskin+esitetään+aina+niin+oppikirjoissa+kuin+muissakin+eri+alojen+perusteoksissa+niin+selkeästi,+että+keskustelua+aiheen+tiimoilta+ei+tarvitse+käydä.+Kun+Sinä+siis+otat+itse+asiassa+varsin+läpinäkyvästi+esille+vain+tiettyjä+valikoituja+lauseita+niistä+muutamasta+tuttuakin+tutummasta+tekstistä,+toimit+periaatteessa+erittäin+epärehellisesti.+Olisi+rehellistä+myöntää+suoraan,+että+se+Sinun+TOTUUTESI+ei+ole+ainoa+mahdollinen.+Et+kuitenkaan+suostu+niin+tekemään.+Jankutat+ja+jankutat+loputtomasti+ja+periaatteessa+juuri+siksi+toimintasi+voidaankintulkita+myös+osin+häiriköinniksi.+Myös+haluttomuutesi+reagoida+eriävien+mielipiteiden+esittäjien+perusteluihin+on+ilmeinen.+Sinä+vain+täysin+tietoisesti+jätät+useimmat+tekstieni+ydinsisällöistä+huomiotta.+Aitoa+keskustelua?+Tuskin.Toinen+perusväittämäni.+2.+Ihmisyyttä+ja+ihmistä+ei+voi+pelkistää+biologiaksi.+Tämäkin+asia+on+loputtoman+monta+keraa+tullut+käsiteltyä.+Ihminen+on+monia+asioita.+Me+olemme+psykofyysinen+kokonaisuus+ja+kiitos+älymme,+pystymme+eri+tavoin+luokittelemaan+asioita.+luomme+siis+järjestystä+kaaokseen.+Olen+koettanut+kysyä+Sinultakin+sitä,+mitä+ihminen+Sinusta+on,+mutta+eipä+ole+vastausta+tullut.+Miksi+ei?+Sinulla+luulisi+olevan+aiheesta+niin+näkemys+kuin+perustelukin?Olen+samoin+yrittänyt+saada+Sinultakin+vastausta+tähän:+onko+ihminen+pelkkää+DNA:ta?+Ei+ole+vastausta+tullut.+Jos+pelkkä+DNA+tekee+alkiosta+ihmisen+mielestäsi,+MIKSI+et+voi+sitä+sanoa?+Oletko+ristiriidassa+itsesi+kanssa?+MIKÄ+estää+Sinua+selvästi+kertomasta+mielipidettäsi?Olen+yrittänyt+kysyä+myös+sitä,+miksi+täällä+eri+ihmiset+vastustavat+abortteja.+Kiukkkua+lukuunottamatta+selviä+vastauksia+ei+oikein+millään+tule.+Ilmeistä+on+sekin,+että+osa+ihmisistä+ei+millään+suostu+myöntämään,+että+perustelut+tosiasiassa+kumpuavat+uskonnollisuudesta.+Mikä+siinä+on,+että+sitä+ei+voi+myöntää?+Söisikö+sen+toteaminen+uskottavuutta?+Vai,+onko+niin,+että+omille+väitteille+on+parempi+hakea+perusteluja+biologiasta?+Niinkö?Heittosi+MV-tasoisista+jutuista+ovat+lähnnä+koomisia.+Uskoisin+kuitenkin+tekstieni+olevan+ihan+eri+tasossa+asiapitoisia+kuin+vaikkapa+Sinun+omien+tuotoksiesi,+joiden+pääosa+on+aina+samaa+toistoa.+Mutta:+Sinulla+on+nyt+taas+täysi+mahdollisuus+koettaa+vaihteeksi+vastata+kysymyksiini+edes+jotenkin.
  4. Juuri+näin+asia+on.