Vapaa kuvaus

Aloituksia

323

Kommenttia

14591

1. Elämän+synty+ymmärtääkseni+edellyttää+vain+oikeat+olosuhteet+ja+aineyhdistelmät.+Me+kaikki+koostumme+lopulta+vain+eri+alkuaineista.
  2. Jos+Sinä+haluaisit+oikeasti+keskustella,+Sinä+käyttäisit+koko+ajan+nimimerkkiäsi+tai+ainakin+tunnistautuisit+silloinkin,+kun+et+ole+rekisteröitynyneenä,+kuten+minäkin+teen.+Olen+jo+aikaisemminkin+sanonut,+että+käytin+aikaisemmin+eri+nikkejä+tässä+keskustelussa,+mutta+nykyisin+käytän+vain+ja+ainoastaan+tätä+yhtä+ja+samaa.+Tällöin+todellinen+keskustelu+on+mahdollista+ja+anonyyminä+pelleily+jää+niille+kirjoittajille,+joilla+ei+ole+halua+pitkäaikaisempaan+mielipiteiden+vaihtoon.+Suomi24:+n+keskustelun+mekanismit+ovat+minulle+-+kuten+Sinullekin!+-+tuttuja+jo+vuosien+takaa.+Siksi+tuntuu+äärimmäisen+typerältä,+että+Sinulle+pitää+tällaisia+itsestänselvyyksiä+selittää.+Tässä+hommassa+faktat+ovat+ihan+selvät:+Sinä+joko+haluat+ja+uskallat+keskustella+tehdisti+ja+tunnistettavasti+tai+sitten+et.+Oliko+riittävän+yksinkertaista?+Se,+miten+lähdet+loputtomiin+vaatimaan+milloin+minkäkin+asian+todistamista+Sinulle,+on+kaikin+puolin+tuttua+toimintaa+palstahäiriköiden+taholta:+kyllä+ihan+normaali+maalaisjärki+riittää+selittämään,+mitä+täällä+tapahtuu.+Botti+poistaa+täältä+tekstejä,+mutta+Sinun+todellinen+syysi+tekstisotkuihin+ei+ole+tosiaankaan+se.+Sinä+vainjostakin+syystä+tunnet+tarvetta+lähettää+tänne+noita+sotkuja.+Jokainen+normaaliälyinen+kyllä+ymmärtää+sen,+miksi+niitä+tänne+ei+tarvita.+Voisit+ylipäätään+ottaen+ihan+päässäsi+miettiä,+onko+vaikkapa+sanan+"murha"+välttämätöntä+esiintyä+joka+tekstissäsi.+Onko+niin?Se,+että+vastaat+toisen+puolesta,+osoittaa+tosiasiat.+Sinä+olet+sama+henkilö.+En+miäkään+lähde+loputtomasti+toisten+puolesta+asioita+väittämään.+Typerää+se+on.+Jokainen+puhuu+puolestaan.+Väitteesi+lukio-opetuksesta+ovat+tuttua+roskaa.+Nykypäivän+opetussuunnitelmissa+asiat+eivät+ole+enää+aikoihin+olleet+lukion+opetuksessakaan+erillisiä+saarekkeita.+Jos+biologian+-+lukiossahan+se+on+oppiaineena+-+puolella+määriteltäisiin+selkeästi+jo+alkio+ihmisyksilöksi,+tämä+asia+todettaisiin+ihan+selvin+sanoin+etiikankin+puolella.+Sinu+pitää+myös+ymmärtää+se,+että+koulussa+opetetaan+opetussuunnitelmien+mukaan.+Jos+opettajat+alkavat+sooloilla+ja+esittää+väitteidesi+mukaan+"värittyneitä+näkemyksiään",+seuraa+ongelmia.+Sinun+täytyisi+käsittää+s,+että+me,+jotka+ympäristöoppia+ja+biologiaa+opetamme,+tiedämme+kyllä,+mitä+ja+miten+esim.+abortista+opetetaan.+Jos+joku+esittää+mutua,+se+olet+Sinä.+Jos+olisit+opettaja,+nostaisit+esiin+vaikkapa+opetussuunnitelmien+osan,+jossa+selkeästi+tuetaan+näkemyksiäsi+abortista.+OPS:in+mukaanhan+niin+peruskoulussa+kuin+lukiossakin+mennään.+Abortti+nähdään+todellisuudessa+enimmäkseen+eettisenä+kysymyksenä.+Ei+sitä+juuri+muuten+pohdita.+Kanssasi+keskustelu+on+useimmiten+ajanhukkaa,+koska+Sinä+et+reagoi+toisen+sanomisiin.+Reaktiosi+on+aina+vain+kieltää+kaikki+epämieluisa.
  3. Vastaat+näköjään+osin+eri+henkilölle+kuin+minulle.+Siihen+en+ota+kantaa.+"Eihän+cerr.odduja+totuuksia+tarvitse+myöhemminkään+cield.ää.+Ei+minun+ole+cosc.aan+tarvinnut+ciisd.ää+mitään+aiempia+kirjoituksiani.+Sin.ä+sen+sijaan+joudut+cield.ämään+oelvasi+useamman+nic.in+takana.+Joskushan+tosin+olet+sen+jo+vahingossa+tullutkin+myöntäneeksi."Pelleilysi+ajoittain+anona+ja+ajoittain+nimimerkeillä+on+selvää.+Miksi+nytkin+vastaat+tekstiini,+jos+kerran+et+ole+se+henkilö,+jolle+tekstini+osoitin?+Sinähän+itse+toimit+juuri+niin+kuten+sanoin!"Kouluissa+opetetaankin+lähinnä+vain+tieteellisiä+factoja,+ei+sitä+miten+jonkun+esim.+arvoista+pitäisi+ajatella."Tekstini+oli+näyte+juuri+siitä,+miten+lukioissa+abortista+opetetaan.+Kuten+huomasit,+missään+kohtaa+tekstiä+EI+julistettu+mitään+niitä+asioita,+joita+Sinä+julistat.