Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
nähty.on
profiilit
nähty.on
nähty.on
Vapaa kuvaus
Aloituksia
10
Kommenttia
3577
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
No+kerroppas+nyt+Mikko+mikä+se+oikeas+seurakunta+on+jossa+sinäkin+olet+ja+sitten+se+,+että+mitä+Mäkisen+pitäisi+sanoa+?
11.03.2017 18:03
Niin+ja+sellainen+pikku+lisäys+,+en+muista+,+että+yksikään+tosi+uskova+Raamattua+kirjaimmellisesti+lukeva+olisi+tuosta+kilahtanut,+ihan+meni+sukkana+siis+läpi+;)
11.03.2017 17:54
No+ensinäkään+Jeesus+itsehän+ei+sanonut+mitään+homoseksuaaleista,+eli+ei+pitänyt+niin+tärkeänä.
Mitä+sitten+tulee+Raamatun+avioliittomalliin,+niin+kuten+kaikki+vähänkään+uskovat+tietävät+niin+avioliittohan+solmitaan+iäksi.+Lukuunottamatta+kahta+asiaa+puoliso+kuolee+tai+huoraa,+silloin+on+lupa+erota+mutta+ei+kuitenkaan+avioitua+uudelleen.
Tuo+argumentti+ei+sitten+oikein+pidä+kun+ajatellaan+vaikkapa+Matti+Nykästä+(pahoittelut+hänelle,+että+käytän+esimerkkinä)++mutta+6+.+kerran+avioliittoon+kirkossa+!+
Onko+tuo+siis+nyt+sitä+pyhää+Raamatun+opettamaa+avioliittokäsitystä?
11.03.2017 17:46
Elämänjatkumon+kannalta+on+palvelta+ensin+elämää,+noin+se+vaan+tai+sitten+ei+tarvisi+tätäkään+keskustelua+käydä,+oltaisiin+jo+sukupuuttoon+kuoltulaji.
11.03.2017 17:40
En+kiellä,+etteikö+tuon+lössin+mukana+tule+sellaisiakin+jotka+ei+oikeasti+apua+tarvitse+mutta+kommenttisi+paljastavat+sen,+että+olet+ihan+pelkkä+rasisti.
Hoidoksi+suosittelen+vaikka+paria+vuotta+avustustyössä+ulkomailla+,+siellä+kyllä+sitten+oppii+erottamaan+sen+oikean+hädän+ja+ei+niin+oikean+;)
11.03.2017 17:35
Niin+mistäpä+sitä+tietää+voit+olla+oikeassakin+mutta+ennen+kaikkea+mitä+tällaisista+ääri-ilmiöistä+aina+tavalliselle+taapertajalle+tulee+mieleen,+että+välttäkää+aina+sellaista+porukkaa+tai+ihmistä+joka+ihan+satalasissa+paasaa+toteuttavansa+Jumalantahtoa.+Ylipäätänsä+tilanne+jossa+uskovainen+ihminen+alkaa+kuvitella+tietävänsä+takuuvarmasti+Jumalantahdon+on+jo+valmiiksi+nyrjähtänyt.+
Monet+uskovaiset+kirjoittavat+kuinka+ateistit+ovat+nostaneet+itsensä+Jumalan+asemaan+tai+sen+ohi.++No+tuohan+on+juuri+päinvastoin.+Helluntailaiset+tästä+lienevät+se+terävin+ja+kärkkäinmerkki+kuinka+siellä+hengellisyys+on+viety+jopa+sille+asteelle,+että+"Matti"+tuvassaan+kuvittelee+tietävänsä+täsmälleen+mitä+Jumala+haluaa.
Jos+tästä+pitää+antaa+joku+esimerkki+niin+Daavidinlahko+jenkkilässä+;)
11.03.2017 17:10
No+vaikka+rasismi+puheistasi+pahasti+haiseekin+niin+eikö+nuo+asiat+pidä+katsoa+aina+henkilökohtaisesti+,+mistä+ihminen+on+ja+taustat+jne.
11.03.2017 16:58
Eli+vähän+tällainen+tarina+
http://cgi.iltalehti.fi/tosielamaa/201703102200083681_ir.shtml
Ei+siinä+mitään,+hienoa+jos+molemmat+ihmiset+ovat+tyytyväisiä+elämäänsä+mutta+ehkä+noista+nyt+ei+kuitenkaan+mitään+yleistyksiä+voi+lähteä+tekemään.+Ihan+kuten+ei+muistakaan+henkilökohtaisista+elämänpoluista.
Näyttelijäkaarti+vaikuttaa+kyllä+ihan+hyvältä+eli+tuota+odotellessa.
11.03.2017 16:56
Niin+tuo+näyttäisi+olevan+enemmänkin+sinun+henkilökohtainen+missio.+Itse+olen+kyllä+sen+verran+skeptinen+ihminen,+että+pyrin+aina+arvioimaan+sitä+onko+joku+oikeasti+avuntarpeessa.
11.03.2017 16:50
Jeesus+kyllä+opetti+ihan+lyhykäisyydessään,+että+hädänalaisia+ihmisiä+ja+heikompia+pitää+aina+auttaa+ja+kyse+ei+ollut+siitä+onko+samaan+uskontokuntaa+tai+polku+jotenkin+otollinen+sitten+julistukselle.
Tuon+viimeisen+lauseen+ovat+ikäänkuin+nämä+meidän+kotikutoiset+lahkot+sitten+itse+lisänneet+koska+heillähän+on+jatkuva+hektinen+kilpailu+siitä+montako+on+käännyttänyt.
11.03.2017 16:43
Juuri+näin.+Tämähän+ei+ole+mitenkään+poikkeuksillista+kristinuskon+historiassa.+
Jopa+nykyään+tälläkin+palstalla+tietyt+"jarmot"+huutelee+abortin+synnillisyydestä"+missä+nuo+"jarmot"+olivat+kun+nainen+tuli+raskaaksi+tai+pikemminkin+sillä+hetkellä+kun+pitäisi+vastuu+kantaa+?
Anteeksi+vaan+suorapuheisuuteni+mutta+miehenä+ja+munallisena+on+hyvä+arvostella+aborttiakin+kun+takuuvarmasti+tietää,+ettei+joudu+siihen+tilanteeseen+ikinä+itse.+Me+miehethän+voidaan+aina+hylätä+ja+jättää+nainen+kantamaan+vastuu+yksin.+
Hyvä+on+kuitenkin,+että+asiat+paljastuvat+vaikka+ei+tietenkään+noita+lapsiraukkoja+enää+lohduta+mutta+toisaalta+on+turha+puhua+mistään+Jumalan+siunauksesta+ja+hyvyydestä+jos+kuitenkin+elää+niin,+että+takapihalla+on+pientenlasten+joukkohauta.
Ja+tuo+on+muuten+asia+jossa+fundamenttalisti+uskovaisten+on+ihan+turha+jeesustella+kovin+kauaksi+ei+tarvitse+mennä+historiassa+kun+meillä+suomessakin+elettiin+henkari-aborttien+aikaa+ja+ne+jotka+sitten+kuitenkin+syntyivät+olivat+iäksi+merkittyjä+äpäröitä.
11.03.2017 16:38
Niin+mielelläni+haluaisin+itsekkin+tietään+kyseisen+suuntauksen+nimen,+vai+onko+vaan+tuuli+joka+noita+huulia+heiluttaa.
09.03.2017 19:09
Niin+noin+muistaakseni+on+hautajaiskaavassa+"hän+on+sinut+sieltä+herättävä"+mutta+ei+papit+koskaan+sano+mihin.+Itse+olen+ollut+varmaan+elämäni+aikana+noin+50+:nissä+hautajaisissa+ja+koskaan+en+muista,+että+pappi+olisi+varmuudella+sanonut+taivaaseenmenosta+mitään.
Sanotaanhan+avioliittokaavassakin+"minkä+Jumala+on+yhdistänyt+sitä..."
Se+ei+kuitenkaan+sinua+häiritse.+Koettakaa+nyt+vaan+ymmärtää+te+"ainoat+oikeat+uskovat"+ja+oikeassa+olevat,+että+ne+hautajaiset+järjestetään+nimenomaan+sille+saattoväelle+ja+olisi+se+kait+Mikko+sinunkin+mielestä+hiukan+väärin,+että+joku+pappi+sinut+nopeasti+punitsisi+minne+sitten+Mikko+päätyy+?
Huolimatta+kaikesta+erimielisyydestä+jne.+niin+siitä+kait+ollaan+samaamieltä,+että+ihmisen+pelastuminen+on+henkilökohtainentyö,+eikä+sitä+määrittele+kukaan+muu+kuin+henkilö+itse+ja+Jumala.
09.03.2017 19:08
Ei+tämä+mikään+mielipidekysymys+ole,+totta+kait+noista+ajoista+voi+traumoja+ihmiselle+jäädä.+Monetkin+kirjat+ja+dokkarit+olen+aiheesta+katsellut.
Se+mikä+kuitenkin+on+erona.+Kuolleet+ei+selitä+traumojaan.
En+siis+puollusta+mitään+katolilaisen+kirkon+pakkokastajaisia+mutta+hyvähän+se+oli,+että+sitä+kautta,+edes+muutamat+pelastuivat.
09.03.2017 18:37
Niin+tai+ehkä+ensin+hyväsydämmisyyttään+ja+kun+tilanne+alkoi+kiristymään+niin+sitten+tehtiin+näitä+"käännytyksiä"+mitä+en+nyt+pienen+lapsen+olleessa+kyseessä+ihan+"allekirjoita"+koska+harva+tuohon+kastehommaan+voi+siinä+vaiheessa+vaikuttaa.
Ja+asioita+on+jälkeenpäin+meidän+"pitopöytiemme"+äärestä+hemmetin+hyvä+jeesustella+mutta+jokainen+vanhempi+antaisi+edes+ne+pienet+mahdollisuudet,+vaikka+se+sisältäisi+"pakkokäännyttämisen"++On+hemmetin+helppo+jälkeenpäin+jeesustella+ihmisten+ratkaisuja+tuossa+ajassa+kun+itse+on+turvallisessa+ympäristössä+ja+aina+kuitenkin+edes+jonkunlaisten+pitopöytien+ääressä.
Eli+historia+tulee+todellakin+lukea+niinkuin+se+on,+samaan+aikaan+kun+katolilaiset+"pakkokastoivat"+juutalaisia+niin+ihmisiä+nääntyi+nälkään,+tapettiin,+raiskattiin+ja+murhattiin+kaduille.
09.03.2017 18:26
No+havaittu+?
Taisi+tosin+käydä+niin,+et+bibel+vähän+mokkeroi+ja+nyt+sitten+syyttää+muita+.
09.03.2017 17:58
Niin+no+eikö+se+noin+ole+?
Ajatellaan+pientä+lasta+joka+täysin+syytön+vallitsevaan+tilanteeseen+tai+ehkä+pikemminkin+pitäisi+ajatella+lasten+vanhempia+,+moniko+oli+enenmin+viennyt+kaasukammioon+mukaan+kuin+ehkä+tarjonnut+edes+pienen+mahdollisuudeen+selviytymiseen+?
09.03.2017 17:54
Jeesushan+suhtautui+hyvin+epätyyppillisesti+aikaansa+nähden+sukupuolineutraalisti.+Sen+jälkeen+on+kyllä+kristinuskonkin+varjolla+tehty+naisille+monellaista+pahaa+ja+hallaa.+Näitä+muslimaista+voi+vaan+sanoa+sen,+että+ne+kulkee+tavallaan+noin+50+vuotta+meidän+perässä+.
Kun+yhteiskuntakehitystä+ja+vallalla+olevaa+uskontoa+ajattelee+niin+yksi+sellainen+asia+nousee+suomen+historiassa,+oli+sota,+oltiin+puollustava+maa.+Noiden+muutaman+vuoden+aikana+meidän+naiset+teki+historiallisesti+sellaisen+ihmisoikeusharppauksen,+ettei+sillä+rauhanajan+kehityksellä+olisi+onnistunut+ja+sen+jälkeen+kun+teollistuminen+oli+oikeastaan+pakko.+(Suomihan+on+yhä+edelleen+ainoa+valtio+joka+on+sotavelkansa+maksanut)
Jo+pelkästään+tuo+tekee+meistä+tilasto+ihmeellisyyden,+puhumattakaan+tasa-arvosta+ja+maailman+parhaasta+koulutusjärjestelmästä.
09.03.2017 17:40
Niin+siis+sana+hekumoitsijahan+ymmärretään+vähän+eritavalla+nykyään+koska+kielenkehitys+jne.
Oletko+siis+sitä+mieltä,+että+kun+mäkikotkamme+Matti+Nykänen+vihittiin+Joutsan+kirkossa+avioliittoon+niin+se+olisi+joten+pyhempää+kuin+vaikka+kahden+miehenväkinen+avioliitto+?+Itse+ainakin+mitä+Raamattua+olen+lukenut+niin+olen+ymmärtänyt,+että+siinä+pitäisi+pysyä.
09.03.2017 17:12
Kyllä+tunnut+itse+olevan+aika+"hukassa"+jos+pikkutunneilla++odottelet+ilmoituksia.
Ja+tähän+päälle+voin+vaikka+pääni+laittaa+pantiksi,+että+sinun+kaltaiset+manaajat+ei+tälle+kylälle+tule.+Olkoon+kyseessä+kuka+tahansa,+lapsi+tai+aikuinen.+Helvetti,+vähemmästäkin+on+viety+täälläpäin+"saunojen+taakse"
Eli+kantsii+varmaan+enemmin+mennä+sinne+psykopäivystykseen+;)
09.03.2017 16:54
132 / 179