Vapaa kuvaus

Aloituksia

10

Kommenttia

3577

  1. Vastako+nyt+tämän+kuvan+löysit,+kuinka+joku+voi+elää+noin+"tupessa"+No+alkuverryttelyksi+suosittelen+aina+Mahlerin+dokkaria+uskonnoista+;)
  2. No+sinun+vastuusihan+olisi+jo+kaiketi+jo++mitätöity,+nimittäin+yleensä+tällaisten+aloitusten+taustalla+ovat+juurikin+jo+kirkosta+eroneet,+eli+tavallaan+huvittavinta+kyllä,+ette+ole+tuomitsemassa+yhtään+ketään.+Ei+edes++senvertaa+kuin+kirkkoon+kuuluvat.Ja+yhä+edelleen+otamme+ihmisen+ihmisenä+ja+juu+sillä+saa+olla+jopa+omia+ajatuksia+ja+mielipiteitä,+eli+siinä+mielessä+lienee+seinät+leveällä+ja+katto+korkealla,+kuten+kuuluukin,+ei+meistä+kuitenkaan+kukaan+ole+samasta+puusta.+No,+ei+ainakaan+luterilaisessa+kirkossa.Eriasia+lienee+se+kun+jossakin+herätysliikkeessä+tai+vastaavassa+seurakunnassa+pakotetaan+uskomaan+joko+näin+tai+jos+ei+,+niin+maantie+kutsuu.+Tavallaan+onhan+tuo+vähän+säälittävääkin.+Pitää+kampanjoida+palstalla+aiheesta.+Alkaako+oma+usko+hommaan+rakoilla+vai+mikä+on+ongelma?+Onneksi+kun+olen+vaan+konservatiivisen+kristillisen+kasvatuksen+saannut,+elämäni+aika+elänyt+näin+ja+elämän+varrella+pohtinut+ja+herennyt+sitten+ilmeisesti+liberaaliksi+,+niin+aina+kuitenkin+kelpaa+sinne+kirkkoon+ja+aina+kelpaa+"Isäntien+tupaan"+Joten,+repikääs+siitä.+Kirkkoon+mennään,+veisataan+ja+vielä+tuon+jälkeen+kahveille.+Kylän+emännät+on+leiponeet+ihanat+piirakat+ja+pullat.+Isäntien+illoissa,+on+ruuat++ja+leipomukset,+toki+saatamme+naukkailla+hieman+"napandereja"+mutta+ei+ylettömästi+koska+oikeastaan+tuo+on+ukkojen+salainen++hyväntekeväisyys+projekti.+Siellä+nääs+aina+sitten+päätämme+mitä+tehdään+ja+millä+ikataululla+.Sen+aikaa+kun+minä+olen+porukkassa+ollut+niin+,+ei+ole+ylivuotisia+vielä+tehty.
  3. Me+liberaalit+ollaan+niin+hyvätapaisia+ihmisiä,+ettei+meitä+sillai+suuremmassa+mittakaavassa+kiinnosta+elää+"kuin+sika+pellossa"+Enemmänhän+tuo+onkin+ollut+eriseurakuntien+ja+herätysliikeiden+juttu+ja+niitä+juttuja+saamme+sitten+aina+säännöllisin+väliajoin+ihmetellä+valtakunnan+lehdistä,+ihan+liberaaleja+myöten.Liberaalista+ei+varmasti+saa+kannattajia+homojen+kivityksiin+mutta+toisaalta,+emmehän+me+muutenkaan+noissa+ikävissä+jutuissa+loista.+Meillä+ei+seurakunnan+yhteisvoimin+hyysätä+pedofiilejä++emmekä+loista+uskontejen+uhrien+kertomuksissa+kuinka+olisimme+jonkun+elämästä+tehneet+helvettiä.Tuosta+helvettiin+menosta+,+mistäs+tiedät,+ettet+itse+sinne+mene+?+Tuskin+loputon+sairaaloinen+toisten+ihmisten+seksuaalielämän+pohdiskelu+jokin+"mitallin+-aihe"+on+Pietarin-porteilla.+Ja+toisaalta+mistä+sitä+tietää,+voihan+se+olla,+että+liberaalit+menevät+helvettiin.+Jos+niin+käy,+niin+sillehän+ei+sitten+mitään+voi.+Koska+kuitenkin+tuo+on+Jumalan+kädessä+joudut+sinäkin+tyytymään+siihen,+että+odotat+ja+katsot+miten+käy.+Tuolla+aikaa+me+liberaalit+elämme+elämäämme+ja+annamme+muidenkin+elää,+emmekä+pyri+tekemään+jo+maanpäälle+helvettiä.