Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
PlayadeArinaga
profiilit
PlayadeArinaga
PlayadeArinaga
Vapaa kuvaus
Aloituksia
4
Kommenttia
25
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Milloin+alkaa+tulla+asiallisia+kommentteja?
Minä+1.000€:n+euron+eläkkeellä+olen+"loinen"+vaikka+Suomessa+saisin+kaikki+KELAn:+tuet?
12.02.2022 21:00
No,+olenko+minä+eläkeläisenä+kantanut+"korteni+kekoon"
Minä+menin+töihin+14-vuotaana,+mutta+eläkkeeni+alkoi+karttua+yli+20-kymppisenä.
12.02.2022 20:38
Minä+en+ole+mikään+trolli
Nimeni+on+Kari+Siivonen.
En+ole+rasisti,+mutta+homot+eivät+saa+olla+ryhmä,+joka+tuo+mielipiteensä+keskustelupalstalle,+josta+muut+eivät+ole+kiinnostuneita.
Samalla+huomautan,+että+oikeinkirjoituksen+voi+tarkistaa,+vaikka+netissä.
12.02.2022 20:33
Vastaan+sinulle+huomenna.
Menin+töihin+14-vuotiaana,++mutta+eläkkeeni+alkoi+karttula+vasta+21,+tai+24-vuotiaana,++tämän+tarkistan+huomenna.
Asenteesi+on+agressiivinen,+ilman+tietoa+todellisuudesta.
Kun+KELA+maksaa,++tiedä+tarkkaa+summaa,+jotain+250€?/kuukaudessa,+on+se+halvempaa+Suomelle,+jossa+käynti+keskussairaalassa+maksaa+yli+40€/kerta.
Loinen?+se+joka+maksaa+omat+lukunsa+Espanjassa,+mutta+voisi+elää+Suomessa+kaikilla+KELA:n+tuilla.
Tiedät+varmaan+mitä+ne+on,+vuokratuki+ja+toimeentulotuki+ja+on+varmaan+muitakin+joista+en+tiedä.
12.02.2022 20:27
Playa+de+Arinaga.
Rauhallinen,++vähän+turisteja,++edullinen.
Hyvät+yhteydet+bussilla+pohjoiseen+ja+etelään.
03.01.2022 14:54
Pitkästä+aikaa+tulin+tänne+lukemaan+kuulumisia+Kanarian+saarista.
Täällä+näköjään+ei+pahemmin+ko.+aiheesta+kirjoitella.
Tämä+"ketju",+johon+nyt+vastaan,+on+todellinen+"rimanalitus".
On+täällä+varmaan+muitakin+vakituisesti+Gran+Canarialla+asuvia?
Kysykää,+kirjoittakaa+asialliasi+asioita.
Nämä+sukupuoliset+suuntautumiset+eivät+kuulu+tänne.
19.03.2021 18:31
Tilastossa+näemme,+että+tällä+palstalla+on+enemmän+poisteja+viestejä,+kuin+asiallisia+67/107+poistettuja,+miksi?
Onko+se+vaikeaa+vastata+asiallisesti?
Niille,+jotka+arvostelevat+terveydenhoitoa,+pitää+minusta+olla+omakohtaista,+ei+kuulopuheiden.
Kun+minä+menin+dermatologille+melanooman+epäilyn+vuoksi,+se+leikattiin+seuraavana+päivänä.
Sain+uuden+ajan,++ja+kiitin+lääkäriä+siitä,+että+kertoi+++hlökohtaisesti,+Suomessa+tulee+puhelinsoitto,+kuten+silloin,+kun+sain+tiedon,+että+sairastan+MS-tautia,+aikaa+kyseiseen+ilmoitukseen+oli+varattu+5+min.
Olen+edelleen+vahvasti+sitä+mieltä,+että+täällä+on+parempi+terveydenhuolto+(myös+potilasläheisempi)+kuin+liukuhihna+Suomessa.
Ja+vielä+lopuksi,+minun+ei+ole+tarvinnut+maksaa+mistään+terveyskukseen,+yksityiselle+eikä+yo-+sairaalaan.
Lääkkeissä+omavastuu+10%,+8,34€+yli+menevältä+osalta.
Está+es+mejor+en+el+mundo,+viva+España.
08.04.2020 21:23
En+pidä+itseäni+asiantuntija.
Näitä+juttuja+lukiessa,+ei+kannata+pahemmin+kommentoida.
Palstan+taso+on+ala-arvoista,+ollut+jo+pitkään.
07.04.2020 14:25
Tässä+Health+Care+Index+2020.
Siinä+Espanja+on+Suomen+edellä.
Eli+lähes+samantapaisia.
https://www.numbeo.com/health-care/rankings_by_country.jsp
16.03.2020 18:35
Hienoa,+että+kontrolli+toimii.
12+asiatonta+viestiä+poistettu.
11.03.2020 09:27
Täällä+Playa+de+Arinagassa+kaikki+hyvin.
Adalmiina+varmaan+tietää,+että+hei,+lausutaan+Ola,+mutta+kirjoitetaan+hola.
Vastaan+kyllä+muita+kiinnostaviin+kysymyksiin+s-postiosoitteessa,+jonka+laitan+seuraavaan+viestiin,+mikäli+sitä+ei+automaattisesti+poisteta.
14.03.2019 18:42
Olen+nyt+asunut+täällä+yli+viisi+vuotta,+enkä+vaihtaisi.
Tämä+paikka+sopii+kaikenikäisille,+myös+lapsille.
Viikonloppuisin+ja+pyhinä+tämä+on+paikallisten+suosima+paikka.
Noin+puolessavälissä+Las+Palmasia+ja+Playa+del+Inglésiä,+joihin+pääsee+bussilla.
Jos+vuokraa+auton,+on+helpompaa+vierailla+muissa,+enemmän+aktiviteettia+mahdollistavissa+paikoissa.
Olen+aikaisemmin+kirjoittanut,+että+annan+lisätietoja+tarvitseville,+mutta+en+enään+tällä+palstalla,+koska+tässäkin+ketjussa+on+enemmän+poistettuja+viestejä,+kun+asiallisia+vastauksia.
06.01.2019 09:21
Kyllä+minä+luen+silloin+tällöin,+mutta+tuskin+vastaan+tai+otan+kantaa+mihinkään.
Tällä+palstalla+palaute+on+enimmäkseen+ala-arvoista.
Kiitos+kuitenkin+teille,+jotka+muistitte.
Hyvää+Uutta+Vuotta+2018.
01.01.2018 07:17
Sairasta,+vai+eikö+totta?
07.09.2016 19:18
Tiedustelija+on+varmaan+huomannut,+että+tämän+palstan+vastaukset+muuttuu+nopeasti+asiattomiin+vastauksiin.
Nyt+kävi+taas+näin.+Siksi+en+ole+paljon+vastannut
Mikäli+olette+tositarkoituksella+liikenteessä,+voitte+kirjoittaa+minulle+osoitteeseen+
[email protected]
Itse+asun+Playa+de+Arinagassa.+Olen+asunut+kohta+kolme+vuotta.
Olen+lähialueet+käynyt+katsomassa,+enkä+halua+muuttaa+täältä.
Tietenkin+jokaisella+on+mietymyksensä,+mutta+minulle+sopii+parhaiten+tämä+pieni+kylä.
Ole+hyvä+ja+googlaa+Playa+de+Arinaga+Agüimes,+ei+Santa+Lucia.+Sieltä+löytyy+mm.+videoita.
31.08.2016 17:53
Olen hieman yllättynyt mielipiteestäsi, että pitäisi olla huumorintajua, kun sattuu onnettomuus???
15.04.2016 19:27
Kiitos kysymyksstäsi.
Kuinka pitkään ajan haluaisit olla vuokralla.
Toisen kerroksen asunto pienellä parvekkella maksaa 400 e/k
Itse olen asunut samassa talossa vuokralla 2,5 vuotta ja vuokraisäntä on erinomainen.
Asun ensimmäisessä kerroksesa, vuokra 350 e/kk.
Kolmannen kerrokset suomalaiset talviasukkaat (8 kk) maksavat 450 e, kun saatiin suomalainen välittäjä pois kuvioista, niin vuokraisäntä tienaa 50 e/kk enemmän kuin välittäjän kautta, joten vuokra ei ole noussut.
Menopeliä ei ole. Olen hankkinut Globalin Tarjeta Suman, eli bussin magneettikortin.
Kun eläkeläisenä 58 v. (työkyvyttömyyseläkkeellä since 2009) laitan sinne. 100 e, niin matkarahaa tulee tilille 160e ,eli saan Globalin bussimatkoista alennusta 37,5 %:a
Pyydän vastaamaan s-postiosoitteeseeen
[email protected]
Tällä palstalle tulevat kommentit eivät kuulu kahdenkeskiseen keskusteluun.
15.04.2016 19:12
Olen tarkoituksellisesti pysynyt poissa tältä keskustelupalstalta, koska suurimman osan osalistuneiden kirjoitukset ovat ala-arvoisia ja osittain järkyttäviä.
Kun onnettomuus tapahtuu, on se aina järkyttävä asia, on mukana suomalaisa tai ei.
Tällä palstalla aktiiviset "mollaajat" käyttäytyvät uskomattoman ala-arvoisesti.
Olen aikaisemman kirjoittajan kanssa samaa mieltä, että tämä keskustelupalsta on tarkoitettu kaikille kanarian saarilla asuville, ei pelkästään Gran Canarialle, jossa myös itse asun.
Tämän jälkeen pyrin vielä vähemmän osallistumaan keskusteluun, koska olen sitä mieltä, että anonyyminä kirjoittelu/arvostelu on sopimatonta/raukkamaista, jos ko. henkilöllä on rekisteröity nimimerkki.
Ylläpitohan ne ip-osoitteet voisi yhdistää, että tälle palstalle saataisiin hieman "ryhtiä".
15.04.2016 17:38
En tiedä mihin kohtaan tämän vastaukseni laittaisin erilaisten kommenttien jälkeen.
Kommentoin aihetta viestiketjun alussa.
Kuitenkin olen sen jälkeen ihmetellyt suurimman osan kirjoittajien negatiivista suhtautumista siihen, että pienituloinen eläkeläinen saa/saisi edes jonkinlaisessa normaalissa taloudessa tuloihin nähden täällä Espanjassa.
Tässä linkki tämän päivän Iltalehdestä http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015122120863912_uu.shtml
Jos tuo summa on netto, niin kuulun samaan seuraan. Jos se on brutto, niin tienaan vain hieman enemmän Espanjalaisen verotuksen ansioista, maassa jossa eläkeläistä kohdellaan monessa paikassa, myös verotuksessa kunnioittavasti ja asiallisesti.
Edelleen ihmettelen palstan kommentoijien negatiivista suhtautumista Espanjassa asuviin eläkeläisiin.
Olen veroni työikana maksanut Suomeen ja nyt maksan sos.turvamaksun.
Omalla ja monen muun suomalaisen pienituloisen eläkeläisen ei täällä tarvitse sos.toimen tukia, koska pystyy elämään pienellä eläkkeellä.
Kukaan näistä kommenttien kirjoittajista ei ole ottanut kantaa, kuinka paljon Suomi säästää siinä, että nämä "köyhät eläkeläiset" eivät ole KELAN "luukulla" hakemassa tukea erilaisiin tarpeisiin.
Kirjoitan nyt suurin kirjaimin, eili se tarkoittaa huutamista.
MIKSI SUOMESSA KÖYHYYSRAJAN ALAPUOLELLA OLEVIEN IHMISTEN JA ELÄKELÄISTEN EI SAATAISI NAUTTIA EDES KOHTUULLISTA ELÄMÄNTASOA, KUN SUOMESSA SIIHEN EI OLISI VARAA JA PITÄISI KÄÄNTYÄ SOS.TOIMEN PUOLEEN.
21.12.2015 18:37
Jos on totta, niin mielestäni ei ole oikein.
Espanjassa verot ovat huomattavasti pienemmät.
Olen monen pienen eläkkeensaajan tavoin muuttanut kirjani Espanjaan, että voisin elää edes jonkinlaisessa normaalissa taloudessa tuloihin nähden.
Suomessa se ei olisi mahdollista, vaan pitäisi hakeutua sosiaalitston asiakkaaksi.
Minusta parempi on náin.
Se, että sain espanjalaisen "Kelakortin" on yksi pelastus talouteeni.
Minulla on MS-tauti ja keväällä todetiin "maligna melanooma" eli pahanlaatuinen ihosyöpä. Olen käynyt Hospital Insulaarissa yli 30 kertaa ja maksanut lääkkeistä eläkeläisenä 10 %:n omavstuun.
Suomessa keskussairaalan kertaveloitus on 27,50 euroa, täällä eläkeläiselle ilmainen.
Minä maksan Suomeen sairausvakuutusmaksun ja minusta verot pitää maksaa maahan, jonka palveluja käytät.
Pyydän taas, että vastaukset olisivat asiallisia
15.12.2015 17:39
1 / 2