Vapaa kuvaus

Aloituksia

72

Kommenttia

4425

1. #Minulle+usko+on+tie.+Se+on+jatkuvaa+oppimista,+ymmärryksen+kasvamista+sekä+porras+portaalta+etenemistä.+Se+on+myös+sitä+parannuksen+tekemistä,+pieni+pala+kerrallaan.+Se+on+myös+kilvoittelua+epätäydellisenä+ihmisenä.+#Olen+näitä+keskusteluja+käynyt+netissä+noin+15+vuotta,+täytyy+miettiä+että+olenko++koskaan+tavannut++tapausta+jolla+vähemmän+tuntuisi+olevan+toivoa,+voi+olla+raivoava+ateisti+mutta+raivoava+ateistikin+voi+olla+rehellinen+itselleen,+voi+olla+homoseksuaali+mutta+silti+on+vielä+jotain++aitoa+on+jäljellä.+Mutta+jos+on+joutunut+harhaan+tai+harhaopin+valtaan+ja+uskoo+sen+totuudeksi+ja+lähtee+sitä+julistamaan,+onko+silloin+toivoa.+Oliko+Jannesilla+ja+Jambresilla+enää+toivoa+kun+he+nousivat+kapinaan,+Oliko+profeettojen+aikana+väärillä+profeetoilla+enää+toivoa,+kun+he+julistivat+rauhaa+ennen+tuhoa.+Apostolisena+aikana+toki+oli+joitakin+ennustajia+ym.+jotka+kääntyivät+parannukseen+kun++kuulivat+sanan.+Mutta+jos+on+jo+kuullut+sanan+torjunut+sen+ja+luonut+oman+totuuden+onko+silloin+enää+....Ei+kristinusko+ole+mikään+itämainen+juttu+jossa+päästään+seuraavalle+tasolle+kun+oikeen+suoritetaan,+eikä+parannusta+tehdä+hiljalleen+kun+nyt+jaksetaan,+jos+nyt+tänä+vuonna+luovun+kiroilusta,+ensi+vuonna+ehkä+tupakista,+sitten+kun+ero+kumppanista+tulee+voin+luopua+haureudesta.+Omilla+voimillaan+kukaan+ei+tee+itseään+täydelliseksi,+mutta+Jumalalle+on+annettava+kaikki+tai+ei+mitään.+Ei+Jumala+muutu+ei+hän+ole+huomenna+jotain+muuta+kuin+tänään.+Jos+meille+on+annettu+varoitukseksi+Sodoman+ja+Gomorran+kohtalo,+ei+se+tarkoita+sitä+että+Jumala+olisi+nyt+muuttanut++mielensä+,+ei+se+homoilu+enää+olekaan+syntiä.+On+kaksi+asiaa+usko+ja+kuuliaisuus,+jos+ei+halua+olla+kuuliainen+Jumalan+sanalle+tai+omasta+mielestään+on+saanut+ilmoituksen+joka+ohittaa+nyt+Raamatun+sanan+onko+silloin+enää+toivoa?
  2. #Taidat+vihata+kirkkoa,+kun+toivot+että+puolet+papeista+lähtisi+vitomaan.#Miksi+minä+vihaisin+kirkkoa+jos+toivon,+että+raamatun+sanasta+luopuneet+liberaalipapit+jotka+tuhoavat+kirkkoa+lähtisivät+kirkosta,+jos+he+eivät+halua+noudattaa+vannomaansa+valaa,+miksi+he+jatkavat+papin+virassa,+rahan+takiako?Minä+M.M+lupaan+ja+vannon+kaikkivaltiaan+ja+kaikkitietävän+Jumalan+kautta,+että+minä,+toimittaessani+Jumalan+seurakunnassa+saarnavirkaa,+jonka+nyt+olen+valmis+ottamaan+vastaan,+olen+uskollisesti+pysyvä+Jumalan+pyhässä+sanassa,+joka+on+ilmoitettu+Vanhan+ja+Uuden+Testamentin+profeetallisissa+ja+apostolisissa+kirjoissa,+sekä+evankelis-luterilaisen+kirkon+siihen+perustuvassa+tunnustuksessa,+niin+etten+julkisesti+julista+ja+levitä+enkä+salaisesti+edistä+ja+suosi+sitä+vastaan+sotivia+oppeja.+Minä+tahdon+myös+kaikin+tavoin+ahkeroida+ja+uskollisesti+harrastaa+Jumalan+sanan+oikeata+opettamista+sanankuulijoilleni+ja+pyhiä+sakramentteja+Kristuksen+säätämisen+mukaan+hoitaa,+sekä+jumalisuuden+harjoitusta+keskinäisessä+rakkaudessa+ja+kaikin+puolin+hyvää,+rauhaisaa+ja+kunniallista+vaellusta+opilla+ja+esimerkillä+vahvistaa+ja+edistää.+.....