Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ArtoTTT
profiilit
ArtoTTT
ArtoTTT
Vapaa kuvaus
Aloituksia
72
Kommenttia
4425
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Eli+siis+vapaakirkon+oppi+ja+linjaukset+esim.+avioliiton+suhteen+joiden+pitäisi+koskea+kaikkia+jäseniä,+ei+koske+sinua+lainkaan?
07.11.2017 08:04
Pekun+ulostus+tässä+aloituksessa+ylittää+kyllä+kaikki+hyvän+maun+rajat
"Sunnuntaina+kesken+jumalanpalveluksen+käynnistyneessä+ammuskelussa+sai+surmansa+noin+neljä+prosenttia+tiiviinä+yhteisönä+tunnetun+Sutherland+Springsin+asukkaista.+Yksi+perheistä+menetti+peräti+kahdeksan+jäsentään.+
Texasin+Sutherland+Springsissä+sunnuntaina+tapahtuneessa+ammuskelussa+sai+surmansa+ainakin+26+ihmistä.+Vahvistettuja+tietoja+uhrien+henkilöllisyydestä+on+toistaiseksi+tullut+julkisuuteen+niukasti,+mutta+osan+niistä+ovat+vahvistaneet+kuolleiden+omaiset.+"
06.11.2017 20:31
Joko+Eerika+on+selittänyt+miksi+hän+ei+noudata+Vapaa+kirkon+linjausta+avioliitto+käsityksestä,+johon+kaikkien+jäsenten+pitäisi+olla+sitoutunut.
06.11.2017 20:22
Nyt+on+Suskilta+uusi+kirjoitus,+käypä+sinäkin+qwerty+lukemassa,+laitan+tästä+vähän+maistiaisia.+Jokainen+hulluus+loppuu+aikanaan,+myös+tämä+homohypetys,+toivottavasti+ei+kuitenkaan+yhtä+kauan+mene+kuin+kommunismin+kaatumiseen.
"Trans-perjantaissa+totuus+tuli+ilmi+-sittenkin!
03/11/2017+
Jopas+oli+ohjelma.
https://areena.yle.fi/1-4163531
Olin+jo+varautunut+siihen,+ettei+YLE:n+Perjantai-ohjelman+trans-jaksossa+ole+mitään+yllättävää.+Toisin+kävi,+kiitos+upean+ja+rohkean,+transsukupuolisuutta+kokeneen+Viivi+Luoman.+Jännittävästä+tilanteesta+ja+transhypelle+myönteisestä+ilmapiiristä+huolimatta+hän+iski+faktat+pöytään:+transsukupuolisuus+on+sairaus+(tautiluokituksessa).+Luoma+on+omakohtaisesti+kokenut,+että+transsukupuolisuus+on+rajoittava+tekijä,+eikä+mikään+vapautta+lisäävä+asia.
On+valitettavaa,+ettei+Luoman+kokemuksille+annettu+ohjelmassa+samaa+painoarvoa,+kuin+itsensä+naiseksi+kokevalle+miehelle,+joka+vapautuneesti+kertoi+matkastaan+transnaiseksi.+
Matkalla+voi+kyllä+maisemat+muuttua,+mutta+sukupuolesta+toiseen+siirtyminen+on+yhtä+mahdotonta+kuin+aikamatkailu.
Viivi+Luoma+kertoi,+että+hän+on+kyllästynyt+omiin+kokemuksiinsa+ja+hän+haluaa+keskittyä+siihen,+mikä+on+totta.+”Totuus+on+jotain+enemmän,+se+on+annettua.”+
Viivi+Luoma+toi+terävästi+myös+esiin,+ettei+Suomessa+ole+mitään+pakkosterilisointia+vaan+hedelmättömyys+on+suora+seuraus+transsukupuolisille+annettavasta+hormonihoidosta.+Luoman+kommentti+siitä,+että+jos+joku+ei+halua+olla+nainen,+niin+miksi+hän+silti+haluaa+kokea+kaikkein+naisellisemman+asian+eli+raskauden,+yritettiin+sivuuttaa.+Niin+kiusallisia+tuppaa+faktat+olemaan.."
http://aitoavioliitto.fi/artikkelit/trans-perjantaissa-totuus-tuli-ilmi-sittenkin/
05.11.2017 19:10
Ei+taida+vastata+mitään,+tietääköhän+Vapaakirkon+pastorit+että+täällä+yksi+vapaa+kirkon+jäsen(mikäli+nyt+pitää+paikkaansa)+saattaa+kirjoitella+jopa+100+viestiä+päivässä+homoavioliittojen+puolustamiseen,+seurakunnan+opetuksen+vastaisesti.+Mutta+älä+huoli+Eerika,+kantelu+ei+ole+minun+tehtäväni,+mutta+pitäisiköhän+sinun+silti+miettiä,+toimitko+oikein+tai+edustatko+oikealla+tavalla+omaa+seurakuntaasi+jos+siihen+kuulut,+minusta+tuntuu+että+pastorisi+ei+ehkä+haluaisi+että+toimit+noin+ja+vielä+esiinnyt+vapaakirkollisena.+Ja+lisäksi+oletko+ymmärtänyt+kristinuskon+periaatteet+totaalisesti+väärin.+En+halua+olla+ilkeä,+mutta+kyllä+sinun+pitäisi+ihan+oikeasti+nyt+miettiä+mitä+teet+ja+vaikka+jutella+siitä+jonkun+kanssa.
05.11.2017 15:20
Niinpä+näkyi+olevan+selvä+kanta.+Koskeeko+tämä+Eerika+sinua?
"Suomen+Vapaakirkko+on+ilmaissut+oman+avioliittonäkemyksensä+yhdyskuntajärjestyksensä+vihkimiseen+liittyvässä+pykälässä.+Pykälän+49+otsikko+on+Avioliittoon+vihkiminen+ja+teksti+sanoo:+”Avioliittoon+vihkiminen+on+toimitettava+Vapaakirkon+perinteen+edellyttämällä+tavalla+miehen+ja+naisen+välillä.”
Tämä+on+yksi+yhdyskuntajärjestyksen+ilmaisemia+vapaakirkollisia+periaatteita,+joihin+jokainen+seurakunta,+varsinainen+jäsen+ja+työntekijä+on+sitoutunut."
05.11.2017 13:41
No,+kävin+katsomassa+Vapaakirkon+sivuja,+seuraavassa+muutamia+poimintoja+sivuilta,+ihan+hyvän+kuuloista+asiaa,+Sinä+Eerika+ilmeisesti+katsot+ettei+sinun+näistä+linjauksista+tarvitse+välittää+mitään???
"Avioliittoa+pidetään+erottamattomana.+Se+rakentuu+miehen+ja+naisen+keskinäiseen+rakkauteen+ja+valintaan.+"
"Vapaakirkon+kanta+avoliittoon+on+kielteinen.+Se+nähdään+joko+tietoisena+tai+tiedostamattomana+vastuuttomuutena+ja+itsekkäänä+pyrkimyksenä+säilyttää+vapaus+uusien+suhteiden+solmimiseen.+Vapaakirkko+ei+näe+perusteita+syntyneelle+tavalle"
"Raamattu+tunnustetaan+Pyhän+Hengen+johtamien+ihmisten+kirjoittamaksi.+Siinä+Jumala+ilmoittaa+itsensä+ja+pelastussuunnitelmansa+ihmiselle.+Raamatun+ilmoitus+on+lopullinen+ja+täydellinen."
"Oppi+ja+elämä+perustuvat+Raamatun+sanaan.+"
05.11.2017 13:15
Kyllä+minun+täytyy+nyt+petrata,+ohitan+kohta+sinut+usko.vainen!
05.11.2017 10:50
Tulee+sama+kysymys+mieleen,+oletko+pastorille+kertonut+että+teet+"rakkauden"+työtä+edistämällä+homouden+hyväksyntää+ja+taistelemalla+Raamatun+sanasta+kiinni+pitäviä+vastaan?
05.11.2017 10:48
Miksi+oon+vasta+neljäntenä,+selvästi+epäreilua.
05.11.2017 10:45
#Minä+kuulun+Vapaakirkkoon#
Jaa,+onko+Vapaakirkko+luopunut+raamatullisesta+miehen+ja+naisen+avioliittokäsityksestä,+En+olisi+millään+uskonut?
05.11.2017 10:31
#Niitä+perusteluja+voit+lueskella+sieltä+Raamatusta,+ne+ovat+ne+samat+kuin+sinullakin+on.+#
Sinä+itse+sanoit+noin,+kehotit+etsimään+perusteluja+raamatusta,+minä+tein+noin,+perustelin+ramatun+sanalla,+siis+yksinkertainen+kysymys+kumpi+on+oikeassa+Jeesus+vai+Seta,+kenen+sanaa+sinä+rakastat+ja+noudatat,+eihän+kysymys+voi+olla+vaikea.
04.11.2017 16:33
No+selvitetään+tämä+asia,+Jeesus+sanoi+näin.
+21+Joka+on+ottanut+vastaan+minun+käskyni+ja+noudattaa+niitä,+se+rakastaa+minua.+Ja+minun+Isäni+rakastaa+sitä,+joka+rakastaa+minua,+ja+häntä+minäkin+rakastan+ja+ilmaisen+hänelle+itseni."+
22+Juudas+--+se+toinen,+ei+Iskariot+--+sanoi+hänelle:+"Herra,+miksi+teet+niin?+Miksi+ilmaiset+itsesi+vain+meille+etkä+maailmalle?"+
23+Jeesus+vastasi:+
"Jos+joku+rakastaa+minua,+hän+noudattaa+minun+sanaani.+Minun+Isäni+rakastaa+häntä,+ja+me+tulemme+hänen+luokseen+ja+jäämme+asumaan+hänen+luokseen.+24+Se,+joka+ei+minua+rakasta,+ei+noudata+minun+sanaani
(Johanneksen+evankeliumi)
No+niin+nyt+kysymys+Eerika+johon+rehellinen+vastaus,+opetatko+täällä+esim.+haureudesta+Jeesuksen+opetuksen+mukaisesti,+että+haureus+saastuttaa+ihmisen+vai+Setan+opetuksen+mukaisesti?+Opetatko+täällä+avioliitosta+Jeesuksen+sanan+mukaisesti+että+se+on+miehen+ja+naisen+liitto+vai+Setan+opetuksen+mukaisesti.?
04.11.2017 16:22
Sekin+on+mielenkiintoinen+ilmiö+että+esiinnyt+uskovana+jonka+auktoriteetti+pitäisi+olla+selvä,+mutta+sinulla+onkin+toiset+auktoriteetit?
04.11.2017 13:10
Tällainen+arvostelukin+pitäisi+tapahtua+Jumalan+sanan+kautta,+ei+oman+taustan+perinteen+pohjalta,+pitäisi+puhua+siitä+noudatetaanko+raamatun+sanaa+vai+ei,+ylpeilyyn+ei+minusta+kellään+ole+varaa.+Harhaopin+periaate+on+minusta+se+että+luovutaan+Raamatun+sanan+opetuksesta.
04.11.2017 13:05
Näissäkin+asioissa+on+hyvä+tukeutua+Raamatun+sanaan+ja+sen+ohjaukseen,+näin+esim.+Paavali+opasti.
Kor.+12:
4+Armolahjoja+on+monenlaisia,+mutta+Henki+on+sama.+5+Myös+palvelutehtäviä+on+monenlaisia,+mutta+Herra+on+sama.+6+Jumalan+voiman+vaikutuksia+on+monenlaisia,+mutta+hän,+joka+meissä+kaikissa+kaiken+vaikuttaa,+on+sama.+7+Hän+antaa+Hengen+ilmetä+itse+kussakin+erityisellä+tavalla,+yhteiseksi+hyödyksi.+8+Yhden+ja+saman+Hengen+voimasta+toinen+saa+kyvyn+jakaa+viisautta,+toinen+kyvyn+jakaa+tietoa,+9+toiselle+sama+Henki+suo+uskon+voiman,+toiselle+parantamisen+lahjan,+10+joku+saa+voiman+tehdä+ihmeitä,+joku+profetoimisen+lahjan,+joku+kyvyn+erottaa+eri+henget+toisistaan,+joku+kielillä+puhumisen+lahjan,+joku+taas+kyvyn+tulkita+tällaista+puhetta.+11+Kaiken+tämän+saa+aikaan+yksi+ja+sama+Henki,+joka+jakaa+kullekin+omat+lahjansa+niin+kuin+tahtoo.
04.11.2017 10:42
Kun+ei+edes+liberaalia+Kurttilaa+saatu+mukaan,+tulee+kysymys+että+oliko+koko+homma+muutaman+setamielisen+henkilön+sooloyritys+muuttaa+yhteiskuntaa,+ilman+laajempaa+pohjustusta+ja+koordinaatiota,+esim.+lehdistöä+ei+oltu+koordinoitu+toimimaan+yhtenäisesti.+Hesarin+suodatin+kyllä+toimi+,+mutta+iltalehti+pääsi+sooloilemaan+ja+kertomaan+totuuden+asiasta+ja+homma+räjähti+silmille,+kun+yleistä+mielipidettä+ei+oltu+ohjattu+etukäteen+tarpeeksi.+Virhe+tuskin+toistunee,+Seuraavaan+muutokseen+saanemme+kuukausien+median+ohjauksen+oikeaan+mielipiteeseen.
ps.+Eikä+tarvittu+tällä+kertaa+edes+oikean+median+ja+Aitoavioliiton+apua.
04.11.2017 09:19
Myös+äitien+päivä+lähdössä,+iltalehden+uusi+versio+kertoo...
"Päiväkodit+eivät+syrji+isiä:+Myös+äitienpäivästä+on+tulossa+läheisenpäivä"
"Kokeilun+taustalla+on+uusi,+perheiden+monimuotoisuutta+huomioiva+varhaiskasvatussuunnitelma."
http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201711022200506377_u0.shtml
03.11.2017 06:07
Siis+Setan+kannattajien+mielestä+se+on+ihan+varmaankin+ihan+oikein,+että+yksi+sukupuolineutraali+äiti+voi+lopettaa+koko+päiväkodin+isienpäivän+vieton,+vaikka+siellä+olisi+500+lasta.
03.11.2017 06:02
Näköjään+asia+pitää+vääntää+rautalankasta.
#Tuosta+uutisesta+ei+saa+tuollaista+johtopäätöstä+tehtyä+muuten+kuin+tieten+tahtoen+vääristelemällä+ja+valehtelemalla.
Ensinnäkään+kyseessä+ei+ole+kuin+yksittäiset+päiväkodit,+ei+koko+yhteiskunta.+#
Aloituksessani+oli+nimenomaan+mainittu+uutisen+otsikko,+josta+pitäisi+selvitä+mitä+asia+koskee,+lue+vaikka+itse.
"Isänpäivä+korvataan+neutraalimmalla+läheisenpäivällä+osassa+Helsingin+päiväkodeista"++
+#päätöksen+takana+on+lasten+etu,+ei+sukupuolineutraalisuus.+#
Sana+neutraalimpi+läheisenpäivä+mainitaan+kahdesti,+sana+viitta+juuri+sukupuolineutraaliin+käsitykseen
"Helsingissä+osa+päiväkodeista+kokeillaan+tänä+syksynä+isänpäivän+sijasta+neutraalimpaa+läheisenpäivää."
Lasten+etu+muuttuu+kovin+äkkiä+jutun+jatkuessa+muotoon+perheiden+kohtelu+ja+kaikkia+perheitä+pitää+kohdella+tasapuolisesti,+siis+myös+sellaisia+joissa+on+kaksi+isää+tai+kaksi+äitiä,+siksi+siis+pitäisi+käyttää+neutraalimpaa+läheisenpäivää+isänpäivän+sijasta.
"Helsingissä+on+paljon+erilaisia+perheitä."
"+Tavoitteena+on+kohdella+kaikkia+perheitä+tasapuolisesti+ja+kaikki+kokisivat+olevansa+tervetulleita."
Loppua+kohden+päästään+viimein+varsinaiseen+asiaan,+jos+vanhemmilta+tulee+pyyntöjä,+siis+vaikka+sellaisten+lasten+vanhemmilta+joiden+perheessä+on+vaikka+kaksi+äitiä+tai+kaksi+isää.+Ja+päätös+isäinpäivän+nimittämisestä+läheisenpäiväksi+voidaan+tehdä+jo+yhden+lapsen+vanhemman+vaatimuksesta,+jos+lapsen+vanhemman+mielestä+isänpäivän+viettäminen+voi+traumatisoida+lasta.+
"Jos+vanhemmilta+tulee+pyyntöjä.+Päätös+voidaan+tehdä,+vaikka+vain+yhden+lapsen+traumaattisten+kokemusten+vuoksi.+Toisaalta+lapsella+voi+olla+kaksi+isää+tai+äitiä."
"Pakarinen+myöntää,+että+tapauskohtaisesti+perinteistä+luopuminen+voi+liittyä+sukupuolineutraaliin+ajatteluun+tai+uusiin+perhemuotoihin."
02.11.2017 17:18
196 / 222