Vapaa kuvaus

Aloituksia

2

Kommenttia

178

1. "Eihän+niihin+sairauksiin+simit+kuole?+Tauti+menee+parin+simpäivän+päästä+pois+vaikkei+tekis+mitään.+Nelosen+simejä+on+niin+vaikee+tappaa+vaikka+haluiskin+että+en+usko+että+se+niihin+flunssiin+kuolee+:D"No+just+noin.+Ei+ole+mulla+ainakaan+kuollut+toistaiseksi+yksikään+simi+tautiin.+Muutama+on+nauranut+itsensä+kuoliaaksi+ja+sen+takia+oon+ollut+hiukan+epäluuloinen+tautienkin+suhteen.Ei+nettitietojen+mukaan+ole+kuolleet+TS4:n+simit+tauteihin+muillakaan+pelaajilla,+joten+täysin+aiheellinen+tarkennus.+Kiitokset!
  2. Useimmat+pelaajat+tallentavat+pelin+-+valikko+löytyy+pelin+kuvaruudun+oikeasta+yläkulmasta+sen+kolmen+pisteen+(+...+)+kuvakkeen+klikkaamisen+jälkeen+-+ennen+kuin+lopettavat+peli-istunnon.+Muistaakseni+kaksi+vaihtoehtoa,+tallenna+ja+tallenna+nimellä.Halutessaan+jatkaa+peliä+myöhemmin+he+löytävät+aloitusvalikosta+kohdan+"lataa"+(samoilla+nurkilla+kuin+se+"uusi+peli"),+klikkaavat+sitä+ja+joko+hyväksyvät+suoraan+sen+pelin+ehdottaman+vaihtoehdon+tai+valitsevat+jonkun+vanhemmista,+jos+niitä+on+ja+ne+miellyttävät+enemmän.[+Ellei+pelaaja+ole+muistanut+tallentaa,+peli+on+kuitenkin+normaalisti+toimiessaan+tallentanut+automaattisesti+pelin+viimeisimmät+pelitapahtumat+valikkoon+nimeltä+"saves"+(löytynee+tietokoneelta+hakemistopolulta++esimerkiksi+"Käyttäjä>+Tiedostot+>+Electronic+Arts+>+Sims+4+>+Saves").+Sieltä+'saves'-kansiosta+löytyy+tiedostoja+joiden+perässä+on+".save+file"+(ovat+esimerkiksi+muotoa+"Slot_000000012.save"+tai+"Slot_000000012.save.ver1."+tai+jotakin+sitä+muistuttavaa+ja+perässä+vielä+useimmiten+muokkauspäivämäärä)+ja+niiden+avulla+pääsee+myös+pelaamaan+jotakin+pelin+automaattisesti+tallentamista+peli-istunnoista.+Niistä+on+hyötyä+mm.+silloin,+kun+peliin+tai+tietokoneeseen+on+tullut+jotakin+outoa+joka+on+vaikkapa+estänyt+pelaajaa+normaalisti+tallentamasta+mistä+hyvänsä+syystä.+(Bugi,+virtakatkos+yms.)Netistä+löytyy+(ainakin+englanniksi)+paremmat+ja+yksityiskohtaisemmat+selitykset+tallentamisesta+ja+tallennusten+käytöstä.+]
  3. "Lapset+voisi+reagoida+vanhempien+eroon.+Edes+jotenkin!"Joo.+Kiteytit+hienosti+tuossa+yhdessä+ainoassa+esimerkissä+sen,+mikä+mua+on+vaivannut+siitä+asti,+kun+aloin+pelata+sims+4:ää.+Simien+paljon+mainostettu+tunne-elämä+puuttuu+joiltakin+osin+kokonaan.+MTS:n+keskustelussa+ihmeteltiin+takavuosina+aika+tavalla+ettei+fiksuiksi+luonnehditut+simit+näytä+tajuavan+joitakin+(useimpia+pelaajia)+järkyttäviä+tragedioita.+Siihen+sitten+joku+varmaan+mua+paljon+älykkäämpi+tuumasi,+että+simit+on+kai+niin+fiksuja+ettei+ne+lainkaan+näytä+tunteitaan.+Mä+olen+yrittänyt+pelatessa+paikata+omalla+mielikuvituksella+nuo+oudot+tuntemusten+puuttumiset+tyyliin:+"On+se+simi-raukka+varmaan+tosi+murtunut,+mutta+onneksi+se+näyttää+selviytyvän+ihmeen+hyvin+tuostakin+jutusta..."+ja+samalla+toisaalta+hiukan+nauttinutkin+siitä,+ettei+joka+asiasta+synny+hirveetä+draamaa.+"Apua+mä+en+kestä,+kun+joku+laittoi+mulle+TÄMMÖSET+inhottavat+kuteet+ja+TOSI+TYPERÄN+kampauksen+ja+sitten+vielä+tunki+mut+asumaan+noiden+inhokkien+kanssa!"+Samaten+silloin,+kun+mä+jostakin+syystä+töppään+pahan+kerran+pelin+rakentelussa,+olis+aika+rasittavaa+että+mun+simit+sekoais+totaalisesti+ja+vaatis+pitkiä+kuntoutusjaksoja+shokista+toipumiseen.+"Iiiiiiik!+Mun+KOTI+on+tuhottu+ja+koko+kaupunki+on+häippässyt+jonnekin+huitsin+himputtiin!"+TS4:n+simien+tunne-elämä+on+matalampi+kuin+lasten+kahluuallas,+mut+on+siitä+etunsakin.+Ne+edut+vaan+mun+mielestä+pitää+löytää+ja+käyttää+hyväksi.+Samalla+kun+moitin+pelin+puutteita+olen+hissuksiin+iloinnut+siitä,+että+yllättävästi+kuitenkin+löydän+joka+pelikerralla+asioita+joista+ihan+oikeasti+pidän.+Jos+joku+vaikkapa+edellisistä+peliversioista+tuttu+asia+puuttuu,+niin+okei,+sitä+ei+ole,+mut+mä+teen+sitten+jotain+muuta.+Tämän+ja+hiukan+muutakin+huomioiden+mua+kyllä+ottaa+pikkasen+päähän,+kun+peli+viisastelee+mulle+"Tee+tai+älä+tee,+Simahtanut.+Yrittämistä+ei+ole!"+Ei+ne+EA:ssa+kai+sitten+ole+viitsineet+oikein+yrittää+tällä+kertaa.
  4. Kello+01.00
  5. Funtsin+näitä+ärsytyksiä+ja+outouksia+samalla+kun+pelailin+hissukseen+menemään.+Taitaa+olla+onnellisen+pelin+edellytys,+ettei+pelaaja+paljoa+kiinnitä+huomiota+omituisuuksiin.+Niitä+kun+riittää.Ärsytyksistä+taas+on+mun+mielestä+hyvä+olla+tietoinen,+että+osaa+niitä+pikkasen+vältellä+omassa+pelissä.+Mua+esimerkiksi+harmittaa,+ettei+pianoa+soittava+simi+käytä+animaatiossa+pedaalia+kertaakaan+ja+että+sen+kädet+liikkuu+koskettimien+yllä+musiikista+riippumatta.+Pianomusiikki+sinänsä+taas+miellyttää+muutamien+kappaleitten+kohdalla,+joten+piisin+aikana+katson+yleisöä+enkä+soittajaa.+No+urkujen+soitostakin+pikkasen.+Se+on+sen+verran+kamalan+näköistä+ja+kuuloista,+että+laitan+muuta+musaa+soimaan+siksi+aikaa+että+vampyyri+ehtii+harjoitella+soittonsa.+Ajatus+on+hyvä,+mutta+toteutus+ontuu.+Joku+S.Bachin+kipale+synkässä+kryptassa+tekis+terää+-+mut+soita+se+Parlour-uruilla+-+YÄKS!+Urkuja+pidetään+soitinten+kuningattarena.+Simeillä+on+tosi+kurjat+urut,+joten+siks+ne+kait+suosii+enemmän+anarkiaa+kuin+monarkiaa.+:)+[Anna+musiikin+lahja+simeillesi+-+osta+niille+joku+typerä+vingutin!]Säveltämisen+aikana+soiva+jauhava+meteli+on+vielä+kamalampaa+kuultavaa+kuin+vampyyrin+valitus.+Sen+takia+jätän+simin+säveltämään+ja+pelaan+talouden+muilla+simeillä,+jos+niitä+on.+Karaokessa+miehet+laulaa+keskenään+samalla+äänellä+ja+naiset+keskenään+samalla.+En+puutu+fraseerauksiin,+mut+pikkasen+ärsyttää,+et+piisi+joka+elävässä+elämässä+kestää+kolmisen+minuuttia+vie+similtä+karaokessa+neljäkymmentä.+Apu+tietenkin,+et+kuulijat+voi+hurrata+tai+buuata.+Mihinkään+se+ei+kyllä+sitten+näy+vaikuttavan.+Simit+on+niin+fiksuja+ettei+ne+mitenkään+näytä+tunteitaan+noilta+osin.Se,+mihin+kiinnitin+huomiota+omituisuuksien+ja+ärsytysten+ohella+oli,+että+mun+mielestä+pelin+balanssia+on+paranneltu+ja+jokunen+ilmeinen+epäkohtakin+korjattu.+Ravintolassa+sai+pelissä+tilattua+mm.+ruuat+ja+juomat+samalla+kertaa.+Olispa+kokki+vielä+oppinut+tekemään+huippulaatuisia+annoksia,+niin+antaisin+korkean+ruokamyrkytysten+määrän+helpommin+anteeksi.+Tylsää,+kun+simin+pitää+ite+korjata+ravintola-annoksia+ennen+syömistä.
  6. Sims4Pelailija+kirjoitti:+"Yksin+ei+voi+adoptoida:(+pitää+olla+aviopari+:(+"Jaa,+että+pitää+olla+aviopari?+Mun+pelissä+ei+tarvinnut+avioparia+ja+aloin+pikkasen+ihmetellä+tuota+juttua,+varsinkin,+kun+netissäkään+ei+juuri+moitittu+tämän+seikan+vuoksi.+Muita+moitteita+kyllä+löytyi+pilvin+pimein.Huolestuminen+ilman+toimenpiteitä+on+turhaa,+joten+en+huolestunut,+vaan+ajattelin+kokeilla+uudelleen.+Poistin+modit+pelistäni,+kun+ne+olis+voineet+jotenkin+helpottaa+adoptointia+-+mut+ne+ei+tuntuneet+vaikuttavan+mitään+tällä+kertaa.+Yksinäiset+simit+sai+edelleen+adoptiotua,+kunhan+niillä+vain+oli:-+koti-+pöytä-tietokone+(tabletti,+slabletti+ja+kirjaston+tietska+ei+käyneet+-+niistä+puuttui+talousvalikko+ja+adoptiomahdollisuus+-++siks+piti+olla+pöytä)-tuoli+(pöytäkoneen+käyttö+ei+onnistunut+seisaaltaan.+Outoa+sekin.)-+1000+simoleonia+(tai+enemmän)+rahaa.+Mihin+nekin+rahat+menee,+mä+vaan+kysyn.No+vieläkin+tuntui+pikkasen+liian+helpolta+adoptointi.+Siks+mä+aloitin+uuden+pelin+ilman+mitään+vanhoja+huijauksen+rippeitäkään+ja+tekaisin+ihka+uuden+siminkin.+Se+oli+oikein+TOSI+epäilyttävän+näköinen+vampyyri+ja+mä+laitoin+sen+nimeksi+Einari+C.+Kutale.+Se+oli+mielenvikainen,+laiska,+varas+ja+yhteiskunnan+vihollinen,+joten+mä+valitsin+sille+rikollisuran+ja+rupesin+sitten+adoptoimaan.+Onnistui+tietenkin+adoptointi.+Ei+kukaan+kysellyt+mitään,+vaiks+mun+simin+nahka+kärys+auringossa+jo+adoptiolasta+hakemaan+lähtiessä.+Tuon+kokeilun+perusteella+mä+ryhdyin+arvelemaan,+et+se+vois+olla+muillakin+mahdollista+tuo+adoptoiminen,+vaikka+ei+oliskaan+avioparia.+En+kyllä+tiedä+varmaksi,+kun+TS4+on+mitä+on+ja+sitä+edelleen+kehitetään.+Lisäks+mun+on+myönnettävä,+etten+kokeillut+onnistuuko+adoptointi+esimerkiks+yksinäisellä+kummituksella,+alienilla,+teineillä,+lapsilla,+taaperoilla+(tai+kissoilla+ja+koirilla)+yms.
  7. Oletko+klikkaillut+ovia+viime+aikoina?+Lukitukset+oviin+tulivat+peruspeliin+kai+joskus+viime+vuoden+puolella.+Lukkojen+toiminta+aiheutti+ainakin+aluksi+jonkin+verran+tyytymättömyyttä,+kun+ovi+piti+ensin+lukita+kaikilta+ja+sitten+klikata+uudestaan+ja+määrittää+kuka+saa+kulkea+siitä.+(Tosi+ärsyttävää.)+Scumbumbon+modi+oli+pikkasen+mukavampi+ja+saattaa+olla+vieläkin+-+ja+MC+Commanderissa+on+melko+kätevä+huijaus+noihin+ei-toivottuihin+uteliaisiin.+Simiä+kerran+klikkaamalla+saa+sen+hipsimään+muualle+ilman+että+tarvii+vaivata+omaa+simiä,+mutta+sitä+ennen+pitää+tietenkin+pelaajan+valita+piirakkavalikosta+se+MC+ja+sitten+vielä+huijaus.+Se+jouduttaa+peliä+kyllä+siinä+mielessä,+ettei+simin+tarvitse+keskeyttää+kulloistakin+touhuaan+tunkeilijan+takia.+Pelaajaa+semmoinen+klikkailu+kuitenkin...+ärsyttää+(?)++:)
  8. Mahtava+aloitus.+On+ärsytyksiä,+on+outouksia+-+mutta+on+useita+kehumisen+aiheitakin.Ärsytysesimerkki+1:+Syvällisesti+klassista+musaa+kuuntelevat+simit+polkee+jalkaa,+nyökyttelee+pontevasti+lähes+keskeytymättä,+huitoo+tahtia+käsillä+ja+ajattelee+sähkökitaroita+-+siihen+katsomatta+mitä+luonteenpiirteitä+niillä+on+ja+riippumatta+siitä+ovatko+itse+rokkareita+tai+mitä+hyvänsä.2:+Simien+(aikaisemmin+paljon+mainostettu)+tunne-elämä+syntyy+yhtä+paljon+tai+enemmän+ympäristön+avulla+kuin+niiden+luonteenpiirteiden+kautta+-+ja+silti+on+tosi+vaikea+laatia+niin+suurta+katastrofia,+että+simit+todella+huolestuisivat+ja+tekisivät+jotain+(pelaajan+mielestä)+ilmeisille+ongelmille.+Eeppinen+esimerkki:+oma+talo+palaa,+yksi+tai+useampi+perheenjäsen+on+tulessa+ja+muut+seisovat+aivan+vieressä+kadulla+ja+juttelevat+tosi+tyytyväisinä+kaikessa+rauhassa.+No,+okei,+ei+ole+(vielä)+palokuntaa+TS4:ssä,+mutta+elleivät+simit+saa+sammutinta+käteen,+niin+voisivat+edes+huitoa+ja+huutaa+apua+ja/tai+näytellä+pelokasta.3:+EA:n+estoton+ja+asiakaskuntaa+harhauttava+mainostus+tyyliin:+"Sinä+luot,+sinä+hallitset,+sinä+määräät!"Joo,+niin+teenkin,+mutta+pelifirman+tyylillä.+Simulaatiopeliin,+jossa+simit+edelleen+pissivät+yms.+housujaan+laskematta+ei+ole+(vielä)+edes+vaatteiden+pesumahdollisuuksia,+vai+onko+nyt+juuri+tullut,+enkä+vaan+ole+huomannut?+Vaihtaa+sentään+voi,+apu+sekin.+Astianpesukoneet+tulivat+kuitenkin+vuosien+vonkaamisen+perästä+TS4:äänkin+sen+jälkeen+kun+monet+pelaajat+olivat+jo+tottuneet+simien+puolesta+siirtämään+astiat+lavuaariin+tai+roskikseen+-+tai+antaneet+siivouspalvelun+hoitaa+astiat.Ei+kaiken+tarvitse+tietenkään+pelissä+sujua+kuten+elävässä+elämässä.+Ymmärrän,+mut+ei+mun+ole+pakko+hyväksyä.+:)Kehumisesimerkki+1:+Simien+ilmeet+joissakin+keskustelutilanteissa+on+(mun+mielestä)+tosi+mainioita.2:+Jotkut+animaatiot+on+hauskoja+-+ainakin+alkuun.3:+CAS+ja+rakentaminen+(tietyin+varauksin)+toimivat.+4:+Taaperot+ja+vampyyrit+toimivat+(mun+mielestä)+hyvin.5.+Kulissit+on+kauniita.