Vapaa kuvaus

Aloituksia

2

Kommenttia

178

  1. Hyvää+joulua+ja+tähtikirkasta+uutta+vuotta+kaikille!
  2. Hm?+Suora+lainaus+jälkimmäisestä+linkistäsi:+"Anderson.gsm+-+Body+Shape+SlidersThese+will+conflict+with+Jonha’s+height+sliders."+//+suora+suomennos:+"Nämä+ovat+ristiriidassa+Jonhan+pituussäätimien+kanssa",+ts.+jos+tai+kun+pelissä+on+sekä+Jonhan,+että+Andersonin+liukusäädöt,+on+odotettavissakin+ongelmia.Johtuisiko+häiritsevä+vipatus+juuri+tuosta+tai+vastaavasta+saman+kaltaisesta+ristiriidasta+(konfliktista)?Helppo+sivusta+arvailla+sitä+sun+tätä,+mutta+vain+kokeilemalla+asia+varsinaisesti+ratkeaa.+Mahtava+määrä+slidereita+tuossakin+linkissä.+Aikoinani+TS+3:a+pelatessani+ei+mulla+ollut+noin+monia+käytössä+ainakaan+kerrallaan.+Jonhan+sliderit+vanhenivat+kertaheitolla+TS+3+Lemmikkien+tultua+(jos+oikein+muistan)+ja+kesti+useamman+vuoden+ennen+kuin+hän+ne+uusi.+Otin+tämän+esille+lähinnä+esimerkkinä+siitä+mitä+linkissäsikin+mainittiin,+eli+jotkin+sliderit+saattaisivat+olla+vanhentuneita+ja+siksi+aiheuttaa+jo+yksinäänkin+jotakin+aisaankuulumatonta.+Konfliktit+muiden+kanssa+olisivat+sellaisessa+tapauksessa++jokseenkin+odotettavissa.Twallanin+modi+(NRAAS)+oli+-+ja+käsittääkseni+on+edelleen+-+monipuolisin+ja+oikein+säädettynä+kerrassaan+erinomainen+pelin+vakauttaja.+Ei+minun+pelissäni+riidellyt+Pescadon+modinkaan+kanssa.Mielipiteitä:+1)"Pois+se+mikä+pahentaa"+(Miksi+pitää+pelissä+jotakin+mikä+ei+selvästikään+toimi+tai+auta+pelin+kulkua+havaittavasti?)2)+KISS;+"Keep+It+Simple,+Stupid";+vanha+amerikkalainen+liikkeenjohtostrategia+joka+on+ainakin+minulle+ollut+varsin+sopiva+periaate.++:)++//+Ellen+ymmärrä,+en+asenna.+Harmi+kyllä+ymmärtämättömyyteni+on+usein+ilmennyt+vasta+asennettuani.+++:DPS.+Kiitos+vastauksestasi.+Mukavaa+päivän+jatkoa+ja+hienoja+pelejä!
  3. Jokunen+kommentti:Muinaisen+kokemuksen+tuloksia:Ilman+lisäasetuksiaTS+3:ssa+toimii+vain+melko+pieni+rajallinen+lukumäärä+slidereita+kerrallaan.+Lukumäärää+on+mahdollista+-+muttei+keskimäärin+välttämättä+järkevää+-+kasvattaa+"rajattomasti".+Kannattanee+tutustua+huolellisesti+siihen+kuinka+se+yleensä+tehdään+-+ja+tutustumiseen+netti+tarjoaa+edelleen+erinomaiset+edellytykset+kunhan+tuohon+varaa+itselleen+riittävästi+aikaa.Arvaus:Flutteri+(vipatus)+voisi+johtua+esimerkiksi+siitä,+että+peli+"yrittää"+pitää+yllä+useampaa+slideria+kuin++mihin+sen+säädöt+antavat+luvan,+muttei+siihen+käytännössä+pysty+koska+raja+tulee+yhä+uudelleen+vastaan.+(Tämä+oli+puhdas+arvaus,+ei+totuus,+eikä+teknisesti+oikea+selitys+ilmiölle)+Hidastelu+saattaa+johtua+samasta+seikasta,+mutta+muitakin+syitä+voi+toki+olla.+Peli+on+laaja,+monipuolinen+ja+mahdollisuuksia+riittää.Tiedon+tynkää:Liukusäätimesi+OVAT+oikeassa+paikassa.+Elleivät+olisi,+ei+niistä+toimisi+ainutkaan.+Pelin+oma+(muutettavissa+oleva)+rajoitin+vain+pakottaa+algoritmin+hylkäämään+joitakin+epämääräisessä+järjestyksessä,+mikä+-+minun+arveluni+mukaan+-+tuottaa+pelikoneelle+jonkin+verran+ongelmia+havcaittavin+seurauksin.Selitystä:Simien+silmien+sumenemiseen+en+ota+suoraa+kantaa.+(Omatkaan+veristäjäni+kun+eivät+enää+ole+aivan+kirkkaimmillaan.++:)+)+Pikkasen+riippuu+mitä+CC:ä+olet+ripotellut+peliin.+Voi+olla+slidereista+kiinni+-+varsinkin+jos+joku+niistä+vaikuttaa+simin+kasvonpiirteisiin+-+mutta+kun+kristallipalloni+ei+kerro+mitä+muuta+olet+lataillut+peliisi,+en+osaa+arvata+puolestasi.
  4. Esipuhe:+En+kuvittele+tietäväni+mitä+täsmälleen+kannattaisi+tehdä+kummallisten+silmien+poistamiseksi+pelistä.+Kuvittelen+kuitenkin+tietäväni+mitä+itse+kokeilisin+ja+esitän+muutamia+seikkoja+siinä+toivossa+että+jostakin+niistä+olisi+jonkinlaista+apua+aloittajan+ongelman+ratkaisemisessa.1)+Tyhjentäisin+cache-tiedostot+(välttääkseni+mahdollista+pelitallennusten+vioittumista+ja+tehdäkseni+tilaa+muistiin)2)+Tarkistaisin+ovatko+simien+silmät+yhtä+kamalia+muissakin+tallennuksissa+(elleivät+ole,+niin+arvelisin+kysessä+olevan+ongelman+johtuvan+vioittuneesta+tallennuksesta+ja+toimisin+sen+mukaan)3)+//Ellei+edellisistä+olisi+apua//+Siirtäisin+Mod-kansion+esim.+työpöydälle+turvaan+ja+käynnistäisin+pelin.+(Peli+tekaisee+uuden+Mod-kansion,+mutta+tyhjän.+Se+on+helppo+tunnistaa+ja+poistaa+-+tai+tallentaa+mahdollista+käyttöä+varten+-+ennen+kuin+palauttaa+vanhat+ladatut+tai+osan+niistä)Ja+miksi?+Tuo+varmistaisi+sen,+johtuuko+ongelma+todella+modeista+ja/tai+CC:stä.+Jos+silmät+näyttävät+normaaleilta+ilman+modeja+ja+CC:ä,+voisin+olla+lähes+"satavarma"+siitä+että+viallinen+(vanhentunut+tai+muutoin+epäkurantti)+ladattava+kama+on+syyllinen+ongelmaan.Välikommentti:+Ellei+modikansion+tilapäinen+poisto+auttaisi+millään+tavoin,+keskittyisin+luullakseni+grafiikka-ajureihin+yms.+Kaikki+edelläoleva+kestää+ja+on+hieman+työlästä,+mutta+minun+pitäisi+se+silti+tehdä+koska+en+tunne+autonomisia+pikaohjelmia+CC:n+kelpoisuuden+tunnistamiseksi+ja+"huonojen"+poistamiseksi.4)+Useita+vaihtoehtoja.+(Jos+olisin+erityinen+englannin+kielen+taitaja,+vilkaisisin+netissä+ovatko+muut+saman+pelin+pelaajat+kohdanneet+viime+aikoina+juuri+samaa+tai+melko+samankaltaista+ongelmaa.+Siinä+menisi+jokunen+minuutti+peliaikaa,+mutta+hyvällä+onnella+saattaisin+löytää+jonkin+hyvänkin+vinkin.)Ellei+mitään+pikaratkaisua+löytyisi,+lähtisin+seulomaan+modikansion+sisältöä+50-50-menetelmällä.+Juu,+on+hidas+loputtoman+pitkiltä+tuntuvien+latausten+takia,+muttei+sentään+mikään+ikuinen+kidutus.+Menetelmä+on+selitetty+netissä+yksityiskohtaisesti+ja+sitä+lienee+suositeltu+aloittajallekin+jo+kertaalleen.+Ei+siis+mitään+uutta+tältä+osin.+Pahoittelen.
  5. Jos+kertoisit+miten+YLEENSÄ+olet+pelannut+ja+mitä+pakkeja+ladannut+yms,+niin+olisi+kukaties+helpompi+ehdottaa+jotain+uutta.+Aika+usein+ehdotetaan+tehtävän+jotain+päinvastaista+kuin+ennen+tai+melko+järkyttävää+touhua+että+välttyy+heti+kyllästymästä+uudelleen.Moni+pelaaja+toimii+tympäännyttyään+seuraavan+reseptin+mukaan:+"Tapa+kaikki,+jyrää+tontit+ja+rakenna+paikat+uudelleen"Minä+taas+olen+kyllästynyt+tuohon,+joten+lataan+useimmiten+vain+muutaman+modin+joita+en+ole+ennen+kokeillut+ja+katson+onko+niistä+mihinkään.+Aika+usein+ON,+näkökulma+saattaa+hiukan+muuttua,+pelitapa+voi+kehittyä+(on+kyllä+varaakin)+ja+löytyy+uusia+juttuja.+Sims+4-videoista+ja+tarinoista+saa+vaikutteita,+niin+hyviä+kuin+huonojakin.+Jotkut+ovat+_niin_+huonoja+että+ovat+itse+asiassa+ihan+hyviä.+:)Haasteista+näkyy+moni+pitävän+ja+joku+kertoo+niiden+olevan+parasta+mitä+pelistä+löytyy.+Minä+en+niistä+pidä,+kun+ovat+-+minun+mielestäni+-+keskimäärin+halvatun+hölmöjä,+moraalisesti+arveluttavia+ja+yleisesti+ällöttäviä.+En+esitä+esimerkkejä+etteivät+useimmat+lukijat+loukkaannu+verisesti,+mutta+niitä+on+netti+pullollaan.Sims-fanien+näkee+tätä+nykyä+valittavan+että+pelistä+puuttuu+valintoja.+(mitä+muuta+pelaaminen+on+perustasolla+kuin+mahdollisimman+mielenkiintoisten+valintojen+tekemistä?)+Halutaan+"toggleja"+esimerkiksi+yliluonnollisten+olentojen+poistamiseksi,+niiden+tuomiseksi+peliin+ja+kaiken+mahdollisen+ja+mahdottoman+muuttamiseksi+jollakin+tavoin.+Pelifirman+duunarit+taas+kaihtavat+valintoja,+koska+jokainen+valinta+synnyttää+välittömästi+tarpeen+tehdä+tuhat+ja+sata+asiaa+toisin+tai+kehittää+jotakin+uutta+mistä+firma+ei+tietenkään+halua+tekijöille+mitään+maksaa.+Modit+OVAT+"toggleja";+jokainen+niistä+edustaa+jonkinlaista+valintamahdollisuutta+ja+on+pelaajan+asia+käyttääkö+sitä+vai+ei.+Iso+riesa+pitää+modit+ajan+tasalla,+mutta+parhaimmillaan+olen+pelannut+kuukausikaupalla+ihan+tyytyväisenä+vain+muutaman+"uuden"+modin+muutettua+peliä+jollakin+minua+huvittavalla+tavalla.
  6. Viite:+Sims+4+hampaatJos+sulla+sattuu+olemaan+hetki+aikaa,+niin+voisit+kenties+vilkaista+netistä+sitä+yllättävänkin+runsasta+tarjontaa+mitä+on+olemassa+Sims+4:n+turpavärkkien+muokkaamiseksi.+Seuraava+on+vain+vähäinen+ja+melko+mitätön+esimerkki,+mutta+antaa+jo+hiukan+kuvaa+asiasta:https://snootysims.com/wiki/sims-4/teeth-cc-mods-for-the-sims-4/Että+nimenomaan+IKENIEN+pitää+näkyä,+vaikuttaa+harvinaisemmalta.+En+sattunut+toistaiseksi+näkemään+modia+hampaitten+nyppimiseen,+mutta+voihan+sellainenkin+olla+olemassa.+(Sen+avullahan+ikenet+tulisivat+paremmin+esille,+eikö+totta?+Eli+hampaat+pois+haittaamasta+ja+sitten+suurentamaan+ikeniä+niin+että+näkyvät+naapuriin+asti.)Suuremmat+korkeuden+säädöt+onnistuvat+yleensä+modeilla.+Niiden+avulla+ihan+peruspelin+liukusäätimien+vaikutusaluetta+saattaa+halutessaan+laajentaa+niin,+että+voi+alahuulen+pudottaa+vaikka+leuan+alle+ja+ylähuulen+kiskoa+niskaan+asti.+Luulisi+silloin+ikenienkin+näkyvän.Ylä-+ja+alapurentaa+onnistuu+korostamaan+ilman+modejakin+sen+verran,+että+joko+ylempi+ta+alempi+hammasrivi+pilkistää+näkyviin+simin+naamasta.+(Tosi+typerän+näköistä,+mutta+hupinsa+kullakin)Huijauksilla+-+joita+moditkin+enimmäkseen+ovat+-+saa+simin+turpavärkin+väänneltyä+semmoiseksi+viutiloksi,+että+hampaat+(ja+oletettavasti+myös+ikenet)+näkyvät+vaikka+päälaella+tai+riippuvat+kaulalla+helminauhan+paikalla.+Mitä+hampaitten+valkaisuun+tulee,+on+nettitarjonta+kenties+hivenen+yksipuolista+ja+kaupallisten+manosten+läpitunkemaa.+Siihen+saa+näkymää+kirjoittamalla+hakukoneelle+esimerkiksi+The+sims+4+whitening+teeth,+tai+jotakin+sen+tapaista+-+ja+katselemalla+kuvia.+Löytyy+sieltä+ladattavia+esivalmisteltuja+hampaistoja+TS+4+simeille,+mutta+virustorjunta+ja+haittaohjelmien+esto+kannattaa+pitää+toiminnassa+mikäli+lataa+joltain+pikkasenkin+perverssimmältä+sivustolta.