Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

6837

  1. Nyt+en+malta+olla+pikaisesti+kommentoimatta+fiinufammun+viestiä:+olin+siellä+minäkin,+eilen,+siis+siellä+T:n+pitäjässä..))+Kaunista+on,+vakuutti+myös+ystäväpariskunta,+joka+halusi+lähteä+matkaseurakseni.Kyllä+nämä+live-tapaamiset+ovat+omaa+luokkaansa:+naamat+kun+näkee+ja+äänensävyt+kuulee,+viesti+välittyy+ilman+epäilyjä+siitä,+mitä+tuo+toinen+nyt+tarkoitti..))+No,+harvoin+noita+epäilyjä+tuttujen+kesken+esiintyykään,+eivätköhän+ne+ole+enempi+näiden+somealustojen++vitsaus+?+Samoin+minä+sain+uutta+innostusta+näiden+pikkumatkojen+tekemiseen+ja+kuin+tilauksesta+tuttuni+tuosta+naapurikunnasta+tarjoitui+kuskikseni+kun+olin+kertonut+tästä+omasta+arjestani+ja+liikkumisen+vaikeudesta.+Saa+nähdä+rohkenenko+pyytää+häntä+seuraukseni+kun+näitä+lääkäri/trainerimatkoja+taas+tulee+loppukuusta...Vilkasta+tuntuu+olevan+muillakin.+Juhlia+ja+tapaamisia+tiedossa.+Kyllä+niissä+tuntuisi+olevan+erityistä+hohtoa+nyt,+koronakurjuuden+keskellä.+Tosin+niihinkin+usein+liittyy+tuo+SkillaNinkin+mainitsema+epäily+omasta+jaksamisesta.+Kysyväthän+ne+sitäkin+juhlan+luonteesta+ja+omasta+tilanteesta+riippuen...+Huomenna+arki+kuitenkin+taas+alkaa.+Pikkumiestä+en+nyt+matkan+vuoksi+nähnyt,+mutta+olen+kyllä+saanut+raportin+päiväkotitapahtumista.+Viime+viikolla+hän+aloitti+päiväkodissa,+jossa+mummokin+teki++keikkaa,+mummoikäisenä..))+Samaa+henkilökuntaakin+on+vielä+jäljellä,+mikä+taitaa+olla+harvinaista+tänä+päivänä+kun+henkilökunnan+vaihtuvuus+on+suurta+ja+arkipäivää.+Ja+koulut+alkavat+keskiviikkona.+Toivottavasti+lähiopetusta+nyt+voidaan+tarjota+ja+rokotukset+sujuvat,+omani+ovat+vielä+niin+pieniä,+ettei+niitä+heille+anneta.+Ainakaan+vielä.KIrjastoautolle+pitää+kiitää.+Hyvin+olen+saanut+varaamiani+kirjoja+ja+kirjastoauto+pysähtyy+tuohon+parinsadan+metrin+päähän.+Hyvinvointivaltion+palvelu+pelaa+tässäkin,+kyllä+kelpaa...Hyvää+viikonalkua+kaikille,demeter1
  2. Sanotaan,+että+luonne+on+kohtalo.+Makriina.+Allekirjoitan+tuon.+Ja+Einon+tapaan+ajattelen:+"yks+syntyy+meistä+riemuun,+toinen+murheeseen"...Ja+jos+saisi+valita+niin+kai+me+kaikki+sen+riemun+valitsisimme+?+Ja+sen,+että+kulkisimme+kevyesti,+omavoimaisina,+"turhia"+tuumailematta+?+Omaa+laatuaan+ei+oikein+voi+pysyvästi+väärentää,+mielestäni,+vaikka+useimmat+meistä+taitavat+toivoa,+että+muut+olisivat+enemmän+meidän+kaltaisiamme..))Somekeskusteluille+taitaa+myös+olla+ominaista+erilaiset+yli-+ja+alitulkinnat:+pienikin+eripura+voi+näkyä+jollekulle+"ilmiriitana",++"mieleen+tullut+tunnetapahtuma+ja+sen+puheeksi+ottaminen"+katkeruutena+ja+kaunaisuutensa,++itsetyytyväisyys+"kehuskeluna",+ystävällisyys+"nuoleskeluna"...Näillä+nyt+kuitenkin+täällä+mennään+ja+pärjäillään+joskus+paremmin+joskus+kehnommin.Sinun+kuvaamastasi+elämänasenteesta+tulee+mieleen+Leinon+runo,+vapaasti+muistettuna:"Iskut+lyödyt,+iskut+saadut,+aika+kerran+kuroo+umpeen.++Mitkä+liekin+miekan+laadut,+taisteluss´+on+hymy+tarpeen."..))Sitä+odotellessa..)),demeter1
  3. Jos+nyt+vielä+saa+palata+"päivän+aiheeseen",+"hyökkäyksiin"+ja+iholle+tuloihin,+niin+uskon,+että+jokainen+meidän+ikäinen+on+varmasti+saanut+elämässään+myös+risuja,+ruusujen+ohella..))Omaan+henkilöön+kohdistuvat+loukkaukset+voi++jo++ottaa+kevyemmin,+ihan+jo+siksi,+että+itsetuntemusta+on+karttunut+sen+verran+että+tietää+mitä+ja+millainen+on.+Ainakin+useimmat+meistä+tietävät+eikä+omien+virheiden+näkeminen+ja+myöntäminen+ole+ylivoimaista,+edes+täällä+"julkisella+foorumilla",+ellei+sitten+ole+samaistunut+omaan+julkikuvaansa+ja+tahdo+varjella+sitä.Vaikeampi+on+niellä+omiin+läheisiin,+omiin+arvoihin+kohdistuneita+tölväisyjä.+Jos+sellaista+esiintyy,+katson,+että+siihen+on+"lupa"+vastata,+ainakin+kertoa,+miltä+ne+tuntuvat,+silläkin+uhalla+että+ne+eivät+yleensä+johda+muuhun+kuin+toistensa+ohi+puhumiseen.Mutta+varmasti+paras+ja+viisain+suhtautumistapa+täällä+olisi+se+mitä+SkillaN+ja+monet+muut+kirjoittajat+ovat+suosittaneet:+jättää+tölväisyt+huomiotta,+"katsella+korkeammalta",+olla+armollinen.Itse+en+tuohon+pysty,+ainakaan+vielä..))+Elävässä+elämässä,+elämän+tässä+vaiheessa,++voi+valita+seuransa,+ei+tarvitse+veljeillä,+eikä+edes+tulla+toimeen+kaikkien+kanssa,+täällä+se+ei+aina+onnistu...+Elämän+koulua+kai+tämäkin+sitten+on+ja+kuten+olen+moneen+kertaan+todennut,+itselleni++kirjoittelu+täällä+on+antanut+monin+verroin+enemmän+iloa+kuin+ikäviä+tunteita.+Tuskin+olisin+täällä+muuten+näinkin+pitkään+viihtynyt..))SkillaNille,+ja+tietysti+muillekin,+voimia+kaikkeen+tapahtumiseen,+mitä+meille+-+rajoituksista+huolimatta+-++on+tarjolla...demeter1