Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

6837

  1. edellinen+Anonyymi+oli+minä:+demeter1.++Jos+sillä+nyt+on+merkitystä...
  2. Iltapäivää.+Aamu+oli+sumuinen,+mutta+nyt+aurinkoa+jo+paistaa+täydeltä+terältä.Eilinen+"liikuntapäivä"+ei+vain+tehnyt+hyvää.+Vaikka+taivuin+jo+ottamaan+Buranan+aamusella,en+arvaa+lähteä+lenkille.Eilen+sain+tietysti+monia+asioita+toimitettua:+verikokeet,+eli+"verenkiertokokeet"+kuten+pikkumies+niitä+nimittää.+Samana+päivänä+tulivat+tulokset+meidän+kaupungin+sisäistä+viestintäkanavaa+pitkin.+Kaikki+kunnossa,+maksa+jopa+loistavassa+kunnossa..))Laboratorion+yhteydessä+oli+geriatrinen+osasto+ja+siinä+kun+vähän+aikaa+odottelin+vuoroani+niin+kyllä+alkoi+hävettää.+Sain+sentään+askeltaa+omilla+jaloillani,+muut+olivat+jo+apuvälineiden+varassa+tai+onnahtelivat+pahemmin+kuin+minä.++Naapurien+matkassa+kun+olin,+menin+heidän+mukanaan+myös+Isoon+Markettiin,+minne++en+yleensä+vapaaehtoisesti+lähde.+Harmittelin,+ettei+minulla+ollut+askelmittaria+mukana.+Veikkaan,+että+se+päivälle+suositeltu,+8000+askelta,+olisi+hyvinkin+tullut+täyteen+kun+sukkuloin+oudossa+hehtaarimyymälässä+puutelistani+kanssa.Töpeksin+myös+kassalla:+tumman+kassatytön+piti+huomauttaa+turvavälistä+kun+asioin+entiseen+tyyliin+edellisen+asiakkaan+tuntumassa.+No.+Kukaan+ei+suuttunut,+päädyttiin+vain+yhteisesti+siunailemaan++tätä+"uutta+normaalia"+asiointia.+Pikkumies+on+ollut+koko+viikon+pois+päiväkodista:+jonkinlainen+nuhakuume+ja+vatsaoireita+ja+tietysti+piti+heti+toimittaa+koronatestiin.+Tulos,+negatiivinen,+tuli+samana+päivänä,+mutta+oirehtivaa+lasta+ei+voi+viedä+päiväkotiin.+Niinpä+sitten+vanhemmat+joutuivat+olemaan+vuorotellen+poissa+töistä.Käväisin+iltapäivällä+heidän+terassillaan.+Aurinko+paistoi+niin+lämpimästi,+että+lasitetulla+parvekkeella+istuivat+kesäasussa,+isä+ja+poika,+minä+turvallisesti+pleksin+takana,+ilman+takkia.Virolaiselle+ystävälle+laitoin+synttärionnittelut+ja+kyselin,+ovatko+koronalta+välttyneet,+vanhapari+on,+mutta+toisen+pojan+perheelle+tuli+korona.+Selvisivät+kuitenkin+vähäisin+oirein.+"Vieraskieliset",+eli+venäjää+äidinkielenään+puhuvat+ovat+sielläkin+levittäneet+koronaa+enemmän.+Ihan+kuten+meilläkin.+Ehkä+kyse+ei+ole+kieli-+vaan+kulttuurieroista.+Brinkkalan+suuttumuksen+ymmärrän+tuosta+vaihto-opiskelijoiden+vastuuttomasta+käytöksestä.SkillaN+ihmetteli+tuota+hallituksen+tykittämistä.+Itse+en+jaksa+enää+katsella+näitä+ajajankohtaisohjelmia:+pelkkää+jälkiviisastelua+ja+oppostion+räksytystä,++suorastaan+vainoa+yksittäisiä+ministereitä+kohtaan,+viimeksi+Henrikssonia.Ramoona+taas+nätisti+kannusti+muita+kirjoittajia..))+Itse+hän+kirjoittaa+aina+nautittavaa+tekstiä,+ilmeikästä,+innostavaa,+rakentavaa.+Ja+samaa+mieltä+olen+hänen+kanssaan+kirjoituksista:+oma+persoona+välittyy+tekstistä+hyvin,+siksi+kai+se+"tuttuus"+on+vahvasti+kirjoituksissa+läsnä.Aurinkoista+loppupäivää+kaikille,demeter1
  3. Onnitelut+sairaasta+terveydestäsi+huru..))+Paljon+olet+väärinelänyt+sen+eteen...Elämäntapasairauksia,+sanoo+moralisti+minussa.Muistan+kyllä+terveystietosi,+joskin+lukemia+et+ole+maininnut.+Niillä+saatat+päästä+luokaltasi.Muistan+kyllä+kääntymyksesi.+Tällaisessa+maailmassa+takin+kääntäminen+on+joskus+paikallaan.+Mitenkä+mahtaa+tämän+vihervassarin+käydä+uurnilla+?+Kenelle+menee+se+arvokas+ääni,+mikä+tuskin+maailmaa+muuttaa..))
  4. Eikös+ole+tutkittu+juttu,+että+ikäihmiset,+70+,+ovat+pääosin+tyytyväisiä+elämäänsä+ja+uskon,+että+tuo+tyytyväisyys+sisältää+myös+kiitollisuuden.+Se+voi+tietysti+hetkellisesti+väistyä,+mutta+kyllä+se+tallella+on.Parin+kirjoittajan,+Anot++8.47+ja+9.22.++tilanteeseen+voin+hyvin+samaistua.+Sain+olla+"perusterve"+pitkään,+mutta+sitten+kaksi+pientä+aivotukosta+siirsi+minut+"pitkäaikaissairaitten"+kastiin.+Eli+sain+verenpaine-+ja+kolestrolilääkityksen.+Tukosten+vaikutus+toimintakykyyn+oli+vähäinen,+vielä+muutama+kuukausi+sitten+harrastin+monipuolista+liikuntaa,+eikä+kuuden+kilsan+metsälenkki+tuntunut+missään.+Sitten+tulivat+kivut,+liikkuessa,+liikkumisen+jälkeen.+Olin+aina+ihmetellyt+tuota+särkyisyyttä,+mitä+niin+monet+ikäihmiset+valittivat,+nyt+ymmärrän+sitä+hyvin+ja+tunnen+jopa+lievää+ärtymystä+tästä+"liike+on+lääke"+hokemasta.Hyvä+kun+tuli+tuo+lihasreuma+puheeksi.+Veli+sen+diagnoosin+aikanaan+sai+ja+ehti+kyllä+palautua+"liikkuvaksi"+kunnes+sitten+toinen+sairaus+hänet+vei.Itselläni+on+nyt+lääkäriaika+tulossa+ja+aion+kyllä+ottaa+tuon+lihasreuma+mahdollisuuden+esille.+Tuttu+"omalääkäri"+on+suhtautunut+pieniin+vaivoihini+ohimenevinä+ja+ilmeisesti+katsonut+ne+ikääntymiseen+kuuluviksi,+kuten+olen+osittain+itsekin+tehnyt.Tuo+Anon,+9.22+,+kuvaus+tuntuu+tosiaan+tutulta.+Kun+on+saanut+olla+perusterve,+pienikin+poikkeama+normaalista+olosta+saa+vähäksi+aikaa+säikähtymään+ja+nyt+kun+korona+on+muuttanut+omia+rutiineja,++ne+huomaa+entistä+herkemmin.Omat+suojamekanismini+eivät+myöskään+ole+riittäviä+torjumaan+kaikkia+tulevaisuuden+uhkia,+joita+ainakin+omat+lapsenlapset+joutuvat+elämässään+kohtaamaan,+suremaan+ne+pistävät.+Vaikka+voisin+valita,+todennäköisesti+valitsisin+tämän+rakenteen+ja+sen+mukanaan+tuoman+tunnemaailman++mieluummin+kuin+tuon+muodikkaan+positiivisuuden+ja+teflonpinnan.+Vaikka+ne+tietysti+auttaisivat+minua+pysymään+lukuun+otettavian+kastissa+ja+tarjoaisivat+loisteliaamman+julkikuvan...))