Oletko kiitollinen?

Anonyymi

Onko elämässäsi vielä asioita joista olet kiitollinen..?

Pirre

102

614

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Päivittäin tulee eteen, joitakin vuosia sitten kun olin hyvässä kunnossa oli vielä ajatuksia jäljelle oleville vuosille kun kävi toisin on joutunut tyytymään siihen mitä on.

      Kiitollisuus on muuttunut harmitteluksi.

      Per....

    • Anonyymi

      Uuusista ilmenevistä vaivoista säpsähtää, pelottaakin. Parin unettoman yön pohdinnan jälkeen sitten mieli tasoittuu ja alkaa elää vaivansa kanssa. Palaa nauttimaan tästä päivästä. Liikuntakyvystä olen kiitollinen ja että paikasta toiseen siirtymisen kautta voi tavata ihmisiä, muutaman lauseen rupattelu päivässä virkistää kummasti.

      • Anonyymi

        Tuo on totta, kun on ollut jotensakin terve ja hyvä kuntoinen ja sitten yhtäkkiä ilmenee joku ihme vaiva, niin se vaatii sullattelua. Sain itse yllättäen lihasreuma diagnoosin, erittäin kivuliaitten nivelvaivojen jälkeen, mutta siitäkin selvittiin ja löytyi lääke joka vie, toivottavasti koko sairauden parin vuoden sisällä, niin minulle ainakin luvattiin ..olen siis kiitollinen.


    • Anonyymi

      Olen kiitollinen kaikesta mitä olen saanut kokea elämässäni. Kiitollinen lapsistani ja läheisistäni. Eläkkeelle siirtyminen raskaiden pienyrittäjä vuosieni jälkeen avasi ovat vapauteen, harrastusten pariin.

      Valituksia ja mielipahaa riittää, ei mun juttu.
      Tottakait elämässä on vaikeita aikoja, ei niihin kannata jäädä makaamaan.

      Luin juuri facesta postauksen, jonka liitän.

      Tiesitkö, että jo 5 minuutin oleskelu pihalla, puutarhassa tai luonnossa laskee stressitasoasi?
      Puoli tuntia riittää jo
      👉 kirkastamaan aisteja
      👉 tehostamaan tarkkaavaisuutta ja
      👉 parantamaan keskittymiskykyä.

      Ja jos maltat oleskella puutarhassa vielä pidempään, se
      👉 parantaa muistiasi
      👉 kohottaa itsetuntoasi
      👉 saa unohtamaan murheet ja huolet
      👉 luo positiivista mieltä ja
      👉 parantaa fyysistä vastustuskykyäsi.

      Oma piha on oikeaa lääkettä sekä mielelle että keholle 😊. Pihanomistajien täytyy siis olla maailman onnellisinta ja stressitöntä.

      Olen kiitollinen omasta maapläntistäni järven rannalla. Olen lähes joka päivä näin talvellakin noin kolme tuntia ulkohommissa mökillä.

      • Anonyymi

        Minä olen kiitollinen lastenlapsistani . Ihanaa että suku jatkuu ja on perijöitä kiinteistöille ja muulle omaisuudelle.


      • Lapsistani olen kiitollinen; olen kiitollinen he ovat saaneet perheet ja kodit, sekä saaneet pitää työnsä. Lapsenlapsistakin, tietenkin.
        Niin paljon tunnnen kiitollisuutta kaikesta menneestä ja tämänhtekisestäkin; on lämmin koti ja ruokaa (liikaakin, sanoo vaaka), sekä muutamia ystäviä, ja tulossa kevät ja kesä - pikkuruinen takapiha odottaa mullan kääntäjää..kukkien ihmettä, mitä muuta mie tarvihen , en mittää..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen kiitollinen lastenlapsistani . Ihanaa että suku jatkuu ja on perijöitä kiinteistöille ja muulle omaisuudelle.

        Silloin elämäntyö ja tulokset jää sukuun, se on tosiaan kiitollisuuden aihen mitä suurimassa määrin, onnea1


      • Anonyymi

        Noin se varmasti on, ainakin niin kauan kun fysiikka on kunnossa, ja lääkehän tuo oma piha näköjään olisi, ainakin terveelle :)
        Kiitollisuutta tunnen minäkin ihan kaikesta, eikä sen tarvia ollut olla yhtä ainaista päivänpaistetta, vastoinkäymisetkin kasvattavat, kiitos siis niistäkin.

        Pirre


    • Anonyymi

      Olen kiitollinen kaikesta mikä on.
      Tänäkin päivänä.

    • Tuli juuri mieleen että pihansiivous on edessä heti kun lämpötilat nousee 10 asteen tienoille että tarkenee olla ulkona ilman toppahousuja. Lumi on nyt sulanut melkein kaikki, tulppaanit ovat alkaneet kasvamaan ja krookukset kukkivat samoin lumikellot.

      Olen kiitollinen jokaisesta päivästä, miehestäni, lapsistani, lapsenlapsistani, kodistani, pihastani, kasvihuoneestani, vesilintujen ääntelystä joella.
      Olen kiitollinen siitä että vaikka en olekaan enään niin priimakunnossa ja on sairautta ollut ja lonkkaan koskee kun kävelen niin kuitenkin pystyn vielä liikkumaan ilman apuvälineitä, aistini toimivat hyvin ja vaikka keskittyminen onkin vaikeampaa, niin järkeni juoksee suht. yhtä hyvin kuin aikaisemmin,

      Olen kiitollinen siitä että kauriit ja peurat eivät ole syöneet kaikkia tulppaanejani.
      Sasimpa vielä sen rokotteen niin olisin vieläkin kiitollisempi.

      • Anonyymi

        Laula meille omin sanoin Violetta Viiniköynnöksen gracias a la mi vida mia


      • Aivojumppaa harrastan joka ilta. Eilen netin hard-sudoku meni läpi 12 minuutissa. Easyt yleensä noin 5-6 minuutissa ja mediumit keskimäärin 16-minuutissa.

        Tänään Kainuun soten sivuilla oli ilmoitus, että 1948 ja sitä ennen syntyneet voivat varata rokotusajan. Soitin takaisinsoittojärjestelmään, vastannevat kolmen päivän sisällä.
        Kohta sekin homma hoidettu.

        Kevät etenee täälläkin, tosin lunta on metritolkulla. Onneksi rantani sulaa heti miten kun plusasteille päästään ja aurinko alkaa lämmittämään. Eilen kolasin laituria, jossa oli noin puolen metrin lumikertymä.

        No, nyt istunto ohi ja ulkohommiin 😊


      • Anonyymi kirjoitti:

        Laula meille omin sanoin Violetta Viiniköynnöksen gracias a la mi vida mia

        Täytyy myöntää että kyseinen laulu käväisi mielessä minullakin.
        On hyvä joskus tehdä listaa asioista jotka ovat hyvin. Asioista joista on kiitollinen. Tai kuten enkuksi sanotaan "count your blessings"
        Pidä mielessäsi että osakesalkun sisältö ei ole onnen aihe.


      • On teillä jo kevät pitkällä, täällä hankea riittää hiihdelläkin, tie miten paljon lunta..

        Minua kadettaa pikkuisen ne pihamaat, mutta onhan niitä minullakin ollut, joten muistoissa enää, ja voinhan haravoida tänän rivitalon pihoja jos niin haravoituttaa...

        Vesilintujen ääntä jään kaipaamaan tänä keväänä, tosin lupasin mennä ystäväni mökin rapulle niitä kuuntelemaan kunhan niitten aika on, ja vettä kaipaan, veden välkettä auringon valossa, mutta poikamme lupasi, että saan mennä nykyään hänen hallussaa olevalle entiselle mökkisaarellemme ja ehkä menenkin joku kerta, kun oikein ikävä tulee.


      • korppis kirjoitti:

        Aivojumppaa harrastan joka ilta. Eilen netin hard-sudoku meni läpi 12 minuutissa. Easyt yleensä noin 5-6 minuutissa ja mediumit keskimäärin 16-minuutissa.

        Tänään Kainuun soten sivuilla oli ilmoitus, että 1948 ja sitä ennen syntyneet voivat varata rokotusajan. Soitin takaisinsoittojärjestelmään, vastannevat kolmen päivän sisällä.
        Kohta sekin homma hoidettu.

        Kevät etenee täälläkin, tosin lunta on metritolkulla. Onneksi rantani sulaa heti miten kun plusasteille päästään ja aurinko alkaa lämmittämään. Eilen kolasin laituria, jossa oli noin puolen metrin lumikertymä.

        No, nyt istunto ohi ja ulkohommiin 😊

        En ole hyvä sudokuissa, se ei lisäisi hyvinvointiani kun ja jos ne jää ratkaisematta, siksi siis en aloitakaan...hyvää aivojumppaa ne kyllä olisi...

        On se hyvä että sinulla on se rantapaikka, jossa viettää kauniita kevätpäiviä ja kesä iltoja, mutten ole kade, olen luopunut omastani ja nyt on rivari asunto, ja siitä ilo että on koti kultainen.

        Täällä ei puhettakaan rokotuksesta, ei ole aikoja , sanottiin puhelimessa kun yritin kahteen kertaan sinne soitella, ei auta kuin odottaa...


      • Anonyymi
        miina4 kirjoitti:

        En ole hyvä sudokuissa, se ei lisäisi hyvinvointiani kun ja jos ne jää ratkaisematta, siksi siis en aloitakaan...hyvää aivojumppaa ne kyllä olisi...

        On se hyvä että sinulla on se rantapaikka, jossa viettää kauniita kevätpäiviä ja kesä iltoja, mutten ole kade, olen luopunut omastani ja nyt on rivari asunto, ja siitä ilo että on koti kultainen.

        Täällä ei puhettakaan rokotuksesta, ei ole aikoja , sanottiin puhelimessa kun yritin kahteen kertaan sinne soitella, ei auta kuin odottaa...

        Onneksi sinulla on se oma rivari, voit asua siinä talvellakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi sinulla on se oma rivari, voit asua siinä talvellakin.

        Omahan se on vuokra asuntokin, ainakin niin kauan kun maksaa vuokransa.

        Pirre


      • miina4 kirjoitti:

        En ole hyvä sudokuissa, se ei lisäisi hyvinvointiani kun ja jos ne jää ratkaisematta, siksi siis en aloitakaan...hyvää aivojumppaa ne kyllä olisi...

        On se hyvä että sinulla on se rantapaikka, jossa viettää kauniita kevätpäiviä ja kesä iltoja, mutten ole kade, olen luopunut omastani ja nyt on rivari asunto, ja siitä ilo että on koti kultainen.

        Täällä ei puhettakaan rokotuksesta, ei ole aikoja , sanottiin puhelimessa kun yritin kahteen kertaan sinne soitella, ei auta kuin odottaa...

        Tiedän tarinasi, ostit rantatilan. Tälläikää on hullut haaveet jätettävä. Ihmettelin kun möit kyläyhteisöstä osakkeesi ja muutit rantatilallesi. Oliko tilasi syrjässä palveluita, en tiedä, mutta itse en etene samaa vauhtia.
        Asun vakituisesti rantatilani läheisyydessä, kaupunki laajenee, ensimmäinen omakotitalo on tulossa niemellemme. Ehkä teen tilastani vanhuuden vietto paikan ehkä en.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Aivojumppaa harrastan joka ilta. Eilen netin hard-sudoku meni läpi 12 minuutissa. Easyt yleensä noin 5-6 minuutissa ja mediumit keskimäärin 16-minuutissa.

        Tänään Kainuun soten sivuilla oli ilmoitus, että 1948 ja sitä ennen syntyneet voivat varata rokotusajan. Soitin takaisinsoittojärjestelmään, vastannevat kolmen päivän sisällä.
        Kohta sekin homma hoidettu.

        Kevät etenee täälläkin, tosin lunta on metritolkulla. Onneksi rantani sulaa heti miten kun plusasteille päästään ja aurinko alkaa lämmittämään. Eilen kolasin laituria, jossa oli noin puolen metrin lumikertymä.

        No, nyt istunto ohi ja ulkohommiin 😊

        Minun tietojeni mukaan ne suositteli siellä tilaamaan ajan netissä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minun tietojeni mukaan ne suositteli siellä tilaamaan ajan netissä.

        Sekä soittamalla tai tilaamalla ajan netistä.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Tiedän tarinasi, ostit rantatilan. Tälläikää on hullut haaveet jätettävä. Ihmettelin kun möit kyläyhteisöstä osakkeesi ja muutit rantatilallesi. Oliko tilasi syrjässä palveluita, en tiedä, mutta itse en etene samaa vauhtia.
        Asun vakituisesti rantatilani läheisyydessä, kaupunki laajenee, ensimmäinen omakotitalo on tulossa niemellemme. Ehkä teen tilastani vanhuuden vietto paikan ehkä en.

        Ehkä se vaatii aika paljon rahaa tehdä alkeellisesta mökistä vanhukselle ympärivuotinen sopiva asunto. Mikä mahtaa olla alueen kaava, ei mökkialueile ok- taloja rakenneta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä se vaatii aika paljon rahaa tehdä alkeellisesta mökistä vanhukselle ympärivuotinen sopiva asunto. Mikä mahtaa olla alueen kaava, ei mökkialueile ok- taloja rakenneta.

        Vaatiihan se rahaa, totta. pitää vesijohdot vetää taloon ja tehdä kylpyhuone
        No, pikkuhiljaa.

        Tänä keväänä naapuritontille rakennetaan omakotitalo. Kaavoitus lie siltä osin kunnossa.


      • korppis kirjoitti:

        Aivojumppaa harrastan joka ilta. Eilen netin hard-sudoku meni läpi 12 minuutissa. Easyt yleensä noin 5-6 minuutissa ja mediumit keskimäärin 16-minuutissa.

        Tänään Kainuun soten sivuilla oli ilmoitus, että 1948 ja sitä ennen syntyneet voivat varata rokotusajan. Soitin takaisinsoittojärjestelmään, vastannevat kolmen päivän sisällä.
        Kohta sekin homma hoidettu.

        Kevät etenee täälläkin, tosin lunta on metritolkulla. Onneksi rantani sulaa heti miten kun plusasteille päästään ja aurinko alkaa lämmittämään. Eilen kolasin laituria, jossa oli noin puolen metrin lumikertymä.

        No, nyt istunto ohi ja ulkohommiin 😊

        """Soitin takaisinsoittojärjestelmään, vastannevat kolmen päivän sisällä."""

        Eikö ne yleensä sellaisessa takaisinsoittojärjestelmässä ilmoita koska, minä päivänä ja mihin aikaan, soittavat takaisin.

        Täällä nimittäin on silläkin alalla huijarit liikkeellä, että soittavat ja kertovat olevansa terveydenhoidosta ja tarjoavansa rokotusaikaa. Sitten, kun on aika annettu ja muuten selvää, niin puuttuu enää vain yksi pikku juttu; henkilöllisyytensä todistaminen pankkitunnuksella ja homma on hoidettu. Parhaimmillaan joltakin oli mennyt yli satatuhatta tililtään ...


      • Tellukka kirjoitti:

        """Soitin takaisinsoittojärjestelmään, vastannevat kolmen päivän sisällä."""

        Eikö ne yleensä sellaisessa takaisinsoittojärjestelmässä ilmoita koska, minä päivänä ja mihin aikaan, soittavat takaisin.

        Täällä nimittäin on silläkin alalla huijarit liikkeellä, että soittavat ja kertovat olevansa terveydenhoidosta ja tarjoavansa rokotusaikaa. Sitten, kun on aika annettu ja muuten selvää, niin puuttuu enää vain yksi pikku juttu; henkilöllisyytensä todistaminen pankkitunnuksella ja homma on hoidettu. Parhaimmillaan joltakin oli mennyt yli satatuhatta tililtään ...

        No, Kainuun Sote sivustoa käytän. Siellä on numero, jonne soitetaan. Sieltä vastaa automaatti, puhelu on tallennettu, soitamme takaisin mahdollisimman pian. He soittavat antavat ajan ja paikan.

        No, täällä henkilöllisyys todistetaan piikityspaikassa. P. sai piikin Kajaanin keskussairaalassa.


      • korppis kirjoitti:

        No, Kainuun Sote sivustoa käytän. Siellä on numero, jonne soitetaan. Sieltä vastaa automaatti, puhelu on tallennettu, soitamme takaisin mahdollisimman pian. He soittavat antavat ajan ja paikan.

        No, täällä henkilöllisyys todistetaan piikityspaikassa. P. sai piikin Kajaanin keskussairaalassa.

        Rokotuspaikassahan täälläkin henkilöllisyys todistetaan.

        Mutta kun ihmiset ovat niin innoissaan saamaan sen rokotteen, etteivät sitä ymmärrä/ajattele, kun huijarit soittelevat ystävällisesti tarjoten rokotusaikaa, vaan antavat pankkitunnuksensa luullen, että niin se kuuluu ollakin.
        Muutamaltakin vedetty tili tyhjäksi, eikä rokotuspaikalla näy missään sitä heille annettua aikaa.
        Se on niin laajalle levinnyttä, että näkyy täällä kaikkien rappukäytävien ilmoitustaululle laitetun jo varoitus siitä. Mutta muistaako kaikki vanhukset sitä enää sitten, kun puhelin soi ... Ovat vain riemuissaan siitä, että vihdoinkin heille tarjotaan rokotusaikaa.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Rokotuspaikassahan täälläkin henkilöllisyys todistetaan.

        Mutta kun ihmiset ovat niin innoissaan saamaan sen rokotteen, etteivät sitä ymmärrä/ajattele, kun huijarit soittelevat ystävällisesti tarjoten rokotusaikaa, vaan antavat pankkitunnuksensa luullen, että niin se kuuluu ollakin.
        Muutamaltakin vedetty tili tyhjäksi, eikä rokotuspaikalla näy missään sitä heille annettua aikaa.
        Se on niin laajalle levinnyttä, että näkyy täällä kaikkien rappukäytävien ilmoitustaululle laitetun jo varoitus siitä. Mutta muistaako kaikki vanhukset sitä enää sitten, kun puhelin soi ... Ovat vain riemuissaan siitä, että vihdoinkin heille tarjotaan rokotusaikaa.

        Onhan tyhmiä sielläkin, kuka idiootti antaa pankkitunnuksensa rokotusaikaa varatessa.


    • Ei ole kiitollisuuteni mihinkään kadonnut, vielä sitä löytyy, välillä tuntuu, että se melkein pakahduttaa kun miettii elämänsä menoa, mennyttä ja olevaa. Tulevaisuudesta ei pysty paljon vielä sanomaan mitään.
      Olen huomannut, että kiitollisuus löytyy päivä päivältä yhä pienemmistä asioista, arkiksitakin hetkistä.

      Joskus tekee hyvää kirjoittaa ylös, mistä kaikesta saa olla kiitollinen,
      niin helposti arjessa korostuu kaikki miinukset, kun kivistää ja kolottaa,
      vaikka plussat monesti kannattelevat eteenpäin.

      • Tuo on kumma, olen huomannut itsekin kuinka pienet asiat ilahduttavat yhä enemmän, ystävän soitto, auringon paiste kevät hangilla, kevät hankien tuoksu, ja ihan arkiset asiat, riittävä ravinto, koti, terveys..ihan ns. pikkuaisat ovat yhä useammin kiitollisuuden aihe. Kypsymmeköhän pikkuhiljaa, ainakin viisastumme näköjään, jää turha hötkyily pois.


    • Anonyymi

      Minäkin olisin ylen kiitollinen kun saisin nämä persuvihaajat ohjattua oikeaan elämään,että saisivat valaistukse oloonsa ja alkaisivat tekemään jotakin hyödyllistä elämällään tuossa katkeroituneessa olossaan..mielelläni palkkaisin heitä jonkin asteiseen tuottavaan työhön jos heillä olisi motivaatiota yhteiskunnallisasti järkevään tekemiseen.😒

    • Anonyymi

      Joka ainoa ilta tulee oikea kiitollisuuden puuska ....kun nukkumaan menee...
      Äskettäin kun luin nuorison pahoinvoinnista ...tuli itsellekin pahaolo....
      nuoriso voi nyt erityisen huonosti.. .Itsetuhoisia nuoria nukkuu nuorisopsykiatrian lattioilla yötä....Mitenköhän tilanne parantuisi....
      mimmimum-..mi

      • "Anonyymi"

        Hän muistaa kuitenkin että masennus ei näy Veri-Kokeessa.
        Koska se ei kohdistu tietoon, vaan uskottavuuteen.
        Joten se on helpoin tapa tavoitella eläkettä.
        Eläkettä, ilman työ-elämää.
        Varoitan siis mummia olemaan sortumatta aivan turhan-päiväisyyksiin.
        -
        "Voi kun ilahduin ja masennuskin parani
        ensi Eläke kun tilille tupsahti."


        H.


      • Jostain kumman syystä nuoriso voi huonosti, onko perheet liian pieniä, vai onko perheissä enemmän pahoinvointia...en tiedä viisas olisin enkä tässä, jos tietäisin.., mutta surku on.


      • Anonyymi
        huruksz kirjoitti:

        "Anonyymi"

        Hän muistaa kuitenkin että masennus ei näy Veri-Kokeessa.
        Koska se ei kohdistu tietoon, vaan uskottavuuteen.
        Joten se on helpoin tapa tavoitella eläkettä.
        Eläkettä, ilman työ-elämää.
        Varoitan siis mummia olemaan sortumatta aivan turhan-päiväisyyksiin.
        -
        "Voi kun ilahduin ja masennuskin parani
        ensi Eläke kun tilille tupsahti."


        H.

        Omia minunkin ovat :)


    • Joka ainoa kerta, kun katson pankki-tilini saldoa kuukauden alussa.
      Joka ainoa kerta, kun muistelen muinaisia työ-kavereitani.
      Joka ainoa kerta, kun muinainen työ-urani muistuu mieleeni.
      Tunnen mahtavaa kunnioitusta itseäni kohtaan todeten.
      Tuon kaiken olen ansainnut ihan itse.

      H.

      • Anonyymi

        Sinäja sinun rahasi ovat jai elämässäsi tärkeintä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinäja sinun rahasi ovat jai elämässäsi tärkeintä.

        "Anonyymi"

        Eihän se noin mene.
        Kyseessähän on.
        Elämälle kiitos, sait siltä paljon.
        Aivan taatusti, joku toinen sai enemmän kuin minä.
        Minä kun lopetin koulun Keski-Kouluun.

        H.


      • Palvotko ja palveletko rahaa, vai annatko rahan palvella sinua?


      • miina4 kirjoitti:

        Palvotko ja palveletko rahaa, vai annatko rahan palvella sinua?

        "miina4"

        Minä elän käyttämällä rahaani.
        Omaa rahaani.
        Olen rahani palvonut jo vuosi-kymmenet sitten.
        Hattuni hiessäkin.

        Entä sinä?

        H.


      • Anonyymi

        Onnea, on paljon muutakin. Tärkein on terveys.


    • Anonyymi

      Opel pelaa ja mulla on tukka päässä.

      • Anonyymi

        Ja omat hampaat.


    • Anonyymi

      Niin ....toiset ovat enemmän materialisteja ....kuin toiset ... Se on luonteeseen tullut piirre...
      mimmimum-..mi

    • Eikös ole tutkittu juttu, että ikäihmiset, 70 , ovat pääosin tyytyväisiä elämäänsä ja uskon, että tuo tyytyväisyys sisältää myös kiitollisuuden. Se voi tietysti hetkellisesti väistyä, mutta kyllä se tallella on.
      Parin kirjoittajan, Anot 8.47 ja 9.22. tilanteeseen voin hyvin samaistua. Sain olla "perusterve" pitkään, mutta sitten kaksi pientä aivotukosta siirsi minut "pitkäaikaissairaitten" kastiin. Eli sain verenpaine- ja kolestrolilääkityksen. Tukosten vaikutus toimintakykyyn oli vähäinen, vielä muutama kuukausi sitten harrastin monipuolista liikuntaa, eikä kuuden kilsan metsälenkki tuntunut missään.

      Sitten tulivat kivut, liikkuessa, liikkumisen jälkeen. Olin aina ihmetellyt tuota särkyisyyttä, mitä niin monet ikäihmiset valittivat, nyt ymmärrän sitä hyvin ja tunnen jopa lievää ärtymystä tästä "liike on lääke" hokemasta.

      Hyvä kun tuli tuo lihasreuma puheeksi. Veli sen diagnoosin aikanaan sai ja ehti kyllä palautua "liikkuvaksi" kunnes sitten toinen sairaus hänet vei.

      Itselläni on nyt lääkäriaika tulossa ja aion kyllä ottaa tuon lihasreuma mahdollisuuden esille. Tuttu "omalääkäri" on suhtautunut pieniin vaivoihini ohimenevinä ja ilmeisesti katsonut ne ikääntymiseen kuuluviksi, kuten olen osittain itsekin tehnyt.
      Tuo Anon, 9.22 , kuvaus tuntuu tosiaan tutulta. Kun on saanut olla perusterve, pienikin poikkeama normaalista olosta saa vähäksi aikaa säikähtymään ja nyt kun korona on muuttanut omia rutiineja, ne huomaa entistä herkemmin.

      Omat suojamekanismini eivät myöskään ole riittäviä torjumaan kaikkia tulevaisuuden uhkia, joita ainakin omat lapsenlapset joutuvat elämässään kohtaamaan, suremaan ne pistävät.
      Vaikka voisin valita, todennäköisesti valitsisin tämän rakenteen ja sen mukanaan tuoman tunnemaailman mieluummin kuin tuon muodikkaan positiivisuuden ja teflonpinnan. Vaikka ne tietysti auttaisivat minua pysymään lukuun otettavian kastissa ja tarjoaisivat loisteliaamman julkikuvan...))

      • "demeter"

        No mutta?
        Leski-Lusiinan aloituksissahan leveistä rulla-tuoleista keskustellaan.
        Ne kun kekittyvät sairaisiin asioihin.
        Eivät iloisiin kiitollisuuksiin.

        "Muista ihminen, ei Lintu sinun vuoksesi lennä."

        H.


      • huruksz kirjoitti:

        "demeter"

        No mutta?
        Leski-Lusiinan aloituksissahan leveistä rulla-tuoleista keskustellaan.
        Ne kun kekittyvät sairaisiin asioihin.
        Eivät iloisiin kiitollisuuksiin.

        "Muista ihminen, ei Lintu sinun vuoksesi lennä."

        H.

        Jaa, hunksi. Vähän tekee mieli opettaa sinua (niin turhaksi kuin se on osoittautunutkin)...

        On sairasta terveyttä ja tervettä sairautta. Kumpaan ryhmään itsesi asetat?..))

        Tiedetään. Lintu ei lennä minun vuokseni, mutta se voi lakata lentämästä.
        Sitä (uhkaa luonnon monimuotoisuuden häviämisestä) vakuutteli viimeksi Erkki Tuomioja aamun hastattelussa. "Jolla on korvat se kuulkoot"..))


      • demeter1 kirjoitti:

        Jaa, hunksi. Vähän tekee mieli opettaa sinua (niin turhaksi kuin se on osoittautunutkin)...

        On sairasta terveyttä ja tervettä sairautta. Kumpaan ryhmään itsesi asetat?..))

        Tiedetään. Lintu ei lennä minun vuokseni, mutta se voi lakata lentämästä.
        Sitä (uhkaa luonnon monimuotoisuuden häviämisestä) vakuutteli viimeksi Erkki Tuomioja aamun hastattelussa. "Jolla on korvat se kuulkoot"..))

        "demeter1"

        Minä olen terveen-omainen DB2.
        Tuo kakkonen tuli työ-aikani yli-painosta.
        Liian hyviä patoja, liian usein.
        Samasta syystä tuli elämääni myös Flimmeri.
        Kohta 20v. olen ollut tyytyväinen sairauksiini.
        Ne käyttäytyvät kuten minä sanon.
        Tyytyen siihen miten liikun.
        -
        Siihen aikaan kun uskoin äitiäni ja liityin Demareihin, tunnistin myös suku-nimen Tuomioja.
        Kuten olen kertonut, pikku-hiljaa Demari katosi minusta.
        Korvani alkoivat toimia.

        "Sinä ihminen, älä poimi ahneesti kaikista pensaista."

        H.


      • huruksz kirjoitti:

        "demeter1"

        Minä olen terveen-omainen DB2.
        Tuo kakkonen tuli työ-aikani yli-painosta.
        Liian hyviä patoja, liian usein.
        Samasta syystä tuli elämääni myös Flimmeri.
        Kohta 20v. olen ollut tyytyväinen sairauksiini.
        Ne käyttäytyvät kuten minä sanon.
        Tyytyen siihen miten liikun.
        -
        Siihen aikaan kun uskoin äitiäni ja liityin Demareihin, tunnistin myös suku-nimen Tuomioja.
        Kuten olen kertonut, pikku-hiljaa Demari katosi minusta.
        Korvani alkoivat toimia.

        "Sinä ihminen, älä poimi ahneesti kaikista pensaista."

        H.

        Laitanpa hieman numeroitakin.

        146-62-53
        5,0-6,3-6,2-6,1

        H.


      • huruksz kirjoitti:

        "demeter1"

        Minä olen terveen-omainen DB2.
        Tuo kakkonen tuli työ-aikani yli-painosta.
        Liian hyviä patoja, liian usein.
        Samasta syystä tuli elämääni myös Flimmeri.
        Kohta 20v. olen ollut tyytyväinen sairauksiini.
        Ne käyttäytyvät kuten minä sanon.
        Tyytyen siihen miten liikun.
        -
        Siihen aikaan kun uskoin äitiäni ja liityin Demareihin, tunnistin myös suku-nimen Tuomioja.
        Kuten olen kertonut, pikku-hiljaa Demari katosi minusta.
        Korvani alkoivat toimia.

        "Sinä ihminen, älä poimi ahneesti kaikista pensaista."

        H.

        Onnitelut sairaasta terveydestäsi huru..)) Paljon olet väärinelänyt sen eteen...
        Elämäntapasairauksia, sanoo moralisti minussa.
        Muistan kyllä terveystietosi, joskin lukemia et ole maininnut. Niillä saatat päästä luokaltasi.

        Muistan kyllä kääntymyksesi. Tällaisessa maailmassa takin kääntäminen on joskus paikallaan. Mitenkä mahtaa tämän vihervassarin käydä uurnilla ? Kenelle menee se arvokas ääni, mikä tuskin maailmaa muuttaa..))


      • Kannattaisiko, demeter, kokeilla vaihtaa johonkin toiseen kolesterolilääkkeeseen, jos on lihaskipuja.


      • Anonyymi

        demeter1 klo 13:41
        Tuli tuosta kirjoituksestasi mieleeni, että olenkohan alkanut kävellä liian paljon ja liian pitkiä matkoja. Minulla on ollut selkävaivoja lähes koko aikuisiän, mutta tänään kun taas olin aika pitkällä lenkillä tuolla ihanassa säässä, olin tosi kipeä lonkista ja selästäni. Hyvä kun kotiin pääsin.
        Nyt olen ottanut särkylääkettä ja vähän on auttanutkin. Vielä valitan, sori. Aamuisin olen myös tosi kankea ja kipeä, sitten se pikkuhiljaa alkaa kroppa norjistumaan. En tiedä, mitä on? Voisiko olla jotain fibromyalgiaa, eli eikö se ole juuri lihasreumaa?

        Kiitollinen olen elämälle monestakin asiasta. Olen saanut olla eläkkeellä jo aika kauan ja kuntokin on tähän asti vielä jotenkin ollut kohtalainen.
        On pari lasta ja lastenlasta. Heilläkin elämä menee hyvin...ainakin tähän asti on mennyt.

        Tykkään olla omissa oloissani paljon ja tämä kodin rauha merkkaa mulle paljon. Olisihan sitä paljonkin kiitoksen aihetta, mutta tulee liian pitkä sepustus.


      • Tellukka kirjoitti:

        Kannattaisiko, demeter, kokeilla vaihtaa johonkin toiseen kolesterolilääkkeeseen, jos on lihaskipuja.

        Kiitos vinkistä Tellukka. (Vasta) kahta lääkettä on kokeiltu ja itse asiassa voisinkin ehdottaa lääkärille jotakin uutta. Ihan vaikka vaihtelun vuoksi..))


      • Anonyymi kirjoitti:

        demeter1 klo 13:41
        Tuli tuosta kirjoituksestasi mieleeni, että olenkohan alkanut kävellä liian paljon ja liian pitkiä matkoja. Minulla on ollut selkävaivoja lähes koko aikuisiän, mutta tänään kun taas olin aika pitkällä lenkillä tuolla ihanassa säässä, olin tosi kipeä lonkista ja selästäni. Hyvä kun kotiin pääsin.
        Nyt olen ottanut särkylääkettä ja vähän on auttanutkin. Vielä valitan, sori. Aamuisin olen myös tosi kankea ja kipeä, sitten se pikkuhiljaa alkaa kroppa norjistumaan. En tiedä, mitä on? Voisiko olla jotain fibromyalgiaa, eli eikö se ole juuri lihasreumaa?

        Kiitollinen olen elämälle monestakin asiasta. Olen saanut olla eläkkeellä jo aika kauan ja kuntokin on tähän asti vielä jotenkin ollut kohtalainen.
        On pari lasta ja lastenlasta. Heilläkin elämä menee hyvin...ainakin tähän asti on mennyt.

        Tykkään olla omissa oloissani paljon ja tämä kodin rauha merkkaa mulle paljon. Olisihan sitä paljonkin kiitoksen aihetta, mutta tulee liian pitkä sepustus.

        Kiitos vastauksestasi, Ano 21.07. Kuin olisit minusta kirjoittanut..)) Huomasin kyllä itsekin, että noiden pitkien lenkkien jälkeen vasen polvi alkoi notkahdella ikävästi ja kun asetuin aloilleni säryt iskivät päälle. Ja tuo aamujäykkyys on tuttu juttu, sellaista köpöttelyä se aamu on ja harmittaa kun ei tunnu pääsevän rivakasti käyntiin.


        Siinä taitaa ollakin yksi syy särkyihin: särkylääkkeiden puute..)) Niitä en käytä. Joku neuvoi ottamaan viikon kuurin Buranaa mahdollisen tulehduksen hoitamiseksi ja sen kyllä otin ja auttoi kai se hiukan. Mutta tuntuu aika lohduttomalta jos niitä täytyisi jatkuvasti syödä.

        Katsotaan nyt, mitä lääkäri ehdottaa, vai viittaako kintaalla ja toteaa: "Jos ihmistä joka paikkaan koskee, häntä ei vaivaa mikään"..)) (Eeva Kilpi)

        Ihan samat ovat minunkin kiitollisuuden aiheeni ja pitkälti samanlaiset elämiseni puitteet.
        Riittävät ovat, "maailman kärsimyksillä mitaten"...


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi, Ano 21.07. Kuin olisit minusta kirjoittanut..)) Huomasin kyllä itsekin, että noiden pitkien lenkkien jälkeen vasen polvi alkoi notkahdella ikävästi ja kun asetuin aloilleni säryt iskivät päälle. Ja tuo aamujäykkyys on tuttu juttu, sellaista köpöttelyä se aamu on ja harmittaa kun ei tunnu pääsevän rivakasti käyntiin.


        Siinä taitaa ollakin yksi syy särkyihin: särkylääkkeiden puute..)) Niitä en käytä. Joku neuvoi ottamaan viikon kuurin Buranaa mahdollisen tulehduksen hoitamiseksi ja sen kyllä otin ja auttoi kai se hiukan. Mutta tuntuu aika lohduttomalta jos niitä täytyisi jatkuvasti syödä.

        Katsotaan nyt, mitä lääkäri ehdottaa, vai viittaako kintaalla ja toteaa: "Jos ihmistä joka paikkaan koskee, häntä ei vaivaa mikään"..)) (Eeva Kilpi)

        Ihan samat ovat minunkin kiitollisuuden aiheeni ja pitkälti samanlaiset elämiseni puitteet.
        Riittävät ovat, "maailman kärsimyksillä mitaten"...

        Kiitos vastauksestasi demeter1! Kirjoitin tuolla näistä kivuistani selässä ja lonkissa. Kävely saa nyt jäädä vähän vähemmälle. Liikuntaa en kuitenkaan jätä.
        Buranaa minäkin joudun välillä ottamaan, mutta en myöskään halua näillä lääkkeillä "pelata."

        Tuolla Tellukka mainitsi tuon kolesterolilääkkeen. Enpä olekaan tullut aatelleeksi sitä. Minulla on pikkuriikkinen Rosuvastatin 5 mg käytössä. Taidanpa olla vähän aikaa ilman, josko olisi osittain sekin syynä kipuihini, katsotaan.
        Tästä tuli nyt oikea "sairaskertomus". Eipä kai tuo haitanne. Sumuinen sää. Kaupassa pitää lähteä kärryn kanssa käymään.
        Pitää olla kiitollinen, että voi vielä itsensä hoitaa ja tehdä omat hommelinsa ilman apuja.
        Myöskin tuo pää vielä jotenkin toimii ))!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi demeter1! Kirjoitin tuolla näistä kivuistani selässä ja lonkissa. Kävely saa nyt jäädä vähän vähemmälle. Liikuntaa en kuitenkaan jätä.
        Buranaa minäkin joudun välillä ottamaan, mutta en myöskään halua näillä lääkkeillä "pelata."

        Tuolla Tellukka mainitsi tuon kolesterolilääkkeen. Enpä olekaan tullut aatelleeksi sitä. Minulla on pikkuriikkinen Rosuvastatin 5 mg käytössä. Taidanpa olla vähän aikaa ilman, josko olisi osittain sekin syynä kipuihini, katsotaan.
        Tästä tuli nyt oikea "sairaskertomus". Eipä kai tuo haitanne. Sumuinen sää. Kaupassa pitää lähteä kärryn kanssa käymään.
        Pitää olla kiitollinen, että voi vielä itsensä hoitaa ja tehdä omat hommelinsa ilman apuja.
        Myöskin tuo pää vielä jotenkin toimii ))!

        Hei, Ano 11.21. Toivottavasti tämä kahdenkeskisyys ei haittaa muita kirjoittajia. Ainakin itse ajattelen, että vaikka osoittaisi viestinsä jollekulle, se ei ole yleisellä palstalla ole kovin yksityinen, siihen voi jokainen vastata, jos asia koskettaa.

        Tuo Rosuvastatin 5mg oli minunkin eka lääkkeeni. Sitten tarjottiin sellaista lääkettä, jossa ei ole statiinia, nimeä en nyt muista, mutta ei se särkyihin
        helpotusta tuonut. Ystävä maalla oli löytänyt Armolipid-nimisen lääkkeen ja päässyt ikävistä sivuvaikuksista. Hän on myöskin näitä paljon liikkuva. Ex-puoliso taas sai avun punariisistä, siis lisäravinne, ei lääke. Niin että valinnan mahdollisuuksia taitaa meillä sittenkin olla...

        Lääkkeen pois jättämistä en ole ajatellut. Määrätty, mikä määrätty..))

        Juu. Kai pitää ajatella kokonaistilannetta, sitä "kapasiteettiä" mikä on vielä käytössä. Niillä mennään ja sinnitellään..))


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Hei, Ano 11.21. Toivottavasti tämä kahdenkeskisyys ei haittaa muita kirjoittajia. Ainakin itse ajattelen, että vaikka osoittaisi viestinsä jollekulle, se ei ole yleisellä palstalla ole kovin yksityinen, siihen voi jokainen vastata, jos asia koskettaa.

        Tuo Rosuvastatin 5mg oli minunkin eka lääkkeeni. Sitten tarjottiin sellaista lääkettä, jossa ei ole statiinia, nimeä en nyt muista, mutta ei se särkyihin
        helpotusta tuonut. Ystävä maalla oli löytänyt Armolipid-nimisen lääkkeen ja päässyt ikävistä sivuvaikuksista. Hän on myöskin näitä paljon liikkuva. Ex-puoliso taas sai avun punariisistä, siis lisäravinne, ei lääke. Niin että valinnan mahdollisuuksia taitaa meillä sittenkin olla...

        Lääkkeen pois jättämistä en ole ajatellut. Määrätty, mikä määrätty..))

        Juu. Kai pitää ajatella kokonaistilannetta, sitä "kapasiteettiä" mikä on vielä käytössä. Niillä mennään ja sinnitellään..))

        Olisiko kuitenkin Amolipid, vaikkei armokaan pahasta ole :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olisiko kuitenkin Amolipid, vaikkei armokaan pahasta ole :)

        Kyllä se vain Armolipid oli, Ano 15.13...)) Armosta sen muistankin. Muuten minua sopii epäillä näissä lääkeaineaineiden muistamisessa, en millään saa niiden nimiä kallooni..))


    • Paljon on syytä olla kiitollinen, en tässä niitä listaa. Minusta nyt vanhempana on enemmän asioita joista olen kiitollinen kuin nuorena, liekö niin että nuorena ei ymmärtänyt kaikista itsestäänselvyyksistäkin olla kiitollinen kuten nyt on.

      • "pal-51"

        Älä murehdi suotta tuota.
        Kiitollisuuden aikaan on nuorella vielä pitkä matka.
        Nuori ymmärtää vielä liian vähän kaikesta.

        H.


      • Anonyymi

        Niin, nuorena melkein kaikki oli itsestään selvyyksiä, nyt jo pyörällä ajokaan ei ole sitä :)

        Pirre


    • Jossain ohjelmassa sanottiin, että kiitollisuuden pitää alkaa pienistä asioista.
      Joten nyt kun asiointireissun ja ulkoilun jälkeen syön lämmintä, maistuvaa ruokaa, olen hyvin kiitollinen siitä.
      Näitähän riittäisi pitkäksi rimpsuksi.

      • Anonyymi

        Lista kiitollisuuden aiheista pitenee sitä mukaa kun ikää ja vaivoja tulee, mie ainakin olen huomannut. Kaikki turha karsiutuu.

        Pirre


    • Olen kiitollinen jokaisesta päivästä, jokainen päivä.
      Kun vielä suht´hyvässä kunnossa saan täällä vaeltaa.
      Eikä minulta mitään puutu, vaikkei suuria olekkaan.
      Joku viisas sanoi joskus, en tiedä kuka, ´´on niin paljon, mitä minä en tarvitse.´´
      Äskettäin kävelin autokorjaamolle, tilaamassa vetonivelen vaihdon. Kuulin miten tintit lauloivat kevään riemua.
      Kohta pääsee taas muuttamaan maalle. Koivut tulevat hiirenkorville, sinivuokot ja valkovuokot ja leskenlehdet nostavat päätään.
      Joutsenet töräyttelee, käki kukkuu.
      Kissa naukuu ja ravaa edestakaisin, kevätvilli silläkin on.

      • Minun kissani on vähän alakuloinen.
        Oltiin mökillä toista kuukautta, ei oikein tykkää kaupunkioloista.


      • liekko kirjoitti:

        Minun kissani on vähän alakuloinen.
        Oltiin mökillä toista kuukautta, ei oikein tykkää kaupunkioloista.

        Syksyisin, kun tullaan maalta, on havaittavissa jonkin aikaa alakuloa. Nukkuu enimmäkseen.
        Nyt alkaa olla hinku ulos.
        Kepalehtaa jaloissa, kun lähden ovesta ja kun tulen takaisin on varpaat kynnyksellä tunkemassa rappuun.
        Aiemmin makaili vaan sängyllä.


      • Anonyymi

        Tulipa kesäinen mielikuva "hiirenkorvista", sun muista kesän ja kevään ihanuuksista, ja kissakin vielä..:)

        Jokainen kevät ja kesä on jo lahja, ...ja jo jokainen päiväkin. Tulipa


    • Eläkkeellä on mukavaa. Kiireettömiä päiviä, voi tehdä mitä haluaa tai olla tekemättä mitään.
      Istuin parvekkeella virkkaamassa, aurinko lämmitti mukavasti, samalla kuuntelin äänikirjaa.
      Terveys on näillä kymmenillä ensi sijalla, onneksi ei mitään isompia kremppoja ole.
      Huoli on jälkikasvusta ruuhkasuomessa kun sitä koronaakin.
      Onneksi heillä menee hyvin eikä kukaan ole sairastunut ainakaan vielä.

      • Anonyymi

        Korona rokotus tässä kuussa, eli kaikki hyvin.


      • Anonyymi

        Aikaa eläkkeellä tuntuu olevan liikaakin, ainakin minusta tuntuu joskus siltä, - mutta kiire puuttuu :)


    • Anonyymi

      Matti Nykäsen sanoin, näen ja kävelen.

    • Anonyymi

      Pitäisikö olla koko elämänsä kiitollinen ja nöyrä ?
      Ei ole itse saanut päättää haluaako tähän pahaan maailmaan syntyä.
      Kiitollinen voi siitä, että kuolee, pääsee pois.

      • Anonyymi

        Nöyrä voi olla isojen asioiden edessä ja kiitollinen hyvästä elämästä ja ihanasta perheestä. Nöyristellä ei pidä.


      • Anonyymi

        Nöyryyskin tulee vielä, ehkä sen aika ei ole vielä.., ainakin luulen niin.
        Ikävä jos koet maailman pahaksi, minusta se maailma on niin hyvä tai paha mitä me olemme "maailmalle" , ainakin näin omassa suppeassa maailmassani ajatellen.

        Pahuuttahan maailmaan mahtuu, sille emme mahda "mitään".


      • Anonyymi

        Ikää kun tulee, kuoleman läheisyys ainakin tekee nöyräksi.

        Pirre


    • Olen kiitollinen ihan jo pelkästä olemassaolostani ja sivutuotteena kaikesta siihen liittyvästä.
      Varmaan kaikki muutkin tällä palstalla ovat kiitollisia siitä, että minä olen olemassa? Pitäisi ainakin.

      • Kiitollinen ole Tellukasta. Saa välillä veren kiertämään kunnolla. Minulla on liian matala verenpaine, siihenkin olet antanut apua :D


      • Anonyymi
        liekko kirjoitti:

        Kiitollinen ole Tellukasta. Saa välillä veren kiertämään kunnolla. Minulla on liian matala verenpaine, siihenkin olet antanut apua :D

        Tellukka antaa älykkäästi vastinetta noille itsestään liikoja luuleville.


      • Anonyymi

        Jopas alkoi huvittaa, melkein naurattaa.
        Mutta ei kovin pitkään, vitsailukin on tyylilaji!

        Näköjään meillä on nyt Hunksi kakkonenkin ;D))) joka luulee liikoja itsestään.
        Minä kyllä otin tuon vitsinä.


    • Anonyymi

      En ole kiitollinen mistään mutta on joukko asioita joista olen hyvilläni.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kiitollisuus on mielestäni vähän liian ylevä. Koen, että se on tunne, ohimenevä, joka tulee jostain ei jokapäiväuiyydestä. Eräs "ano" sanoi olevansa hyvillään.
      Minä olen ok, tyytyväinen siihen mitä on. Jos johonkin en ole tyytyväinen korjaan sen tai ainakin pyrin korjaamaan.
      Jotkut pitävät kiitollisuus päiväkirjaa, joku kansa yhden päivän kiitollisena.

      Olisko se kiitollisuuden aihe sellainen mihin ei itse ole vaikuttanut vaan sen on saanut.

      • Anonyymi

        Veit sanat suustani.


    • Joka päivä olen kiitollinen siitä, että arki sujuu,
      niin yksinkertaisista asioista kuin että puhdasta vettä tulee ja sähköä piisaa ja koneet pelaa ja että kännykkä ja läppärit ja nettiyhteydet pelaa,
      ettei tarvitse tekniikkaan puuttua. Saa vaan tehdä "sisältöä", täyttää pesukonetta ja laittaa ruokaa ja , ja , ja ...
      Yksin vanhassa omkotitalossa asuvana voin tuntea suurta kiitollisuutta tämän kaltaisita joillekin itsestään selvistä asioista.

      • Kohtalonyhteyttä, maissii. Yksin vanhassa omakotitalossa, joka kyllä jaksaa muistuttaa itsestään. Niinkuin sitä on yritetty hoitaa..))
        Vaan on tämä niin rattoisaakin. Hiljaista on, eikä tarvitse ottaa naapureita huomioon. Saunan voi lämmittää milloin tahtoo ja nauttia takkatulen lämmöstä. Mitä siitä, jos puut on joutunut rahtaamaan muutaman kymmenen metrin päästä (tämänhetkistä) selkävaivaansa potien.
        Oma tupa, oma lupa. Niinhän se meni ?


      • demeter1 kirjoitti:

        Kohtalonyhteyttä, maissii. Yksin vanhassa omakotitalossa, joka kyllä jaksaa muistuttaa itsestään. Niinkuin sitä on yritetty hoitaa..))
        Vaan on tämä niin rattoisaakin. Hiljaista on, eikä tarvitse ottaa naapureita huomioon. Saunan voi lämmittää milloin tahtoo ja nauttia takkatulen lämmöstä. Mitä siitä, jos puut on joutunut rahtaamaan muutaman kymmenen metrin päästä (tämänhetkistä) selkävaivaansa potien.
        Oma tupa, oma lupa. Niinhän se meni ?

        "demeter1"

        Sinä olet sairastunut Corona-Kieli-Ripuliin.
        Kohta sinulta särkyy näppäimistösikin. :)
        -
        Rauhoittuisit nyt ja alkaisit hahmotella riimiä joka sopii lempi-musiikkiisi.

        "Älä hermostu ihminen, vaikka Varis raakkuisi hellästi sinulle."

        H.


      • demeter1 kirjoitti:

        Kohtalonyhteyttä, maissii. Yksin vanhassa omakotitalossa, joka kyllä jaksaa muistuttaa itsestään. Niinkuin sitä on yritetty hoitaa..))
        Vaan on tämä niin rattoisaakin. Hiljaista on, eikä tarvitse ottaa naapureita huomioon. Saunan voi lämmittää milloin tahtoo ja nauttia takkatulen lämmöstä. Mitä siitä, jos puut on joutunut rahtaamaan muutaman kymmenen metrin päästä (tämänhetkistä) selkävaivaansa potien.
        Oma tupa, oma lupa. Niinhän se meni ?

        Niinhän se tosiaan menee, kun yrittää sähkölaskua pienentää ja suloista lämpöä tupaansa hankkia, niin puita saa rahdata metrien päästä ja tässä torpassa on vielä tuo hakumatkakin ylämäkeä, onneksi on kottikärryt keksitty ( hankin muinoin nuo punaiset, välillä se on paholainen kun liian suuren kuorman siihen lataa ja joskus taas ferrariksi kehun, jos liukkaasti työ sujuu) kun niillä kuskaa uunin viereen lastin niin saa pari päivää vaan tulesta ja lämmöstä nauttia. Tässä asiassa voi kevään etenemisestäkin olla kiitollinen, hoppu vähenee kun kevään hurma lisääntyy.Jos kantamalla käsipelissä joutuisin puuhomman hoitamaan niin taatusti laillasi potisin selkääni. Toivottavasti selkävaivasi helpottaa... ja pian.


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Kohtalonyhteyttä, maissii. Yksin vanhassa omakotitalossa, joka kyllä jaksaa muistuttaa itsestään. Niinkuin sitä on yritetty hoitaa..))
        Vaan on tämä niin rattoisaakin. Hiljaista on, eikä tarvitse ottaa naapureita huomioon. Saunan voi lämmittää milloin tahtoo ja nauttia takkatulen lämmöstä. Mitä siitä, jos puut on joutunut rahtaamaan muutaman kymmenen metrin päästä (tämänhetkistä) selkävaivaansa potien.
        Oma tupa, oma lupa. Niinhän se meni ?

        Yksin?

        "Kohtalonyhteyttä, maissii. Yksin vanhassa omakotitalossa, joka kyllä jaksaa muistuttaa itsestään. Niinkuin sitä on yritetty hoitaa..))"


      • huruksz kirjoitti:

        "demeter1"

        Sinä olet sairastunut Corona-Kieli-Ripuliin.
        Kohta sinulta särkyy näppäimistösikin. :)
        -
        Rauhoittuisit nyt ja alkaisit hahmotella riimiä joka sopii lempi-musiikkiisi.

        "Älä hermostu ihminen, vaikka Varis raakkuisi hellästi sinulle."

        H.

        Kiitos dignoosista hunksi. Kyllä se ylileveä rullatuoli voisi tosiaan
        olla tarpeen. Ei sulla satu olemaan vapaita?..))
        Sitä katsos innostuu, kun 70 :lle ilmestyy muitakin kuin pelkkiä persualoituksia...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksin?

        "Kohtalonyhteyttä, maissii. Yksin vanhassa omakotitalossa, joka kyllä jaksaa muistuttaa itsestään. Niinkuin sitä on yritetty hoitaa..))"

        Kierreportaitten alta utelias tonttu kyselee, näemmä 😁


      • maissiii kirjoitti:

        Niinhän se tosiaan menee, kun yrittää sähkölaskua pienentää ja suloista lämpöä tupaansa hankkia, niin puita saa rahdata metrien päästä ja tässä torpassa on vielä tuo hakumatkakin ylämäkeä, onneksi on kottikärryt keksitty ( hankin muinoin nuo punaiset, välillä se on paholainen kun liian suuren kuorman siihen lataa ja joskus taas ferrariksi kehun, jos liukkaasti työ sujuu) kun niillä kuskaa uunin viereen lastin niin saa pari päivää vaan tulesta ja lämmöstä nauttia. Tässä asiassa voi kevään etenemisestäkin olla kiitollinen, hoppu vähenee kun kevään hurma lisääntyy.Jos kantamalla käsipelissä joutuisin puuhomman hoitamaan niin taatusti laillasi potisin selkääni. Toivottavasti selkävaivasi helpottaa... ja pian.

        Kyllä mullakin on punaiset kottikärryt, mutta kun nuo polut ovat lumen peitossa ja lapset ovat hävittäneet pulkkanikin. Että luonnonvoimia vastaan tässä vielä joutuu taistelemaan, mutta eipä tällaistakaan talvea ole aikoihin eletty.
        Kiitos vain selän paranemistoivotuksista. Ensi viikolla toivon saavani apua. Olisikohan suorastaan niitä askelmerkkejä ? Ja tiekartta tietysti..))


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yksin?

        "Kohtalonyhteyttä, maissii. Yksin vanhassa omakotitalossa, joka kyllä jaksaa muistuttaa itsestään. Niinkuin sitä on yritetty hoitaa..))"

        Olinko jotenkin epämääräinen, Ano 15.49. Ehkä vain salaperäinen..))


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kierreportaitten alta utelias tonttu kyselee, näemmä 😁

        Niin minäkin arvelin, Ano 17.31..))


      • demeter1 kirjoitti:

        Niin minäkin arvelin, Ano 17.31..))

        Demeter on alkanut yksinpuhelun itsensä kanssa. Pitäisiköhän se ylileveä pyörätuoli hommata ja piippa-auto.

        No, mutta, oletko jäänyt yksin, sekö oli keskustelusi aihe. Lähtikö se 10-vuotta nuorempi aviomiehesi lätkimään? Metusalemiksi häntä ei kai voi kutsua, nuori mies.

        Tsekkasin palstaa olet ollut koko päivän linjoilla. Ulkona oli tosi komea sää, kävin suksillakin, ei kolottanut lonkkia eikä niksunut polvet, mutta tarkkana piti olla, että ei kaatuisi, oli näet aika vetiset ladut.

        Aloituksen aiheeseen.

        Olen kiitollinen lapsistamme, saan kuopuksen pääsiseksi kaverikseni kokonpolttoon.

        Uusioperheemme nuorimmainen oli päivällisellä. Söimme kasvispihvejä onnistuin hitsin hyvin, selleri maistui hienosti läpi. Poika on vege kuten suurin osa meistä.

        No, tässäpä iltapostaukseni.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Demeter on alkanut yksinpuhelun itsensä kanssa. Pitäisiköhän se ylileveä pyörätuoli hommata ja piippa-auto.

        No, mutta, oletko jäänyt yksin, sekö oli keskustelusi aihe. Lähtikö se 10-vuotta nuorempi aviomiehesi lätkimään? Metusalemiksi häntä ei kai voi kutsua, nuori mies.

        Tsekkasin palstaa olet ollut koko päivän linjoilla. Ulkona oli tosi komea sää, kävin suksillakin, ei kolottanut lonkkia eikä niksunut polvet, mutta tarkkana piti olla, että ei kaatuisi, oli näet aika vetiset ladut.

        Aloituksen aiheeseen.

        Olen kiitollinen lapsistamme, saan kuopuksen pääsiseksi kaverikseni kokonpolttoon.

        Uusioperheemme nuorimmainen oli päivällisellä. Söimme kasvispihvejä onnistuin hitsin hyvin, selleri maistui hienosti läpi. Poika on vege kuten suurin osa meistä.

        No, tässäpä iltapostaukseni.

        Voi tuota kateuden määrää. Olisit äveriäs, jos sen rahaksi voisi muuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi tuota kateuden määrää. Olisit äveriäs, jos sen rahaksi voisi muuttaa.

        Demeterillä on myös lastenlapsia, sekin kateuden aihe.


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Kohtalonyhteyttä, maissii. Yksin vanhassa omakotitalossa, joka kyllä jaksaa muistuttaa itsestään. Niinkuin sitä on yritetty hoitaa..))
        Vaan on tämä niin rattoisaakin. Hiljaista on, eikä tarvitse ottaa naapureita huomioon. Saunan voi lämmittää milloin tahtoo ja nauttia takkatulen lämmöstä. Mitä siitä, jos puut on joutunut rahtaamaan muutaman kymmenen metrin päästä (tämänhetkistä) selkävaivaansa potien.
        Oma tupa, oma lupa. Niinhän se meni ?

        Kyllä oma tupa on oma, ei tarvitse siitä vuokraa kenellekkään maksaa ja saa koko taloaan ja tonttiaan hallita. Oletko koittanut kolesterolia alentaa Benecol-levitteellä ja on myös maitotuotteissa samaa merkkiä? Minulla auttoi selvästi. Olen myös hoikka ja en käytä kovia rasvoja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Demeterillä on myös lastenlapsia, sekin kateuden aihe.

        Ne ovatkin suurin rikkauteni, lastenlapset, kuten varmasti meillä kaikilla...))


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä oma tupa on oma, ei tarvitse siitä vuokraa kenellekkään maksaa ja saa koko taloaan ja tonttiaan hallita. Oletko koittanut kolesterolia alentaa Benecol-levitteellä ja on myös maitotuotteissa samaa merkkiä? Minulla auttoi selvästi. Olen myös hoikka ja en käytä kovia rasvoja.

        Voi hitsi, Ano 19.34. Miksi olen unohtanut tuon Benecolinkin ja vastaavat tuotteet. Vaikka niistä on niin pitkään puhuttu. Tietysti kyse on siitä, vaikuttaako se myös tähän huonoon kolestroliin, se minulla on korkea, vaikka kokonaiskolestroli on viiden pinnassa.

        Ylipainoa minullakaan ei ole ollut, mutta jostakin syystä rasvaprosentti on aina ollut korkea.
        Kovat rasvat, voi leivonnassa, on tietysti sellainen mistä pitäisi päästä eroon...


    • Anonyymi

      alotukseen :

      ei ole


      elämä on pelkkää suorittamista
      kaiken sain
      enemänki,
      taisin joskus pyytää taivaasta ihmettä,
      siellä kuuneltiin,

      mutta
      maanpäällinen elämä on raamatussa luvattu helvetti,,,,


      ikinä ei olisi hallunnu syntyäkkää tämmöseen maailmaan,
      ei ikinä,,,

    • Anonyymi

      Olen kiitollinen vaimolleni, loska hän on rakastanut minua pian 50 vuotta. Saadaan yhdessä nauttia kaikesta mitä on ponnisteltu ja koettu. Oma koti, lapset ja lastenlapset. Jos vielä maailmalle pääsee, vien hänet Lofooteille Norjaan kultahääpäivän kunniaksi ensi kesänä.

      • Anonyymi

        8:18

        tuon kaiken minäki sain elämältä puolisoni kanssa yhdessä,
        ja paljon muutaki, myös ulkomaan matkoja lomien muodossa,
        mutta
        elämä kun on rajallista
        toinen lähtee täältä ensin pois, harvemmin yhdessä kuollaan,


        NO ole onnellinen kun puolisosi on vielä elossa,
        mun puoliso kuoli 55 v avioliittovuoden jälkeen,
        silloin kuolin minäki,
        mun elämä on kuollut
        torsona yksin olen eläny jo lähes kymmen vuotta
        elämä on pelkästään yksin tympiny

        nyt varsinki tämä korona tappaa viimesetki elämän halut,
        liikkuminen rajallista,

        onneksi tänää aurinko paistaa,
        joten lähden pikkusen yksikseni aurinkoa töllöttämään
        ja muutaman askeleenki otan,,,


    • Anonyymi

      Kun kerran mietin samaa, niin ajauduin tekemään kaksisarakkeisen listan. Toiseen ne, mitä haluaisin ja toiseen ne, mistä en voisi luopua. Jos teette ko. listan itsellenne täydellä rehellisyydellä, niin lukekaa se sitten läpi. Ompahan pysäyttävä lista.

      • Anonyymi

        Ei tarvitse edes listata. Ne mitä haluaisin ovat päätösvaltani ulkopuolella kuten myös ne mistä en voisi luopua.
        Ihme ja kumma, molemmat liittyvät terveyteen.
        Teoriassakin on mahdotonta, että 72v ikäinen vaimoni paranisi edes kuukauden matkustuskuntoon. Nyt on päivittäinen monilääkitys mutta labravälit ovat viruneet 3:een viikkoon. Pienikin ponnistelu vaikkapa muutamansadan metrin määrässä saattaa nostaa kuumeen.
        Minä en voisi (haluaisi) luopua kunnostani ja terveydestäni mutta vatsavaltimon uhkaava laajeneminen on geneettinen taakka enkä saisi ponnistella. Ilman ponnistelua kuntoni ja terveyteni romahtaisivat.
        Muulla ei ole väliä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14861
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    6. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    7. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    8. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    9. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3044
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe