Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

6837

  1. Pönttö+minäkin+olen+noissa+julkkisasioissa,+brinkkala+ja+SkillaN,+vaikka+maalla+asuva+ystävä+kovasti+yrittää+minua+valistaa,+jopa+tivata+kun+en+oikein+aina+tiedä+"kuka+kukin+on"...))Joskus+miettii,+eikö+tuo+julkisuuteen+hakeutuminen+estä+sen+oman+realistisen+minäkuvan+rakentumista,+kun+sen+pystyy+somessa+tekemään+oman+mielensä+mukaiseksi...
  2. Niin,+Paloma.+Olen+siis+manipuloitu+Anonyymien+puolustaja+?..))+Johan+tuolla+esitettiin+epäilyjä+privaattiyhteyksistä+ellei+suorastaan+salaliitoista,+joka+on+ollut+tekeillä+minun+ja+Anonyymien+välillä..))Jos+sanoillani+nyt+on+mitään+painoa,+sanon+edelleen,+että+olen+aina+pyrkinyt+tasapuolisuuteen+-+kuten+useimmat+meistä+pyrkivät+muiden+kanssa+toimiessaan+-+enkä+tee+jyrkkää+eroa+Anojen+ja+rekattujen+kirjoitajien+välillä.++Jos+olen+Anoja+"puolustanut"+olen+tehnyt+sen+koska+olen+usein+ollut+samaa+mieltä+heidän+kanssaan+jopa+tuosta+heidän+esittämästään+kritiikistä+muita+kirjoittajia+kohtaan.Ja+ihan+sivuhuomautuksena+omalta+kohdaltani:+kukaan+Anonyymi+ei+ole+koskaan+minua+stalkannut+eikä+minulle+naljaillut.++Miksi+siis+asettaisin+heidät+eri+kastiin+ja+kohtelisin+heitä+eriarvoisesti+?++En+tietysti+ole+jaksanut+seurata+näitä+riitaketjuja,+mutta+sehän+nyt+on+tullut+selväksi+että+niissä+käytetään+"rumaa+kieltä"+-+siis+Anonyymit+käyttävät..))+Olen+kyllä+nähnyt+ainakin+yhden+rekatun+myös++käyttävän+"rumaa+kieltä".+Onko+rekatuilla+siihen+isompi+oikeus+?Jos+rekatut+joutuvat+täällä+erityistarkkailun+kohteeksi+se+on+mielestäni+periaatteessa+heidän+oma+valintansa.+Ikäänkuin+hinta+niistä+"eduista"+mitä+he+rekkautumalla+saavat.+Enemmän+näkyvyyttä+,+joskus+jopa+niitä+"faneja"...))+Itselleni+se+on+ainakin+tuonut+sen,+että+pystyn+näkemään+minulle+tulleet+vastaukset+ja+vastaamaan+niihin.+Somealustat+eivät+kai+yleensä+ole+mitään+rauhan+tyyssijoja,+ne+saattavat+olla+se+vessanseinä+johon+jokainen+halukas+voi+puumerkkinsä+jättää,+mutta+sanoisin,+että+ilmiö+on+maanlaajuinen.+Enkä+itse+näe+suhtautumisessa+siihen+muuta+keinoa+kuin+pitää+huoli+omasta+käyttäytymisestään.+Muiden+opettaminen+ja+moralisointi+eivät+oikein+mitään+auta.+Jos+ei++sitten+puuttumattomuuskaan.
  3. Niin,++Paloma.+Jokaisella+on+omat+tapansa+miten+toimia+jos+sukset+menevät+ristiin+jonkun+kanssa.Itse+lähden+siitä,+että+on+parempi+kulkea+eri+latuja+kuin+yrittää+sellaista,+mikä+vaatisi+pitkiä+ja+luultavasti+silti+tuloksettomia+neuvotteluja+keskinäisen+ymmärryksen+löytymiseksi.+Ja+niinkin,+että+yleinen+kirjoitusfoorumi+ei+ole+oikea+paikka+sellaiseen+vuoropuheluun.Itse+olen+yrittänyt+pysyä+omalla+ladullani,+mutta+kun+usein+tuntuu+siltä,+että+joku+sittenkin+hengittää+niskaan+ja+pyrkii+samalle+ladulle..))+Minkäänlaista+vastakkainasettelua+en+ole+itse+tahtonut+luoda,+pysyä+etäämmällä+vain.Mitä+tuohon+"suosioon"+tulee,+niin+varmasti+on+totta,+että+jos+joku+kirjoittaja+on+joutunut+epäsuosioon,+se+voi+kasvattaa+jonkun+muun+suosiota,+ihan+niinkuin+perheessä,+jossa+toinen+vanhempi+on+punnittu+kelvottomaksi+tulee+helposti+tarve+ihannoida+toista,+vaikka+hän+olisi+ihan+"tavallinen"+-+kuin+kuka+tahansa.+Enkä+nyt+tietenkään+ole+nimeässä+ketään+täällä+kelvottomaksi,+esimerkki+oli+viitteellinen,+ehkä+huonokin.Uskon+myös,+että+päinvastoin+kuin+nykytrendi+näyttäisi+olevan,+täällä+pärjää+paremmin+sellainen,+jolla+ei+ole+kovin+suurta+tarvetta+erottua+muista,+tuoda+itseään+esille.+Tietysti+se,+että+on+aidosti+kiinnostunut+toisista+lisää+"suosiota",+vaikka+silloin+ei+enää+suosiosta+puhutakaan+vaan+yhteyden,+tasavertaisuuden+löytymisestä+ja+jakamisesta.Täällä+on+mielestäni+monia+kirjoittajia+jotka+pystyvät+tuohon.++Minä+vain+satuin+nousemaan+"otsikoihin"+kun+tulin+kertoneeksi,+miten+olen+korppiksen+palstakäyttäytymisen+kokenut+ja+moni+ilmeisesti+saattoi+samaistua+siihen.
  4. Jospa+minäkin+(vähän+arkaillen)+siirryn+nyt+tähän+uuteen+nojatuoliin+kun+jo+kannustusta+sain+osakseni+vanhassa..))Niin+mukavia+viestejäkin++on+taas+liikenteessä,+että+tekee+mieli+tulla+siipeilemään.+Brinkkalakin+taas+mukana..))+Näin+se+menee+kuin+joskus+totesit,+brinkkala:+tuttuja+kaipaa+jos+pitempään+ovat+poissa.+Kyllä+ne+pienet+ovat+voimanantajia+täälläkin.+Nytkin+saan+ihastella++ikkunasta+näkyviä+lumiveistoksia.+Niitä+yhdessä+tuumin+viikonlopulla+rakenneltiin,+koko+serkkukatras.+Pitkään+ne+iloa+tuottavat++kuten+sekin+kun+saattoi+nähdä,+että+kiintymys+on+tallella,+keskinäinen+side+tuntuu+jopa+vahvistuneen+eron+aikana.Km,+osanottoni+sinulle+ja+kiitos+tuosta+unesta,+jonka+täällä+jaoit.+Valveunia+näkevät+vain+harvat+ja+valitut..))+Makriinakin+niistä+kertoi.+Kälyni+näki+myös+edesmenneen+veljeni+"ilmieläväna"+tyttärenpojan+rippijuhlissa.+Kälyn+oma+olemuskin+tuosta+näystä+muuttui,+niin+kerrottiin,+tuntui,+että+hän+pystyi+jakamaan+juhlan+menetetyn+puolison+kanssa,+vähän+kuin+siellä+toisessa+ulottuvuudessa.++Kuka+vielä+voi+väittää,+että+kaikki+on+vain+tätä,+mikä+on+silmin+nähtävää+ja+käsin+kosketeltavaa+?Sinisirun+kattaukset+herättävät++aina+ihastusta.+Vai+pitäisikö+tunnustaa,+että+kateutta+?..))++Monet+kerrat+olen+niistä+saanut+innoitusta+omaan+kokkaamiseeni.Merestä+näyttää+nyt+nousevan+hyvin+kuhaa,+poika+toi+kolme+isoa+filettä+ja+kumma+kyllä+onnistuin+uunikalan+laittamisessa,+ihan+vain+smetanaa+käyttäen.+Viimeksi+kun+kerroin+pojan+ja+kumppaniensa+jättisaalista+jätin+mainitsematta,+että+kalansaalista+ihastelemaan+ja+talvikalastuksesta+kyselemään+jäi+myös+arvovieras,++Sauli+Niinistö,+joka+oli+jäällä+hiihtämässä+turvamiehensä+kanssa.+Toivottavasti+kukaan+ei+"vuoda"+tietoa+Seiskalehteen,+vai+mikä+lehti+se+nyt+on,+joka+työkseen+bongaa+näitä+julkkiksia+?..))Uutisarvoa+ei+näin+vanhalla+tapahtumalla+enää+taida+olla+ja+kaikkihan+tietävät+presidentin+välittömyyden+suhteessa+tavallisiin+kansalaisiin.+Ei+tee+itsestään+numeroa+mutta+ei+myöskään+koskaan+menetä+arvovaltaansa.+Ulos+ei+nyt+oikein+ole+asiaa.+Postilaatikkoreissu+riittää+ja+vähän+jumppaa+päälle.Mukavaa+loppupäivää,demeter1
  5. Pohdin+pitäisikö+ottaa+osaa+tuohon+kommentoinnistani+22.2/21.11.++littyvään+keskusteluun.Olen+lukenut+kaikki+vastaukset.+Jumalattaresta+raatelukuoron+rivijäseneksi.+Onneksi+ei+sentään+raatelukuoron+johtajaksi..))+En+näe+mielekkääksi+tarkentaa+mielipidettäni,+enkä+edes+puolustella+sitä.Jokainen+tulkitsee+lukemansa+oman+luontonsa+mukaisesti,+eikä+siihen+juuri+voi+vaikuttaa.+Olen+myös+edelleen+sitä+mieltä,+että+jos+ihmisten+väliltä+puuttuu+yhteinen+aaltopituus+ja/tai+hyvä+tahto,+selittelyllä+ei+oikein+voiteta+mitään.+Se+vain+lisää+vastakkainasettelua+ja+nokittelunhalua,+ainakin+niiden+kohdalla,+jotka+sellaisesta+pitävät+ja+sellaista+hakevat.+Näyttäisi+kuitenkin+siltä,+että+palstan+keskeiset+kirjoittajat+saivat+omalla,+rakentavalla+osallistumisellaan+aikaan+sen,+että+"häiriötila"+jäi+vain+lyhyeksi+episodiksi+palstahistoriaan+-+ainakin+itse+toivon+sitä+ja+muiden+tavoin+luotan+siihen,+että+nojatuolin+kirjoittajista+löytyy+voimaa+ja+kestävyyttä+selvitä+muutamista+"raatelijoista"+ja+jatkaa+edelleen+kirjoittelua+"sisulla+ja+sydämellä"+..))Hyvän+jatkon+ja+-päivän+toivotuksin,+demeter1
  6. Tuo+ensimmäinen+kappale+puolustuspuheestasi,+korppis,+on+taas+sitä+tuttua+pyöritystä+millä+yrität+todistella+itsesi+viattomaksi+uhriksi,+jota+yksi+-+vain+onko+heitä+tällä+kertaa+usempi+?+-+kirjoittaja+sinua+kiusaa.Viimeinen+kappale+on+myös+vähän+paksua:"Jotkut+ihmiset+ovat+herkkähipiäisiä,+enkä+kai+ole+oppinut+tarpeeksi+hienotunteisuutta+möläyttäessäni+mielipiteen.+Kuitenkin+ei+kannata+jäädä+roikkumaan+sanomisiini.+Minä+en+sanomisiani+murehdi+en+mukanani+kanna,+sanomiseni+tarkoittaa+täällä+kirjoittamisiani"Siis+herkkähipiäisten+vika+?+Eikä+pidä+jäädä+roikkumaan+sanomisiisi,+koska+sinäkään+et+niitä+murehdi.+Siinäpä+se.+Ellet+piittaa+niistä+loukkauksista,+mitä+olet+muille+syytänyt,+kaikki+on+varmasti+hyvin+sinun+kohdallasi,+jos+joku+ne+muistaa+tai+niistä+muistuttaa+se+on+vain+hänen+herkkähipiäisyyttään,+sinun+stalkkamistasi+?+Noin+kai+se+menee.Kun+taannoin,+minuun+kohdistuvan+aika++pitkäkestoisen++stalkkauksesi+päätteeksi+heitit+kehiin+yksityisyyteeni+ja+kumppanini+tapaturmaan+liittyvän,+häntä+halventavan+juorun,++se+ei+mielestäni+ollut+mikään+harmiton+möläytys+vaan+harkittua,+tahallista+ilkeyttä.+Kerroit,+että++teit+noin+opetusmielessä:+että+palstalaiset+minun+kauttani+ymmärtäisivät,+miltä+tuntuu,+kun+kumppanista+puhutaan+halventavaan+sävyyn.Pyysin+sinua+poistamaan+viestin,+sinä+et+sitä+tehnyt,+koska+sinä+et+juuri+viestejä+poista+(!)+vaikka+heti+sen+jälkeen+kerroit+poistaneesi+nojatuolista+useita+viestejä.Olen+yrittänyt+unohtaa+nuo+tapahtumat,+mutta+en+pysty.+Joka+kerta+kun+kieltäydyt+näkemästä+omaa+osuuttaisi+konflikteihin+ja+siirrät+vastuun+niistä+muille,+muistan+oman+kokemani.+Vaikka+en+"yhteisen++edun+nimissä"+osallistu+yleiseen+sakinhivutukseen,+ymmärrän+kyllä+jossain+määrin+niitä+"herkkähipiäisiä",+jotka+sitäkin+harrastavat.Muilta+osin+ajattelen+noja-tuolista+kuten+SkillaN,+Sinisiru+ja+Makriina:+me+emme+tälle+nykymenolle+mitään+voi,++eikä+tämä+minunkaan+kirjotukseni+varmasti+tilannetta+parantanut.+Siitä+ole+pahoillani.+Mukavien+hetkien+ja+hyvien+kirjoittajien+joukossa+on+voinut+viihtyä,+mutta+joskus+henkinen+kuorma+on+muualla+niin+suuri,+ettei+oikein+jaksajättää+huomiotta+niitä+soraääniä,+joiden+esittäjäksi+saatoin+itsekin+nyt+liittyä..))Toivotan+kuitenkin+hyvää+jatkoa+noja-tuolille,+vakikirjoittajat+eivät+olisi+tällaista+menoa++ansainneet.+demeter1