Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

6837

  1. Tarkka+ja+looginen+vastaus,+Ano+13.49.+Taidanpa+ottaa+käytöön..))
  2. Ihan+SkillaNia+komppaamaan+minäkin+tahdon+"ilmoittautua".+Olen+kyllä+käynyt+istuskelemassa+nojatuolissa,+mutta+esille+en+ole+rohjennut+tulla,+etten+saisi+stalkkaajaani+valpastumaan..))+Lyhyet+kirjoitukset+ovat+siis+nyt+tilauksessa+?+Minusta+taas+on+mukava+lukea+pitkää+tarinointia,+siksikin,+että+tämä+sukupolvi+vielä+osaa+tarinoida.+Se+taito+on+mielestäni+kadonnut+nuoremmilta,+tilalle+on+tullut+lyhyt+raportointi+ja+elämän+esittely.++Tarina+ei+synny+hektisessä+ilmapiirissä,+se+tarvitsee+tuekseen+pitkän+aikaperspektiivin+ja+levollisuutta,+mielestäni.Joulun+odotuksessa+on+eletty,+koronasta+huolimatta.+Olikohan+se+joku+Lotta-järjestön+edustaja+joka+totesi,+että+elämme+sotatilaa+"kotilieden+lämmössä".Alkuun+kun,+kalenterin+mukaan,+olisi+ollut+joulun+valmistelun+aika,+tuntui+melkein+vapauttavalta+ajatella,+että+nytpä+pääsi+siitäkin,+viikkojen+valmistelusta.+Ei+tarvitse+hakea+koristeita,+multaa+eikä+koreja+kukkalaitteisiin,+voi+vain+ilmoittaa+niille+neljälletoista,+joille+kukkalaite+on+mennyt,+että+nyt+sitä+ei+tule.+Sama+jouluruokien+kanssa.+Jos+joulupöytään+istahtaa+vain+kaksi,+kevyt+kattaus+riittää.+Mitä+lähemmäksi+joulu+tulee,+sen+haikeammaksi+käy+näköjään+myös+mieli.+Ettei+tapaa+omiaan,+pääse+jakamaan+yhteistä+jouluateriaa...Vähän+lahjat+on+kyllä+paketoitu,+lahjojen+"vaihdot"+suoritetaan+ovensuutapaamisilla.Ramoona+tuolla+kyllä+kertoi+omista+tapaamissuunnitelmistaan+mikä+olisi+tietysti+olla+mahdollinen+minullekin,+soveltuvin+osin.+Katsotaan+nyt.Paljon+on+puhuttu+siitä,+mitkä+ovat+koronan+pitkäaikaisvaikutukset,+miten+ihmisen+mieli+kestää.+Meidän+tutuista+yksi+päätyi+laitoshoitoon,+yksi+poikien+tuttu,+hammaslääkäri,+sai+koronatartunnan+mutta+poti+sen+lievin+oirein,+ei+kuulemma+ollut+kausi-influenssaa+vaikeampi.+Kyseessä+oli+tietysti+nuori+ihminen+ja+heillähän+tauti+kai+voidaan+sairastaa+kevyemmin.+Lapset+ja+lapsenlapset+ovat+käyneet+testeissä+useamman+kerran,+pikkumieskin,+tuohon+naapuriin+muuttanut,+kävi+testeissä+juuri+ennen+kuin+mummo+kävi+katsastamassa+uuden+kodin.+Itse+olen+edelleen+"selkävammainen".+Tavallinen,+viiden+kilsan+metsälenkki+sujuu+kevyesti+mutta+kun+istahdan+pitemmäksi+aikaa+ja+nousen+ylös,+vasen+jalka+pettää,+notkahtelen+ja+nilkutan+kunnes+oikea+asento+jalalle+löytyy+ja+ruoto+pysyy+kuosissa.+Ilman+muuta+olisi+käytävä+manipulaatiohoidossa+tai+sitten+tämän+OMT-fysioterapeutin+käsittelyssä.Tai+sitten+ottaa+tavaksi+tuo+SkillaNin+harrastama+päivittäinen+"viruttelu"+ja+jumppa.+Onhan+se+häpeällistä+että+entinen+joogaohjaaja+on+antanut+itsensä+kangistua..))Mitenkähän+se+runoilija+sanoikaan:+"itsensä+kanssa+on+tultava+toimeen,+kuin+vaikean+taudin"..))Toivotan+kaikille+voimia+ja+kestävyyttä+ja+tietysti+antoisaa+joulun+odotusta.+Kiitän+SkillaNia+ja+muita+kirjoittajia+siitä,+että+olen+saanut+olla+mukana+nojatuolissa,+milloin+näkyvänä,+milloin+näkymättömänä,+mutta+aina+nojatuolin+olemassaoloa+siunaten++ja+sitä+arvostaen.demeter1