Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

6837

  1. "Keskittyminen+omaan+tekemiseen+ja+siitä+nauttimiseen+nostaa+itsetuntoa+ja+vie+maaperää+kateudelta",+(Elina+Reenkola).Varmasti+noin,+mutta+eikö+tuo+sama+asenne+johda+helposti+myös+itseihailuun+ja+itsekorostukseen,+mitä+meidän+minä/minä-kulttuuri+ruokkii+kaikin+tavoin+?+Ei+tarvitse+kohdata+omaa+kateuden+tunnettaan+jos+keskittyy+itseensä,+osaamiseensa+ja+oman+perheensä+hyvinvointiin.+Ja+voihan+sen+kateuden+nähdä+sitten+muissa+ja+kuvitella+että+on+itse+siitä+vapaa..))No.+En+nyt+malttanut+tuoda+esille+tuota+puolta,+vaikka+ohjelmasta+varmasti+selvisi,+mitä+Reenkola+tarkoitti.+Meidän+ajassa+on+vain+mielestäni+tämä+henki,+että+haetaan+pikavoittoja,+irrotetaan+jonkin+prosessin+päätös+yhteyksistään+ja+aletaan+uskoa,+että+tavoite+saavutetaan+vain+kevyellä+"asennemuutoksella"...
  2. Minulleko+?+Läheltä+liippasi,+Ano+11.17...))+Kun+minulta+puuttui+pätevyys+monissa+tehtävissä+ei+auttanut+kuin+todeta+Amos+Anderssonin+tapaan:+"kokemattomuus+on+etu+ammatissa+kuin+ammatissa",tai+sitten+Erno+Paasilinnaa+siteeraten:"ainoa+oppinut+on+itse+oppinut,+muut+ovat+opetettuja"..))Vanhemmiten+en+kyllä+enää+heitellyt+noita+"totuuksia".++Opin+arvostamaan+ammattilaisia+tosi+korkealle+ja+arvostan+heitä+vieläkin.